22 Ιουλίου 2014
Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται κανείς αντικρίζοντας το Renault Captur, εκτός από την ελκυστική σχεδίαση, είναι ότι πρόκειται για ένα όχημα τύπου crossover. Ένα υπερυψωμένο μοντέλο δηλαδή με το οποίο δεν πρόκειται να πας σχεδόν ποτέ εκτός δρόμου, ενώ ταυτόχρονα είναι μικρό σε διαστάσεις και όχι υπερβολικά ογκώδες όπως είθισται σε αυτή την κατηγορία. Είναι δηλαδή ένα αντι-Juke σε πιο ευρύχωρη εκδοχή ή αν θέλετε ένα “παχύ” και ψηλό Renault Clio. Ναι, Clio… μιας και βασίζεται στο ίδιο δάπεδο και βεβαίως χρησιμοποιεί τους ίδιους κινητήρες. Το οδηγούμε για μια εβδομάδα λοιπόν και καταλήγουμε σε μερικά ενδιαφέρονται αλλά και σε κάποια άχρηστα συμπεράσματα.
Είναι ένα “αστικό crossover”, αν δηλαδή μπορεί να χαρακτηρισθεί έτσι. Ένα αυτοκίνητο πόλης με σχεδιαστικά στοιχεία εκτός δρόμου, ωστόσο καμία πρόσθετη δυνατότητα παρά μόνο το ελαφρώς αυξημένο ύψος από το έδαφος. Χωρίς τετρακίνηση και βεβαίως με 100% ασφάλτινα ελαστικά. Αλλά ακόμη κι έτσι, θα πάει όπου και ένα hatchback (π.χ. σε ένα χωματόδρομο προς μια παραλία μέρες που είναι) αλλά με λίγο παραπάνω “αέρα” από το έδαφος. Κι αυτό είναι καλό. Το Captur αποτελεί την πρώτη πρόταση της Renault σε αυτή την κατηγορία, των μικρών δηλαδή δικίνητων crossover, η οποία δείχνει να γνωρίζει μεγάλη απήχηση στην ευρωπαϊκή αγορά, όχι γι αυτό που προσφέρουν πραγματικά αυτά τα οχήματα αλλά κυρίως για το ψυχολογικό του “κάθομαι ψηλότερα” και άρα “νιώθω μεγαλύτερη ασφάλεια”.
Και επειδή ακριβώς βασίζεται μηχανικά στο νέο και αρκετά όμορφο Renault Clio, το Captur δε θα μπορούσε παρά να έχει μια αντίστοιχα ενδιαφέρουσα σχεδίαση, μέσα και έξω. Πολλές καμπύλες επιφάνειες, όμορφα μεγάλα φώτα και LED ημέρας. Όλα θυμίζουν Clio, έστω και με έντονες παραλλαγές, ενώ από την αρχή αντιλαμβανόμαστε ότι είναι και αρκετά μεγαλύτερο. Μπορεί τα 6 cm επιπλέον μήκους να μην είναι και τόσο μεγάλη διαφορά, ωστόσο τον όγκο αναδεικνύει το αρκετά μεγαλύτερο ύψος σε σχέση με ένα Clio (+11,8 cm). Προσθέστε και τα μαύρα ματ προστατευτικά του αμαξώματος και η crossover εικόνα είναι έτοιμη και αν μη τι άλλο αρκετά ενδιαφέρουσα.
Εσωτερικά, το Captur είναι άνετο, αλλά όχι τόσο άνετο όσο θα περίμενε κανείς. Είναι ελαφρώς πιο άνετο από το Clio, με καλούς χώρους για τους εμπρός αλλά μέτριους χώρους για τους πίσω. Ο χώρος φόρτωσης διαμορφώνεται με τη μετακίνηση του πίσω συρόμενου καθίσματος από τα 377 έως τα 455 lt, ικανοποιεί εκ πρώτης αλλά σίγουρα δε θεωρείται αρκετός. Αυτό που ξεχωρίζει στο εσωτερικό το Captur, εκτός από την ευχάριστη σχεδίαση, είναι οι αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι είναι πρακτικοί και ευρύχωροι. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι τεράστιο και ανοίγει όπως ένα συρτάρι, κάτι που δείχνει όμορφο και διαφορετικό ωστόσο δεν είναι τελικά και τόσο πρακτικό, ειδικά αν κάθεται κάποιος ως συνοδηγός. Αλλά το συνηθίζεις.
Το Renault Captur που οδηγήσαμε ήταν το πετρελαιοκίνητο με τον 1.500άρη των 90 ίππων και των 220 Nm ροπής. Ένας κινητήρας που γνωρίσαμε στο Clio, ωστόσο στο Captur θα λέγαμε πως δεν ταιριάζει τόσο όσο θα θέλαμε. Κι αυτό γιατί είναι απλά ικανοποιητικός σε επιδόσεις με το 0-100 km/h να απαιτεί τουλάχιστον 13 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα μετά βίας να ξεπερνά τα 170 km/h. Τουλάχιστον είναι οικονομικός; Η Renault ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 3,6 lt/100km, ενώ στην πράξη είδαμε τιμές κοντά στο 5,7 το οποίο και είναι άκρως λογικό για ένα αυτοκίνητο τύπου crossover και βάρους περί τα 1.300 kg. Οδηγικά, παρά τα απογοητευτικά νούμερα των επιδόσεων, η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι καλούτσικη και αυτό οφείλεται στην υψηλή ροπή του πετρελαιοκινητήρα που είναι διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ. Με την επιλογή Eco ωστόσο αλλάζει και η χαρτογράφηση του κινητήρα επηρεάζοντας αρνητικά ολόκληρη την προηγούμενη πρόταση. Το κιβώτιο ταχυτήτων επηρεάζει και αυτό με τη σειρά του τις επιδόσεις, καθώς είναι 5άρι και με αραιά κλιμάκωση, ενώ η μοναδική εναλλακτική είναι το 6-τάχυτο διπλού συμπλέκτη EDC, το οποίο και κοστίζει επιπλέον 1.700 ευρώ.
Μιας και πιάσαμε τις τιμές, η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του Captur είναι η Authentic στις 17.700 ευρώ. Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει cruise control, ESP και Hill Assist, Stop & Start, 4 αερόσακους, air condition, φώτα ημέρας LED, ηχοσύστημα με ενσωματωμένο Bluetooth, USB/Aux, χειριστήρια στο τιμόνι και βεβαίως όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η Expression (19.570 ευρώ) η οποία διαθέτει επιπρόσθετα αισθητήρες φωτός/βροχής, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ρεζέρβα ανάγκης (η βασική έκδοση έχει κιτ επισκευής), εξωτερικούς καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, διακοσμητικά χρωμίου στο πλάι και στην εμπρός μάσκα και ποικιλία χρωματικών συνδυασμών σε ταμπλό και καθίσματα.
Συμπερασματικά λοιπόν τι είναι το Captur; Ναι, είναι όντως ένα “χοντρό” Clio, ωστόσο όμορφο σχεδιαστικά και καλοεξοπλισμένο. Πρακτικά μπορεί να παραμένει ανίκανο εκτός δρόμου (άμμο, λάσπη κ.λ.π.) ωστόσο θα πάει πολύ πιο άνετα εκεί που ήδη πηγαίνει κι ένα συμβατικό επιβατικό με την απόσταση από το έδαφος να μετρά 200 mm. Ταυτόχρονα έχει μια αρκετά καλή και ευχάριστη συμπεριφορά στο δρόμο, είναι αθόρυβο και άνετο σε μεγάλες μετακινήσεις (οι πίσω ίσως κουραστούν πιο εύκολα σε κακής ποιότητας δρόμους, λόγω του ημιάκαμπτου πίσω άξονα), ενώ δε θα πει όχι και σε σβέλτους ρυθμούς οδήγησης όντας προβλέψιμο και ασφαλές. Τι θα θέλαμε διαφορετικό; Ίσως μια έκδοση με τον 1.5 dCi 110 κινητήρα που ήδη διατίθεται στο Megane, το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο του Megane και καλύτερη ορατότητα στις περιοχές γύρω από τις εμπρός κολόνες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.461
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 90/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 220/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 13,1
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 171
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 95
Βάρος (κιλά): 1.170
Αρχική τιμή diesel
Renault Captur 1.5 dCi 90ps: 17.700 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής
Renault Captur 1.5 dCi 90ps Expression: 19.570 ευρώ
Αρχική τιμή βενζίνης
Renault Captur 0.9 TCe 90ps: 14.250 ευρώ
Διαβάστε ακόμη:
Νέο Renault Twingo με κίνηση και κινητήρα πίσω
Ανανεωμένο Renault Mégane
Car of the Week: Nissan Qashqai 1.6D 130ps
Car of the Week: SEAT Leon 1.2 TSI 105ps
Car of the Week: Volkswagen Golf 1.6 TDI 4MOTION
Car of the Week: Νέο Volkswagen Polo 1.4 TDI 90ps
Car of the Week: Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 120ps
Ανανεωμένο Renault Mégane
Car of the Week: Nissan Qashqai 1.6D 130ps
Car of the Week: SEAT Leon 1.2 TSI 105ps
Car of the Week: Volkswagen Golf 1.6 TDI 4MOTION
Car of the Week: Νέο Volkswagen Polo 1.4 TDI 90ps
Car of the Week: Ford B-MAX 1.0 EcoBoost 120ps





































