Car of the Week: Ανανεωμένο Renault Megane 1.5 dCi 110ps

17 Νοεμβρίου 2014       

Εχουν περάσει 6 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά Renault Megane και με τον ανταγωνισμό να προχωρά σε νέα και πιο σύγχρονα μοντέλα, το 2014 δε θα μπορούσε παρά να είναι η χρονιά της ανανέωσης για το γαλλικό hatchback. Το Renault Megane facelift κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους, με αλλαγές που αφορούν κυρίως στην εξωτερική του εμφάνιση, και βεβαίως πέρασε και από τα χέρια μας στην έκδοση πετρελαίου 1.5 dCi με τους 110 ίππους.

Η ανανέωση του Megane έπρεπε να είναι τέτοια ώστε να καλύψει την πρόοδο του ανταγωνισμού από το 2008 μέχρι σήμερα και βεβαίως να υιοθετήσει την σύγχρονη ταυτότητα της οικογένειας Renault. Για να συναγωνιστεί μοντέλα όπως το νέο Volgswagen Golf, το Ford Focus αλλά και το Opel Astra, χωρίς να ξεχνάμε το ολοκαίνουριο Peugeot 308, το Megane έπρεπε να αλλάξει. Η μεγαλύτερη και ίσως σημαντικότερη αλλαγή αφορά στην εμπρός μάσκα με το μεγάλο σήμα-ρόμβο σε συνδυασμό με τα νέα φώτα, νέες γρίλιες και LED ημέρας. Νέος είναι ακόμη ο εμπρός προφυλακτήρας και το καπό, συνθέτοντας μια εικόνα που ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα που εισήγαγε το Clio. Για τους πιο ανήσυχους υπάρχει και το πακέτο εξοπλισμού GT-Style που περιλαμβάνει ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, χειρολαβές θυρών σε γκρι σατινέ χρώμα, ζάντες αλουμινίου 16” και διακοσμητικά στοιχεία σε γκρι σατινέ στον εμπρός προφυλακτήρα.
Πρεμιέρα στο νέο Megane κάνουν οι κινητήρες βενζίνης Energy TCE 1,2 lt, σε δύο εκδόσεις ισχύος με 115 και 130 ίππους. Εμείς ωστόσο είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση πετρελαίου Energy dCi 110, μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων diesel, με εκπομπές CO2 στα 90 gr/km και μέση κατανάλωση σύμφωνα με τη Renault στα 3,5 lt/100km (περίπου 5,5 είναι το νούμερο που αντιστοιχεί στο μέσο οδηγό υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης). Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 260 Nm διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ., με το 80% αυτής να είναι διαθέσιμο από τις 1.500 σ.α.λ.
Στην πράξη το πετρελαιοκίνητο Megane hatchback αποδεικνύεται ευχάριστο και αρκετά αθόρυβο, προσφέροντας παράλληλα και πολύ καλές επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 12,1 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 km/h, ωστόσο του ζουμί της υπόθεσης βρίσκεται στις ρεπρίζ, όπως άλλωστε και σε κάθε άλλο πετρελαιοκίνητο μοντέλο. Η αίσθηση που σου αφήνει στην οδήγηση είναι μαλακή, ξεκούραστη και απολαυστική στις μεγάλες αποστάσεις, ενώ δε θα πει όχι και σε ένα πιο επιθετικό στυλ οδήγησης, τηρουμένων πάντα των αναλογιών και βεβαίως των δυνατοτήτων του εξαιρετικού πετρελαιοκινητήρα. Θετική είναι και η αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο μπορεί να μη δίνει το τέλειο feedback αλλά έχει καλό “βάρος”, ενώ το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή κλιμάκωση αλλά με μεγάλες αποστάσεις μεταξύ των διαδρομών στον επιλογέα.
Χωρίς αλλαγές στο εσωτερικό, η αίσθηση που λαμβάνουν οδηγός και επιβάτες είναι καλή, ποιοτική και ευχάριστη. Οι διακόπτες είναι εργονομικά τοποθετημένοι με εξαίρεση ίσως αυτούς του ηχοσυστήματος που βρίσκονται κάπως μακριά από τα χέρια του οδηγού. Η ορατότητα είναι πολύ καλή, ωστόσο ίσως προβληματίσει στο παρκάρισμα το σχήμα των πίσω κολόνων. Η άνεση των επιβατών ενισχύεται από τα μαλακά καθίσματα, ενώ οι εμπρός είναι σαφώς πιο άνετα από τους πίσω, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι στις πίσω θέσεις δε θα μπορέσουν να μετακινηθούν τρεις ενήλικες, έστω και με κάποιες παραχωρήσεις.
Σε γενικές γραμμές, το Renault Megane δεν είναι καθόλου κακό, αφού το μοναδικό του ίσως μειονέκτημα είναι το ότι είναι 6 χρονών. Σίγουρα το τελευταίο facelift διορθώνει κάπως την κατάσταση δίνοντας την απαραίτητη φρεσκάδα και την ψυχολογική τόνωση του νέου μοντέλου. Ακόμη μεγαλύτερο ψυχολογικό πλεονέκτημα δίνουν όμως και οι τιμές του, καθώς το Megane 1.5 dCi hatchback κοστίζει 17.830 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης. Σε αυτή την τιμή (Megane 1.5 dCi 110hp Progressive) περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, ESP, cruise control, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα Start & Stop, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης με χρωμιωμένα πλαίσια, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αισθητήρες βροχής και φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και ηχοσύστημα με MP3, Bluetooth, USB, Aux και 4 ηχεία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.461
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 12,1
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 90
Βάρος (kg): 1.215
Τιμή
Renault Megane 1.5 dCi 110hp Progressive: 19.250* ευρώ
*Τιμή τιμοκαταλόγου. Παρέχεται δωρεάν απόσυρση 1.420 ευρώ.

Φωτογραφίες: Βαγγέλης Παμπούκης / automoto.com.gr

Διαβάστε ακόμη: