Car of the Week: Volkswagen Golf 1.4 TGI

Στην εποχή που το “πόσο καίει” είναι το νέο “πόσο τρέχει”, το Volkswagen Golf 1.4 TGI είναι σίγουρα ένα αυτοκίνητο που αξίζει την προσοχή μας. Κι αυτό γιατί κινείται με φυσικό αέριο προσφέροντας έως και 40% οικονομικότερες μετακινήσεις σε σύγκριση με το πετρελαιοκίνητο Golf, ενώ φουλάρει με 14 ευρώ δίνοντας μια εντελώς νέα διάσταση στον όρο “γέμισε το”!

Η τεχνολογία κίνησης με φυσικό αέριο CNG δεν είναι καινούρια στην αυτοκίνηση ούτε στη Volkswagen, η οποία διαθέτει ανάλογες προτάσεις εδώ και χρόνια. Ωστόσο, τον τελευταίο χρόνο αρχίζει και αναπτύσσεται στη χώρα μας και σταδιακά δημιουργούνται σταθμοί ανεφοδιασμού. Αυτή τη στιγμή φυσικό αέριο διατίθεται μόνο σε συγκεκριμένα βενζινάδικα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και αυτό είναι το μοναδικό μειονέκτημα του Golf 1.4 TGI, αφού στην ουσία είναι απαγορευτικό για την υπόλοιπη χώρα. Τουλάχιστον προς το παρόν.
Παρατηρώντας εξωτερικά το Golf TGI οι διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα στη γκάμα συγκεντρώνονται στο λογότυπο TGI πίσω και στον δείκτη φυσικού αερίου ενσωματωμένο στο ταμπλό (στη θέση της θερμοκρασίας νερού). Σε όλα τα άλλα είναι ένα κανονικό Golf, χωρίς καμία αλλαγή στη σχεδίαση αλλά και στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Από πλευράς χώρων η καμπίνα παραμένει το ίδιο ευρύχωρη και πρακτική με τη μόνη διαφορά να βρίσκεται στο χώρο φόρτωσης, ο οποίος έχει μειωθεί από τα 380 στα 291 λίτρα. Και αυτό γιατί κάτω από το δάπεδο του βρίσκεται η διπλή δεξαμενή αποθήκευσης φυσικού αερίου, καλύπτοντας και το χώρο της ρεζέρβας (υπάρχει κιτ επισκευής αντί αυτής).
Το Volkswagen Golf 1.4 TGI κινείται με μια εξελιγμένη εκδοχή του γνώριμου 1.4 TSI των 122ps, ωστόσο έχει μειωμένη απόδοση στους 110 ίππους και βεβαίως όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να μπορεί να λειτουργήσει με φυσικό αέριο. Τα σημεία που έχουν τροποποιηθεί εργοστασιακά είναι η πολλαπλή εισαγωγής, όλα τα “εντόσθια” του κινητήρα, ο καταλύτης, τα μπεκ, το turbo και ο χρονισμός ανάφλεξης. Οι δυο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 15 kg βρίσκονται στο χώρο της ρεζέρβας, ενώ το στόμιο ανεφοδιασμού με αέριο είναι ενσωματωμένο δίπλα στο αντίστοιχο της βενζίνης. Ναι, το Golf 1.4 TGI κινείται και με βενζίνη και διαθέτει μάλιστα ένα κανονικό ρεζερβουάρ 50 λίτρων. Όταν και τα δύο ρεζερβουάρ καυσίμου είναι γεμάτα το αυτοκίνητο κινείται με φυσικό αέριο, ενώ γυρίζει αυτομάτως στη βενζίνη σε περιπτώσεις πολύ χαμηλών θερμοκρασιών αλλά και όταν τα αποθέματα αερίου εξαντληθούν. Η συνδυαστική αυτονομία του Golf 1.4 TGI μπορεί να ξεπεράσει τα 900 km, ενώ τα 400 από αυτά μπορεί να τα διανύσει αποκλειστικά με το αέριο και καταναλώνοντας 3,5 kg/100km.

είναι η τιμή των περίπου 0,80 ευρώ/kg που κάνει το CNG το πιο συμφέρον καύσιμο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα

Το μεγάλο πλεονέκτημα του CNG σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα είναι η αποδοτικότητα του. Για παράδειγμα 1 kg CNG αντιστοιχεί σε 1,3 lt ντίζελ ή σε 1,5 lt βενζίνης, γεγονός που προσφέρει την καλύτερη δυνατή απόδοση με το λιγότερο καύσιμο σε ποσότητα. Και βεβαίως είναι η τιμή των περίπου 0,80 ευρώ/kg που κάνει το CNG το πιο συμφέρον καύσιμο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, εξασφαλίζοντας περίπου το μισό κόστος στις μετακινήσεις σε σχέση με έναν ίδιο κινητήρα βενζίνης. Ταυτόχρονα με τις εκπομπές CO2 στα 94 g/km (92 με DSG) το Golf TGI δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας.
Στο δρόμο είναι ένα γνήσιο Golf. Καμία διαφορά δε γίνεται αντιληπτή στη χρήση καυσίμου και ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι κινείται με αέριο μόνο από τις ενδείξεις κατανάλωσης στο trip computer που μετριούνται σε kg/100km και όχι lt/100km. Από πλευράς επιδόσεων, το Golf TGI μπορεί να είναι ελαφρώς πιο αργό από το αντίστοιχο TSI των 122ps, ωστόσο και πάλι προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις με την επιτάχυνση 0-100 km/h να γίνεται σε 10,9 δευτερόλεπτα. Η χαμηλότερη ροπή των 200 Nm δε θα ενοχλήσει και θα παρέχει την απαραίτητη ευελιξία για πολύ ικανοποιητικές ρεπρίζ, ενώ θετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση είναι το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (διατίθεται και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG).
Και βεβαίως είναι το θέμα της τιμής που το κάνει ακόμη πιο δελεαστικό, ασχέτως αν είναι πιο ακριβό από τις υπόλοιπες εκδόσεις βενζίνης ή diesel. Με αρχική τιμή τις 20.140 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης, το Golf TGI είναι κατά 1.600 ευρώ ακριβότερο από το βενζινοκίνητο Golf 1.4 TSI 122ps και κατά 270 ευρώ ακριβότερο από το αντίστοιχο 1.6 TDI 105ps. Διαφορά που εύκολα θα υπερκαλύψει με τη διαφορά στην κατανάλωση και στο κόστος καυσίμου. Αν ο υποψήφιος αγοραστής κινείται σε λογική απόσταση από ένα σημείο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου, το Volkswagen Golf 1.4 TGI είναι στην κυριολεξία… “όλα τα λεφτά”.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.395
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/4.800
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 200/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 194
Κατανάλωση CNG (κιλά/100 χλμ.): 3,5
Κατανάλωση βενζίνης (λτ./100 χλμ.): 5,3
Εκπομπές CO2 με CNG (γρ./χλμ.): 94
Εκπομπές CO2 με βενζίνη (γρ./χλμ.): 124
Βάρος (κιλά): 1.395
Τιμή
Volkswagen Golf 1.4 TGI 110ps Design: 21.100 ευρώ (20.140 με απόσυρση)
Volkswagen Golf 1.4 TGI 110ps Generation: 22.300 ευρώ (21.340 με απόσυρση)