Car of the Week: Opel Corsa 1.3 CDTi

Η Opel γνωρίζει πολύ καλά το “παιχνίδι” στη μικρή κατηγορία γι αυτό και το νέο Corsa είναι ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε προσεκτικά ώστε να πρωταγωνιστήσει και πάλι στην αγορά. Ο Γιάννης Στέφου οδηγεί το νέο Opel Corsa στην πετρελαιοκίνητη έκδοση και το διαπιστώνει από πρώτο χέρι…

Η τάση στα μικρά αυτοκίνητα είναι πλέον ξεκάθαρη! Νεανικό σχήμα, άφθονοι χώροι, τεχνολογία εμπνευσμένη από smartphones και μικροί σε κυβισμό turbo κινητήρες. Αυτή την οδό ακολουθεί και η νέα γενιά Corsa, ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη κιόλας ματιά αντιλαμβάνεσαι ότι είναι καλύτερο και ομορφότερο από ποτέ! Σχεδιαστικά αποτελεί ένα μείγμα από όσα μας έχει δείξει η Opel στα τελευταία της μοντέλα, με στοιχεία όμορφα συνδυασμένα μεταξύ τους για ένα τελικό αποτέλεσμα που δείχνει εντελώς νέο και ταυτόχρονα 100% Corsa. Ξεχωρίζουν βεβαίως οι προβολείς σε σχήμα “φτερού” με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED, η χαμηλή τραπεζοειδής μάσκα και η οριζόντια μπάρα που εδράζει το έμβλημα της Opel. Στα ανάγλυφα πλευρά του αμαξώματος διαγράφεται η χαρακτηριστική λεπίδα που συναντούμε και σε όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, ενώ πίσω τα φαρδιά διαιρούμενα φώτα συντελούν στην οπτική διεύρυνση του αυτοκινήτου.

Ακόμη μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές στην καμπίνα του νέου Corsa, οι οποίες το φέρνουν πιο κοντά στη φιλοσοφία του μικρότερου ADAM. Νέο είναι το τιμόνι αλλά και ο πίνακας οργάνων, ενώ το σύνολο της καμπίνας αναπτύσσεται γύρω από ένα κέντρο ελέγχου με μια έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος IntelliLink, το οποίο μάλιστα είναι συμβατό με συσκευές Apple και Android υποστηρίζοντας και φωνητικές εντολές. Σε γενικές γραμμές το εσωτερικό είναι πολύ πιο ευχάριστο, πιο σύγχρονο στο μάτι και 100% λειτουργικό. Χωρίς καμία αλλαγή ωστόσο στους διαθέσιμους χώρους, οι οποίοι είναι αρκετοί για 5 επιβάτες με αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο.

Το νέο Opel Corsa κρύβει τις περισσότερες αλλαγές του σε σημεία που δεν είναι ορατά με την πρώτη ματιά. Κι αυτό γιατί το πλαίσιο έχει δεχθεί πολλές και σημαντικές τροποποιήσεις. Η ευστάθεια σε ευθεία και στροφές αυξάνεται χάρη στο κατά 5mm χαμηλότερο κέντρο βάρους, το πιο άκαμπτο υποπλαίσιο και τη νέα γεωμετρία της ανάρτησης που περιλαμβάνει νέο εμπρός ακροαξόνιο. Ο έλεγχος κλίσεων αμαξώματος, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και τα χαρακτηριστικά υποστροφής έχουν βελτιωθεί. Τα νέα χαρακτηριστικά απόσβεσης προσφέρουν επίσης καλύτερο φιλτράρισμα των κραδασμών σε λακκούβες και ανώμαλο οδόστρωμα. Νέα είναι και η αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου της νέας χαρτογράφησης λογισμικού του συστήματος διεύθυνσης. Το τελευταίο διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση και λειτουργία City mode που ενεργοποιείται μέσω μπουτόν. Όπως και στο προηγούμενο Corsa, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο σεταρίσματα πλαισίου, Comfort και Sport, με το δεύτερο να έχει σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ και ειδική γεωμετρία και χαρτογράφηση συστήματος διεύθυνσης για πιο άμεση απόκριση.
Ακολουθώντας τις προσταγές της αγοράς, το Corsa της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με τον γνώριμο πετρελαιοκινητήρα 1,3 lt CDTI ο οποίος είναι πλέον προδιαγραφών Euro 6 και με ισχύ στους 95 ίππους. Με ροπή 190 Nm στις 1.500 σ.α.λ. ο κινητήρας παρουσιάζει καλό τράβηγμα και δεν υστερεί σε επιδόσεις, γεγονός που θα εκτιμηθεί χωρίς ωστόσο να ενθουσιάζει κιόλας. Το 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει αραιή κλιμάκωση με στόχο τη χαμηλή κατανάλωση και σε συνδυασμό με το σύστημα start/stop το πετυχαίνει. Η Opel ανακοινώνει επισήμως μέση κατανάλωση στα 3,3 lt/100km, ωστόσο στον πραγματικό κόσμο το Corsa diesel καεί περίπου 4,8-5,0 lt/100km γεγονός που το διαπιστώσαμε χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια κατά την ολιγοήμερη συμβίωσή μας με το αυτοκίνητο. Ανάμεσα σε άλλες βελτιώσεις, το κλασικό κροτάλισμα του κινητήρα έχει μειωθεί αισθητά σε σύγκριση με το προηγούμενο Corsa, γεγονός που οφείλεται κυρίως στη βελτιωμένη ηχομόνωση.
Οδηγώντας το νέο Opel Corsa, η συνολική αίσθηση θυμίζει σε πολλά σημεία το προηγούμενο μοντέλο, ωστόσο είναι αισθητά πιο ευέλικτο και ταυτόχρονα πιο στιβαρό, κάτι που διαπιστώσαμε σχεδόν αμέσως στους κακοτράχαλους δρόμους. Η στιβαρή αίσθηση και η ποιότητα του εσωτερικού είναι αυτή που σε κερδίζει με την πρώτη επαφή, ενώ ευχάριστο σε αίσθηση είναι και το τιμόνι. Είναι ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει για τις καθημερινές μετακινήσεις και θα προσφέρει καλή άνεση και μια αίσθηση ασφάλειας. Από την άλλη δεν έχει να προσφέρει κάτι το παραπάνω και παρά το καλό set-up της ανάρτησης δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα ευχαριστήσει τον οδηγό του κατά τη σβέλτη οδήγηση. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες, το τιμόνι είναι γρήγορο αν και με ελλειπή πληροφόρηση ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων υστερεί σε αίσθηση κατά τις γρήγορες αλλαγές. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτό δεν είναι το ζητούμενο σε ένα Opel Corsa diesel, οπότε και σε γενικές γραμμές είναι ένα αυτοκίνητο που θα καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες για τις οποίες θα επιλεγεί.
Όσον αφορά στην τιμή, το Corsa 1.3 CDTi ξεκινά από τις 14.900 ευρώ σε 3-θυρο αμάξωμα και 15.300 ευρώ σε 5-θυρο. Η βασική έκδοση Enjoy διαθέτει στον εξοπλισμό της air condition, φώτα ημέρας, ηλεκτρικά παράθυρα, 6 αερόσακους, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα ευστάθειας ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, USB, AUX, προεγκατάσταση Bluetooth και χειρισήρια στο τιμόνι. Η πλούσια έκδοση Cosmo, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής έχει επιπλέον δερμάτινο τιμόνι, πίνακα οργάνων με χρωμιωμένους δακτυλίους, διακοσμητικά ένθετα χρωμίου, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης με διακοσμητικό χρωμίου, φώτα ημέρας LED και προβολείς xenon, σύστημα IntelliLink με οθόνη αφής 7 ιντσών και συνδεσιμότητα smartphone και ηλεκτρονικό κλιματισμό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.248
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 95/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 190/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 182
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 87
Βάρος (κιλά): 1.135-1.214
Τιμή έκδοσης δοκιμής
Opel Corsa 5d 1.3 CDTI Cosmo: 17.000* ευρώ
Αρχική τιμή Opel Corsa 1.3 CDTI
Opel Corsa 3d 1.3 CDTI Enjoy: 14.900* ευρώ
*Οι τιμές ΔΕΝ περιλαμβάνουν όφελος απόσυρσης.