Hatchback ή Crossover; Και τα δύο αλλά και κανένα από αυτά, είναι η απάντηση. Και αυτό γιατί το νέο Citroen C4 C-Cross δεν είναι ούτε hatchback, ούτε sedan, ούτε και crossover.

Είναι λίγο από όλα, σε ένα νέο σχήμα που δείχνει ότι οι Γάλλοι προσαρμόζονται στις τάσεις της εποχής που θέλουν τα αυτοκίνητα να μεγαλώνουν και κυρίως να ψηλώνουν! Απλά το κάνουν με τον δικό της τρόπο! Χαρακτηριστικό στο νέο Citroen C4 είναι πως πλέον το μοντέλο ονομάζεται C4 C-Cross. Σχεδιαστικά υιοθετεί στοιχεία από hatchback αλλά και coupe μοντέλα, ειδικά στο πίσω μέρος. Είναι αρκετά μακρύ, κάτι μεταξύ hatchback και sedan, ενώ είναι και σχετικά ψηλό. Όχι όμως τόσο ψηλό για να το πεις και SUV. Είναι στα 15,6 εκ. από το έδαφος και βεβαίως έχει αυτά τα χαρακτηριστικά airbumps που η Citroen πλέον εισάγει σχεδόν σε ολόκληρη τη γκάμα της.

Εμπρός ξεχωρίζουν τα ιδιαίτερα φώτα, με χωριστά LED ημέρας που σχηματίζουν ένα πλάγιο “V”. Τα κανονικά φώτα είναι χωριστά από το πάνω μέρος, όπως άλλωστε και στα C3 και C5 Aircross. Το καπό είναι αρκετά ψηλά, ενώ το crossover παρουσιαστικό ενισχύεται με τις μαύρες προεκτάσεις στα φτερά και τα μαύρα ματ τμήματα στα πιο χαμηλά σημεία. Οι ιδιαιτερότητες συνεχίζονται και πίσω όμως, όπου τα φώτα σχηματίζουν και εδώ το νοητό “V” με LED, ενώ το πιο ξεχωριστό ίσως σημείο είναι το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ που θυμίζει κουπέ αυτοκίνητο.

Citroen C4 CrossΚάτι διαφορετικό και στο εσωτερικό

Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του νέου C4, σίγουρα δε θυμίζει το προηγούμενο μοντέλο και βεβαίως δε θυμίζει και κανένα άλλο σύγχρονο Citroen. Την παράσταση κλέβουν εδώ τα φαρδιά και πολύ άνετα καθίσματα Advanced Comfort, με υλικό που απορροφά τους κραδασμούς. Εντελώς νέα είναι όλη η σχεδιαστική προσέγγιση στην καμπίνα, με κυριότερο ίσως στοιχείο το ότι η Citroen έκανε στροφή 180 μοιρών στη χρήση του κλιματιστικού. Έτσι, τα χειριστήρια δεν βρίσκονται πλέον μέσα στις λειτουργίες της οθόνης αφής,  όπως μας συνήθισε τα τελευταία χρόνια. Πλέον στο νέο C4 αυτά είναι χωριστά, με φυσικούς και πολύ χρηστικούς περιστροφικούς διακόπτες. Με άλλα λόγια, η ευχρηστία κυριάρχησε του design, αφού έτσι η λειτουργία του κλιματιστικού είναι απλούστερη, κυρίως όταν οδηγούμε.

Ψηφιακός κόσμος

Εντελώς νέο είναι και το σύστημα infotainment, με μία φαρδιά οθόνη αφής 10 ιντσών, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου. Υπάρχει βεβαίως ελληνικό menu, όμορφα γραφικά και 3 χρωματικές επιλογές για να το ταιριάξουμε στα γούστα μας. Στάνταρ είναι και η υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto, όμως όχι και ασύρματα όπως αρχίζουμε να βλέπουμε σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, με μια οθόνη 5,5’’. Αρκετά μικρή επιφάνεια, όταν πλέον τα περισσότερα μοντέλα με ψηφιακά όργανα ξεπερνούν τις 10 ίντσες. Έτσι στο Citroen C4 C-Cross οι πληροφορίες είναι αρκετά συμπιεσμένες, με τον οδηγό να έχει στη διάθεση του μερικούς εναλλακτικούς τρόπους απεικόνισης. Κάποια ισορροπία προσπαθεί να φέρει το σύστημα Head up display, το οποίο περιλαμβάνεται στην πλούσια έκδοση SHΙNE PACK, όμως και πάλι, λόγω της προβολής σε ένα δεύτερο κρύσταλλο, δεν είναι και τόσο βολικό στην καθημερινότητα.

Αυτό που σίγουρα σε κερδίζει όμως στην καμπίνα είναι η πρακτικότητα. Στην κονσόλα υπάρχει μια ευρύχωρη θήκη για διάφορα αντικείμενα και μια ξεχωριστή θήκη για να ακουμπήσουμε ένα κινητό τηλέφωνο, που ανάλογα με τον εξοπλισμό μπορεί να φορτίζει και ασύρματα. Διαθέσιμες είναι θύρες USB Type A και Type C, δυο ποτηροθήκες με κάλυμμα αλλά και έξτρα χώρος μέσα στο υποβραχιόνιο.

Στην πλευρά του συνοδηγού υπάρχει το Smart Pad Support. Εν συντομία ένα αναδιπλούμενο σύστημα στήριξης tablet, επιτρέποντας στο συνοδηγό να κάνει λίγο πιο ευχάριστα τα μεγάλα ταξίδια, αφού μπορεί με άνεση να παρακολουθήσει ακόμη και μια ταινία. Το σύστημα διαθέτει μια μεμβράνη-φίλτρο που δεν επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει την οθόνη από την πλευρά του, αφήνοντας τον έτσι να συγκεντρωθεί στην οδήγηση.

Οι χώροι στο νέο Citroen C4

Παρά την αύξηση του μεγέθους ως αυτοκίνητο και του σχεδόν crossover σχήματος, οι πίσω χώροι στο Citroen C4 C-Cross είναι πιο κοντά στον όρο hatchback και δε μπορούν να συγκριθούν με ανέσεις που βρίσκουμε σε πιο παραδοσιακά SUV. Ακόμη κι έτσι δύο ή τρεις ενήλικες δε θα νιώσουν ότι κάνουν κάποιες παραχωρήσεις. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος στο ύψος, παρά το σχεδόν coupe τελείωμα της οροφής.

Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης στα πλαίσια του ανταγωνισμού των τυπικών hatchback. Με 380 λίτρα, το C4 έχει αντίστοιχο χώρο με ένα Volkswagen Golf, ένα Seat Leon ή ένα Ford Focus. Διαθέτει πλήρως τετραγωνισμένο σχήμα που σίγουρα θα βολέψει στο να τακτοποιήσουμε τις αποσκευές μας. Χρήσιμο είναι και το διπλό δάπεδο που αυξάνει το διαθέσιμο βάθος ή από την άλλη δημιουργεί έναν ενιαία επίπεδο χώρο όταν αναδιπλώσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.

Σε βενζίνη, πετρέλαιο και… ρεύμα!

Το νέο C4 C-Cross διατίθεται σε μια ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων και περιλαμβάνει εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου αλλά και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Βασικός κινητήρας είναι ο γνώριμος 1200άρης PureTech με Turbo και 100 ίππους, ο οποίος διατίθεται ακόμη σε εκδόσεις 130 ίππων αλλά και 155 ίππων. Σε πετρέλαιο, υπάρχει ο 1.5 BlueHDi με 100 ίππους ή 130 όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η έκδοση BHDi 130 μάλιστα συνδυάζεται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, όπως και η έκδοση βενζίνης με 155 ίππους. Όλες οι υπόλοιπες συνδυάζονται με 6άρι μηχανικό, ενώ την επιλογή σε αυτόματο έχει και η PureTech 130.

Στο δρόμο με το Citroen C4 C-Cross

Οδηγικά, το diesel C4 C-Cross με τους 130 ίππους είναι αρκετά αθόρυβο, γραμμικό και με καλή απόκριση από το χαμηλό φάσμα λειτουργίας. Μάλιστα σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο προσφέρει τη μέγιστη δυνατή άνεση σε κάθε μετακίνηση. Χαρακτηριστικό είναι πως δεν υπάρχει ο τυπικός επιλογέας ταχυτήτων. Στη θέση του βρίσκεται ένας μικρός διακόπτης, τύπου joystick, εξοικονομώντας έτσι χώρο και ταυτόχρονα χαρίζοντας μια πιο hi-tech αίσθηση. Διαθέσιμα είναι και paddles πίσω από το τιμόνι, για όσους θελήσουν να αναλάβουν τις αλλαγές ταχυτήτων χειροκίνητα.

Τα προγράμματα οδήγησης είναι τρία: ECO, NORMAL, SPORT. Αυτά επηρεάζουν τόσο τη χαρτογράφηση του κινητήρα και την απόκριση στο γκάζι όσο και την αμεσότητα στο αυτόματο κιβώτιο. Έτσι, στην επιλογή ECO, το Citroen C4 diesel των 130 ίππων έχει μέση κατανάλωση, σύμφωνα με το εργοστάσιο, στα 4,6 λτ/100 χλμ. Στα χέρια μας, σε βάθος εβδομάδας μικτής χρήσης, το trip computer έδειξε τιμές κοντά στα 6,0 λτ./100. Όσο για τις επιδόσεις, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 km/h γίνεται σύμφωνα με το εργοστάσιο σε 9,5 δευτερόλεπτα.

Citroen C4 CrossΑυτό όμως που έχει μεγαλύτερη σημασία στο νέο C4 είναι η άνεση που προσφέρει. Έτσι, όπως μας έμαθε η Citroen στο Cactus αλλά και στο C5 Aircross, το C4 C-Cross εφοδιάζεται με την εξελιγμένη ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions. Πρακτικά υπάρχει μια δεύτερη μικρότερη ανάρτηση με υδραυλικά στοπ στο πάνω μέρος της κανονικής ανάρτησης, που χαρίζει μια αίσθηση “μαγικού χαλιού” στην οδήγηση, μειώνοντας αισθητά τους κραδασμούς. Έτσι πέφτοντας σε μια λακούβα, ακόμη και μεγάλη, ελάχιστος κραδασμός μεταφέρεται στην καμπίνα. Ακόμη, τα καπάκια των υπονόμων πραγματικά μοιάζουν λες και είναι ζωγραφιστά στο οδόστρωμα. Ίσως ότι καλύτερο για τα ελληνικά δεδομένα, αφού παρά τις 18άρες ζάντες το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό!

Υπό πίεση στις στροφές, το Citroen C4 δε νιώθει το ίδιο άνετα όσο στις ανωμαλίες. Έτσι σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης εμφανίζονται κάποιες κλίσεις στο αμάξωμα, το λεγόμενο body roll. Κάτι που στο τέλος δεν επηρεάζει την συνολικά καλή οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Αλλά σε κάνει να νιώθεις ότι ίσως κινείσαι πιο γρήγορα από όσο θα έπρεπε. Μαλακή είναι και η αίσθηση στο τιμόνι, με ικανοποιητική πληροφόρηση, αλλά όχι κάτι το ξεχωριστό. Από την άλλη βέβαια, κάτι τέτοιο είναι πολύ ευπρόσδεκτο στην καθημερινότητα, σε ταχύτητες πόλης ή στο παρκάρισμα.

Citroen C4 CrossΤιμή και εξοπλισμός

Οι διαθέσιμες εκδόσεις στο C4 C-Cross είναι οι FEEL, FEEL PACK, SHINE και SHINE PACK. Οι τιμές ξεκινούν από τις 17.950 ευρώ στην έκδοση βενζίνης με 100 ίππους. Όλες οι εκδόσεις έχουν στον εξοπλισμό τους στοιχεία όπως:

  • 6 αερόσακοι
  • φώτα ημέρας LED
  • σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
  • cruise control και speed limiter
  • προειδοποίηση σύγκρουσης
  • αυτόματο φρενάρισμα
  • υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
  • αισθητήρες φωτός
  • έγχρωμη οθόνη 10’’ για το infotainment
  • Bluetooth
  • Apple CarPlay και Android Auto

Οι πλουσιότερες εκδόσεις έχουν ακόμη Adaptive Cruise Control με Stop & Go, αναγνώριση οδικών σημάτων, LED προβολείς με αυτόματη αλλαγή μεσαίας και μεγάλης σκάλας, LED φώτα ομίχλης LED με λειτουργία cornering, αισθητήρες φωτός και βροχής, εποπτεία τυφλού σημείο, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision, διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών, ζάντες 18 ιντσών και την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions.

Συνολικά, το Citroen C4 C-Cross θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω έναν τυπικό οδηγό. Αυτό που δημιούργησε η Citroen είναι ένα αυτοκίνητο με τη μέγιστη δυνατή άνεση σε οποιαδήποτε μετακίνηση. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα οδηγήσεις γρήγορα για να το ευχαριστηθείς, όμως θα ταξιδέψεις στην άλλη άκρη της Ελλάδος υπερβολικά άνετα για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, θα πας στη δουλειά σου και τα παιδιά στο σχολείο νιώθοντας όμορφα και ευχάριστα.

Δείτε τη video-δοκιμή του Citroen C4 C-Cross:

Τεχνικά χαρακτηριστικά Citroen C4 Cross 1.5 BlueHDi 130 S&S e-EAT8

Κινητήρας: 1.499cc
Ισχύς: 130 hp/3.750 rpm
Ροπή: 300 Nm/1.750 rpm
0-100 km/h: 9,5 sec
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Μέση κατανάλωση*: 4,6
Εκπομπές CO2*: 120
Ρεζερβουάρ: 50 lt
Χώρος αποσκευών: 380 lt
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Citroen C4 Cross FEEL 1.2 PureTech 100ps: 17.950€
Τιμή έκδοσης δοκιμής C4 Cross SHINE PACK 1.5 BlueHDi 130ps EAT8: 28.350€

Φωτογραφίες

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.2
Ποιότητα
8
Εσωτερικό
7.8
Επιδόσεις
8.6
Οδική συμπεριφορά
7.4
Σχέση ποιότητας - τιμής
8.8
dokimh-citroen-c4-c-crossΗ εμφάνιση ή θα σε μπερδέψει ή θα σε κερδίσει, όμως εδώ η Citroen τολμά το διαφορετικό! Χάνει κάποιους πόντους σε ποιότητα, κυρίως στα χαμηλότερα τμήματα εσωτερικά, ενώ τη βαθμολογία στο εσωτερικό επηρεάζει ο μικρός πίνακας οργάνων και οι μέτριοι πίσω χώροι και πορτ μπαγκάζ. Σε επιδόσεις ο diesel είναι παραπάνω από ικανοποιητικός, ενώ στην οδική συμπεριφορά, αυτό που θα σε κάνει να νιώσεις άβολα είναι η οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς, με κάποιες κλίσεις. Η συνολική αίσθηση της ανάρτησης στην καθημερινότητα φέρνει μια ισορροπία στη βαθμολογία. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο που με μια καλή σχέση εξοπλισμού-τιμής τοποθετείται ανάμεσα στα πιο οικονομικά αυτοκίνητα. Τόσο σε hatchback όσο και σε μικρά crossovers.