Το 2008 είναι το μικρότερο SUV στη γκάμα της Peugeot και στην πράξη το ψηλότερο και μακρύτερο αδερφάκι του 208, με το οποίο άλλωστε μοιράζονται και πολλά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.

Το Peugeot 2008 είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα στην περιβόητη B-SUV κατηγορία και πρακτικά ένα αυτοκίνητο που τοποθετείται επιθετικά απέναντι στα Renault Captur, Ford Puma, Nissan Juke, Volkswagen T-Roc αλλά και Toyota C-HR. Στο καθαρά σχεδιαστικό κομμάτι πάντως, η Peugeot δείχνει να βρήκε τη χήνα με τα χρυσά αυγά! Και αυτό γιατί πλέον όλα τα μοντέλα της διακρίνονται για την εντυπωσιακή εμφάνιση, από το μικρό 208 έως τα μεγάλα 3008 και 5008. Μαλιστα το 2008 είναι το μοντέλο που εξέλιξε αυτή τη σχεδιαστική φιλοσοφία και πλέον αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία.

Εκτός όμως από το μεγάλο άνοιγμα στη μάσκα και τα φώτα LED στον εμπρός προφυλακτήρα, έχει υιοθετήσει και νέα σχεδίαση στα πλευρικά με κάποια νοητά τρίγωνα. Αυτά, σύμφωνα με τους σχεδιαστές, παραπέμπουν σε βράχο δίνοντας έμφαση στο off road παρουσιαστικό του μοντέλου. Ασχέτως αν το αυτοκίνητο δε βγαίνει σε καμία έκδοση με τετρακίνηση!

Πίσω η εικόνα είναι εξίσου φουτουριστική, με κυρίαρχο σημείο τα μαύρα φώτα με τις κλασικές πλέον “νυχιές” λιονταριού σε ένα γενικά σκουρόχρωμο πάνελ. Όπως άλλωστε συμβαίνει στο 208 και στα μεγαλύτερα 3008 και 5008. Από πλευράς διαστάσεων το μήκος είναι κοντά στα 4,3 μέτρα που σημαίνει ότι είναι αισθητά μεγαλύτερο τόσο από το προηγούμενο 2008 όσο και από τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα υπόλοιπα B-SUV της αγοράς.

Peugeot 2008Φρεσκάδα και ποιότητα στο εσωτερικό

Στην καμπίνα του Peugeot 2008 τα πράγματα δεν είναι όπως τα περιμένεις. Στην πράξη είναι καλύτερα! Και αυτό γιατί, όπως και στο 208, υιοθετείται η νέα γενιά της λεγόμενης διάταξης i-cockpit 3D. Ένας συνδυασμός δηλαδή σχεδίασης, διακοπτών, τιμονιού και πίνακα οργάνων που κάνουν την όλη εμπειρία ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Αν δει κανείς οποιοδήποτε άλλο μοντέλο στην κατηγορία και μετά καθίσει εδώ μέσα, νιώθει σα να μόλις έκανε ένα μικρό άλμα στο μέλλον.

Για αρχή το μικρό τιμόνι είναι αυτό που προκαλεί το μάτι. Είναι πολύ μικρό, που στην αρχή νομίζεις ότι θα σε δυσκολέψει. Βέβαια το συνηθίζεις αρκετά γρήγορα. Αυτό που δε συνηθίζεις εύκολα όμως είναι η θέση οδήγησης. Κι αυτό γιατί το τιμόνι είναι χαμηλά, ώστε να βλέπεις τον πίνακα οργάνων πάνω από τη στεφάνη και όχι από μέσα όπως γίνεται σε όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Από εκεί και πέρα, η καμπίνα μοιράζεται πολλά στοιχεία με αυτή στο μικρότερο 208. Στο πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής με κλίση προς τον οδηγό, τα όργανα από την έκδοση Allure Plus και πάνω είναι ψηφιακά, τρισδιάστατα και πολύ εντυπωσιακά, ενώ στην κονσόλα υπάρχουν όμορφοι οριζόντιοι διακόπτες τύπου πιάνο. Ότι πιο εντυπωσιακό αυτή τη στιγμή στην κατηγορία των λεγόμενων B-SUV.

Infotainment και εργονομία

Η οθόνη για το σύστημα infotainment είναι στις 7’’ στα τρία πρώτα επίπεδα εξοπλισμού, ενώ από την Allure Plus και άνω αυξάνεται στις 10’’ και πιάνει όλο τον διαθέσιμο χώρο. Ωστόσο, σε αντίθεση με τη μικρότερη οθόνη, εδώ δεν υπάρχουν κάποιοι χρήσιμοι διακόπτες στα πλάγια, με όλες τις λειτουργίες να γίνονται με την αφή. Και αυτό προϋποθέτει έξτρα εξοικείωση για το χειρισμό την ώρα που οδηγούμε.

Όμως υπάρχουν και κάποιες ενστάσεις ως προς την εργονομία. Όπως για παράδειγμα η δεύτερη σειρά από διακόπτες αφής κάτω από το infotainment. Αυτοί δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι εν κινήσει και δεν έχουν κάποιου είδους feedback στο πάτημα τους. Ακόμη, όπως σε όλα τα μοντέλα της Peugeot, Citroen και DS, το σύστημα κλιματισμού είναι ενσωματωμένο στην κεντρική οθόνη του συστήματος multimedia. Αυτό σημαίνει πως επίσης δεν είναι εύκολα προσβάσιμο όταν οδηγείς, ενώ για να αλλάξεις βασικές ρυθμίσεις πρέπει να φύγεις από το κεντρικό μενού του ραδιοφώνου ή της πλοήγησης.

Κατά τα άλλα η πρακτικότητα όσον αφορά στις διάφορες θήκες είναι πολύ καλή, όπως και η συνολική αίσθηση ποιότητας. Η πλειοψηφία των επιφανειών είναι καλυμμένη με αφρώδη υλικά που δίνουν μια έξτρα νότα ποιότητας. Ο χώρος φόρτωσης στο 2008 φτάνει τα 434 λίτρα και είναι από τους μεγαλύτερους σε αυτή την κατηγορία.

Πλήρης γκάμα κινητήρων

Κάτω από το καπό υπάρχουν επιλογές βενζίνης, πετρελαίου αλλά και ρεύματος, κάνοντας το 2008 το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV στην κατηγορία. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων Turbo και απόδοση 100 ίππων και 205 Nm ροπής. Ένας συνδυασμός που πέρα από τις πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις, προσφέρει μέση κατανάλωση περί τα 6,0-6,5 λτ/100 χλμ.

Προς τα πάνω η γκάμα περιλαμβάνει τον ίδιο 1200άρη κινητήρα αλλά με αυξημένη απόδοση στους 130 ή στους 155 ίππους. Σε diesel οι επιλογές είναι δύο, με τον 1.5 BHDi να αποδίδει 100 ή 130 ίππους. Η ηλεκτρική έκδοση του 2008 αποδίδει 136 ίππους. Η μετάδοση σε όλες τις περιπτώσεις γίνεται στους εμπρός τροχούς. Διαθέσιμα είναι ένα μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και ένα αυτόματο 8άρι, το οποίο είναι ως στάνταρ μάλιστα στις ισχυρότερες εκδόσεις.

Peugeot 2008Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου

Εκ πρώτης το Peugeot 2008 σου δίνει την αίσθηση ποιότητας ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Ταξιδεύει πολύ άνετα και με σιγουριά, νιώθεις ότι κάθεσαι ψηλά και έχεις καλή ορατότητα εμπρός και πίσω. Είναι ένα αυτοκίνητο στο οποίο μια τετραμελής οικογένεια θα βολευτεί χωρίς παραχωρήσεις, παρά το ότι ανήκει στην μικρή κατηγορία των SUV.

Αυτό που κινεί το ενδιαφέρον περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στο 2008 είναι το τιμόνι. Εξαιρετικά μικρό σε μέγεθος και τετραγωνισμένο σε σχήμα, αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα μετά από μια πρώτη επαφή. Το συνηθίζεις εύκολα όμως και στην πορεία μπορεί να αποδειχθεί πιο βολικό από το αναμενόμενο. Ωστόσο, το σύστημα διεύθυνσης παρέχει μέτρια πληροφόρηση. Όπως άλλωστε στα περισσότερα SUV, αλλά όχι σε όλα! Γενικότερα το Peugeot 2008 είναι παραπάνω από ικανό οδηγικά, σταθερό και προβλέψιμο ακόμη και κοντά στο όριο. Δεν απευθύνεται σε ενθουσιώδεις οδηγούς που θα κινηθούν με σπορ διαθέσεις σε απαιτητικές διαδρομές. Ούτε και στους περιπετειώδεις που θα αναζητήσουν εκτός δρόμου μονοπάτια. Όμως, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα τα καταφέρει παραπάνω από καλά, θα είναι αθόρυβο, ξεκούραστο και αποτελεσματικό.

Peugeot 2008Οι τιμή και ο εξοπλισμός του Peugeot 2008

Η γκάμα του Peugeot 2008 ξεκινά από 20.800 ευρώ για την βασική έκδοση Active με κινητήρα βενζίνης και 100 ίππους. Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει:

  • σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με λειτουργία ημέρας και νύχτας
  • σύστημα διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας με προειδοποίηση και διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης
  • αναγνώριση και ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας
  • cruise control με speed limiter
  • φώτα ημέρας LED
  • πίσω φώτα LED
  • i-Cockpit με αναλογικά όργανα
  • οθόνη infotainment 7 ιντσών
  • αυτόματο κλιματισμό
  • 6 αερόσακους
  • έλεγχο πίεσης ελαστικών
  • Bluetooth
  • θύρα USB
  • ατσάλινες ζάντες 16’’

Συνολικά οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι έξι (Active, Active Plus, Allure, Allure Plus, GT και GT Plus). Ενδεικτικά η Allure Plus της δοκιμής μας έχει ακόμη ζάντες αλουμινίου 17’’, ρυθμιζόμενο δάπεδο χώρου αποσκευών, φιμέ κρύσταλλα, i-Cockpit 3D με ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη infotainment στις 10’’ με σύστημα πλοήγησης, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, προβολείς LED, κάμερα οπισθοπορείας, διαφορετικές εσωτερικές επενδύσεις και εξωτερικές διακοσμητικές λεπτομέρειες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Peugeot 2008 1.2 PureTech 100hp
Κυβισμός: 1.199 cc
Ισχύς: 100 hp/5.000 rpm
Ροπή: 205 Nm/1.750 rpm
0-100 km/h: 10,9 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση*: 5,4
Εκπομπές CO2*: 122
Βάρος: 1.263 kg
Ρεζερβουάρ: 44 lt
Χώρος αποσκευών: 405 lt
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Peugeot 2008 1.2 100hp: 20.800€
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής 1.2 100hp Allure Plus: 24.200€

Φωτογραφίες

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
8
Σχέση ποιότητας - τιμής
8.5
dokimh-peugeot-2008Συνοψίζοντας, το Peugeot 2008 εδώ και ενάμισι χρόνο παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μικρά SUV. Μπορεί να μην έχει πρακτικό Air Condition, να μην είναι τετρακίνητο και να μη βολέψει τους πάντες στην ιδιαίτερη θέση οδήγησης του, αλλά έχει την ποιότητα, τη σχεδίαση, τους χώρους αλλά και τις επιδόσεις για να ξεχωρίσει στην κατηγορία και ταυτόχρονα να υποστηρίξει την "τσιμπημένη" τιμή του σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.