Η πλέον ενδιαφέρουσα έκδοση του Renault Clio είναι αυτή που λειτουργεί με υγραέριο LPG, αφού το σύστημα διπλού καυσίμου τοποθετείται εργοστασιακά και μάλιστα διατίθεται χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση από τις εκδόσεις βενζίνης.
Το υγραέριο ως καύσιμο δεν είναι νέα ιστορία. Άλλωστε δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που έχουν μπει στη διαδικασία να εγκαταστήσουν υγραέριο στα αυτοκίνητα τους ως after market επιλογή. Κι αυτό γιατί με κάτω από 1 ευρώ το λίτρο μειώνει δραστικά το κόστος στις μετακινήσεις. Η Renault και η Dacia είναι από τις λίγες μάρκες που έχουν στη γκάμα τους εκδόσεις με εργοστασιακά τοποθετημένο κιτ LPG και το Clio είναι μια τέτοια περίπτωση. Συνολικά δεν υπάρχει καμία αλλαγή στη σχεδίαση και στην εμφάνιση του μοντέλου, ούτε εξωτερικά και βεβαίως ούτε και εσωτερικά. Μάλιστα δεν είναι ορατό ούτε το στόμιο ανεφοδιασμού σε υγραέριο, αφού βρίσκεται πίσω από το ίδιο πορτάκι με την τάπα για τη βενζίνη.
Χωρίς αλλαγές στο εσωτερικό
Στο εσωτερικό το Clio LPG είναι ίδιο με τις υπόλοιπες εκδόσεις καυσίμου. Αυτό που ξεχωρίσει μόνο είναι ένα πρόσθετο όργανο, κάτω αριστερά στο ταμπλό. Εκεί απεικονίζονται με φωτεινές ενδείξεις η ποσότητα του LPG στο ρεζερβουάρ αλλά και το καύσιμο με το οποίο λειτουργεί το αυτοκίνητο την κάθε στιγμή. Αντίστοιχα, υπάρχουν και κάποιες ενδείξεις μέσα στον πίνακα οργάνων που ενημερώνουν ότι το αυτοκίνητο λειτουργεί με υγραέριο.
Κατά τα άλλα, η πλούσια έκδοση Dynamic της δοκιμής μας έχει και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που προσφέρει η Renault, μια οθόνη αφής για το infotainment μεγέθους 7’’ και ποιοτικά υλικά σε σύγκριση με τις πιο βασικές εκδόσεις εξοπλισμού του μοντέλου. Υπάρχει βεβαίως η ίδια καλή εργονομία και η ίδια καλή αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης που βρίσκουμε σε όλες τις εκδόσεις του Clio.
Στο βενζινοκίνητο Clio, ο χώρος των αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος αυτή τη στιγμή στην κατηγορία με όγκο 391 λίτρα. Και το καλό είναι πως στην έκδοση LPG αυτό δεν αλλάζει, αφού η δεξαμενή του υγραερίου βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, στη θέση της ρεζέρβας. Το μόνο αρνητικό είναι πως η έκδοση LPG δεν έχει ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.
Καλύτερες επιδόσεις
Κάτω από το καπό, ο 3κύλινδρος 1000άρης TCe κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής όταν λειτουργεί με LPG, δηλαδή σχεδόν πάντα. Όταν όμως εξαντληθεί το υγραέριο, το καύσιμο γυρίσει αυτόματα σε βενζίνη. Τότε η απόδοση είναι όπως και στο νέο 1000άρι Clio βενζίνης, με 91 ίππους και 160 Nm ροπής. Η αλλαγή καυσίμου είναι μια λειτουργία εντελώς αθόρυβη την οποία και δεν αντιλαμβάνεται ο οδηγός. Θα πρέπει να προσέξει δηλαδή τις σχετικές λυχνίες για να δει αν κινείται με LPG ή βενζίνη. Ο TCe κινητήρας έχει ρυθμιστεί από το εργοστάσιο για να λειτουργεί με δύο τύπους καυσίμου, γεγονός που συνεπάγεται βεβαίως την ίδια καλή αξιοπιστία με ένα τυπικό βενζινοκίνητο Clio.
Το ίδιο καλή είναι και η όλη εργοστασιακή εγκατάσταση του κιτ, η οποία γίνεται απευθείας στη γραμμή παραγωγής. Η δεξαμενή αποθήκευσης του υγραερίου είναι από υψηλής αντοχής ατσάλι και έχει χωρητικότητα 32 λίτρα. Από την άλλη το ρεζερβουάρ βενζίνης είναι κανονικό, στα 39 λίτρα.
Δραστική μείωση του κόστους χρήσης
Με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα το Clio LPG μπορεί να πετύχει περίπου 1.400 χλμ αυτονομίας, αν λάβουμε υπόψη μας τις τιμές κατανάλωσης που δηλώνει το εργοστάσιο, περίπου στα 5,4 λτ. βενζίνη και 6,9 λτ. LPG. Αυτό που είδαμε στην πράξη είναι μέση κατανάλωση LPG στα 7,8-7,9 λτ/100 χλμ, τιμή απολύτως φυσιολογική αν λάβουμε υπόψη μας και τα χαρακτηριστικά του υγραερίου ως καύσιμο.
Και για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το υγραέριο, αυτό έχει διαφορά στη θερμική απόδοση από τη βενζίνη, που σημαίνει ότι ένας κινητήρας καίει περισσότερο LPG από ότι βενζίνη. Βέβαια, η τεράστια διαφορά στο κόστος είναι αυτή που δίνει όλα τα πλεονεκτήματα, αφού με τιμή γύρω στα 0,7-0,8 ευρώ/λίτρο, ένα φουλάρισμα σε υγραέριο κοστίζει σχεδόν τα μισά χρήματα από ένα φουλάρισμα σε βενζίνη. Ταυτόχρονα, το LPG είναι και πιο οικολογικό ως καύσιμο, με τις εκπομπές ρύπων στο Clio LPG να είναι στα 107 γρ/χλμ. αντί για 117 σε μια απλή έκδοση βενζίνης.
Σαν επιδόσεις, το Clio LPG είναι ανεπαίσθητα πιο αποτελεσματικό στο δεξί πεντάλ, κυρίως λόγω των +10 Nm ροπής, με τα συνολικά 170 να είναι διαθέσιμα στις 2.000 σ.α.λ. Επίσης λόγω των πρόσφατων αλλαγών στη γκάμα του Clio, το βενζινοκίνητο μοντέλο αποδίδει πλέον 91 ίππους, ενώ εδώ η έκδοση LPG αποδίδει 100, ρίχνοντας την ισχύ στους 91 ίππους μόνο όταν αδειάσει η δεξαμενή υγραερίου ή αλλάξουμε τη λειτουργία καυσίμου χειροκίνητα στη βενζίνη. Θετικό σε κάθε περίπτωση είναι πως οι τελευταίες αναβαθμίσεις στη γκάμα Clio έφεραν ως στάνταρ και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο στις εκδόσεις TCe 100, όταν παλαιότερα υπήρχε μόνο 5άρι.
Πόσο κοστίζει το Renault Clio LPG;
Αυτή την περίοδο η Renault προσφέρει το Clio LPG στην ίδια τιμή με το απλό βενζινοκίνητο μοντέλο. Έτσι με τιμές που ξεκινούν από 15.640 ευρώ έχουμε και 10 επιπλέον ίππους και το πολύ χαμηλότερο κόστος μετακίνησης που προσφέρει μια έκδοση LPG. Η πλούσια έκδοση της δοκιμής Clio LPG Dynamic κοστίζει 18.140 ευρώ, όμως πραγματικά δεν της λείπει τίποτα.
Δείτε τη Video-δοκιμή:
Τεχνικά χαρακτηριστικά Renault Clio 1.0 TCe 100ps LPG
- Κινητήρας: 999cc
- Ισχύ: 100 hp/4.600 rpm
- Ροπή: 170 Nm/2.000 rpm
- Μέση κατανάλωση*: 6,9-7,8 lt/100km
- Εκπομπές CO2: 107-121 g/km
- Ρεζερβουάρ: 39 lt βενζίνη/32 lt LPG
- Χώρος αποσκευών: 391 lt
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP όταν λειτουργεί με LPG
Αρχική τιμή Renault Clio: 13.790€
Τιμή έκδοσης 1.0 TCe 100 LPG: 15.640€