Το Audi A3 πλέον κυκλοφορεί στη νέα του γενιά, είναι αισθητά πιο σύγχρονο και επιτέλους πιο δυναμικό από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς!

Οπτικά το Audi A3 Sportback άλλαξε και μάλιστα ριζικά! Και το πρώτο πράγμα που τραβά την προσοχή μας είναι τα φουσκωμένα φτερά στο πλάι, τα οποία δίνουν μια πιο μυώδη εμφάνιση γύρω από τους θόλους των τροχών. Η Audi λέει πως η σχεδίαση τους έχει εμπνευστεί από τα φουσκωμένα φτερά του θρυλικού Audi quattro από τη δεκαετία του 80. Εμπνευσμένες από το Audi quattro είναι και κάποιες μικρές γρίλιες στο τελείωμα του καπό εμπρός. Όμως αυτές είναι διαθέσιμες μόνο στο πακέτο εξοπλισμού S-Line και όχι στις υπόλοιπες εκδόσεις. Κρίμα γιατί είναι μια όμορφη πινελιά, ακόμη κι αν δεν εξυπηρετούν κάποιο σκοπό. Κάτι αντίστοιχο στο μικρότερο Α1 είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Σχεδιαστικά, το A3 Sportback έχει κάποια μεγάλα ανοίγματα στον προφυλακτήρα, ωστόσο χωρίς αυτά να είναι πραγματικοί αεραγωγοί και σχεδιάστηκαν κυρίως για λόγους εντυπωσιασμού. Πραγματική ψύξη παρέχει η μεγάλη χαρακτηριστική γρίλια της μάσκας που νοητά εκτείνεται μέχρι κάτω. Κλειστοί “αεραγωγοί” υπάρχουν όμως και πίσω στον προφυλακτήρα. Αυτό που επίσης εντυπωσιάζει είναι οι προβολείς LED εμπρός σε συνδυασμό με τα πίσω φώτα LED και δυναμικά φλας. Αποτελούν προαιρετικό εξοπλισμό και σίγουρα είναι πιο εντυπωσιακοί από τους απλούς LED προβολείς. Είναι βεβαίως παντός καιρού και μειώνουν την αντανάκλαση σε συνθήκες κακής ορατότητας. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχουν και προβολείς LED-Matrix με συνεχώς προσαρμοζόμενη δέσμη.

Audi A3 SportbackΣύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό

Εντελώς νέα είναι και η σχεδίαση στο εσωτερικό. Θυμίζει έντονα τη λογική που είδαμε και στο νέο Α1, με το ταμπλό να έχει σχεδίαση μπούμεραγκ. Ενδιαφέρον εδώ έχει η θέση των αεραγωγών που στη μεριά του οδηγού βρίσκονται ψηλά, δεξιά και αριστερά από τον πίνακα οργάνων. Στη μεριά του συνοδηγού είναι κρυμμένοι στη σχεδίαση του ταμπλό. Στο πάνω μέρος υπάρχει ενσωματωμένη η οθόνη για το σύστημα infotainment, η οποία στη νέα γενιά ακολουθεί και νέα λογική ως προς τη συνολική σχεδίαση του περιεχομένου της. Το σύστημα ΜΜΙ όπως το ονομάζει η Audi, έχει διαγώνιο στις 10,2’’ σε όλες τις εκδόσεις. Αλλά κυρίως έχει πολύ μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ. Είναι άμεσο στις εντολές και αισθητά ταχύτερο σε απόκριση από αντίστοιχα συστήματα.

Το σύστημα κλιματισμού βρίσκεται χωριστά από το σύστημα ΜΜΙ, χαμηλά στην κονσόλα και έχει τη δική του μικρή οθόνη και κάποιους βολικούς φυσικούς διακόπτες. Ακριβώς από κάτω υπάρχει μια ευρύχωρη θήκη για να αφήσουμε ένα κινητό τηλέφωνο, κλειδιά και άλλα αντικείμενα. Υπάρχουν και δύο θύρες USB, μία Type-A και μία Type-C.

Ο πίνακας οργάνων είναι σε όλες τις εκδόσεις ψηφιακός, ως στάνταρ εξοπλισμός. Μόνο που στη βασική έκδοση ο οδηγός δεν μπορεί να αλλάξει τις ενδείξεις παρά μόνο να πλοηγηθεί στις πληροφορίες του trip computer. Η όλη ουσία βέβαια βρίσκεται στο Audi Virtual Cockpit Plus που εκεί τα όργανα μεγαλώνουν από τις 10,25 στις 12,3’’. Περιλαμβάνουν περισσότερες απεικονίσεις αλλά και εμφάνιση ενός μεγάλου χάρτη για το σύστημα πλοήγησης.

Χώροι

Οι πίσω θέσεις στο Audi A3 Sportback είναι αντίστοιχες με το προηγούμενο μοντέλο και θα φιλοξενήσουν άνετα δύο ενήλικες επιβάτες. Τρίτος ενήλικας στη μέση θα καθίσει με μερικές παραχωρήσεις, κυρίως στο χώρο των ποδιών του, καθώς στη μέση το δάπεδο δεν είναι επίπεδο.

Ο χώρος φόρτωσης έχει όγκο 380 λίτρα και είναι ίδιος με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Ταυτόχρονα είναι ίδιος σε όγκο με τα “ομόσταυλα” Volkswagen Golf και Seat Leon, αλλά και τη BMW Σειρά 1. Έχει δάπεδο που μπορεί να μετακινηθεί αυξάνοντας το συνολικό βάθος, ενώ δημιουργείται και ένα επίπεδο κατώφλι φόρτωσης που συνεχίζει έως και τις πλάτες των καθισμάτων όταν αυτά διπλώσουν. Ρεζέρβα πάντως δεν υπάρχει, τουλάχιστον ως στάνταρ εξοπλισμός.

Κινητήρες – Κιβώτιο ταχυτήτων

Η γκάμα του Audi A3 περιλαμβάνει κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου αλλά και μία Plug-in υβριδική επιλογή. Η τελευταία συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας 204 ίππους. Η βασική έκδοση είναι η 30 TFSI και για όσους δεν έχουμε ακόμα εξοικειωθεί με τη νέα ονομασία εκδόσεων της Audi, αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί 1000άρη Turbo κινητήρα βενζίνης με 110 ίππους. Η έκδοση 30 TDI έχει πετρελαιοκινητήρα με 116 ίππους. Όμως πλέον με 2-λιτρο diesel και όχι 1,6 λτ. όπως στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η 35 TFSI, με κινητήρα 1,5 λίτρων με 150 ίππους, που όπως και στο diesel, συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο 7άρι κιβώτιο S tronic, διπλού συμπλέκτη. Μάλιστα ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου είναι πρακτικά ανύπαρκτος και στη θέση του βρίσκουμε ένα μικροσκοπικό joystick. Ο οδηγός αν θέλει μπορεί να πάρει τον έλεγχο των ταχυτήτων από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Στην επιλογή Dynamic το κιβώτιο αλλάζει λειτουργία, γίνεται ταχύτερο και κρατά πιο ψηλά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Διαθέσιμα είναι ακόμη τα προγράμματα οδήγησης Efficient, Comfort και Auto που ο οδηγός επιλέγει από τον διακόπτη του Drive Select Mode.

Κατανάλωση

Στο σημαντικό θέμα της κατανάλωσης, η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση είναι στα 6,2 λτ/100 χλμ. Τιμή που δεν απέχει σημαντικά από την πραγματικότητα, αφού στα χέρια μας το trip computer έδειξε χωρίς προσπάθεια τιμές κοντά στα 7,5 λτ/100 χλμ. Σύμμαχος στην χαμηλή κατανάλωση είναι και η ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που υιοθετεί η έκδοση της δοκιμής μας. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει μια έξτρα μπαταρία κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, στην οποία αποθηκεύεται ενέργεια που ανακτάται από το φρενάρισμα και το ρολάρισμα. Έπειτα η ενέργεια αυτή επαναχρησιμοποιείται μέσω ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας μας έτσι ελαφρώς χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και καλύτερες εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας έχει επίσης τη δυνατότητα απενεργοποίησης των 2 από τους 4 κυλίνδρους σε συνθήκες μειωμένου φόρτου, εξοικονομώντας και με αυτό τον τρόπο καύσιμο. Ο οδηγός δε θα καταλάβει κάτι στην πράξη από την όλη διαδικασία.

Ανώτερη αίσθηση στο δρόμο

Συνολικά η ποιότητα κύλισης του Audi A3 Sportback είναι εξαιρετική. Το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο και μαλακό σε αίσθηση, ενώ πολύ καλή είναι η ηχομόνωση ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Εντός πόλης παρέχει εξαιρετική άνεση, ενώ αυτό που άρεσε είναι ότι νιώθεις το αυτοκίνητο μικρότερο από ότι πραγματικά είναι. Κάτι που βοηθά σε στενά της πόλης και σε ελιγμούς. Αυτό που δεν αρέσει όμως είναι ότι δεν υπάρχουν αισθητήρες παρκαρίσματος ή κάμερα ως στάνταρ εξοπλισμός.

Audi A3 SportbackΕπίσης κάτι που έχει σημασία είναι ο διαχωρισμός που γίνεται στην ανάρτηση. Έτσι όλα τα Α3 με μικρούς κινητήρες, ισχύος κάτω των 150 ίππων έχουν πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Από 150 ίππους και άνω όλες οι εκδόσεις έχουν πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση. Ένας διαχωρισμός που μας έχει συνηθίσει ο όμιλος VW και από άλλα μοντέλα, ωστόσο σε ένα Α3 κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποφευχθεί, προκειμένου να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή άνεση και οδηγική απόλαυση. Πάντως το τιμόνι έχει εξαιρετική αίσθηση, είναι μαλακό όσο χρειάζεται και παρέχει “πλούσια” πληροφόρηση. Ακόμη και αν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί πιο ζωηρά σε μια διαδρομή με στροφές, το Α3 θα ακολουθήσει εν μέρη τις ορέξεις του. Αν και δεν είναι το ίδιο σπορ σε αίσθηση όσο μια BMW Σειρά 1. Θα παραμείνει βεβαίως απολύτως ουδέτερο και γενικότερα εμπνέει σιγουριά και εμπιστοσύνη ακόμη και κοντά στο όριο.

Audi A3 SportbackΗ τιμή και ο εξοπλισμός του Audi A3

Το νέο A3 Spotback διατίθεται σε εκδόσεις Basic, Advanced και S Line. Από τη βασική διαθέτει στοιχεία εξοπλισμού όπως ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, απλούς προβολείς LED εμπρός, αισθητήρες φωτός και βροχής, μηχανικό κλιματισμό, ψηφιακά όργανα χωρίς δυνατότητα διαμόρφωσης, 10άρα οθόνη αφής για το infotainment με 6 ηχεία και Bluetooth, περιοριστή ταχύτητας και paddles στο τιμόνι για το αυτόματο κιβώτιο.

Η τιμή του ξεκινά από τις 22.000 ευρώ στην έκδοση με τον 1000άρη κινητήρα και τους 110 ίππους, ενώ η έκδοση 1.5 MHEV της δοκιμής μας με 150 ίππους και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τις 27.831 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με μερικά εξτρά όπως το Comfort Pack και ζάντες 17” κοστίζει 31.375 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: 1.498cc
  • Ισχύς: 150 hp/5.000 rpm
  • Ροπή: 250 Nm/1.500 rpm
  • 0-100 km/h: 8,4 sec
  • Τελική ταχύτητα: 224 km/h
  • Μέση κατανάλωση*: 6,2-5,6 lt/100km
  • Εκπομπές CO2: 140-127 g/km
  • Βάρος: 1.395 kg
  • Ρεζερβουάρ: 50 lt
  • Χώρος αποσκευών: 380 lt
  • *εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Φωτογραφίες

Δείτε τη video-δοκιμή

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
9.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
8.9
Σχέση ποιότητας - τιμής
7.5