Η BMW επανατοποθετείται δυναμικά στην κατηγορία των hatchback με τη νέα γενιά της Σειράς 1 με κωδικό F70. Ο νέος “άσσος” είναι φρέσκος σχεδιαστικά, πλέον υβριδικός αλλά κυρίως με ένα εξαιρετικό value for money που τον κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στις premium και μη premium προτάσεις της κατηγορίας.

Αυτή είναι η 4η γενιά της Σειράς 1 με φρέσκια εμφάνιση χωρίς να απαρνείται όμως το γνώριμο σχήμα του προκατόχου της. Οι διαστάσεις έχουν αλλάξει ελάχιστα και έχουμε 4 εκατοστά μεγαλύτερο μήκος, πλέον στα 4,36 μ. και 2,5 εκ. μεγαλύτερο ύψος. Το πλάτος παραμένει στα 1,8 μ. και το μεταξόνιο στα 2,67 μ. Και βεβαίως έχουμε τις τυπικές αναλογίες των Βαυαρών, με μακρύ καπό και μετατοπισμένο προς τα πίσω θάλαμο επιβατών. Δεν είναι τόσο έντονα εδώ όπως για παράδειγμα στις τελευταίες πισωκίνητες γενιές, αλλά και πάλι από μακριά καταλαβαίνεις ότι βλέπεις μια BMW.

Πολύ δυναμικό δείχνει το εμπρός μέρος, με χαμηλότερο ρύγχος σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Έχουμε και φαρδύτερες γρίλιες νεφρών, οι γνωστές “καρδιές” που λένε πολλοί. Πλέον έχουν φύγει οι κάθετες μπάρες και έχουμε συνδυασμό με κάθετες και διαγώνιες μπάρες, όπως σταδιακά θα δούμε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας ξεκινώντας με τη νέα Χ3 που ήδη κυκλοφορεί. Στάνταρ έχουμε LED προβολείς, επίσης με νέα εσωτερική σχεδίαση και κάθετα στοιχεία LED όπως γνωρίσαμε στις Χ1 και Χ2. Αυτοί οι full LED προβολείς είναι έξτρα εξοπλισμός μαζί με το πακέτο M Sport.

BMW 120

Γενικά αν δούμε το αυτοκίνητο από το πλάι δείχνει πιο σπορ και πιο σφηνοειδές. Και μια ωραία λεπτομέρεια είναι αυτό το γραφικό στοιχείο με τον αριθμό 1 στην πίσω κολόνα, στο περιβόητο “Hofmeister Kink”, σε αυτό το χαρακτηριστικό τελείωμα που κάνουν τα πίσω πλευρικά παράθυρα σε όλες τις BMW. Πίσω, έχουμε επίσης εντυπωσιακή εικόνα, μαύρο ένθετο χαμηλά στον προφυλακτήρα με εφέ διαχύτη. Σε μαύρο γυαλιστερό είναι και κάποιες οπές στα άκρα του πίσω προφυλακτήρα με τους ανακλαστήρες μέσα. Δεν είναι αεραγωγοί, αλλά σχεδιαστικές λεπτομέρειες, σε αντίθεση όμως με τα αντίστοιχα μαύρα διακοσμητικά στον εμπρός προφυλακτήρα που είναι και λειτουργικοί αεραγωγοί! Τα πίσω φώτα είναι δύο τμημάτων και με σχεδίαση που θυμίζει αρκετά τα φώτα στη Χ2.

Ψηφιακό εσωτερικό

Όπως ήταν αναμενόμενο, το εσωτερικό στη νέα BMW Σειρά 1 ακολουθεί τη φιλοσοφία που συναντάμε και στις μεγαλύτερες X1 και X2. Αυτό σημαίνει ότι πλέον έχουμε ένα πλήρως ψηφιακό και κυρτό πάνελ ελέγχου, που ξεχωρίζει σχεδόν αυτόνομο πάνω στο ταμπλό. Στο πάνελ έχουμε δύο οθόνες. Μια 10,25” στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων και μια δεύτερη οθόνη 10,7” στα δεξιά, ως κέντρο ελέγχου για όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η οθόνη αυτή περιλαμβάνει βεβαίως τα συστήματα πολυμέσων, όλες τις ρυθμίσεις του οχήματος, συμπεριλαμβανομένου των επιλέξιμων προφίλ οδήγησης και βεβαίως το σύστημα κλιματισμού. Το ευχάριστο είναι πως οι ενδείξεις του κλιματισμού είναι πάντα ορατές και δεν εξαρτώνται από το τι δείχνει η υπόλοιπη οθόνη, άρα είναι και πάντα προσβάσιμες.

Βέβαια όλοι οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό της προηγούμενης Σειράς 1, έχουν πλέον καταργηθεί, κάτι που γίνεται πλέον σε όλα τα νέα μοντέλα BMW… και όχι μόνο!

Τα γραφικά της οθόνης είναι υψηλής ανάλυσης και γενικά το menu είναι αρκετά κατανοητό, στα ελληνικά και με συντομεύσεις από όπου μπορούμε να έχουμε γρήγορη πρόσβαση σε συγκεκριμένες λειτουργίες. Βέβαια υπάρχουν ένα σωρό ρυθμίσεις και επιλογές εδώ μέσα, ακόμη και δυνατότητες για ψηφιακά παιχνίδια, τον καιρό και βεβαίως την εξαιρετική κάμερα οπισθοπορείας με υψηλή ανάλυση και γραφικά επαυξημένης πραγματικότητας. Ο πίνακας οργάνων είναι και αυτός άψογος σε ανάλυση και πλέον απέχει από το παραδοσιακό μοτίβο με τα κυκλικά όργανα και τις βελόνες. Οι σχεδιαστές εδώ, όπως και στις Χ1 και Χ2, δημιούργησαν όμορφα γραφικά με πολλαπλούς τρόπους απεικόνισης και χρωματισμούς που αλλάζουν ανάλογα με το προφίλ οδήγησης.

Η έκδοση αυτή με το M Sport πακέτο έχει και νέες εσωτερικές επενδύσεις που περιλαμβάνουν και φωτιζόμενα τμήματα στο ταμπλό, κάτω από την οθόνη και στα άκρα, που επίσης αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το προφίλ οδήγησης. Κάτι σαν ατμοσφαιρικός φωτισμός αλλά σε πιο hi-tech μορφή. Επίσης το πακέτο Μ Sport περιλαμβάνει ένα όμορφο τιμόνι με πιο χοντρή στεφάνη, διαφορετική επένδυση στο ταμπλό με ραφές στα χρώμα της BMW M, σπορ καθίσματα με δέρμα και αλκαντάρα, μπλε ραφές αλλά και μαύρη επένδυση οροφής.

Γενικότερα η εικόνα αποπνέει έναν premium αλλά και σπορ χαρακτήρα. Όσο για την εργονομία, πλέον δεν υπάρχει επιλογέας ταχυτήτων, όλες οι BMW Σειρά 1 είναι αυτόματες και στο οριζόντιο τμήμα της κονσόλας υπάρχει μια διάταξη αντίστοιχη με αυτή στη Χ1. Έχουμε δηλαδή έναν μικρό διακόπτη για την επιλογή της κίνησης, μπουτόν εκκίνησης κινητήρα αλλά και μερικά ακόμη μπουτόν για τα προφίλ οδήγησης, τις κάμερες ή άλλες λειτουργίες. Στα δεξιά έχουμε τον διακόπτη των αλάρμ αλλά και το χειριστήριο για την ένταση στο ηχοσύστημα σε μορφή ροδέλας.

Ο οδηγός έχει μπουτόν στο τιμόνι και έχει ακόμη φωνητικές εντολές για βασικές λειτουργίες. Απλά θα πρέπει να μιλήσει στα αγγλικά… παρότι έχει Ελληνικά στο menu της οθόνης.

Χώροι και πρακτικότητα

Όσον αφορά στην πρακτικότητα, έχουμε θύρες USB Type-C, δύο εμπρός και δύο πίσω, έχουμε ένα μεγάλο ράφι μπροστά στην κονσόλα και μαζί δύο άνετες ποτηροθήκες. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε καλή γωνία, όχι κάθετα βέβαια, παρόλα αυτά η πρόσβαση δεν είναι δύσκολη. Ίσως ζορίσει λίγο η διαδικασία τοποθέτησης ενός παιδικού καθίσματος βέβαια, κυρίως λόγω της χαμηλής οροφής. Υπάρχουν δύο προσβάσιμα σημεία isofix πίσω, αλλά και ένα ακόμη εμπρός, στη θεση του συνοδηγού.

Όσο για τους χώρους, μπορεί η Σειρά 1 να είναι η μικρότερη BMW ωστόσο θα χωρέσει εύκολα τέσσερις ενήλικες επιβάτες. Μπορεί να μην είναι το πιο ευρύχωρο hatchback, ωστόσο δύο ενήλικες πίσω θα βολευτούν εύκολα και χωρίς παραχωρήσεις. Ο χώρος στα γόνατα είναι αρκετός, ενώ τα εμπρός καθίσματα έχουν πλαστική επένδυση και μια εσοχή που θα διευκολύνει τους πιο ψηλούς. Βέβαια δεν υπάρχουν τσέπες ή δίχτυα στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων ούτε άλλες θήκες εκτός από τις πόρτες. Οι οποίες βέβαια είναι διπλές και αρκετά μεγάλες. Το διαθέσιμο ύψος είναι αρκετό, όχι όμως τεράστιο, ενώ το εσωτερικό πλάτος δεν θα δυσκολέψει με δύο ενήλικες και ένα παιδί στη μέση. Ενήλικας στη μέση θα καθίσει οριακά, αν και στα πόδια του υπάρχει ένα ψηλούτσικο τούνελ, κάτω από το οποίο περνά ο άξονας μετάδοσης στην τετρακίνητη Μ135.

Ο χώρος αποσκευών έχει χαμηλό κατώφλι και γενικότερα μεγάλο άνοιγμα με τετραγωνισμένο σχήμα. Και όσο κι αν δεν του φαίνεται, αυτά εδώ είναι 300 λίτρα.. μόλις! Αυτό βέβαια μόνο στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, όπως η 120 της δοκιμής μας. Οι μη υβριδικές έχουν μεγαλύτερο βάθος και εκεί χώρο φόρτωσης στα 380 λίτρα. Παρόλα αυτά, στην 120 υπάρχει ένα μικρό άνοιγμα στο δάπεδο για κάποια στάνταρ πράγματα και μικρά τσαντάκια, αλλά το πίσω μέρος του δαπέδου δεν ανοίγει, αφού εκεί κάτω βρίσκεται η μπαταρία του υβριδικού συστήματος. Κοινώς αν θέλουμε περισσότερο χώρο θα πρέπει να πέσουν τα καθίσματα.

Πλέον ως υβριδική

Η νέα BMW 120 είναι η νέα βασική έκδοση στη Σειρά 1 και αν προσέξατε πλέον έφυγε το γράμμα “i” από την ονομασία που κάποτε ξεχώριζε τις νέες εκδόσεις injection από αυτές με καρμπυρατέρ ή αργότερα από τις εκδόσεις diesel. Βέβαια στις diesel το γράμμα “d” παραμένει και σήμερα. Έτσι σε diesel η νέα Σειρά 1 έχει την 120d, 2-λιτρη mild hybrid με 163 ίππους. Η 120 της δοκιμής μας όμως είναι βενζίνη mild hybrid και όχι, δεν είναι 2-λιτρη όπως είχαμε συνηθίσει παλαιότερα στις ονομασίες των BMW. Εδώ έχουμε έναν 3-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου, ο οποίος συνεργάζεται με υβριδική τεχνολογία αντίστοιχη με αυτή στις BMW X1 & X2, αποδίδοντας 170 ίππους συνδυαστικά και 280 Nm ροπή. Οι 156 από αυτούς τους ίππους είναι από τον βενζινοκινητήρα και έχουμε έως 20 ίππους από τον ηλεκτροκινητήρα.

Πρακτικά έχουμε το γνώριμο κινητήριο σύνολο που από τη νέα Χ2, μόνο που εδώ έχουμε και μικρότερο μέγεθος αυτοκινήτου και φυσικά χαμηλότερο βάρος κατά περίπου 150 kg, η 120 ζυγίζει δηλαδή κάπου στα 1420 κιλά. Οι επίσημες μετρήσεις της BMW κάνουν λόγο για 7,8 δευτερόλεπτα στην επιτάχυνση 0-100 km/h, κάτι που επιβεβαιώσαμε και στην πράξη με τα όργανα μέτρησης στο trcoff.gr, αφού στο ελληνικό οδόστρωμα η BMW 120 “έγραψε” στα χέρια μας χρόνο 7,77 δευτερόλεπτα για το 0-100.

Σημασία ωστόσο για πολλούς δεν έχει η επιτάχυνση, αλλά η κατανάλωση. Και η 120 τα πήγε περίφημα, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε τιμές κοντά στα 6,5 lt/100km με λίγη προσοχή. Κάποιος που θα την κάνει δική του ίσως δει και 6,3 με το προφίλ Efficient. H BMW ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,4 lt/100km που ωστόσο δύσκολα θα δει κάποιος σε φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης.

Χαίρεσαι να την οδηγείς

Ως προς τα οδηγικά χαρακτηριστικά, αυτό που εντυπωσιάζει αμέσως στη Σειρά 1 είναι η θέση οδήγησης. Κάθεσαι χαμηλά, μέσα στο αυτοκίνητο, κάτι που ομολογουμένως μας έλειψε με τόσα SUV που οδηγούμε τελευταία. Επίσης, η αίσθηση του τιμονιού είναι αντίστοιχη ενός hot-hatch. Χοντρή στεφάνη, το τιμόνι σε ευθεία θέση μπροστά στον οδηγό και κυρίως με μια πολύ καλή αίσθηση, απέχει χαοτικά από όλα τα υπόλοιπα hatchback μοντέλα της αγοράς, συμπεριλαμβανομένου και των πιο premium ανταγωνιστών της 120. Εντός πόλης το τιμόνι είναι μαλακό και βοηθάει στους ελιγμούς, όσο όμως αυξάνεται η ταχύτητα αλλάζει η πληροφόρηση αλλά και η ευαισθησία στις κινήσεις του οδηγού.

Σε διαδρομές με στροφές, οι κινήσεις στα χέρια του οδηγού είναι πολύ μικρές και έτσι μπορεί αν θέλει να πιέσει και να οδηγήσει γρήγορα χωρίς να “παλεύει” με τους αγκώνες του. Βέβαια για γρήγορη οδήγηση βοηθά πολύ και το πρόγραμμα SPORT, το οποίο αλλάζει τη χαρτογράφηση στο γκάζι και επηρεάζει και την αίσθηση στο τιμόνι. Επίσης αλλάζει και η απόκριση στο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είπαμε είναι στάνταρ αυτόματο, 7άρι διπλού συμπλέκτη, σε όλες τις νέες Σειρά 1.

BMW 120

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, μαζί με τα υπόλοιπα καλούδια του M Sport πακέτου, έχουμε και paddles πίσω από το τιμόνι που αν θέλουμε θα κάνουμε χειροκίνητα τις αλλαγές στο Steptronic κιβώτιο. Μάλιστα με τέρμα το γκάζι και κρατώντας παρατεταμένα το αριστερό paddle έχουμε και λειτουργία BOOST, με μια μικρή ηλεκτρική ώθηση για περίπου 10 δευτερόλεπτα.

Επίσης ένα πολύ καλό προνόμιο του πακέτου M Sport είναι η χαμηλωμένη και προσαρμοζόμενη ανάρτηση “Μ”. Όπως λέει και το όνομα προσαρμόζεται αυτόματα στις συνθήκες του δρόμου ή στο στυλ οδήγησης και μπορεί να γίνεται πιο σκληρή ή πιο μαλακή για καλύτερες επιδόσεις ή καλύτερη άνεση. Γενικά το δέσιμο του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικό και το νιώθεις όλο ένα μονοκόμματο τμήμα, είτε στρίβεις με κάμποσα km/h σε μια ωραία διαδρομή είτε απλά πατάς στα καπάκια των υπονόμων και στις κακοτεχνίες στην πόλη.

Βεβαίως η ανάρτηση πίσω είναι πλήρως ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων σε όλες τις εκδόσεις, οπότε να ακόμα ένα σημαντικό πλεονέκτημα για κορυφαία αίσθηση.

BMW 120

Εξοπλισμός και τιμές

Στο κομμάτι της ασφάλειας, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα σε επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου και αερόσακου ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Η νέα Σειρά 1 με κωδική ονομασία F70 δεν έχει ακόμα βαθμολογηθεί από τον Euro NCAP, αν και δύσκολα θα σπάσει το σερί των 5 αστεριών στα crash test που έχουν όλες οι γενιές της Σειράς 1 από το 2009. Όσο για τον εξοπλισμό, αυτός από την απολύτως βασική έκδοση είναι υπερπλήρης, με στάνταρ όλα όσα θα ζητήσει κανείς, με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, τη μεγάλη κυρτή οθόνη στο ταμπλό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες εμπρός και πίσω, LED προβολείς, θερμαινόμενα καθίσματα, Apple Carplay και Android Auto και βεβαίως στάνταρ αυτόματο κιβώτιο Steptronic.

Όλα αυτά με αρχική τιμή τις 29.000€, 170 ίπποι, αυτόματη mild hybrid. Το ενδιαφέρον όμως είναι στα πακέτα εξοπλισμού, αφού έχουμε το M Design με όλα τα εξωτερικά τμήματα σε σχεδίαση Μ, προφυλακτήρες, μαρσπιέ και 18άρες ζάντες, στις 30.900€ τελική τιμή. Το M Sport πακέτο, όπως αυτό το αυτοκίνητο της δοκιμής, έχει με Μ εξωτερική εμφάνιση αλλά και Μ εσωτερικό, σπορ καθίσματα σε δέρμα και αλκαντάρα με μπλε ραφές, διακοσμητικό φωτισμό στο ταμπλό, μαύρη επένδυση οροφής, τιμόνιΜ με paddles για το κιβώτιο και την Μ προσαρμοζόμενη ανάρτηση. Η τιμή του είναι στις 32.900€ και περιλαμβάνει και το μεταλλικό χρώμα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW 120 F70 Mild Hybrid Steptronic

Κυβισμός:1.499 cc
Κύλινδροι:3 Inline
Τροφοδοσία:Άμεσος ψεκασμός
Iσχύς βενζινοκινητήρα:156 hp/4700-6500 σ.α.λ.
Ροπή βενζινοκινητήρα:240 Nm/1500-4000 σ.α.λ.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα:20 hp
Ροπή ηλεκτροκινητήρα:55 Nm
Ισχύς συστήματος:170 hp
Ροπή συστήματος:280 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας:0,9 kWh
Volt και τύπος μπαταρίας:48V Li-Ion
Βάρος:1425 kg
0-100 km/h:7,8
Τελική ταχύτητα:226 km/h
Μικτή κατανάλωση*:5,6-5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2*:126-121 g/km
Ρεζερβουάρ:49 lt
Χώρος αποσκευών:300 lt (στις εκδόσεις MHEV)
Απόσταση από το έδαφος:156 mm
Μετάδοση κίνησης:Εμπρός
Κιβώτιο ταχυτήτων:Αυτόματο Steptronic 7 σχέσεων
Εργοστάσιο κατασκευής:Λειψία, Γερμανία
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP
Αρχική τιμή BMW 120:28.960€
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:32.900€ (Εκδοση 120 με M Sport πακέτο)

Δείτε τη video-δοκιμή στο YouTube:

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
9.5
Οδική συμπεριφορά
9.5
Οικονομία
8
Σχέση ποιότητας-τιμής
10
driven-bmw-120Aρνητικά στη νέα Σειρά 1… δύσκολο να βρούμε. Ίσως το σημαντικότερο είναι οι πίσω χώροι και ο χώρος αποσκευών, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Από την άλλη, τα θετικά είναι πολλά. Οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός, ποιότητα, σχεδίαση, ωστόσο θα σταθούμε σε ένα και μόνο. Σε αυτή την τιμή και απέναντι σε τόσα άλλα αυτοκίνητα σήμερα στην κατηγορία, premium και μη premium, η νέα Σειρά 1 έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα. Κοινώς, όποιος ψάχνει hatchback και δεν δει τη Σειρά 1, θα κάνει ένα μεγάλο λάθος!