Το 500αράκι ανέκαθεν ήταν το αυτοκίνητο που ξεχώριζε για το μοναδικό του στυλ, όχι μόνο στη σύγχρονη εποχή αλλά και μισό αιώνα πριν. Και τώρα ήρθε η ώρα της αλλαγής! Το αγαπημένο 500 άλλαξε κατεύθυνση, έγινε 500e, σχεδιάστηκε από την αρχή και  βεβαίως είναι ηλεκτρικό!

Το να δημιουργήσεις ένα αυτοκίνητο από την αρχή και να το κάνεις να μοιάζει και βεβαίως να είναι το ίδιο αναγνωρίσιμο με το προηγούμενο δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το νέο Fiat 500e μοιάζει λοιπόν με το προηγούμενο αν και καταλαβαίνεις αμέσως ότι είναι ένα νέο 500. Εκ πρώτης ξεχωρίζει η νέα μάσκα με το λογότυπο 500 στη θέση αυτού της FIAT, οι νέοι LED προβολείς και γενικότερα το εκφραστικό εμπρός τμήμα.

Στο πλάι παλιό και καινούριο 500 έχουν παρόμοια σχεδίαση αλλά τόσο διαφορετική και πάλι. Νέες είναι οι χωνευτές χειρολαβές στις πόρτες αλλά και ένα ενδιαφέρον παιχνίδι στα πλαίσια των πίσω παραθύρων. Και φυσικά έχει όμορφες ζάντες 17 ιντσών, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα νέα φώτα, μια μεγάλη αεροτομή οροφής, αλλά και μια συνολικά μινιμαλιστική εμφάνιση. Το νέο λογότυπο της FIAT βρίσκεται στο κέντρο και πρακτικά πίσω είναι η μοναδική φορά που το βλέπει κανείς στο νέο 500.

Fiat 500eΠιο άνετο και πιο hi-tech το εσωτερικό

Εκεί όμως που το νέο 500 διαφοροποιείται είναι στο εσωτερικό και μάλιστα πολύ! Από μέσα τίποτα δε θυμίζει το προηγούμενο μοντέλο. Πλέον είναι πιο φαρδύ αλλά και πιο ευρύχωρο. Κυρίως γιατί πλέον δεν υπάρχει η κεντρική κονσόλα ούτε ο επιλογέας των ταχυτήτων. Έτσι για να κινηθούμε εμπρός ή πίσω υπάρχουν κάποια μπουτόν στην κονσόλα. Απλό, λειτουργικό και ωραίο.

Νέο είναι και το τιμόνι, διάκτινο και flat bottom, ενώ έχει και ποιοτικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα και τα συστήματα υποστήριξης. Στο ταμπλό “αιωρείται” μια μεγάλη οθόνη αφής 10,25’’ για το νέας γενιάς infotainment Uconnect 5. Αυτό εκτός από τα υψηλής ευκρίνειας γραφικά έχει συμβατότητα δικτύου 5G και ασύρματα Apple Car Play & Android Auto. Ακριβώς από κάτω βρίσκονται τα χειριστήρια για το κλιματιστικό, με τη μορφή φυσικών μπουτόν. Πιο κάτω μια βολική θήκη για κινητά υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση. Μέσα στη θήκη μάλιστα υπάρχουν όμορφα ανάγλυφα γραφικά που δείχνουν το Τορίνο. Αντίστοιχα γραφικά υπάρχουν και εσωτερικά στις λαβές της πόρτας. Ο οδηγός έχει πίσω από το τιμόνι ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα στις 7 ίντσες. Αυτός πέρα από ένα χρήσιμο πολυόργανο φιλοξενεί πληροφορίες για τη μπαταρία, το navigation και την κατανάλωση με όμορφα και υψηλής ανάλυσης γραφικά.

Συνολικά η εικόνα είναι πολύ αναβαθμισμένη για ένα 500, με ποιοτικά και ευχάριστα στην υφή υλικά, όπου και αν φτάσει το χέρι. Οι πίσω χώροι από την άλλη, όπως και στο προηγούμενο Fiat 500, είναι οριακοί για 2 επιβάτες, καθιστώντας πρακτικά το μοντέλο διθέσιο με δύο έξτρα θέσεις “ανάγκης”. Ο χώρος φόρτωσης μετρά 185 λίτρα και είναι ικανοποιητικός για ένα αυτοκίνητο πόλης.

Οδική συμπεριφορά και επιδόσεις “έκπληξη”

Όπως συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το 500e έχει κιβώτιο 1 σχέσης και ο οδηγός επιλέγει αν θα κινηθεί εμπρός ή πίσω από κάποια μπουτόν στην κονσόλα. Διαθέσιμα είναι τρία προγράμματα οδήγησης: Normal, Range και Sherpa. Μάλιστα στο Range αλλάζει ριζικά ο τρόπος οδήγησης, αφού εδώ το αυτοκίνητο κινείται κυριολεκτικά με ένα πεντάλ. Έτσι κάθε φορά που αφήνουμε το δεξί πεντάλ, το αυτοκίνητο επιβραδύνει και μάλιστα αρκετά έντονα που πρακτικά μπορείς να κινείσαι χωρίς το πεντάλ του φρένου. Η επιλογή Sherpa είναι και η περίπτωση ανάγκης. Όταν δηλαδή έχουμε κρίσιμα χαμηλή ενέργεια και θέλουμε να φτάσουμε στον προορισμό μας ή στον πλησιέστερο σταθμό φόρτωσης. Eδώ το αυτοκίνητο δεν υπερβαίνει τα 80 χλμ/ώρα.

Συνολικά σαν αίσθηση, το ηλεκτρικό 500 δεν έχει καμία σχέση με το βενζινοκίνητο. Eίναι πολύ πιο στιβαρό, αλλά και αρκετά πιο “σφιχτό”. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί έτσι για να διαχειριστεί και το έξτρα βάρος από τις μπαταρίες, οι οποίες ζυγίζουν περίπου 300 κιλά. Έτσι το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου διαμορφώνεται συνολικά στα 1290 κιλά!

Fiat 500eΠαρόλα αυτά, στο δρόμο αν και πιο σκληρό από ένα τυπικό αυτοκίνητο, το νιώθεις πολύ καλύτερο, ενώ το κοντό μεταξόνιο δεν ενοχλεί και τόσο στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Στον αυτοκινητόδρομο το 500e επίσης είναι μια έκπληξη, αφού θα κινηθεί πολύ άνετα σε ταχύτητες κοντά στα 130 χλμ/ωρα και μάλιστα εμπνέει αρκετή ασφάλεια. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 χλμ/ώρα, ηλεκτρονικά, για λόγους αυτονομίας.

Αυτό όμως που απολαμβάνεις περισσότερο είναι η δύναμη. Η έκδοση μεγάλης μπαταρίας αποδίδει 118 ίππους και 220 Nm ροπής, ενώ κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε 9 δευτερόλεπτα! Βέβαια αν οι επιδόσεις δεν είναι κάτι θέλετε να πληρώσετε έξτρα σε ένα αυτοκίνητο πόλης, υπάρχει και έκδοση με μικρή μπαταρία 23,8kWh και απόδοση 95 ίππων. Σε αυτή την περίπτωση η αυτονομία αγγίζει τα 180 χλμ. Η μεγάλη μπαταρία των 42kWh προσφέρει 321 χλμ με μία φόρτιση.

Fiat 500eΤιμή και εξοπλισμός του ηλεκτρικού Fiat 500e

Τα επίπεδα εξοπλισμού στο ηλεκτρικό 500 είναι τα Action, Passion, Icon και La Prima. Διαθέσιμοι είναι και τρεις τύποι αμαξώματος: τρίθυρο, cabrio με υφασμάτινη οροφή αλλά και μια έκδοση 3+1 με μια μικρότερη αντίθετα ανοιγόμενη πόρτα στη δεξιά μεριά για ευκολότερη πρόσβαση στις πίσω θέσεις. Οι τιμές ξεκινούν από τις 18.970 ευρώ αν υπολογίσουμε και την κρατική επιδότηση για τα ηλεκτρικά οχήματα αλλά και 1.000 ευρώ απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου. Κάτι που καθιστά το 500αράκι την πιο οικονομική πρόταση αυτή τη στιγμή ανάμεσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο εξοπλισμός είναι βεβαίως υπερπλήρης και περιλαμβάνει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, 7 αερόσακους, ψηφιακά όργανα και πολλά ακόμη. Ταυτόχρονα είναι ένα αυτοκίνητο που αποτελεί τον ορισμό του lifestyle και είναι πολύ ποιοτικό για το μέγεθος του.

Δείτε τη video-δοκιμή του ηλεκτρικού Fiat 500e

Δείτε περισσότερες video-δοκιμές στο κανάλι μας στο YouTube.

Αρχική τιμή Fiat 500e 23,8kWh Action HB: 18.970€

(με κρατική επιδότηση -4.320€ και απόσυρση -1.000€)

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής Fiat 500e 42kWh Icon HB: 24.153€

(με κρατική επιδότηση -5.747€ και απόσυρση)

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά Fiat 500e

Κινητήρας: e-Motor

Ισχύς: 118 hp

Ροπή: 220 Nm

0-100 km/h: 9,0 sec

Τελική ταχύτητα: 150 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Αυτονομία*: 321 km σε μικτές συνθήκες

Χρόνος φόρτισης σε φορτιστή: 35’ (0-80% σε DC 85kW)

Χρόνος φόρτισης σε απλή πρίζα: 15h 5’ (0-100% σε AC 2,3kW)

Βάρος: 1.290 kg

Χώρος αποσκευών: 185 lt

*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Φωτογραφίες

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
8
Εσωτερικό
8
Επιδόσεις
9.5
Οδική συμπεριφορά
8.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
8