Η Fiat σε μια προσπάθεια να ισχυροποιήσει τη θέση της στη δημοφιλή κατηγορία των crossover, μαζί με το 500X εμπλουτίζει τη γκάμα της με μια ψηλότερη εκδοχή του πολυχρηστικού της μοντέλου. Αυτό είναι το Fiat 500L City Cross. Όπως προδίδει και η ονομασία του είναι μια ψηλότερη έκδοση του “οικογενειακού” 500L.
Ήδη από το καλοκαίρι του 2017, το Fiat 500L δέχτηκε μια σειρά από βελτιώσεις και αναβαθμίσεις, ακολουθώντας τα πρότυπα του ανανεωμένου 500. Ωστόσο, το αναβαθμισμένο 500L δεν είναι αυτό που λέμε “τυπικό facelift”, αφού είναι κατά 40% καινούριο. Ταυτόχρονα είναι πιο σύγχρονο τεχνολογικά και έχει μικρές αλλαγές στη σχεδίαση που διατηρούν τη φρεσκάδα του.
Έτσι, το πιο ευρύχωρο 500 παρέχει πλέον περισσότερη συνδεσιμότητα, διαθέτοντας παράλληλα πιο έντονη προσωπικότητα. Σε αυτά που άλλαξαν στην τελευταία γενιά είναι οι προφυλακτήρες και τα φώτα, εμπρός και πίσω. Την ίδια στιγμή, νέα είναι και τα LED φώτα ημέρας που σχηματίζουν τα δύο “μηδενικά” του 500. Η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει 10 παστέλ ή μεταλλικά χρώματα. Μαζί και τρεις διαφορετικούς τύπους οροφής (στο χρώμα του αμαξώματος, σε γυαλιστερό μαύρο ή λευκό ή μαύρο ματ). Νέο είναι και το Μπλε Bellagio χρώμα που βλέπουμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Το αυτοκίνητο που μας παραχώρησε η FCA Greece είναι η έκδοση 500L City Cross. Αυτή είναι κατά 2,5 εκατοστά ψηλότερη σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Στα χαρακτηριστικά που το “crossoverοποιούν” ανήκουν και οι διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες. Σε συνδυασμό με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος χαρίζουν περισσότερη ευελιξία όταν πρόκειται να κινηθεί κανείς σε βατούς χωματόδρομους. Όσο θα του επιτρέψουν δηλαδή τα ασφάλτινα ελαστικά.
Στο εσωτερικό του Fiat 500L
Η αναβαθμισμένη γενιά του μοντέλου διαθέτει πιο ορατές αλλαγές στην καμπίνα. Σημαντικότατη προσθήκη είναι ο ανανεωμένος πίνακας οργάνων με έγχρωμη ψηφιακή οθόνη 3,5 ιντσών. Νέο είναι και το τιμόνι, το υποβραχιόνιο και οι βελτιωμένοι αποθηκευτικοί χώροι. Ο επιλογέας ταχυτήτων τοποθετείται πλέον πιο ψηλά και είναι διακοσμημένος με το λογότυπο “500”. Ανάλογα με την έκδοση διατίθεται και το σύστημα Uconnect HD Live με οθόνη αφής 7 ιντσών, ενώ διαθέσιμα είναι και τα Apple CarPlay/Android Auto.
Ολόκληρη η γκάμα του 500L προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό τεχνολογίας με σκοπό να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία, την άνεση και την ασφάλεια. Πρώτο και κυριότερο, το πολύ χρήσιμο Autonomous City Brake. Αυτό φρενάρει αυτόματα το όχημα σε περίπτωση επικείμενης πιθανής σύγκρουσης σε ταχύτητες κάτω των 30 km/h.
Οι χώροι βεβαίως είναι το δυνατό χαρτί του μοντέλου, αφού πέντε ενήλικες θα καθίσουν αναπαυτικά εμπρός ή πίσω. Ο χώρος φόρτωσης στο Fiat 500L είναι 455 λίτρα και αυξάνεται στα 1.480 λίτρα όταν “πέσουν” οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Πολύ θετικό είναι και το εξαιρετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που κάνει τη φορτοεκφόρτωση μεγάλων αντικειμένων πολύ εύκολη υπόθεση.
Κινητήρας
Κάτω από το καπό, η πετρελαιοκίνητη εκδοχή φιλοξενεί τον γνώριμο 1.6 MJTD, στην πιο πρόσφατη του εκδοχή που ακολουθεί τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων. Συνεχίζει και αποδίδει ισχύ 120 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. με ροπή 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ.. Είναι μάλιστα ένας από τους αποδοτικότερους κινητήρες πετρελαίου σε αυτή τη χωρητικότητα. Ίσως το μοναδικό μελανό σημείο του κινητήρα αυτού είναι η όποια υστέρηση εμφανίζεται κάτω από το όριο των 1.750 σ.α.λ.
Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Όσον αφορά στις επιδόσεις, η διαδικασία 0-100 km/h γίνεται σε 11,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 183 km/h. Οι εκπομπές CO2 είναι 127 g/km.
Πώς είναι όμως στο δρόμο το 500L City Cross;
Σύμφωνα με τη Fiat, ο 1.6 MJTD προσφέρει μέση κατανάλωση 4,9 lt/100km. Ωστόσο, στην πράξη αυτό που πετύχαμε σε βάθος εβδομάδας δοκιμής ήταν μια κατά τα άλλα ικανοποιητική τιμή στα περίπου 6,2 lt/100km σε μέσο όρο. Στην πράξη, το 500L έδειξε ότι είναι αρκετά πρόθυμο με τον εν λόγω κινητήρα. Θα ικανοποιήσει τόσο εντός πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Ο θόρυβος του κινητήρα γίνεται αρκετά αισθητός στην καμπίνα, κυρίως λόγω μέτριας ηχομόνωσης.
Οδηγικά, οι προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο μεγέθους και σχήματος 500L δε θα πρέπει να είναι μεγάλες. Και αυτό γιατί είναι ένα μοντέλο σαφώς προσανατολισμένο στην πρακτικότητα. Αυτό σημαίνει πως το σύστημα διεύθυνσης αλλά και το πλαίσιο δε θα ενθουσιάσουν τον πιο ψαγμένο οδηγό. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα προβληματίσουν τον καθένα. Στην πόλη είναι άνετο και με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, ενώ κάποια δυσκολία συναντάται στο παρκάρισμα και αυτό λόγω μεγέθους. Εδώ βεβαίως πολύ θετική είναι η ύπαρξη αισθητήρων στάθμευσης αλλά και κάμερας οπισθοπορείας.
Εξοπλισμός – Τιμές
Η έκδοση 1.6 MJTD City Cross διαθέτει στοιχεία όπως αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, δερμάτινο τιμόνι, διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρες φωτός και βροχής, cruise control και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Το σύστημα multimedia UConnect έχει οθόνη 7 ιντσών. Ενσωματώνει Bluetooth, Navigation και παρέχει συνδεσιμότητα smartphone με Apple CarPlay ή Android Auto.
Όσο για την τιμή, η έκδοση 500L 1.6 MJTD City Cross διαμορφώνεται στις 20.400 ευρώ. Τιμή αρκετά καλή δεδομένου ότι είναι ένα μοντέλο με πλούσιο εξοπλισμό, κορυφαίους χώρους και κάποιες crossover πινελιές που το ευθυγραμμίζουν γενικότερα με την τάση της αγοράς. Οι εκδόσεις βενζίνης ξεκινούν από 15.990 ευρώ. Διαθέσιμος είναι και ο μικρότερος 1.3 diesel κινητήρας με τιμή εκκίνησης τις 17.000 ευρώ.