Γνωρίζουμε στην πίστα των Μεγάρων το ολοκαίνουριο Hyundai i20 N των 204 ίππων και μαζί όλη την οικογένεια Hyundai N.

Η Hyundai έχει μπει για τα καλά τόσο στο κομμάτι του motorsport όσο και στο κομμάτι της σπορ οδήγησης με τη γκάμα N. Η αρχή έγινε με το i30 N ενώ τώρα η συνέχεια δίνεται τόσο με το Kona N όσο και κυρίως με το πολυαναμενόμενο i20 N. Πλέον η γκάμα διατίθεται στο 100% στην αγορά και η ελληνική εισαγωγική μας έδωσε τη δυνατότητα να τα οδηγήσουμε στο περιβάλλον που τους αρμόζει. Στην πίστα! Ας τα δούμε όλα ένα προς ένα.

Hyundai i20 N

Το ενδιαφέρον μας βεβαίως έπεσε στο μικρότερο της παρέας, το i20 N. Άλλωστε τα μικρά hot hatch της κατηγορίας Β τείνουν προς εξαφάνιση και το κορεατικό μοντέλο στα χαρτιά ακούγονταν αν μην τι άλλο προκλητικό. Ξεκινώντας από την εμφάνιση είναι δεδομένο ότι αυτή προκαλεί και “φωνάζει” για το ποιόν του μοντέλου. Σπορ προφυλακτήρες με μαύρες και κόκκινες λεπτομέρειες, αεροτομή, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με κόκκινες δαγκάνες. Στο εσωτερικό το ενδιαφέρον κεντρίζει το τιμόνι με τα μπουτόν επιλογής προγραμμάτων Ν καθώς και οι ψηφιακές οθόνες με τα πολύ ωραία γραφικά και τις ενδιαφέρουσες ενδείξεις που προσφέρουν στον οδηγό. Πιο σεμνή εικόνα όμως σε σχέση με την εξωτερική.

Hyundai i20 NΚάθομαι στο πολύ καλό μπάκετ κάθισμα, ρυθμίζω τιμόνι και έχω “με το καλημέρα” μία πολύ καλή σπορτίφ θέση οδήγησης καθώς κάθομαι χαμηλά και “μέσα” στο αυτοκίνητο. Θέτω τον κινητήρα σε λειτουργία, έρχεται ένα μπάσο βουητό αλλά όχι τίποτα εκκωφαντικό. Πάμε για οδήγηση λοιπόν σε κομβόι, με την πίστα των Μεγάρων σε ανάποδη φορά. Ευτυχώς ο πλοηγός Άρης Στιβαχτάρης έχει πάρει το i30 N και μας δίνει πολύ γρήγορο ρυθμό για να οδηγήσουμε όπως αρμόζει, γρήγορα!

Ύστερα από τρία σετ των 3 γύρων οι εντυπώσεις είναι αναμφίβολα πολύ καλές με το Hyundai i20 N να αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο σπορ οδήγησης. Ο κινητήρας των 1.6 λίτρων με τους 204 ίππους και τα 275Nm ροπής προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6.2 δλ.) και κυρίως – σε μία σφιχτή πίστα όπως αυτή των Μεγάρων – τις ρεπρίζ, ώστε να τελειώσεις με τις ευθείες μέχρι να πεις “Hyundai N”.

Hyundai i20 NΣτις στροφές μου άρεσε αρκετά το ακριβές και γρήγορο τιμόνι, η πρόσφυση από τα ειδικά Pirelli PZero και γενικά η όλη συμπεριφορά ανάρτησης – στησίματος. Από τον πρώτο κιόλας γύρο κατάλαβα ότι το i20 N είναι στημένο για αγωνιστική οδήγηση. Όπερ σημαίνει ότι αναζητά καλό φρενάρισμα, αργή είσοδο, σωστή τοποθέτηση στο apex της στροφής και γρήγορη έξοδο. Κοινώς το πίσω μέρος δεν έχει ρυθμιστεί για να ξεκολλάει εύκολα και αυτή είναι η βασική διαφορά μεταξύ του i20 N και του Fiesta ST το οποίο αρέσκεται περισσότερο στην προ-τοποθέτηση πριν τη στροφή.

Προσωπικά προτιμώ να μην “ασχολούμαι” με το πίσω μέρος, άρα thumbs up στην Hyundai!Φυσικά δεν θα πρέπει να παραλείψω το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο είναι στον εξοπλισμό της έκδοσης Performance Pack και δίνει το κάτι παραπάνω στις στροφές. Όσο για το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, αυτό έχει πολύ καλή κλιμάκωση και εκμεταλλεύεται άριστα τη ροπή του κινητήρα. Μου άρεσαν πολύ τόσο το σαφές κούμπωμα όσο και οι μικρές διαδρομές του.

Hyundai i20 NΠρέπει επίσης να αναφέρω την λειτουργία REV Matching, που στα κατεβάσματα κάνει μόνο του την τεχνική “μύτη-τακούνι”. Έτσι βοηθά στην καλύτερη ισορροπία του αμαξώματος κρατώντας πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα. Τα φρένα στα σετ των γύρων φάνηκαν άκρως αποδοτικά και δεν έδειξαν να κουράζονται στην απαιτητική πίστα των Μεγάρων. Το μόνο ίσως κομμάτι που θα ήθελα βελτίωση είναι αυτός της εξάτμισης. Κι αυτό γιατί το i20 N είναι αρκετά πιο ήσυχο από το i30 N. Το αντίθετο θα έπρεπε να συμβαίνει κατά την άποψη μου…

Πραγματικά όμως, στην πίστα το Hyundai i20 N είναι εξαιρετικό και είναι δεδομένο ότι μαζί με το Fiesta ST θα κυριαρχήσει στις προτιμήσεις των υποψηφίων αγοραστών για ένα hot hatch στην κατηγορία Β. Βέβαια μένει να το δούμε και στον δρόμο!

Hyundai i30 N

Πέρασαν τρία χρόνια από την έλευση του Hyundai i30 N και το διάστημα αυτό το κορεάτικο μοντέλο κατάφερε να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον αλλά και τις προτιμήσεις αγοραστών στα hot hatch της κατηγορία C. Δέλεαρ ήταν η πολύ προσιτή του – τότε – τιμή. Αλλά όσοι το αγόρασαν κατάλαβαν αμέσως ότι πήραν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για τα λεφτά που πλήρωσαν. Τώρα έχουμε περάσει στο facelift το οποίο εκτός των οπτικών επεμβάσεων έχει προσθέσει και αρκετές ακόμα αλλαγές. Η πλέον σημαντική είναι η δυνατότητα επιλογής και ενός ακόμα κιβωτίου, αντί του μηχανικού 6τάχυτου. Ο λόγος για ένα αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτη με 8 σχέσεις και paddles στο τιμόνι.

Δεν κατάφερα να οδηγήσω πολύ το Hyundai i30 N, όμως το αυτοκίνητο που είχα στα χέρια μου ήταν με το DCT κιβώτιο. Έτσι, μετά από ένα μόλις σετ των τριών γύρων, μπορώ να πω με σιγουριά ότι το κιβώτιο DCT τοποθετείται στα κορυφαία της κατηγορίας. Προσφέρει πολύ γρήγορες αλλαγές και σαφήνεια στα κατεβάσματα, εκεί που συνήθως πονούν κάποια αντίστοιχα κιβώτια. Εκμεταλλεύεται ακόμα καλύτερα τους 280 ίππους και τα 392Nm ροπής του 2λιτρου τούρμπο κινητήρα, λόγω της πυκνής του κλιμάκωσης.

Κατά τα υπόλοιπα, το Hyundai i30 N είναι λίγο ή πολύ γνωστό (δείτε τη video-δοκιμή του προ-facelift μοντέλου εδώ). Καλό τιμόνι, αν και όχι κορυφαίο, σωστό set up στις αναρτήσεις, καλοζυγισμένο πλαίσιο και πολλαπλές δυνατότητες παραμετροποίησης. Δυνατά είναι και τα φρένα τα οποία βοηθούνται σημαντικά από το κιβώτιο. Σίγουρα το Hyundai i30 N παραμένει μία εξαιρετική επιλογή στην κατηγορία, μία επιλογή που θα πρέπει να εξετάσετε καθώς πλέον απευθύνεται σε ανθρώπους που αναζητούν αυτόματο κιβώτιο.

Δείτε την παλαιότερη δοκιμή του i30 N Performance:

Hyundai Kona N

Αναμφίβολα το λιγότερο ενδιαφέρον έπεσε πάνω στο Kona N. Ένα crossover με σπορτίφ μανδύα και εκρηκτικές επιδόσεις ωστόσο (0-100 χλμ./ώρα σε 5.5 δλ., τελική ταχύτητα 240 χλμ./ώρα.). Οι άνθρωποι της Hyundai το αναφέρουν σαν ένα hot hatch αλλά δεν ξέρω αν πρέπει να συμφωνήσω μαζί τους. Σίγουρα είναι στο πνεύμα της εποχής που θέλει τους αγοραστές να προτιμούν τα SUV από τα hatchback (εμείς στο trcoff.gr όχι πάντως).

Σε κάθε περίπτωση, αν αντί ενός i30 προτιμάτε ένα Kona τότε θα σας ενδιαφέρει και το Kona N. Αυτό είναι σαφέστατα πολύ γρήγορο και σπορτίφ για τον χαρακτήρα του. Αλλά στην πίστα το βάρος που ξεπερνά τα 1.500 κιλά είναι κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό. Στο δρόμο σίγουρα ξεδιπλώνεται καλύτερα ο χαρακτήρας του. Το Kona N διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο DCT κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο συμπεριφέρεται εξίσου άψογα με το i30 N. Ενδιαφέρον σύνολο αλλά – όπως προείπα – αν χρειαζόμουν τους χώρους του θα προτιμούσα το i30 N, το οποίο και υπερέχει σε όλους τους τομείς, μεταξύ αυτών και της τιμής.

Αυτό είναι το Hyundai Kona N με 280 ίππους

Καρό σημαία

Θα ξεκινήσω από το σημαντικότερο. Στην εποχή του ηλεκτρισμού και των περιορισμών των εκπομπών ρύπων είναι πάρα πολύ σημαντικό που εταιρείες όπως η Hyundai επενδύουν στην σπορ οδήγηση και προσφέρουν τέτοια προϊόντα στους καταναλωτές. Αυτοκίνητα δηλαδή που προσφέρουν πολύ τεχνολογία και είναι ικανά να δώσουν γερές δόσεις αδρεναλίνης! Αιχμή του δόρατος αποτελεί σίγουρα το i20 N το οποίο τοποθετείται πλάι στο Fiesta ST και αυτό αν μη τι άλλο είναι επίτευγμα. Το i30 N αποτελεί το πλέον ολοκληρωμένο σύνολο, ενώ το Kona N πιάνει το “ρεύμα” της εποχής. Bravo Hyundai!

Οι τιμές των Hyundai N

  • i20 N: 24.990€
  • i20 N Perfrormance Pack: 26.490€
  • i30 N: 30.490€
  • i30 N Performance Pack: 34.990€
  • i30 N Performance Pack N DCT: 38.990€
  • i30 Fastback N: 31.490€
  • i30 Fastback N Performance Pack: 35.990€
  • i30 Fastback N Performance Pack N DCT: 39.990€
  • Kona N: 42.990€

Φωτογραφίες