Αυτοκίνητο της Εβδομάδας: Mercedes-Benz A180d 7G-DCT

Αυτή είναι η ολοκαίνουρια Mercedes-Benz A-Class, η οποία φαίνεται σχεδόν ίδια με την προηγούμενη. Στην ουσία μιλάμε για ένα διακριτικό facelift, που φέρνει εκτός από οπτικές αλλαγές και νέα στοιχεία εξοπλισμού. Την έχουμε “δικιά μας” για μία εβδομάδα και την ξανα-ανακαλύπτουμε.

Οδηγούμε την ανανεωμένη Mercedes-Benz A180d με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγώ την A180d με τον 1.500άρη diesel κινητήρα. Για την ακρίβεια αυτή ήταν η πρώτη φορά. Οπότε για να μην επαναλαμβάνομαι, θα επικεντρωθώ στις αλλαγές που υπέστη η ανανεωμένη A-Class, έτσι όπως τις αντιλήφθηκα σε μια αρκετά φορτωμένη από εξοπλισμό A180d με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT.
Τι αλλάζει λοιπόν; Εξωτερικά οι αλλαγές είναι πολύ περισσότερες από όσες πιάνει το μάτι στην πρώτη επαφή. Και αυτό θα ξεδιαλύνει μόλις η νέα A-Class σταθεί δίπλα στην παλιά. Αμέσως ξεφοντάρουν ο νέος προφυλακτήρας εμπρός με τα πιο δυναμικά ανοίγματα αεραγωγών, αλλά και η νέα πιο όμορφη γρίλια στη μάσκα. Χωρίς αλλαγές παραμένουν τα εμπρός φώτα, ωστόσο για πρώτη φορά διατίθενται ως έξτρα προβολείς LED με σημαντικά πλεονεκτήματα στο θέμα της ορατότητας το βράδυ. Πίσω υπάρχουν επίσης αλλαγές, αφού εκτός από τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα με τις όμορφες ενσωματωμένες απολήξεις για τις δύο εξατμίσεις, νέα είναι και τα φώτα.

Όμορφες οι 18άρες ζάντες αλουμινίου, αλλά επηρεάζουν αισθητά την άνεση στο δρόμο. 

Στο εσωτερικό, οι διαφορές είναι ακόμη πιο δύσκολο να εντοπιστούν, αφού πρακτικά περιορίζονται στο σχέδιο του τιμονιού και σε κάποιες μικροαλλαγές στην κεντρική κονσόλα και στους διακόπτες. Για πρώτη φορά η A-Class όμως μπορεί να εξοπλιστεί με το νέας γενιάς σύστημα infotainment με μεγαλύτερη οθόνη στο επάνω μέρος του ταμπλό -που εκνευριστικά παραμένει χωρίς υποστήριξη αφής- και ενσωματώνει τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Mirrolink. Προαιρετικά υπάρχει και ένα όμορφο πακέτο κρυφού ατμοσφαιρικού φωτισμού που μεταμορφώνει την αίσθηση της καμπίνας το βράδυ.

Κατάμαυρος διάκοσμος στο εσωτερικό, με όμορφες λεπτομέρειες και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής.

Τι δεν αλλάζει; Θα ήταν προφανές να πω απλά όλα τα υπόλοιπα, αλλά θα σταθώ στο γεγονός ότι θα περίμενα μια βελτίωση στην ποιότητα των πλαστικών σε κάποια σημεία, όπως για παράδειγμα στα εσωτερικά πλαστικά των μεσαίων κολόνων. Επίσης δεν αλλάζει ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων της Renault, ο οποίος στην έκδοση A180d αποδίδει 109 ίππους και 260 Nm, προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση αλλά και μέτριες επιδόσεις για ένα αυτοκίνητο με αρχική τιμή τις 27.000 ευρώ. Όχι, αργό δεν είναι αλλά σε σύγκριση με άλλα μικρομεσαία diesel -όχι απαραίτητα premium- υπάρχει μια αισθητή διαφορά.
Βέβαια το ζητούμενο σε αυτή την περίπτωση είναι τα νούμερα της κατανάλωσης (έως 3,7 lt/100km μέση δηλώνει η Mercedes-Benz) και όχι αυτά του 0-100 km/h (11,3 δευτ). Γι αυτό και οι Γερμανοί στην ανανεωμένη A-Class κατέβηκαν ακόμη ένα σκαλί και δημιούργησαν την A160d με τον ίδιο κινητήρα σε έκδοση 90 ίππων και 240 Nm ροπής. Δεν ασχολούνται με το αν είναι γρήγορα ή όχι τα “βασικά” μοντέλα, καθώς το κοινό της Mercedes-Benz είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που θα πάει να δει π.χ. το εξαιρετικό και αρκετά σβέλτο για την κατηγορία του Peugeot 308 1.6 diesel. Αυτός που επιθυμεί μια πιο γρήγορη A-Class μπορεί κάλλιστα να επιλέξει την A200d με τους 136 ίππους από τον 2,2 lt πετρελαιοκινητήρα ή την ακόμη πιο ισχυρή A220d με τους 177 ίππους. Για να μην πιάσουμε τους κινητήρες βενζίνης και το φτάσουμε ως τους 381 ίππους της τετρακίνητης Mercedes-AMG A45.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η A180d με τον 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα των 109 ίππων.

Στο δρόμο η A180d με το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT είναι αυτό που λέμε “κυρία”. Ποιοτική, αθόρυβη και στιβαρή όσο δε μπορείς να φανταστείς. Κυκλοφορεί με περίσσεια άνεση στην καθημερινότητα, καίει περίπου 5,0-5,2 lt/100km χωρίς να βάλεις στο μυαλό σου το να οδηγήσεις οικονομικά και ταξιδεύει με ασφάλεια και σιγουριά ακόμη και σε ταχύτητες… φυλακής.
Συνοψίζοντας, θα πρέπει να βάλουμε καλά στο μυαλό μας ότι είναι ένα premium αυτοκίνητο. Γι αυτό και εν μέρη θα πρέπει να δικαιολογήσουμε την τιμή αγοράς που ξεκινά από τις 26.770 ευρώ. Υπερβολικά; Όχι απαραίτητα αφού πάνω κάτω στα ίδια πλαίσια κινούνται και τα ανταγωνιστικά Audi A3 Sportback 1.6 TDI (26.900 ευρώ), BMW 116d (26.573 ευρώ) και Volvo V40 D2 (24.733 ευρώ). Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής βέβαια κοστίζει περισσότερο από 36.000 ευρώ, αφού μεταξύ άλλων διαθέτει το 7G-DCT κιβώτιο ταχυτήτων (+2.382 ευρώ), αισθητικό πακέτο Night με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών (+1.171 ευρώ), το σύστημα infotainment με την οθόνη στο ταμπλό και ενσωματωμένο Bluetooth (+585 ευρώ), αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, πολυλειτουργικό τιμόνι και πολλά ακόμη.
Είναι βέβαια μια Mercedes-Benz με ότι αυτό συνεπάγεται. Την αγοράζεις ακριβά και την πουλάς ακριβά, διατηρεί την ποιότητα και την ασφάλεια που προσφέρει στην πάροδο του χρόνου, είναι οικονομική σε καύσιμο και πάντα θα σου δίνει αυτό το +1 στο προσωπικό σου στιλ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.461
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.):109/ 4000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 260/1750–2500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,3
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Μέση Κατανάλωση κατασκευαστή (λτ./100 χλμ.): 3,9-3,7*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 104-98*
Βάρος (κιλά): 1.425*
*με αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT
Αρχική τιμή Mercedes-Benz A180d: 26.770 ευρώ

Δείτε το video της POV δοκιμής της Mercedes-Benz A180d στη νέα ενότητα My Test Drive εδώ.

Με πιο σπορ ύφος το εμπρός μέρος της ανανεωμένης A-Class.

Η νέα Mercedes-Benz A-Class είναι πολύ στιβαρή στο δρόμο.

Νέας σχεδίασης είναι και το εσωτερικό των πίσω φώτων.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr