Το Seat Leon e-Hybrid είναι ένα plug-in υβριδικό μοντέλο που βάζει δυνατά τη μάρκα στο παιχνίδι της κατηγορίας. Διατηρεί τον σπορ χαρακτήρα και την καλή οδική συμπεριφορά που ανέκαθεν χαρακτήριζε όλα τα Leon.

Για όσους δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με τον όρο plug-in υβριδικό αυτοκίνητο, να ξεκαθαρίσουμε πως είναι τα μοντέλα στο τελευταίο στάδιο πριν τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρακτικά μιλάμε για πλήρως υβριδικά μοντέλα που μπορούν να φορτίσουν εξωτερικά σε πρίζα ή wallbox. Έτσι κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια και μηδενική κατανάλωση σε καθημερινές μετακινήσεις.

Με άλλα λόγια έχουν τα καλύτερα των δύο κόσμων, χωρίς τους περιορισμούς της μίας ή της άλλης πλευράς. Το γεγονός μάλιστα ότι έχουν έναν κινητήρα βενζίνης, 1.4 TSI στην περίπτωση του Leon, δίνει περισσότερη ελευθερία σε ταξίδια και αποδράσεις, χωρίς να ανησυχούμε για το που θα φορτίσουμε. Και από την άλλη το ότι είναι μερικώς ηλεκτρικά, επιτρέπουν πολύ χαμηλότερη κατανάλωση εντός πόλης, συγκριτικά με ένα τυπικό βενζινοκίνητο. Αν ο οδηγός δεν επιδιώξει την έξτρα δύναμη και παραμένει σε ταχύτητες έως τα 120 km/h, το Leon e-Hybrid μπορεί να κινηθεί και με μηδενική κατανάλωση, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια από τη μπαταρία του. Με την προϋπόθεση ότι ο οδηγός φορτίζει το αυτοκίνητο καθημερινά.

Η περισσότερη ουσία όμως αυτών των αυτοκινήτων κρύβεται σε φορολογικά οφέλη, κυρίως για εταιρικούς χρήστες, πελάτες leasing δηλαδή, όπου έχουν μηδενικό φόρο χρήσης. Τουλάχιστον για μοντέλα που εκπέμπουν κάτω από 50 g CO2/km. Το Seat Leon της δοκιμής μας είναι άνετα μέσα σε αυτό το πλαίσιο, αφού εκπέμπει μόλις 23-28 g/km, ανάλογα με τον εξοπλισμό του.

Seat Leon e-HybridΦόρτιση και αυτονομία

Το Seat Leon e-Hybrid διαθέτει μια μπαταρία χωρητικότητας 13,1 kWh, η οποία και βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Αυτή με μια πλήρη φόρτιση δίνει σύμφωνα με την εταιρία αυτονομία 60-65 χιλιομέτρων, αποκλειστικά με χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Στην πράξη όμως διαπιστώσαμε ηλεκτρική αυτονομία περίπου 45-50 χλμ, που είναι απολύτως αποδεκτή για καθημερινές μετακινήσεις.

Μια πλήρης φόρτιση σε ένα wallbox χρειάστηκε στα χέρια μας 3 ώρες και 50 λεπτά, ενώ σε μια απλή οικιακή πρίζα η διαδικασία ολοκληρώνεται σε σχεδόν 6 ώρες. Χρόνος δηλαδή που άνετα καλύπτεται το βράδυ όταν πέφτουμε για ύπνο ή όση ώρα είμαστε στη δουλειά μας. Και αν δεν φορτίσουμε και αδειάσει η μπαταρία, κανένα πρόβλημα! Κάτω από το καπό υπάρχει ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI ο οποίος αναλαμβάνει να κινήσει το αυτοκίνητο όταν αδειάσει η μπαταρία ή όταν πολύ απλά θελήσουμε έξτρα δύναμη. Ακόμη και χωρίς φόρτιση, το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα κανονικό υβριδικό.

Ταυτόχρονα, ο οδηγός έχει την επιλογή να χρησιμοποιεί ή να αποθηκεύει την ενέργεια που ανακτάται από την κίνηση ή το φρενάρισμα. Για παράδειγμα, σε ένα ταξίδι η ενέργεια μπορεί να αποθηκεύεται στη μπαταρία. Στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί σε κίνηση εντός πόλης, όπου το αυτοκίνητο θα κινηθεί με τον ηλεκτροκινητήρα.

Συνδυαστικά, το Seat Leon e-Hybrid αποδίδει 204 ίππους και 350 Nm ροπής. Νούμερα που αρμόζουν σε ένα παραδοσιακό hot-hatch και βεβαίως εδώ έχουμε περισσότερη δύναμη και καλύτερες επιδόσεις από το 2-λιτρο turbo Leon FR με τους 190 ίππους. Σύμφωνα με τη Seat η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 7,5 δευτερόλεπτα. Ωστόσο στις μετρήσεις μας πετύχαμε 6,8 δευτ. για την ίδια διαδικασία!

Τυπικό Seat Leon, σπορτίφ και ευχάριστο!

Στα δυνατά χαρτιά του Leon ήταν πάντα η οδική του συμπεριφορά. Και στο plug-in υβριδικό μοντέλο αυτό δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τα υπόλοιπα Leon στη γκάμα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά όχι τόσο ώστε να κουράσει, ακόμη και στην έκδοση FR με 18άρες ζάντες. Αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά όμως σε σύγκριση με τις απλές εκδόσεις είναι το αυξημένο βάρος. Το plug-in υβριδικό Leon ζυγίζει περίπου 1620 κιλά, λόγω μπαταρίας κυρίως. Και είναι κάτι που στον ανοιχτό δρόμο δε θα το νιώσει κάποιος, όμως σε μια διαδρομή με στροφές το έξτρα βάρος είναι αντιληπτό.

Μια σημαντική διαφοροποίηση από τα απλά Leon, τουλάχιστον μέχρι και την έκδοση των 150 ίππων, είναι πως το e-Hybrid δεν έχει πίσω ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα αλλά πολλαπλούς συνδέσμους. Κάτι που σημαίνει καλύτερη αίσθηση άνεσης, κυρίως για τους πίσω επιβάτες.

Το τιμόνι παραμένει καλό σε αίσθηση, και όπως ανέκαθεν συνέβαινε στο Leon, είναι καλύτερο σε αίσθηση από ένα Golf, με τα οποίο άλλωστε πολλά τεχνικά χαρακτηριστικά. Ένα από αυτά είναι και το γνώριμο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, που παρέχει γρήγορες αλλαγές αλλά και εξαιρετική άνεση στην καθημερινή χρήση. Το Leon e-Hybrid υιοθετεί το 6-τάχυτο DSG, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Leon που χρησιμοποιούν το 7-τάχυτο.

Seat Leon e-HybridΓνώριμο εσωτερικό

Το εσωτερικό στο plug-in hybrid μοντέλο δε διαφοροποιείται, αισθητά τουλάχιστον, από τα υπόλοιπα Leon. Υπάρχει μια οδηγοκεντρική προσέγγιση ως προς τη συνολική διάταξη του ταμπλό, με το πάνω μέρος της κονσόλας να είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού. Η οθόνη αφής στα plug-in hybrid μοντέλα είναι στις 10’’ και πέρα από το ότι είναι μεγαλύτερη χάνει τους φυσικούς διακόπτες. Έτσι για παράδειγμα η ρύθμιση της έντασης μπορεί να γίνει σέρνοντας το δάχτυλο μας πάνω σε μια επιφάνεια αφής. Το ίδιο και η επιλογή της θερμοκρασίας στο κλιματιστικό, που και αυτό είναι ενσωματωμένο στην κεντρική οθόνη.

Στην ίδια οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας βρίσκουμε πληροφορίες για τη μπαταρία, τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, τη συνδεσιμότητα με ένα smartphone και σύστημα πλοήγησης. Ψηφιακός είναι όμως και ο πίνακας οργάνων, με γραφικά που τροποποιούνται από ένα διακόπτη στο τιμόνι. Η συνολική ποιότητα στο εσωτερικό είναι καλή, με πιο μαλακά υλικά στα ψηλότερα τμήματα.

Οι διαθέσιμοι χώροι είναι το δυνατότερο χαρτί του Seat Leon, ανεξαρτήτου έκδοσης. Με άλλα λόγια ακόμη και αρκετά ψηλά άτομα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Ειδικά ο χώρος στα πόδια των πίσω επιβατών είναι τεράστιος για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ παραπάνω από καλό είναι και το διαθέσιμο ύψος. Εκεί που “πονάει” όμως το e-Hybrid, συγκριτικά με τις απλές εκδόσεις, είναι το πορτ μπαγκάζ. Εδώ η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο μειώνει τον διαθέσιμο χώρο από τα 380 στα μόλις 270 λίτρα.

Τιμή και εξοπλισμός

Το Seat Leon e-Hybrid διατίθεται στα πλουσιότερα επίπεδα εξοπλισμού Xcellence, Xcellence Plus, FR και FR Plus. Όλες οι εκδόσεις του είναι υπερπλήρης και διαθέτουν μεταξύ άλλων αισθητήρες και κάμερα οπισθοπορείας, δυνατότητα αυτόματου παρκαρίσματος, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, σύστημα εκκίνησης με μπουτόν, 3-ζωνικό κλιματισμό, LED φώτα εμπρός-πίσω και οθόνη 10’’ για το infotainment. Οι τιμές ξεκινούν από 32.190* ευρώ, συμπεριλαμβανομένου έκπτωσης 2.500 ευρώ.

Δείτε τη video-δοκιμή του Seat Leon e-Hybrid:

Τεχνικά χαρακτηριστικά Seat Leon 1.4 TSI e-Hybrid DSG
Κυβισμός: 1.395 cc
Συνδυαστική Ισχύς: 204 ps/5.000-6.000 rpm
Συνδυαστική Ροπή: 350 Nm/1.550-3.500 rpm
0-100 km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μέση κατανάλωση*: 1,0-1,2 lt/100km
Ηλεκτρική μέση κατανάλωση*: 14,3-15,2 kWh/100κμ
Εκπομπές CO2*: 23-28 g/km
Ηλεκτρική αυτονομία*: 60-66 km
Βάρος: 1.614
Ρεζερβουάρ: 50 lt
Χώρος αποσκευών: 270 lt
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Seat Leon e-Hybrid DSG 204ps Xcellence: 32.190€*
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής (έκδοση FR): 32.190€*

*Τιμές σε ισχύ από 23/12/2021

Φωτογραφίες

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
8.5
Σχέση ποιότητας-τιμής
8.5