Μπορεί οι περισσότεροι όταν ακούμε για τη Subaru να σκεφτόμαστε μπλε αυτοκίνητα με τεράστιες αεροτομές. Όμως η μάρκα είναι πολλά περισσότερα από αυτό, με επιμονή στην ακρίβεια, στην ποιότητα και στην άνεση. Και ένα τέτοιο μοντέλο είναι το νέο Outback.

Το Outback δεν είναι κάτι καινούριο για τη Subaru. Μπορεί οι περισσότεροι στην Ελλάδα να γνωρίζουν τα Forester και Impreza, όμως μετά το Forester, το Outback είναι το 2ο δημοφιλέστερο μοντέλο της μάρκας παγκοσμίως. Κι αυτό γιατί ενσωματώνει εξαιρετική ποιότητα σε συνδυασμό με τα μοναδικά χαρακτηριστικά ενός υπερυψωμένου οικογενειακού.

Σχεδιαστικά το μοντέλο θυμίζει και station wagon αλλά και SUV. Έχει το επιμηκυμένο αμάξωμα αλλά και όλα τα crossover χαρακτηριστικά. Αλουμινένιες ποδιές, μαύρες ματ προεκτάσεις στα φτερά και προφυλακτήρες που ενισχύουν το σκληροτράχηλο παρουσιαστικό. Είναι ένα αυτοκίνητο που μοιάζει έτοιμο να πάει παντού, και με μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση και βεβαίως με 213 χιλιοστά από το έδαφος, το Outback θα πάει ακόμη και εκεί που τα άλλα SUV σταματούν!

Subaru OutbackΤετρακίνηση για σεμινάριο…

Η συμμετρική τετρακίνηση που διαθέτει το Outback είναι ένα σύστημα που η Subaru ονομάζει X-MODE. Συμβάλλει στην ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη οδήγηση σε ιδιαίτερα δύσκολες επιφάνειες. Υπάρχει και Active Torque Split που βελτιστοποιεί την κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω, στέλνοντας πάντα περισσότερη ροπή στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Ακόμη υπάρχουν κάποιες προκαθορισμένες επιλογές με επιλέξιμα προφίλ τετρακίνησης για χρήση πχ σε χώμα ή χιόνι, ακόμη και σε λάσπη ή βαθύ χιόνι.

Με πιο απλά λόγια, το Outback (αλλά και το το Forester) μπορεί εκ πρώτης να φαίνονται σαν απλά οικογενειακά SUV, αλλά ενσωματώνουν τόση τεχνολογία και μηχανολογική ακρίβεια που δικαίως μπορούν να θεωρηθούν από τα πιο ικανά τετρακίνητα SUV στον κόσμο! Και η τετρακίνηση δε σημαίνει μόνο ικανότητες εκτός δρόμου, αλλά και καλή συμπεριφορά σε βρεγμένο και γενικά ολισθηρό οδόστρωμα.

Ικανότατο παντός καιρού, παντός οδοστρώματος

Το Outback δεν είναι μικρό αυτοκίνητο. Με μήκος στα 4,87 μέτρα είναι σχεδόν 10 εκ. μακρύτερο από ένα Skoda Kodiaq και με μεταξόνιο στα 2,74 μ. προσφέρει κορυφαία ευρυχωρία. Η νέα γενιά, πέρα από το ότι έχει μεγαλώσει σε μήκος και σε πλάτος, βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα με σημαντικές βελτιώσεις στην ακαμψία και στη μείωση των κραδασμών. Με άλλα λόγια το αυτοκίνητο έχει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι πλήρως αποστειρωμένο ηχητικά και θα κάνει τεράστια ταξίδια με εκπληκτική άνεση.

Στην Ευρώπη το Subaru Outback διατίθεται μόνο με έναν κινητήρα. Ξεχάστε τα turbo σύνολα που βλέπαμε στα θηριώδη Impreza και γενικότερα ξεχάστε τα πανίσχυρα, βενζινοβόρα μοτέρ. Εδώ έχουμε έναν ατμοσφαιρικό 2,5-λιτρο boxer κινητήρα με άμεσο ψεκασμό, πλήρως εναρμονισμένο στα σύγχρονα πρότυπα εκπομπών ρύπων. Αποδίδει 169 ίππους και 252 Nm ροπής. Τιμές που ναι, βρίσκουμε σε πολλούς μικρότερους κινητήρες με turbo, οι οποίοι μάλιστα είναι πιθανόν να προσφέρουν και καλύτερες επιδόσεις από ότι εδώ.

Subaru OutbackΑυτό όμως που υπόσχεται η Subaru, πέρα από την αδιαμφισβήτητη αξιοπιστία, είναι μια εξαιρετικά ομαλή λειτουργία, γραμμικότητα και μια ρεαλιστική κατανάλωση κοντά στα 10 λτ./100χλμ. Πάντως για ατμοσφαιρικό μοντέλο 169 ίππων με βάρος στα 1.642 κιλά, έχει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις, χωρίς όμως να βάζει και φωτιά. Ενδεικτικά το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,2’’.

Όλες οι εκδόσεις του Outback έρχονται ως στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο CVT Lineatronic, το οποίο έχει αναβαθμιστεί σε περισσότερο από το 80% των δομικών του τμημάτων και απέκτησε μια ακόμη εικονική σχέση, φτάνοντας έτσι τις 8. Και όπως συμβαίνει συνήθως στα CVT κιβώτια, όταν πατήσεις τέρμα το γκάζι περιμένεις ένα μουγκρητό από τον κινητήρα, λόγω των συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Μια αίσθηση δηλαδή ότι το αυτοκίνητο ζορίζεται να ανταπεξέλθει στη ζήτηση της ισχύος. Όχι όμως στο Outback! Η λειτουργία του CVT είναι τέτοια που θα ονειρευόταν πολλά άλλα μοντέλα. Ναι, αντιλαμβάνεσαι ότι διατηρούνται ψηλά οι στροφές του κινητήρα, όμως νιώθεις και την επιτάχυνση και δεν έχεις αυτό το κουραστικό συναίσθημα που δίνουν τα τυπικά CVT. Ακόμη, υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι, στην περίπτωση που ο οδηγός θελήσει να συμμετέχει περισσότερο στο οδηγικό κομμάτι.

Νέο εσωτερικό

Σε σύγκριση με το προηγούμενο Outback, το μοντέλο του 2021 έχει μια εντελώς νέα εικόνα. Τα πάντα έχουν μελετηθεί και τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη ή έγινε για εντυπωσιασμό. Κάτι βεβαίως που ισχύει και για την εξωτερική σχεδίαση του αυτοκινήτου. Ο πίνακας οργάνων είναι νέος και όχι, δεν είναι ψηφιακός. Η Subaru επιμένει στις κλασικές βελόνες με αναλογικά όργανα σε συνδυασμό με μια οθόνη πολλαπλών πληροφοριών στο κέντρο.

Εκεί όμως που έγινε η ψηφιακή επανάσταση είναι η κεντρική οθόνη στο ταμπλό. Αυτή πλέον είναι κάθετη, στις 11,6 ίντσες. Αρκετά μεγαλύτερη από ένα τυπικού μεγέθους tablet, και βεβαίως με σχεδίαση και λειτουργίες που θυμίζουν tablet. Το σύστημα είναι εξελληνισμένο και περιλαμβάνει με δυο λέξεις τα πάντα. Χάρτες πλοήγησης, Apple CarPlay και Android Auto, όλες τις λειτουργίες για τα πολυμέσα, τις κάμερες για το παρκάρισμα αλλά και τα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού. Το ευχάριστο είναι πως τα σημεία αφής εδώ είναι χαμηλά και πρακτικά δε χρειάζεται να φύγεις από το τρέχον μενού για να αλλάξεις μια ρύθμιση στη θερμοκρασία. Και πάλι όμως, χρειάζεται καλή εξοικείωση για να αλλάξεις ρυθμίσεις οδηγώντας.

Τα υλικά όπου και να ακουμπήσεις στο εσωτερικό είναι μαλακά και ποιοτικά! Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δείχνουν καλύτερα και από ακριβότερα πολυτελή αυτοκίνητα. Το μόνο ίσως που δεν μας άρεσε είναι το εσωτερικό τριμ της πόρτας, όχι ποιοτικά αλλά ως προς τη συναρμογή, αφού αφήνει κάποια κενα που θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Η έκδοση Adventure της δοκιμής μας , έχει επενδύσεις καθισμάτων από πολυουρεθάνη. Υλικό πολύ ανθεκτικό στη βρωμιά και στο καθάρισμα, με υφή που θυμίζει στολή δύτη. Και φυσικά είναι ένα ύφασμα αδιάβροχο. Πρακτικά, μπορούμε να καθίσουμε ακόμη και με βρεγμένο μαγιό μετά τη θάλασσα και στο τέλος απλά να σκουπίσουμε με ένα νωπό πανί.

Ευρυχωρία σε υπερθετικό βαθμό

Όσο για τους πίσω χώρους, αυτοί -όπως προδίδουν και οι συνολικές διαστάσεις τους Outback- είναι τεράστιοι. Τρεις ενήλικες θα καθίσουν με περίσσεια άνεση, ακόμη και αν είναι άνω του τυπικού 1,85 στο ύψος. Υπάρχουν οι ίδιες καλές επενδύσεις πίσω, άφθονες θήκες και θύρες φόρτισης αλλά και ένα βολικό μεσαίο υποβραχιόνιο όταν δεν κάθεται τρίτος πίσω επιβάτης.

Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 561 λίτρα. Αριθμητικά μπορεί να ακούγεται μικρότερος από μοντέλα όπως τα Skoda Kodiaq ή Peugeot 3008 κι αυτό γιατί δεν έχει αρκετό βάθος. Στην πράξη όμως έχει πολύ μεγάλο μήκος και πλάτος, μαζί με ένα πλήρως επίπεδο κατώφλι φόρτωσης που θα εξυπηρετήσει όταν θα έρθει η ώρα να φορτώσουμε μεγάλα και βαριά αντικείμενα. Επίσης όλα τα Outback έχουν μια τεχνολογία hands-free ανοίγματος, που γίνεται με τον αγκώνα και όχι με το πόδι όπως συνήθως βρίσκουμε σε άλλα SUV. Κάτι που σύμφωνα με τη Subaru θα επηρέαζε την ισορροπία μας αν κουβαλούσαμε κάτι βαρύ και ογκώδες.

Συστήματα ασφάλειας και αναγνώριση προσώπου

Αυτό που εντυπωσιάζει στο Outback είναι η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου. Αυτή εντάσσεται στην παλέτα των συστημάτων ασφάλειας και πρακτικά είναι μια state-of-the-art τεχνολογία που καταλαβαίνει πότε ο οδηγός έχει την προσοχή του στο δρόμο και πότε όχι. Με άλλα λόγια αν οδηγούμε και χαζεύουμε βιτρίνες, θα υπάρξει καμπανάκι. Ακόμη, η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου μπορεί να δεχθεί μέχρι και 5 αποθηκευμένα πρόσωπα οδηγών και μαζί όλες τις προσωπικές τους ρυθμίσεις στα συστήματα εντός του αυτοκινήτου.

Οι τεχνολογίες ασφάλειας περιλαμβάνουν ακόμη το σύστημα EyeSight της Subaru που πέρα από την αναγνώριση αυτοκινήτων και πεζών με αυτόματο φρενάρισμα προσφέρει τεχνολογίες ημιαυτόνομης οδήγησης, όπως κεντράρισμα του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματη επέμβαση και στο τιμόνι σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης.

Subaru OutbackΤιμές και εξοπλισμός

Το Subaru Outback διατίθεται μόνο ως αυτόματο, 2,5-λιτρο με 169 ίππους και μόνιμα τετρακίνητο. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Style, Adventure και Premium, όλα τους υπερπλήρη σε εξοπλισμό και διαφοροποιούνται πρακτικά σε λεπτομέρειες που διαμορφώνουν τον χαρακτήρα της κάθε έκδοσης.

Για παράδειγμα η έκδοση Adventure της δοκιμής μας, έχει ενισχυμένες ράγες οροφής για αντοχή περισσότερου βάρους, σύστημα πλοήγησης, πεντάλ αλουμινίου, αδιάβροχα καθίσματα και πιο off-road παρουσιαστικό. Η Premium έχει δερμάτινες επενδύσεις Nappa, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, εμπρός κάμερα παρκαρίσματος και ανοιγόμενη ηλιοροφή. Σε κάθε περίπτωση, όλα τα Outback έχουν 18άρες ζάντες αλουμινίου, Adaptive Cruise Control με αυτόματο κεντράρισμα του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, το σύστημα EyeSight με όλες του τις λειτουργίες, hands-free πόρτα αποσκευών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, οθόνη 11,6’’ για το infotainment, πρόσβαση και εκκίνηση χωρίς κλειδί και κάμερα οπισθοπορείας. Και με όλα αυτά το Outback ξεκινά από τις 57.750 ευρώ, ενώ η έκδοση Adventure κοστίζει 60.570 ευρώ.

Δείτε τη video-δοκιμή:

Τεχνικά χαρακτηριστικά Subaru Outback 2021

Κυβισμός: 2.498 cc
Ισχύς: 169 hp/5.000 rpm
Ροπή: 252 Nm/3.800 rpm
0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 193 km/h
Μέση κατανάλωση*: 8,6
Εκπομπές CO2*: 193
Βάρος: 1.642 kg
Ρεζερβουάρ: 63 lt
Χώρος αποσκευών: 561 lt
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Subaru Outback 2.5 AWD CVT Style: 57.750€
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 60.750€

Φωτογραφίες

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8
Ποιότητα
9.5
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
7.5
Οδική συμπεριφορά
10
Σχέση ποιότητας - τιμής
9