10 Νοεμβρίου 2009
Η αλήθεια είναι πως η Skoda μπήκε με τις καλύτερες προϋποθέσεις στην κατηγορία των μικρών SUV, καθώς το Yeti στην τετρακίνητη εκδοχή του (1.8 TSI 4X4) υπόσχεται εκτός από πρακτικότητα, χρηστικότητα και χώρους, μια εκπληκτική οδική συμπεριφορά και αξιόλογες για την κατηγορία του επιδόσεις.
Η ιδέα ενός κόμπακτ διαστάσεων SUV απασχολούσε τη Skoda από το 2005, όταν και παρουσίασε το πρωτότυπο Yeti. Σήμερα, 4 χρόνια μετά, το όραμα αυτό αποτελεί γεγονός και ήδη συνοδεύεται από αρκετό αγοραστικό ενδιαφέρον στις αντιπροσωπείες της μάρκας. Και αυτό κατά την προσωπική μου γνώμη οφείλεται στο ότι με σχετικά λίγα χρήματα (από 24.000 ευρώ το 4Χ4) αποκτά κανείς ένα πάρα πολύ καλό αυτοκίνητο, με καλό εξοπλισμό, περιπετειώδη χαρακτήρα και άφθονους χώρους για μια οικογένεια. Παράλληλα έχει την τελευταία γενιά συστήματος αυτόματης τετρακίνησης και έναν ισχυρό 1.800άρη turbo κινητήρα που ήδη έχει αποδείξει τις ικανότητές του σε άλλα μοντέλα του ομίλου Volkswagen.
Σχεδιαστικά…
…το Yeti είναι ξεχωριστό αν και πιστό στη σχεδιαστική ταυτότητα της Skoda. Ξεχωρίζουν οι ψηλά τοποθετημένοι προβολείς ομίχλης και τα μαύρα προστατευτικά στους προφυλακτήρες και στο πλάι, που σε συνδυασμό με την ποδιά εμπρός και πίσω ενισχύουν το off road παρουσιαστικό του μοντέλου. Ταυτόχρονα όμως προβάλλει και ένα ύφος καθημερινότητας και χρηστικότητας, όπως οι άφθονες γυάλινες επιφάνειες, οι ράγες οροφής και ο άφθονος χώρος για 4 ή ακόμη και 5 επιβάτες. Η εικόνα του εσωτερικού ακολουθεί τα πρότυπα της Octavia 5, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο σε εργονομία και ποιότητα. Μαλακά υλικά, ευχάριστα στην αφή, υπάρχουν στο μεγαλύτερο μέρος, ενώ εργονομικά ακολουθούνται τα άριστα πρότυπα του ομίλου VW.
Ο κινητήρας…
…1,8 lit. TSI απόδοσης 160 ίππων και 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. συνδυάζεται αποκλειστικά με σύστημα τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και μέση κατανάλωση 8,0 lt./100 km. Συνεργάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ τα πλεονεκτήματα του κιβωτίου DSG 7 σχέσεων συναντούμε μόνο στη νέα έκδοση 1.2 TSI με 105 ίππους.
Το σύστημα τετρακίνησης…
…υιοθετεί την τεχνολογία Haldex 4ης γενιάς με πίσω ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Σε κανονικές συνθήκες το 96% της ροπής μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, ενώ όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης μέχρι και το 90% της ροπής μπορεί να φτάσει στους πίσω τροχούς. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αναλαμβάνει τη σωστή κατανομή ισχύος μεταξύ των πίσω τροχών, ενώ για ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα ο διακόπτης με την ένδειξη Off Road στο εσωτερικό ρυθμίζει ιδανικά την απόκριση του κινητήρα και τη λειτουργία του ESP. Σε κάθε περίπτωση το σύστημα δουλεύει ταχύτατα και αποτελεσματικά με μοναδική παραφωνία του συνόλου να βρίσκεται στα 100% «ασφάλτινα» ελαστικά.
Οδηγώντας…
…στο δρόμο το SUV της Skoda, αυτό που σου μένει είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και οι άνετες αναρτήσεις (γόνατα McPherson εμπρός και άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω). Η τετρακίνηση φροντίζει για σίγουρο πάτημα σε όλες τις συνθήκες, ενώ τιμόνι, κιβώτιο και φρένα αφήνουν θετικές εντυπώσεις.
Εκτός δρόμου…
…το αυξημένο ύψος (180 mm από το έδαφος) επιτρέπει παιχνίδια σε αφιλόξενες επιφάνειες. Ο διακόπτης Off Road στο ταμπλό μειώνει την απόκριση του κινητήρα για να αποφευχθούν τυχόν άσκοπα σπιναρίσματα σε επιφάνειες όπως λάσπη ή άμμος, ενώ το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Downhill Assistant) αποδεικνύεται χρήσιμο σε εδάφη με αυξημένες κλίσεις. Σε κάθε περίπτωση το Yeti μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα διασκεδαστικό στο χώμα, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στις φωτογραφίες που ακολουθούν.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός…………………..1.798 cc
Ισχύς (PS/rpm)…………..160/4.500
Ροπή (Νm/rpm)………….250/1.500-4.500
0-100 km/h…………………8,4 sec
Τελική ταχύτητα…………..200 km/h
Μέση κατανάλωση……….8,0 lt/100 km
Βάρος………………………….1.520 kg