BMW Z4 sDrive35i: Eat, sleep… drift

8 Φεβρουαρίου 2010


Μπορεί να έχει σχεδόν 4 βαθμούς Κελσίου, ωστόσο κάθομαι εδώ και τουλάχιστον 5 λεπτά χαζεύοντας την απίστευτη σιλουέτα αυτής της BMW. Μπορεί το κρύο να γίνεται ενοχλητικό, αλλά δε με ενδιαφέρει καθόλου… δε βάζω καν τα χέρια στις τσέπες! Θέλω να χαϊδέψω το μυώδες καπό, να ακολουθήσω με τις άκρες των δαχτύλων μου τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το αμάξωμα, να νιώσω και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Η αλήθεια είναι πως ένα χρόνο πριν, όταν βγήκαν στη δημοσιότητα οι πρώτες φωτογραφίες της Ζ4, είχα απογοητευτεί. Δεν μου είχε αρέσει ιδιαίτερα και κοιτώντας όλο αυτό το διάστημα την προηγούμενη γενιά να κυκλοφορεί ήμουν σίγουρος ότι το νέο roadster θα χάσει την εικόνα που είχε δημιουργηθεί και αυτό γιατί ενσωματώνει στοιχεία από την 6άρα (η οποία δε μου αρέσει καθόλου).
Και τώρα, ένα πράγμα μόνο έχω στο μυαλό μου: πόσο, μα πόσο λάθος έκανα! Η νέα γενιά της Ζ4, όχι μόνο είναι ομορφότερη από κάθε άποψη, είναι και πολύ πιο ολοκληρωμένη σε όλα τα επίπεδα. Έχουν περάσει 5 λεπτά και ακόμα είμαι απ’ έξω. Αυτό το λευκό χρώμα με τις προαιρετικές 19άρες ζάντες με έχουν τρελάνει! Θα αρρωστήσω σε αυτό το κρύο.

Ώρα να περάσω στο εσωτερικό. Ή καλύτερα, να γλιστρήσω σιγά σιγά ανάμεσα στο μαρσπιέ και τη χαμηλή –σκληρή παρακαλώ- οροφή και να βολευτώ στο κατακόκκινο δερμάτινο περιβάλλον της καμπίνας. Η σχεδίαση φωνάζει BMW με την πρώτη ματιά. Λιτή αισθητική, εργονομικοί διακόπτες και μια φαρδιά κεντρική κονσόλα που εκτείνεται ανάμεσα στα καθίσματα, φιλοξενώντας τον δεξί μου αγκώνα. Όλα είναι όπως πρέπει, όπως ακριβώς θα τα τοποθετούσα αν μου έλεγαν να διαμορφώσω το εσωτερικό ο ίδιος. Μικρό τριάκτινο τιμόνι με 4 paddles για το κιβώτιο ταχυτήτων (τα πίσω ανεβάζουν, τα εμπρός κατεβάζουν ταχύτητες), επιλογέας τύπου joystick, δέρμα και αλουμίνιο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή αλλά με καλή ορατότητα. Και το κυριότερο, το μεγαλοπρεπές και μυώδες καπό φουσκώνει επιδεικτικά εμπρός στα μάτια σου, υπενθυμίζοντας ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο γεννημένο για οδηγική απόλαυση. Το κλειδί-κάρτα τοποθετείται στη γνωστή υποδοχή του ταμπλό και ο διακόπτης Start φέρνει στη ζωή το τέρας που κρύβεται ακριβώς μπροστά σου, με ένα στιγμιαίο γαύγισμα να γεμίζει την ατμόσφαιρα. Ανατρίχιασα…

Ο βραβευμένος 3λιτρος με διπλό turbo κινητήρας ευθύνεται για όλα όσα θα ακολουθήσουν, συμπεριλαμβανομένου ενός σχεδόν μόνιμου χαμόγελου, που ακόμη και τώρα εμφανίζεται στα χείλη μου. Βέβαια η Ζ4 διατίθεται και σε μικρότερες εκδόσεις, στα 2,5 λιτ. (sDrive23i) με 204 ίππους και στα 3,0 λιτ. (sDrive30i) με 258 ίππους, ενώ οι αχόρταγοι μπορούν να επιλέξουν την κορυφαία -σχεδόν Μ- sDrive35is η οποία αποτελεί και την εξέλιξη της Ζ4 που οδηγούμε. Το λευκό μας διθέσιο είναι εφοδιασμένο με το 7τάχυτο κιβώτιο M-DKG με δύο συμπλέκτες, το οποίο κάνει ακαριαίες αλλαγές όταν χρειαστεί, ενώ παραμένει φιλικό στην καθημερινότητα με πλήρως αυτόματη λειτουργία σε δυο Modes: D & S (Sport).

Με τη θερμοκρασία πλέον σε επιθυμητά στάδια, η Ζ4 δείχνει έτοιμη για όλα. Ο ήχος που έρχεται από τον κινητήρα είναι μπάσος στις χαμηλές στροφές και γεμίζει οξύτητα όσο η βελόνα του στροφόμετρου σκαρφαλώνει, ενώ ένα διακριτικό σφύριγμα υπενθυμίζει τα δύο turbo που κρύβονται κάτω από το καπό. Ότι και να γράψω θα είναι απλά λίγο.
Όσο για την πρόσφυση… εδώ υπάρχει ένα «θέμα». Τα ηλεκτρονικά συστήματα πρέπει να είναι ενεργοποιημένα στο 100% αν θέλουμε να γλιτώσουμε τα άσκοπα σπιναρίσματα, τα οποία εμφανίζονται σχεδόν σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Αν πάλι το λέει η καρδιά σας (και τα χέρια σας), η μερική ή ολική απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας της BMW θα σας δώσει και πάλι εκείνο το χαμόγελο που λέγαμε προηγουμένως. Έχοντας επιλέξει τη λειτουργία Sport+ από τον διακόπτη του Drive Dynamic Control (ρυθμίζει την απόκριση του τιμονιού, του γκαζιού, του αυτόματου κιβωτίου και απενεργοποιεί μερικώς τα ηλεκτρονικά) και έχοντας πλέον απομακρυνθεί από την ενοχλητική κίνηση της πόλης, η Ζ4 επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο πως αποτελεί ότι πιο σπορ -σε φιλοσοφία- στη γκάμα της BMW. Πλαίσιο, αναρτήσεις και τιμόνι συνεργάζονται άψογα, ενώ το εκπληκτικό soundtrack από κινητήρα και εξατμίσεις σε κάνουν να θες να οδηγείς μονίμως με την οροφή ανοικτή. Ακόμη και με αυτόν τον χειμωνιάτικο καιρό!

Η σκληρή οροφή που αντικαθιστά την υφασμάτινη της προηγούμενης γενιάς Ζ4, αποτελείται από δύο τμήματα τα οποία με πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία μετατρέπουν το μοντέλο από ένα σπορ κουπέ σε ένα εντυπωσιακό roadster και αντίστροφα. Στα πλεονεκτήματα της σκληρής οροφής, εκτός από την καλύτερη προστασία από καιρικά φαινόμενα, περιλαμβάνονται η βελτιωμένη ηχομόνωση αλλά και η κουπέ σιλουέτα που χαρίζει στο πανέμορφο αμάξωμα.

Σε γενικές γραμμές, και επειδή δε θέλω να κουράσω με τεχνικές λεπτομέρειες και λοιπές καινοτομίες, η νέα γενιά Ζ4 είναι ακριβώς αυτό που ψάχνει ο ενθουσιώδης οδηγός (κατά προτίμηση εργένης), ο λάτρης του όμορφου, ο παθιασμένος BMWδάκιας, ο drifter wannabe κ.λ.π. Προσφέρει όλα όσα θα βρούμε και σε μια Porsche Boxter S (και ίσως καλύτερη ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα) και σίγουρα αποτελεί έναν πολύ καλό λόγο επένδυσης των τουλάχιστον 75.000 ευρώ που απαιτούνται για την έκδοση sDrive35i. Αν πάλι θέλετε να ξοδέψετε λιγότερα ή νιώθετε ότι δεν έχετε τα απαραίτητα χέρια για να τιθασεύσετε τους 306 υπερτροφοδοτούμενους ίππους, οι μικρότερες εκδόσεις σίγουρα θα σας καλύψουν, με τιμές που ξεκινούν από τις 50.500 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός…………..…….2979 κ.εκ.
Ισχύς (PS/rpm)……….306/5800
Ροπή Nm/rpm)………..400/1300-1500
Αναλογία kg/ίππο……5,16
0-100 km/h…………….5,1 sec
Τελική ταχύτητα……..250 km/h
Κατανάλωση……………9,4 lt/km
Βάρος……………………..1580 kg

Οι τιμές είναι σύμφωνα με το τιμοκατάλογο της BMW Hellas που ισχύει από 21/12/2010