Clio Renault Sport: Η δική μου Formula 1


1 Δεκεμβρίου 2006

Οι παγκόσμιοι πρωταθλητές του 2006 έκαναν το θαύμα τους, αυτή τη φορά στο «παιδί» τους για την πόλη, στο μικρό Clio, το οποίο στα χέρια της RenaultSport πραγματικά μεταμορφώθηκε σε ένα σχεδόν αγωνιστικό υπερόπλο. Και λέω σχεδόν, γιατί δεν έχει rollcage, αγωνιστικά καθίσματα & ζώνες. Κατά τα άλλα το Clio είναι πραγματικά ένα kit-car. Κινητήρας 2.000 κ.εκ. με σχεδόν 200 ίππους παρακαλώ (197 για την ακρίβεια), φουσκωμένα φτερά που θυμίζουν αγωνιστικά του Junior WRC, μεγάλοι αεραγωγοί και diffuser στο πίσω μέρος για σωστή ροή αέρα (όπως και στη Formula 1).

Το οπτικό αποτέλεσμα σε φτιάχνει με την πρώτη ματιά, ενώ αν έχεις και το κλειδί στην τσέπη του παντελονιού σου… τότε έχεις κάθε λόγο για να είσαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος.
Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το μαύρο Clio RS των φωτογραφιών και όπως ήταν αναμενόμενο πήγα στην αγαπημένη μου ορεινή διαδρομή (Λιβάδι-Πετροκέρασα). Ότι και να γράψω εδώ, είναι απλά πολύ λίγα για να μεταφέρω αυτά που ένιωσα και έζησα από τη θέση του οδηγού. Στήσιμο πραγματικά αγωνιστικό, τιμόνι «ξυράφι» (καμία σχέση με το προηγούμενο RS), κινητήρας διαμάντι (επιταχύνει γραμμικά και ασταμάτητα), φρένα «άγκυρες» (Brembo 4-πίστονα εμπρός) και ήχος… ααααχ ΗΧΟΣ ! Αυτό το Clio το οδηγείς με το παράθυρο ανοικτό. Οι δύο εξατμίσεις –καλά κρυμμένες στον πίσω διαχύτη αέρα- σε συνδυασμό με το μοτέρ προσφέρουν ένα οξύ και μεταλλικό άκουσμα που γίνεται όλο και καλύτερο με τη βελόνα του στροφόμετρου να παίζει με το κόκκινο. Πραγματικά απίθανο για μοντέλο παραγωγής (και μάλιστα Clio).

Οδηγικά τι να πω! Σου κάνει τα χατίρια, γυρνάει όταν το θέλεις, ελέγχεται σαν καρτ και με κάθε ευκαιρία σηκώνει τον πίσω εσωτερικό τροχό. Οι τύποι στη RenaultSport πρέπει να το απολάμβαναν όταν δημιουργούσαν το «καλό» Clio. Στο εσωτερικό έβαλαν τύπου μπάκετ καθίσματα, τις απαραίτητες λεπτομέρειες από αλουμίνιο, ακόμη και κόκκινο ραμμένο σημάδι ευθείας στο τιμόνι. Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης… αλλά ποιος νοιάζεται. Η χρήση για την οποία ενδείκνυται το Clio RS δεν έχει να κάνει με ημιδερμάτινες επενδύσεις, ηλεκτρικές κλειδαριές, κλιματισμό κ.λ.π., αν και τα παραπάνω είναι χρήσιμα για κάθε μέρα. Αν και θα μπορούσα να γράφω για πάντα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, κάπου εδώ θα βάλω τελεία για να μην κουράσω.