Driven: Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake

Το νεότερο μέλος στην οικογένεια των μπροσθιοκίνητων Mercedes-Benz ονομάζεται CLA Shooting Brake. Και είναι βεβαίως η station wagon έκδοση της τετράθυρης coupe A-Class. Ακούγεται περίπλοκο, γι αυτό και ο Γιάννης Στέφου οδηγεί και εξηγεί.

Στο ότι η CLA Shooting Brake είναι πανέμορφη δε χωράει αμφιβολία. Ακόμη και αν τα μάτια μας δεν έχουν συνηθίζει να βλέπουν ως όμορφα τέτοιου είδους αυτοκίνητα…

Πάμε λοιπόν πάλι από την αρχή: η CLA Shooting Brake είναι η station wagon έκδοση της CLA, η οποία είναι η coupe αλλά τετράθυρη έκδοση της απλής A-Class. Με μια δεύτερη ανάγνωση βγάζει απόλυτο νόημα, αλλά… μισό λεπτό! Γιατί να χτίσεις ένα station wagon επάνω σε μια coupe έκδοση όταν θα μπορείς να το κάνεις στην αρχική και πιο ευρύχωρη A-Class; Άλλωστε οι χώροι δεν είναι το ζητούμενο ενός “καραβάν”;

Η απάντηση είναι απλή αλλά και ιδιαίτερα σύνθετη ταυτόχρονα. Δεν είναι θέμα χώρων, αλλά θέμα status. Γιατί όπως και να το κάνουμε η CLA είναι χάρμα οφθαλμών μπροστά σε μια A-Class και ακολούθως η CLA Shooting Brake είναι ένα από τα ομορφότερα μοντέλα του είδους. Με άλλο αέρα αγοράζει κανείς μια CLA Shooting Brake παρά μια πιθανή A-Class Estate. Και από την άλλη -όπως και να το κάνουμε- η CLA είναι σεντάν, άρα χτίζεις το Shooting Brake επάνω στο σεντάν και με απλά “κόψε-ράψε” έτοιμο το σούπερ οικογενειακό coupe! Γιατί πρακτικά οι μοναδικές αλλαγές στη CLA Shooting Brake βρίσκονται πίσω από τις μεσαίες κολόνες και πάνω από τη νοητή γραμμή των πλευρικών χειρολαβών, με τη γραμμή της οροφής να μην κατεβαίνει επιθετικά όπως στη CLA και να τελειώνει με μια μεγάλη κεκλιμένη πίσω πόρτα που κρύβει έναν ευρύχωρο χώρο φόρτωσης.

Στο ότι η Mercedes-Benz CLA Shooting Brake είναι πανέμορφη δε χωράει αμφιβολία. Ακόμη και αν τα μάτια μας δεν έχουν συνηθίζει να βλέπουν ως όμορφα τέτοιου είδους αυτοκίνητα, η CLA SB ξεχωρίζει. Είναι ιδιαίτερη και με ένα δικό της στυλ, ενώ ως δια μαγείας καταφέρνει και παραμένει coupe σε φιλοσοφία. Εδώ βέβαια συμβάλλει και το γεγονός ότι δε διαφοροποιείται σε τίποτα από τη γνώριμη CLA coupe, έχοντας ένα επιθετικό εμπρός μέρος, σμιλεμένο με λαχταριστές λεπτομέρειες και ένα μυώδες καπό. Είναι το σπορ οικογενειακό coupe που προσφέρει τους χώρους που λείπουν από την CLA coupe (διαβάστε τη δοκιμή της Mercedes-Benz CLA 200) και ακολουθεί τις δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές της αδελφής της σε όλο -σχεδόν- το αμάξωμα. Με άλλα λόγια προσφέρει αυτόν τον επιπλέον χώρο για τα κεφάλια στις πίσω θέσεις και έναν ικανοποιητικό χώρος φόρτωσης από 495 έως 1.354 λίτρα με την ολική αναδίπλωση των πίσω θέσεων. Μάλιστα, τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν και προς τα εμπρός αυξάνοντας τον χώρο στα 595 λίτρα διατηρώντας την 4+1 διάταξη στο εσωτερικό, αφού πίσω θα χωρέσουν δύο ενήλικες και ένα παιδί.

Όσο για την υπόλοιπη καμπίνα, τα όμορφα σπορ καθίσματα συνδυάζονται ιδανικά με τον κατάμαυρο διάκοσμο (στην έκδοση της δοκιμής) και το φινίρισμα σε βουρτσισμένο αλουμίνιο, το σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι και τους λειτουργικούς αλουμινένιους κυκλικούς αεραγωγούς του κλιματισμού. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η γνώριμη οθόνη που αιωρείται σα να άφησε κάποιος εκεί ένα tablet σε ρόλο ηχοσυστήματος και άλλων βασικών λειτουργιών. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, βολική και με καλή ορατότητα. Καμία σχέση με άλλα station wagon μοντέλα, αφού εδώ αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι οδηγείς κάτι με φανερό σπορτίφ προσανατολισμό. Η CLA Shooting Brake είναι ένα coupe όσο και αν τα μάτια μας και οι γύρω μας θέλουν να πιστέψουν το αντίθετο. Ένα όμορφο, σπορ, οικογενειακό coupe!
Για μια ακόμη φορά, η έκδοση της δοκιμής ήταν η CLA 200, η οποία και κινείται από τον αλουμινένιο βενζινοκινητήρα turbo 1,6 lt. με 156 ίππους και 250 Nm ροπής στις 1.250 σ.α.λ. Η CLA SB 200 κινείται αξιοπρεπώς παρά τα 1.460kg της στην έκδοση με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο κινητήρας ακούει από χαμηλά και είναι γραμμικός, χωρίς ξεσπάσματα αλλά και χωρίς να “βάζει φωτιά” όπως λέμε. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, με το 0-100 km/h να γίνεται σε 8,7 δευτερόλεπτα, ωστόσο όσοι ζητούν κάτι περισσότερο θα πρέπει να κοιτάξουν προς τη CLA 250 μεριά…

Η CLA Shooting Brake είναι “αυτοκίνητο-γάμος”. Καλώς ή καλώς την παντρεύεσαι…

Στο δρόμο, παρά το διαφορετικό σχήμα στο πίσω μέρος σε σύγκριση με τη CLA coupe, ο οδηγός δε θα αντιληφθεί καμία απολύτως διαφορά βγαίνοντας από την coupe και μπαίνοντας στη SB. Με άλλα λόγια, η CLA Shooting Brake προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, έχει άμεσο σύστημα διεύθυνσης (Direct Steering με μεταβλητό βαθμό υποβοήθησης) αλλά και μια καλοστημένη -αν και λίγο παραπάνω σφιχτή για station wagon- ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.

Αρνητικά, σαφώς και υπάρχουν. Η CLA Shooting Brake έχει την ατυχία να είναι αυτό που λέμε “αυτοκίνητο-γάμος”. Καλώς ή καλώς την παντρεύεσαι κι αυτό λόγω σχήματος και μόνον. Στην Ελλάδα αυτά τα αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα και άσχημα στο ευρύ κοινό, όσο καλά κι αν είναι στην πραγματικότητα. Ταυτόχρονα, σε μια άμεση σύγκριση με άλλα station wagon η CLA SB υστερεί σε χώρους επιβατών και ευρυχωρία, αλλά αυτό οι άνθρωποι της Mercedes-Benz το κάλυψαν με τον διακριτικό τίτλο “Shooting Brake”, όχι Estate, όχι Station Wagon. Μια έξυπνη επιλογή ονόματος, αφού ο όρος αυτός χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα που ισορροπούν ανάμεσα στα coupe και στα κλασικά station wagon. Shooting Brake έχουν θεωρηθεί στο παρελθόν αυτοκίνητα όπως η BMW Z3 Coupe αλλά και η Ferrari FF. Επομένως, δικαίως η CLA μπορεί να θεωρηθεί ένα κλασικό “shooting brake” δεδομένου ότι βασίζεται στην τετράθυρη και coupe CLA.
Το ποιος θα δώσει τουλάχιστον 34.000 ευρώ για ένα shooing brake αυτοκίνητο στην Ελλάδα, δε μπορούμε να το γνωρίζουμε. Όσοι ανοιχτόμυαλοι -και θαρραλέοι- πάντως δε θα μετανιώσουν ούτε 1 ευρώ, αφού η Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake είναι ένα αυτοκίνητο με πολυδιάστατο χαρακτήρα, αρκετούς χώρους για τις ανάγκες μιας νορμάλ οικογένειας και μια γενναία δόση δυναμισμού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.595 cc
Ισχύς (PS/rpm): 156/5.300
Ροπή (Nm/rpm): 250/1.250-4.000
0-100 km/h: 8,7 sec (με 7G-DCT)
Τελική ταχύτητα: 225 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,6 lt/100 km (με 7G-DCT)
Εκπομπές CO2: 124 g/km (με 7G-DCT)
Βάρος: 1.395 kg (1.460 kg με 7G-DCT)
Τιμή
Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake: 34.000 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής*: 42.780 ευρώ

*Περιλαμβάνονται: αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT, πακέτο URBAN, ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης με Parktronic, φώτα Bi-Xenon, πακέτο φωτισμού/ορατότητας, αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών, πακέτο χώρου αποσκευών και ζάντες 18 ιντσών.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr