Driven: Mercedes-Benz GLA 200 AMG Line

Η δυναμική είσοδος της Mercedes-Benz στην κατηγορία των μεσαίων crossover γίνεται με την GLA, την υπερυψωμένη και πιο “suvίσια” αδελφή της γνώριμης A-Class. Eκτός από αυξημένες δυνατότητες σε διάφορα εδάφη, η GLA έχει μια πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση από την ελαφρώς πιο συντηρητική A-Class, διατηρώντας ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος των σχεδιαστικών αλλά και μηχανικών της χαρακτηριστικών.

Τι είναι όμως αυτό που κάνει την Mercedes-Benz GLA μια άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή; Για αρχή το γεγονός ότι βασίζεται στη νέα MFA πλατφόρμα της μάρκας και κατ΄επέκταση στην ανατρεπτική νέα A-Class, μόνο θετικό μπορεί να είναι. Είναι ένα μοντέλο που ήρθε για να ανταγωνιστεί τόσο τη BMW X1 όσο και το Audi Q3, προσφέροντας ταυτόχρονα μπόλικη φρεσκάδα σε συνδυασμό με ένα σπορ και περιπετειώδη χαρακτήρα. Με μήκος 4,41μ, πλάτος 1,80μ και ύψος 1,49μ, η GLA είναι μεγαλύτερη από την A-Class αλλά με το ίδιο μεταξόνιο. Είναι και πιο ψηλή ώστε να μπορεί -όταν χρειαστεί- να κινηθεί εκτός δρόμου. Και εδώ είναι το όλο “ζουμί” της υπόθεσης, καθώς η GLA έχει τη φιλοσοφία ενός crossover, αλλά όπως όλα τα σύγχρονα SUV είναι δικίνητη. Με κίνηση εμπρός, όπως η A-Class, τη στιγμή που η τετρακίνηση 4MATIC είναι διαθέσιμη προαιρετικά και μόνο στις εκδόσεις GLA 250 και πάνω.
Crossover και δικίνητο γίνεται; Γίνεται λέει η Mercedes-Benz (και μαζί της όλος ο υπόλοιπος αυτοκινητιστικός κόσμος), αφού το αυξημένο ύψος από το έδαφος είναι αρκετό για μικροεξορμήσεις σε βατά πάντα μονοπάτια. Είναι η μόδα των καιρών μας τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός! Είναι άλλωστε πιο εντυπωσιακή η εξωτερική τους εμφάνιση, η αίσθηση του να τα κάθεσαι πιο ψηλά και κυρίως το συναίσθημα ασφάλειας που σου προσφέρουν. Στην περίπτωση τώρα της GLA 200 που είχαμε στη διάθεσή μας με το AMG Line πακέτο, η… σκονισμένη άσφαλτος είναι το πιο extreme off-road που θα πας ποτέ. Κι αυτό γιατί εκτός από τους πιο σπορ και πιο χαμηλούς προφυλακτήρες, έχει χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 15mm και ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών με χαμηλοπρόφιλα run-flat ελαστικά διαστάσεων 235/45.
Όμορφη, ναι είναι. Πολύ μάλιστα! Ειδικά αυτό το AMG Line πακέτο σε συνδυασμό με το πακέτο Night δημιουργούν ένα αποτέλεσμα που εντυπωσιάζει. Το επιθετικό bodykit με τους μεγάλους αεραγωγούς πλαισιώνουν η αεροτομή, οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, ο διαχύτης, οι μεγάλες ζάντες και τα διάτρητα δισκόφρενα πίσω από αυτές. Οι πλευρικές ποδιές και οι ράγες οροφής συμπληρώνουν το απαραίτητο off-road look, ενώ λεπτομέρειες όπως τα LED φωτιστικά πίσω δίνουν ένα ξεχωριστό στίγμα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι ολόιδια με τις A-Class και CLA. Με εξαίρεση το πακέτο AMG στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας (περιλαμβάνει flat-bottom τιμόνι, περισσότερο αλουμίνιο και περισσότερο μαύρο χρώμα παντού), η βασική διαφορά στη Mercedes-Benz GLA είναι ότι ο οδηγός κάθεται ψηλότερα και κατά συνέπεια έχει καλύτερη ορατότητα. Ανάμεσα στα στοιχεία που εντυπωσιάζουν είναι φυσικά το εξαιρετικό σε αφή και αίσθηση τριάκτινο τιμόνι, οι όμορφοι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού και βεβαίως η όλη ποιότητα κατασκευής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο και με πακέτο φωτισμού που περιλαμβάνει έναν ελαφρύ κρυφό φωτισμό τη νύχτα και φωτιζόμενα μαρσπιέ με το λογότυπο Mercedes-Benz. Εντυπωσιακό!
Η GLA 200 κινείται από τον γνώριμο 1.600άρη turbo βενζινοκινητήρα, απόδοσης 156 ίππων και 250 Nm ροπής. Ένα σύγχρονο μηχανικό σύνολο που έλλειπε όλα αυτά τα χρόνια από τη γκάμα της Mercedes-Benz και αν μη τι άλλο ήρθε για να μείνει (και να χρησιμοποιηθεί σε πολλά της μοντέλα). Ο κινητήρας αυτός είναι αθόρυβος, ξεκούραστος και αρκετά οικονομικός σε καύσιμο. Το εργοστάσιο δηλώνει μέση κατανάλωση 5,9 lt/100km, ωστόσο στα χέρια μας η GLA 200 με το AMG πακέτο και τις 19άρες ζάντες έκαψε σε μέσο όρο 7,5-8,0 lt/100km με πολύ υπομονή και σύνεση στο δεξί πεντάλ. Από πλευράς επιδόσεων, οι 156 ίπποι ικανοποιούν το μέσο οδηγό αλλά δε συμβαδίζουν σε καμία περίπτωση με το εντυπωσιακότατο εξωτερικό οπτικό αποτέλεσμα. Ακόμη κι έτσι όμως το 0-100 km/h είναι υπόθεση 8,9 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα αγγίζει εύκολα τα 220 km/h. Η μετάδοση, όπως αναφέραμε, γίνεται στους εμπρός τροχούς και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο είναι θετικότατο σε αίσθηση και με κλιμάκωση που ευνοεί τα μακριά ταξίδια.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και βεβαίως σε διαδρομές που παρακαλούσαμε να μην έχουμε μόνο AMG look, η GLA 200 είναι θα λέγαμε… κυρία! Σταθερή, εμπνέει σιγουριά ακόμη και όταν ο οδηγός της επιθυμεί να γίνει πιο επιθετικός και βεβαίως με μια εξαιρετική ανάρτηση που είναι σκληρή “τόσο όσο” θα λέγαμε (αναφερόμαστε σε αυτή του AMG Line). Εκτός δρόμου τρομάζει αρχικά και αυτό λόγω των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών της, κάνοντας τον οδηγό να βαδίζει περισσότερο παρά να οδηγεί σε κανονικές ταχύτητες. Το επιχειρήσαμε παρόλα αυτά και με σιγουριά συνιστούμε τις στάνταρ διαμέτρου ζάντες και ελαστικά για μια πιο ολοκληρωμένη εκτός δρόμου εμπειρία. Το ύψος του αμαξώματος δεν προβληματίζει και βοηθά στην προσπέλαση μικρών εμποδίων και νεροφαγωμάτων, ενώ η τετρακίνηση -που έλαμπε δια της απουσίας της- κυριολεκτικά δε χρειάστηκε σχεδόν πουθενά. Βέβαια σε συνθήκες με την πρόσφυση να επηρεάζεται από λάσπη, άμμο ή χιόνι τα πράγματα αλλάζουν και η επιλογή μιας 4MATIC έκδοσης αποτελεί μονόδρομο. Δυστυχώς όμως η τετρακίνηση αποτελεί προνόμιο μόνο των ισχυρότερων εκδόσεων, από τη GLA 250 και πάνω.
Ολοκληρώνοντας, θα λέγαμε με σιγουριά ότι η Mercedes-Benz GLA είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα στη γκάμα της μάρκας αυτή τη στιγμή. Με έναν πολυδιάστατο χαρακτήρα, μια νεανική και ταυτόχρονα σπορ εμφάνιση, είναι το πολυτελές SUV του οδηγού που θέλει αυτό το κάτι παραπάνω από το απλά να κάθεται πιο ψηλά. Προσφέρει πολλά περισσότερα από μια A-Class και δεν εννοούμε τις δυνατότητες εκτός δρόμου, ενώ προσφέρει και ένα διαφορετικό feeling σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό της.
Η τιμή της διαμορφώνεται από 29.800 ευρώ (28.370 με απόσυρση) και περιλαμβάνει ένα υπερπλήρες πακέτο βασικού εξοπλισμού. Όσο για την GLA της δοκιμής μας, υπολογίστε περίπου 38.700 ευρώ μαζί με τα πακέτα εξοπλισμού AMG, Nigh, φωτισμού αλλά και την πανοραμική γυάλινη οροφή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.595 cc
Ισχύς (PS/rpm): 156/5.300
Ροπή (Nm/rpm): 250/1.250-4.000
0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 139 g/km
Βάρος: 1.395 kg
Τιμή Mercedes-Benz GLA 200: 29.800 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής*: 38.700 ευρώ
*Περιλαμβάνεται πακέτο AMG, πακέτο NIGHT, προβολείς Bi-xenon, Bluetooth, πακέτο φωτισμού, φιμέ κρύσταλλα, πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή, ράγες οροφής σε γυαλιστερό μαύρο.

Διαβάστε ακόμη: