1 Δεκεμβρίου 2014
‘Η στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε… λέει η λαϊκή παροιμία και οδηγώντας τη CLA αναρωτιέμαι πόσο καιρό έχω να οδηγήσω μια “Merc”, αφού θα έπαιρνα όρκο πως την τελευταία φορά που έστριβα με το γκάζι στο πάτωμα σε μια Mercedes-Benz, έβγαινα με ανάποδο τιμόνι και αστραφτερό χαμόγελο. Τώρα μένει μεν το χαμόγελο αλλά με μια δόση… αμηχανίας. Τι ακριβώς συμβαίνει εξηγώ στο κείμενο που ακολουθεί, αφού η πανέμορφη CLA 200 είναι η πιο ενδιαφέρουσα Mercedes-Benz που οδήγησα μέχρι σήμερα, ακόμη και αν το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνομαι είναι τελείως λάθος!
Το γιατί έχω τόσο πολύ καιρό να βρεθώ πίσω από το τιμόνι μιας Mercedes-Benz είναι μια τελείως άσχετη ιστορία, ωστόσο τα όσα συνέβησαν όλο αυτό το διάστημα με τη μάρκα έχουν άκρως ενδιαφέρον. Για αρχή, να αναφέρω πως η Mercedes έκανε ένα εντελώς νέο ξεκίνημα, εξέλιξε νέες τεχνολογίες, υλοποίησε νέες ιδέες και βεβαίως κατασκεύασε μια καινούρια πλατφόρμα για μια μεγάλη γκάμα καινούριων αυτοκινήτων. Και αυτή η πλατφόρμα συνδυάζεται με μπροσθιοκίνηση, ενώ επάνω της βασίζεται η καινούρια A-Class και όλα τα παράγωγα αυτής. Όπως η CLA που οδηγούμε σήμερα αλλά και η GLA που θα δούμε σε λίγες εβδομάδες από τώρα.
Πρακτικά η Mercedes-Benz CLA είναι η sedan και ταυτόχρονα coupe εκδοχή της A-Class. Δύο σε ένα δηλαδή, σαμπουάν και κοντίσιονερ! Και αυτό είναι που την κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα αφού καταφέρνει και συνδυάζει δυο διαφορετικούς κόσμους σε ένα πολύ όμορφο, πολύ δυναμικό και πολύ σπορ σχήμα. Είναι πολύ πιο σπορ και πιο ενδιαφέρουσα οπτικά από όλους της τους ανταγωνιστές, τους εξής δύο: το Audi A3 Sedan και τη BMW Σειρά 2. Είναι βέβαια πιο στενάχωρη και άβολη από τα παραπάνω, αλλά θα φτάσουμε σε αυτό αργότερα.
Σχεδιαστικά η CLA ακολουθεί τις γραμμές της A-Class, ωστόσο διαφοροποιείται έντονα στο πίσω μέρος και βεβαίως στη γραμμή της οροφής. Μια σειρά από νέα έντονα νεύρα αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τη μυώδη σιλουέτα, ενώ οι προφυλακτήρες, η ενσωματωμένη αεροτομή στο τελείωμα της ουράς και βεβαίως η απουσία πλαισίων γύρω από τα παράθυρα υπενθυμίζουν τον coupe χαρακτήρα. Το εξωτερικό πακέτο συμπληρώνουν μια γκάμα από όμορφες ζάντες αλουμινίου, όπως για παράδειγμα οι 18άρες της σειράς AMG στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ενώ οι απαιτητικοί έχουν μια ατελείωτη λίστα αξεσουάρ συμπεριλαμβανομένου του αισθητικού πακέτου AMG.
Περνώντας στο εσωτερικό εντυπωσιάζεσαι στο πρώτο δευτερόλεπτο! Όμορφα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, κατάμαυρος διάκοσμος, φινίρισμα σε βουρτσισμένο αλουμίνιο, σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, πανέμορφοι και άκρως λειτουργικοί αλουμινένιοι κυκλικοί αεραγωγοί του κλιματισμού και ένα tablet να αιωρείται στο κέντρο του ταμπλό! Εικόνες και ερεθίσματα που θα μπορούσαν κάλλιστα να ταιριάζουν σε ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο π.χ. στην καινούρια Mercedes-AMG GT. Αντίο για πάντα σε εκείνα τα φλατ εσωτερικά με κακόγουστα τιμόνια, άβολα κουμπιά και επενδύσεις ξύλου που θυμίζουν κομοδίνο εποχής ‘70. Ακριβώς αυτό είναι το εσωτερικό στην A-Class, αφού από εκεί ήρθε σχεδόν αυτούσιο τόσο στη CLA όσο και στη GLA. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, βολική και με καλή ορατότητα, ενώ τα πλαϊνά παράθυρα είναι ψηλά φέρνοντας μου μια αίσθηση που ξύπνησε μνήμες οδηγώντας το Audi TT. Θα μπορούσε και η Mercedes-Benz CLA να θεωρηθεί -υποθετικά πάντα- ως ο ανταγωνιστής ενός τετράθυρου TT, αν θα υπήρχε ή θα υπάρξει ποτέ κάτι τέτοιο. Γιατί είναι coupe και όχι sedan, ασχέτως αν αυτό φαίνεται απ’ έξω. Κι εδώ είναι που χάνει από ένα π.χ. Audi A3 Sedan, οι χώροι και κυρίως οι χώροι και το ύψος για τους πίσω. Οι πίσω πόρτες έχουν μικρό άνοιγμα, ενώ ένας μετρίου ύψους ενήλικας θα χωρέσει αλλά άβολα στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος με όγκο στα 470 λίτρα, αλλά με στενό άνοιγμα που δυσκολεύει στο φόρτωμα πολύ μεγάλων αντικειμένων. Με άλλα λόγια αν αξιολογήσουμε τη CLA με τη σκέψη ενός sedan ή ακόμη χειρότερα μια μικρής C-Class, τότε πέφτουμε έξω. Η CLA είναι ένα coupe όσο και αν τα μάτια μας θέλουν να πιστέψουν το αντίθετο. Ένα πανέμορφο σπορ, τετράθυρο και τετραθέσιο (ασχέτως αν έχει 5 θέσεις) coupe.
Το αυτοκίνητο που ευγενικά μας παραχώρησε η Mercedes-Benz Hellas ήταν η CLA 200, η οποία και κινείται από έναν καινούριο αλουμινένιο βενζινοκινητήρα turbo 1,6 lt. Η απόδοσή του είναι 156 ίπποι και 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις μόλις 1.250 σ.α.λ. Αυτή η έκδοση αποτελεί και τη μέση λύση αφού διαθέσιμες είναι ακόμη οι CLA 180 (122ps), CLA 250 (211ps) και CLA 45 AMG (360ps) για τους απαιτητικούς, ενώ σε πετρέλαιο υπάρχουν αντίστοιχα τρεις εκδοχές CLA 180, 200 και 220 CDI. Όλες με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και τις CLA 250 και CLA 45 AMG να συνδυάζονται με τετρακίνηση 4MATIC. Ο 1600άρης κινητήρας της CLA 200 είναι σε θέση να χαρίσει ικανοποιητικές επιδόσεις στο βάρους 1.395 kg αμάξωμα, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να γίνεται σε 8,6 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 230 km/h. Καθόλου άσχημα αλλά όχι και κάτι το ιδιαίτερο, αφού αντίστοιχες επιδόσεις έχει και ένα Golf 1.4 TSI 140ps. Η απόδοση βεβαίως είναι γραμμικότατη και το τράβηγμα ξεκινά από πολύ χαμηλά, ενώ ο κινητήρας συνδυάζεται εξαιρετικά με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT διπλού συμπλέκτη που “φορούσε” το αυτοκίνητο μας.
Η κίνηση όπως γράψαμε και στην αρχή μεταφέρεται στον εμπρός άξονα και αυτό είναι λάθος! Ή μήπως δεν είναι; Η αλήθεια είναι πως είχαμε συνηθίσει τα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz να έχουν την κίνηση πίσω και η αίσθηση του να οδηγείς τη CLA και να μη μπορείς να “παίξεις”, εκ πρώτης φαντάζει τραγικό! Τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι είναι ίσως και τα πιο αμήχανα… αν και πολύ γρήγορα ξεχνάς αυτό που ψάχνεις και βρίσκεις τον εαυτό σου να χαμογελά πίσω από το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης Direct Steering με μεταβλητό βαθμό υποβοήθησης. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μια συνταγή πολλάκις δοκιμασμένη σε σπορ εκδόσεις αυτοκινήτων με κίνηση εμπρός και ουσιαστικά λύση μονόδρομος αν ζητάς ένα σίγουρο και σοβαρό αποτέλεσμα. Η τεχνολογία που η Mercedes-Benz εφαρμόζει στην ανάρτηση της CLA είναι τέτοια που δε μπορεί παρά να χαρίσει μια μοναδική οδική συμπεριφορά. Ελαφρωμένα τμήματα με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου μειώνουν τα βάρη των αναρτημένων μαζών και συνδυάζονται με το εξαιρετικό πλαίσιο και τα σκληρά αμορτισέρ-ελατήρια. Τα τελευταία είναι λίγο που δημιουργούν ανάμικτα συναισθήματα όταν έρθει η στιγμή που απλά θέλεις να πας στο γραφείο, καθώς η ρύθμιση τους είναι αρκετά σφιχτή και σε συνεργασία με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά φέρνουν στην καμπίνα θορύβους και αναταράξεις που μακροχρόνια ίσως μετατραπούν σε τριγμούς. Ίσως πάλι όχι, μην ξεχνάμε η ποιότητα είναι εξαιρετική στο εσωτερικό και η συναρμογή των υλικών αρμόζει στο όνομα Mercedes-Benz.
Τελικά, μια μπορσθιοκίνητη Mercedes τη συνηθίζεις και εν τέλη μπορείς να την απολαύσεις. Ακόμη κι αν δεν μπορείς να παίξεις με την ουρά της, ούτε όταν απενεργοποιήσεις το σύστημα ευστάθειας (με πολύ κόπο μέσα από κρυφό menu στις ρυθμίσεις, δεν υπάρχει το κλασικό κουμπί). Η CLA 200 σίγουρα δεν είναι η πιο άνετη και πιο ευρύχωρη Mercedes-Benz που θα οδηγήσεις και ταυτόχρονα δεν είναι το πιο εύκολο αυτοκίνητο να αποκτήσεις στην Ελλάδα της κρίσης. Με 33.250 ευρώ αρχική τιμή όμως είναι η πιο φθηνή όμορφη και σπορ Mercedes-Benz που υπάρχει σήμερα, ανεξάρτητα αν έχει την κίνηση εμπρός ή πίσω, αν θα χωρέσουν 4 ή 5 επιβάτες, ψηλοί, κοντοί, παιδικά καρότσια και αποσκευές για διακοπές δύο εβδομάδων. Σημασία έχει ότι δε χορταίνεις να την κοιτάς, εξωτερικά ή εσωτερικά, και κυρίως δε χορταίνεις να την οδηγείς, επιθετικά ή χαλαρά. Είναι η Mercedes-Benz της σύγχρονης εποχής… το εναλλακτικό οικογενειακό coupe που πάντα ονειρευόσουν!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.595 cc
Ισχύς (PS/rpm): 156/5.300
Ροπή (Nm/rpm): 250/1.250-4.000
0-100 km/h: 8,5 sec (με 7G-DCT)
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 125 g/km (με 7G-DCT)
Βάρος: 1.395 kg (1.430 kg με 7G-DCT)
Τιμή Mercedes-Benz CLA 200: 33.250 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής*: 39.080 ευρώ
*Περιλαμβάνεται μεταλλικό χρώμα, πακέτο εξοπλισμού URBAN, ζάντες AMG 18’’, φυμέ κρύσταλλα και 7G-DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Ευχαριστούμε το Hotel Royal για τη φιλοξενία κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης.
Διαβάστε ακόμη: