Driven: Opel Astra GTC 1.7 CDTI

3 Ιουλίου 2013             

Στον καιρό που οι αριθμοί της κατανάλωσης έχουν μεγαλύτερη σημασία από τα δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h, το πετρελαιοκίνητο Opel Astra GTC 1.7 CDTI αποτελεί ίσως μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις γι αυτούς που παρόλα αυτά ζητούν ένα σχετικά σβέλτο και όμορφο κουπέ αυτοκίνητο.

Ως μοντέλο, το Astra GTC το γνωρίσαμε σε όλες τους τις εκδόσεις βενζίνης, στα 1.4 λίτρα Turbo με 140ps αλλά και στα 1.6 Turbo με 180ps και βεβαίως η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του δε διαφοροποιείται σχεδόν σε τίποτα. Διατηρεί το όμορφο κουπέ αμάξωμα με τις δυναμικές γραμμές, το ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό αλλά και τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος FlexRide της Opel (στάνταρ στην έκδοση Sport) που μεταβάλλει την αίσθηση της ανάρτησης, την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, με επιλογές Normal, Sport και Tour. Οι μοναδικές αλλαγές βρίσκονται κάτω από το εμπρός καπό, όπου στην περίπτωση αυτή βρίσκεται ο 1.700άρης Turbo πετρελαιοκινητήρας.

Το μηχανικό σύνολο των 1.686 κ.εκ. υιοθετεί τεχνολογία Common-Rail αλλά και έναν υπερσυμπιεστή με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει ισχύ 130 ίππων με ροπή 300 Nm στις 2.000-2.500 σ.α.λ., ενώ παραμένει και εξαιρετικά οικονομικός (η Opel ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 4,6 lt/100km και εκπομπές CO2 στα 116 g/km). Αν και με μικρή υστέρηση στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ο πετρελαιοκινητήρας μεταμορφώνεται από τις 2.000 σ.α.λ. προσφέροντας επιδόσεις που αρμόζουν στη φιλοσοφία του Astra GTC. Ταυτόχρονα, παραμένει οικονομικός ακόμη και υπό πίεση, γεγονός που κάνει τον οδηγό να μη σκέφτεται την τσέπη του τη στιγμή που βυθίζει το πόδι του στο γκάζι. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής μας είδαμε τη μέση κατανάλωση σπανίως να ξεπερνά τα 6,5 lt/100km, ενώ με προσεγμένη οδήγηση τα 5,0 lt/100km ήταν εύκολη υπόθεση. Από την άλλη βεβαίως, αρκετά ικανοποιητικοί είναι και οι αριθμοί των επιδόσεων, με το Astra GTC 1.7 CDTI να επιταχύνει στα 100 km/h σε 10,8 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 196 km/h.

Στο δρόμο, η αίσθηση που δίνει το πετρελαιοκίνητο Astra GTC είναι καλύτερη από αυτή των βενζινοκίνητων αδελφών του και αυτό χάρη στη ροπή των 300 Nm. Παρά τη μικρή υστέρηση χαμηλά, στις μεσαίες στροφές το diesel μοντέλο προσφέρει μια απολαυστική επιτάχυνση που του δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στις ρεπρίζ και από το 1.6 Turbo βενζίνης με τους 180ps. Είναι λοιπόν αυτή η ιδανική έκδοση του Astra GTC; Με το κόστος του πετρελαίου χαμηλότερο από αυτό της βενζίνης, τη μέση κατανάλωση στα -3,0lt/100 περίπου από το βενζινοκίνητο 1.600άρι και τα 300 Nm να κάνουν όλο το παιχνίδι… ίσως ναι. Ωστόσο, το μέλλον του κινητήρα 1.7 CDTI έχει ήδη γραφτεί από την Opel, η οποία και έχει ήδη έτοιμο τον αντικαταστάτη του, έναν νέο ελαφρύτερο αλουμινένιο turbo diesel 1.6 lt., προδιαγραφών Euro 6, και με απόδοση 136 ίππων και 320 Nm ροπής. Οπότε πριν σκεφτείτε σοβαρά την απόκτηση ενός diesel Astra GTC, ίσως είναι σοφό να περιμένετε το νέο κινητήρα. Αν πάλι δεν κρατιέστε, η τιμή της βασικής έκδοσης 1.7 CDTI ξεκινά από τις 22.870 ευρώ (21.137 ευρώ με απόσυρση), ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση Sport με τις 19άρες ζάντες και πολλά εξτρά κοστίζει περίπου 28.000 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.686 cc
Ισχύς (PS/rpm): 130/4.000
Ροπή (Nm/rpm): 300/2.000-2.500
0-100 km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Βάρος (συμπ. οδηγού): 1.503 kg

Τιμή Opel Astra GTC 1.7 CDTI: 22.870 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 27.760 ευρώ*

*Έκδοση Sport με επιπλέον χρώμα Power Red, Radio CD600 Navi (πλοήγηση με κάρτα SD, 7 ηχεία, MP3/WMA, έγχρωμη οθόνη 7″, βοηθητικές είσοδοι Aux-in & USB), προσαρμοζόμενο φωτισμό AFL+ και πακέτο ορατότητας (αισθητήρας βροχής, σύστημα αυτόματου φωτισμού με αναγνώριση τούνελ, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας), ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών (ελαστικά 235/45) και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω.

Οδηγούμε ακόμη:
Opel Astra GTC 1.4 Turbo 140ps
Opel Astra GTC 1.6 Turbo 180ps
2013 Ford Focus ST
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition
Honda Civic 1.6 i-DTEC
Volkswagen Golf 1.6 TDI
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2
Ford Focus 1.6 TDCi

Διαβάστε ακόμη:
Το Opel Astra GTC με το νέο κινητήρα 1.6 SIDI Turbo 170ps
Ανανεωμένο Opel Insignia. Πρεμιέρα το Σεπτέμβρη
Από 26.040 ευρώ το Opel Cascada