8 Σεπτεμβρίου 2014
Είναι ένα αυτοκίνητο που από τη σχεδίαση του και μόνο θεωρείται προϊόν “lifestyle”, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και προκαλεί τα ίδια βλέμματα με μια Porsche, ακόμη και αν κάτω από το καπό του κρύβεται ένας ταπεινός κινητήρας 1.2 TSI. Το Volkswagen Beetle Cabriolet είναι ένας θρύλος σε τέσσερις τροχούς, ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει μια μακροχρόνια επιτυχία, ένα μοντέλο που αγαπήθηκε και αγαπιέται για περισσότερα από 60 χρόνια!
Γιατί το Volkswagen Beetle Cabriolet το αγαπάς, δεν το οδηγείς απλά. Είναι το αυτοκίνητο που ξεφεύγει από τον όποιο συντηρητισμό της VW και το παίρνεις όχι για να το οδηγείς αλλά για να το απολαμβάνεις. Και τώρα είναι καλύτερο όσο ποτέ, εκσυγχρονισμένο, ποιοτικό και ασφαλές, με την ευκολία ενός Golf και την οδική συμπεριφορά ενός Scirocco. Το ανοιχτό σκαθάρι δε διαφοροποιείται σημαντικά από το κλειστό μοντέλο που οδηγήσαμε παλαιότερα. Ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία από τη βάση των παραθύρων και κάτω αλλά και τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά. Εκεί που διαφοροποιείται είναι βεβαίως στην οροφή, η οποία είναι υφασμάτινη και πλήρως ηλεκτρικά ελεγχόμενη, ενώ μπορεί να ανοίξει/κλείσει και εν κινήσει με ταχύτητες πόλης (έως 50 km/h), προκαλώντας τα βλέμματα περαστικών και διπλανών οδηγών.
Οι εσωτερικοί χώροι του Beetle Cabriolet είναι μικρότεροι από ότι στο κλειστό μοντέλο κι αυτό λόγω της οροφής του και του μηχανισμού της. Οι πίσω θέσεις είναι μικρότερες, ωστόσο όχι και απαγορευτικές για τις βόλτες τεσσάρων επιβατών. Πολύ μικρό ωστόσο είναι το άνοιγμα του χώρου αποσκευών αλλά και ο διαθέσιμος όγκος ο οποίος στο Cabriolet περιορίζεται στα 225 λίτρα σε σχέση με τα 310 του κλειστού Beetle. Αλλά ποιος νοιάζεται;
Ένα ακόμη σημείο στο οποίο το Beetle Cabriolet υστερεί του κλειστού είναι το βάρος, αλλά επίσης είναι κάτι που δε σκέφτεσαι καθώς ακόμη και ο βασικός κινητήρας 1.2 TSI έχει άφθονη ροπή ώστε να δώσει την απαραίτητη σβελτάδα στο Cabriolet. Το έξτρα βάρος των περίπου 100 kg προκύπτει από τις διάφορες επεμβάσεις στο αμάξωμα, τις ενισχυμένες εμπρός κολόνες αλλά και τα εκτινασσόμενα roll-bars πίσω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Όσο για τον κινητήρα, δεν είναι η πρώτη φορά που τον οδηγούμε και ακόμη και σε ένα αυτοκίνητο όπως το Beetle αποδεικνύει ότι είναι ικανότατος, οικονομικός και βεβαίως με όλα τα φορολογικά πλεονεκτήματα ενός 1200άρη. Εντάξει, οι επιδόσεις του 1.2 TSI δε βάζουν φωτιά αλλά και πάλι οι 105 ίπποι σε συνδυασμό με τα 175 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. είναι αρκετοί για απολαυστικές διαδρομές με ανοικτή ή κλειστή την οροφή.
Οδηγώντας το Volkswagen Beetle Cabriolet 1.2 TSI όλα γύρω σου δείχνουν όμορφα. Ένα ωραίο συναίσθημα που ξεκινά από τα ζωηρά χρώματα της καμπίνας, την πλήρη απουσία οροφής και συνεχίζεται με τη βολική θέση οδήγησης, παρά την “περίεργη” περιμετρική ορατότητα λόγω των ψηλών παραθύρων και του ψηλά τοποθετημένου ταμπλό. Η στιβαρή αίσθηση στο δρόμο γίνεται άμεσα αντιληπτή, με πάτημα που θυμίζει Golf (χρησιμοποιεί το ίδιο δάπεδο με το Golf MK VI) και η άνεση είναι εξαιρετική παρά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα σε όλες τις εκδόσεις πλην της 2.0 TSI. Σύμμαχος στις μεγάλες διαδρομές είναι το στάνταρ σύστημα cruise control, ενώ το Beetle δε θα πει όχι στις υψηλές ταχύτητες όπου παραμένει σχετικά αθόρυβο και εξαιρετικά σταθερό. Το καλορυθμισμένο πλαίσιο γίνεται αντιληπτό και στις διαδρομές με στροφές, όπου -αν και δεν είναι του χαρακτήρα του- θα ακολουθήσει τις σπορτίφ ορέξεις του οδηγού, με θετική αίσθηση στο τιμόνι και παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης θα παραμείνει απολαυστικό και προβλέψιμο στο 99% των αντιδράσεων του, πάντα στα όρια του ασφαλούς χάρη στο στάνταρ σύστημα ESP. Το σπορ χαρακτήρα έρχονται να ενισχύσουν και τα προαιρετικά οργανάκια στην κορυφή του ταμπλό με θερμοκρασία λαδιού, πίεση υπερπλήρωσης αλλά και χρονόμετρο σε περίπτωση που αποφασίσετε να “πυροβολήσετε” σε γνώριμες διαδρομές ή σε μια πίστα (μα ποιος θα πήγαινε σε πίστα με ένα Beetle Cabriolet;).
Συμπερασματικά καταλήγουμε πως το VW Beetle Cabriolet είναι ένα απολαυστικό αυτοκίνητο, ένα έντονο σύμβολο του lifestyle που προκαλεί στο δρόμο. Για όσους λοιπόν δε θέλουν να περνούν απαρατήρητοι και ταυτόχρονα είναι λάτρεις του ρετρό και του σύγχρονου σε συνδυασμό πάντα με την οδηγική απόλαυση, θα ικανοποιήσει και μάλιστα με το παραπάνω. Όσο για την τιμή, με 23.010 ευρώ για την έκδοση 1.2 TSI 105ps (ή 22.050 με απόσυρση) το Beetle Cabriolet είναι σχεδόν 4.000 ευρώ ακριβότερο από το κλειστό μοντέλο και παρά τους ελαφρώς μικρότερους χώρους προσφέρει πολλά περισσότερα στους τομείς της οδηγικής απόλαυσης και βεβαίως του “κεφαλογυρίσματος”.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.197 cc
Ισχύς (PS/rpm): 105/5.000
Ροπή (Nm/rpm): 175/1.550-4.100
0-100 km/h: 11,7 sec
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 142 g/km
Βάρος: 1.388 kg
Τιμή Volkswagen Beetle Cabriolet 1.2 TSI Design: 23.010 ευρώ
Διαβάστε ακόμη: