Opel Astra 1.4 Turbo 140PS

18 Μαΐου 2010


Φρέσκο σχεδιαστικά, φανερά μεγαλύτερο σε διαστάσεις και σημαντικά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς το νέο Astra δείχνει να έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να πρωταγωνιστήσει στη μικρομεσαία κατηγορία. Πρόσφατα η γκάμα εμπλουτίσθηκε και με τον turbo κινητήρα 1,4 λίτρων, απόδοσης 140 ίππων, το οποίο πρόσφατα είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω σε μια χορταστική διαδρομή.

Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, το Astra αποτελεί σήμερα ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του. Το είχα οδηγήσει πριν το λανσάρισμα του στην Ευρώπη, στην έκδοση 1.6 Turbo, το οδήγησα και τώρα στην Ελλάδα -στη μικρότερη Turbo εκδοχή του- και με σιγουριά πλέον έχω να πω πως αποτελεί τον σημαντικότερο αντίπαλο του Golf. Είναι ποιοτικό, πρακτικό και ιδιαίτερα ευρύχωρο. Είναι βέβαια αισθητά μεγαλύτερο (4.419 μ.) από τον προκάτοχό του και είναι το μεγαλύτερο σε μήκος μικρομεσαίο της αγοράς σήμερα. Σχεδιαστικά είναι αρκετά ενδιαφέρον και με πολλές όμορφες λεπτομέρειες, όπως οι εμπρός προβολείς με ενσωματωμένα φώτα ημέρας. Στο εσωτερικό, ακολουθεί τη φιλοσοφία που λάνσαρε η Opel με το Insignia, με υλικά καλής ποιότητας και μια hi-tech αισθητική και πάρα πολλούς διακόπτες για όλες τις λειτουργίες του οχήματος (οι οποίοι θέλουν κάποια εξοικείωση αρχικά για το τι βρίσκεται που).
Από εκεί και πέρα, αναφορικά με τον κινητήρα 1,4 λίτρων turbo, η αίσθηση που αφήνει είναι αρκετά καλή και σίγουρα θα ικανοποιήσει τον μέσο οδηγό. Αν θέλετε επιδόσεις και νευρικότητα, ο 1.400άρης δεν είναι για εσάς. Το μακριάς κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο ευνοεί την κατανάλωση και τους χαμηλούς ρύπους, μετριάζοντας ελαφρώς τις επιδόσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Προς θεού, δε λέω ότι το αυτοκίνητο είναι αργό -αν και εμφανίζει μια υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές- σε μια άμεση αντιπαράθεση όμως με το Volkswagen Golf 1.4 TSI 122ps, είναι πιο αργό στις επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Astra υιοθετεί το μπροστινό σύστημα ανάρτησης του Insignia, με γόνατα ΜακΦέρσον, ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας πίσω με σύνδεσμο Watts. Επιπλέον, διαθέσιμο -ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό- είναι και το σύστημα FlexRide με ρυθμίσεις Normal, Sport και Tour, το οποίο ελέγχει ηλεκτρονικά την απόσβεση των αμορτισέρ, την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και το γκάζι, προσαρμόζοντάς τα ανάλογα με τις «ορέξεις» του οδηγού. Στην επιλογή Sport την ανήσυχη διάθεση του οδηγού ενισχύει και ο φωτισμός των οργάνων που από λευκός γίνεται κόκκινος. Το αυτοκίνητο που οδήγησα ήταν εξοπλισμένο με FlexRide, το οποίο πραγματικά αξίζει να το επιλέξει κανείς αν αγοράσει το Astra.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.364 κ.εκ.
Ισχύς (PS/rpm): 140/4900
Ροπή Nm/rpm): 200/1.850-4.200
0-100 km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Κατανάλωση: 5,9 lt/km
Βάρος: 1.467 kg

Τιμή Opel Astra 1.4 Turbo: 18.080 ευρώ
Τιμή Opel Astra 1.4 Turbo Sport: 20.110 ευρώ