Opel GT: «Μούρη» και αδρεναλίνη

16 Οκτωβρίου 2008


Με εμφάνιση που προκαλεί ακόμη και τους πιο αδιάφορους, αλλά και με έναν ισχυρό turbo κινητήρα 264 ίππων, το Opel GT αποτελεί την αναβίωση του θρυλικού GT του 1968 που γνώρισε χιλιάδες φανατικούς στην εποχή του. Το οδηγούμε και απολαμβάνουμε τη φρέσκια μυρωδιά του καμένου ελαστικού σε συνδυασμό με θεαματικές πλαγιολισθήσεις σε… σχεδόν κάθε ευκαιρία!

Μυώδες, ανοιχτό, ισχυρό και άκρως διθέσιο. Αυτό είναι το Opel GT. Αν ψάχνετε χώρους, πρακτικότητα, άνεση και πολυτέλεια, μάλλον ψάχνετε λάθος. Αν πάλι θέλετε να ξεχωρίζετε από μακριά, να ανεβάζετε παλμούς στο πάτημα του γκαζιού και να απολαμβάνετε ατελείωτες πλαγιολισθήσεις, τότε το GT είναι σίγουρα μια από τις επιλογές σας. Μάλιστα με 37.190* ευρώ που κοστίζει είναι και η φθηνότερη λύση της αγοράς για τόσο γκάζι!

Με μυώδη χαρακτηριστικά που θυμίζουν cult σπορ μοντέλα της δεκαετίας του ’70, σηματοδοτεί το comeback της μάρκας στην κατηγορία των διθέσιων σπορ. Ως γνήσιο roadster έχει έναν ισχυρό κινητήρα εμπρός, κίνησης στους πίσω τροχούς και ένα στενό κόκπιτ με τα απολύτως απαραίτητα και μόνον. Την επιβλητική σιλουέτα του GT συνθέτει το μακρύ καπό με έντονα νεύρα, το μικρό παρμπρίζ και οι τροχοί των 18 ιντσών. Ξεχωρίζουν ακόμη τα εντυπωσιακά πίσω φώτα αλλά και τα καπμπυλώδη τμήματα πίσω από τα κεφάλια των επιβατών, τα οποία ωστόσο περιορίζουν σημαντικά την ορατότητα προς τα πίσω. Η καμπίνα βρίσκεται χαμηλά και χωρίζεται στα δύο από το τούνελ μετάδοσης. Τα υλικά στο εσωτερικό είναι σκληρά, ενώ η σχεδίαση μάλλον αδιάφορη συγκριτικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Αυτό που θα ενοχλήσει είναι η απουσία θηκών, ακόμη και για ένα κινητό τηλέφωνο ή ψιλά για τα διόδια. Μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος δημιουργείται γύρω από το ρεζερβουάρ καυσίμων. Ποιος νοιάζεται όμως;

Με κινητήρα εμπρός και κίνηση πίσω, το GT υπόσχεται μπόλικο «fun to drive», χωρίς να είναι απαραίτητα και «fast to drive». Το σύστημα ευστάθειας ESC με TRC φροντίζει για ασφαλή οδική συμπεριφορά αν ο οδηγός δεν είναι και τόσο σίγουρος με τον εαυτό του. Αν όμως είναι… τότε τα πάντα απενεργοποιούνται (σε δύο στάδια). Από αυτό το σημείο και μετά είναι αυτό που λέμε «εσύ και ο Θεός». Το GT γυρίζει πολύ εύκολα την ουρά του, χάρη στη μεγάλη πίεση υπερπλήρωσης του turbo (1,25 bar), και με τη βοήθεια του μπλοκέ διαφορικού διαγράφει θεαματικές πορείες στις στροφές. Σε γενικές γραμμές, ο γνώστης της πίσω κίνησης μπορεί να κινηθεί απολαυστικά και εντυπωσιακά σε κάθε ευκαιρία, ενώ ο λιγότερο έμπειρος οδηγός θα απολαύσει ανοιχτές βόλτες μέσα σε ένα όχημα με υψηλό δείκτη «κεφαλογυρίσματος».

Αν μπορούσαμε να βελτιώσουμε μερικά αδύνατα σημεία του GT, αυτά θα ήταν το κιβώτιο ταχυτήτων, το σύστημα διεύθυνσης και η ακαμψία του αμαξώματος. Δεν μας άρεσε καθόλου ο τρόπος ανοίγματος-κλεισίματος της οροφής. Μας άρεσε πολύ ο μπάσος ήχος του κινητήρα σε συνδυασμό με τα «τσουφ» της τουρμπίνας.

Κινητήρας
Ο δίλτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει 264 ίππους. Εφοδιάζεται με διπλό μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων και χρησιμοποιεί τουρμπίνα τεχνολογίας Twin Scroll η οποία εξασφαλίζει γραμμική λειτουργία. Η πίεση υπερτροφοδότησης φτάνει τα 1,25 bar, γεγονός που προσφέρει υψηλή απόδοση και εκρηκτικές επιδόσεις. Ο μπάσος ήχος του κινητήρα από χαμηλά, σε συνδυασμό με τον ήχο της τουρμπίνας και το «σκάσιμο» της στο άφημα του γκαζιού ολοκληρώνουν το πακέτο. Η μετάδοση γίνεται μέσω 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου στους πίσω τροχούς.

Κατεβάστε wallpaper του Opel GT ΕΔΩ και ΕΔΩ.

*Τιμή σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο Σεπτεμβρίου 2008 της GM Hellas.