Χωρίς σημαντικές αισθητικές διαφοροποιήσεις από το πιο συμβατικό Leon ST, το Leon X-Perience είναι πιο υπερυψωμένο, έχει ματ προφυλακτήρες και αλουμινένιες ποδιές, μαζί με ματ προεκτάσεις στα φτερά. Στοιχεία που προσδίδουν αμέσως τον all-around χαρακτήρα του και βεβαίως τις όποιες εκτός δρόμου ικανότητες. Και λέμε “όποιες” γιατί το X-Perience ακόμη και στην τετρακίνητη εκδοχή 4Drive, φοράει 100% ασφάλτινα ελαστικά και έχει περιορισμένες ικανότητες σε απαιτητικά τερέν όπως π.χ. άμμο ή λάσπη. Ωστόσο, αυτό δεν είναι το ζητούμενο στο Leon X-Perience. Δεν είναι αυτό που λέμε “τζιπ” και δεν είναι το αυτοκίνητο για να ανεβούμε στα κατσάβραχα. Είναι όμως το οικογενειακό αυτοκίνητο που θα μας πάει σε εκείνη την ελαφρώς απρόσιτη παραλία ή στο βουνό για ένα απολαυστικό πικ-νικ, στο χιονοδρομικό κέντρο με απόλυτη άνεση και σιγουριά αλλά θα μεταφέρει εμάς και την οικογένεια μας με κορυφαία ενεργητική ασφάλεια ανεξαρτήτως καιρού και συνθηκών οδοστρώματος.
Το SEAT Leon X-Perience μπορεί να αποκτηθεί με δύο διαφορετικούς κινητήρες, έναν βενζίνης 1.8 TSI και έναν πετρελαίου 1.6 TDI. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα σημερινά δεδομένα παρουσιάζει ο 1.6 TDI τον οποίο και οδηγήσαμε σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive (διατίθεται και ως δικίνητο 2Drive). Το πετρελαιοκίνητο σύνολο ισχύος 110 ίππων και 250Nm ροπής ξεχωρίζει για τη γραμμικότητα του αλλά και την απόκριση από χαμηλά, αφού η ροπή διατίθεται μεταξύ 1.500 και 3.000 σ.α.λ. Είναι αθόρυβο και οι όποιοι κραδασμοί λόγω diesel φιλτράρονται καλά, απουσιάζοντας από την καμπίνα.
Η SEAT ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης τα 4,8 lt/100 km με εκπομπές CO2 στα 124 g/km, ωστόσο κατά την εβδομαδιαία δοκιμή μας καταφέραμε να δούμε περίπου 5,8-6,0 lt/100km. Καθόλου άσχημα για τετρακίνητο station wagon! Όσο για τις επιδόσεις, ο 1.6 TDI μπορεί να μην προσφέρει όσα ο 1.8 TSI των 180 ίππων, ωστόσο το πετρελαιοκίνητο X-Perience κάνει το 0-100 km/h σε 11,6 δευτερόλεπτα και φτάνει την τελική των 187 km/h.
![]() |
Η εικόνα στην καμπίνα δε διαφοροποιείται σημαντικά από τα υπόλοιπα SEAT Leon. |
![]() |
Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά στο Leon X-Perience, με πορτ μπαγκάζ από 587 έως 1.480 λίτρα. |
Βεβαίως, σημαντικότατο πλεονέκτημα αποτελεί η ύπαρξη της τετρακίνησης, κυρίως στους ολισθηρούς ελληνικούς δρόμους όπου το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο ακόμη και υπό έντονη πίεση. Μάλιστα αν ο οδηγός το επιθυμήσει, μπορεί να κινηθεί και σε οριακούς ρυθμούς χωρίς να ιδρώσει, πλασάροντας το αυτοκίνητο ακόμη και με τα τέσσερα σε μια στροφή. Πολύ πιθανόν στην περίπτωση του 1.6 TDI να ξεμείνει από ισχύ στην προσπάθεια, αλλά το καλό στήσιμο και η αίσθηση σιγουριάς που παρέχει μας έβαλε στον πειρασμό…
Εκτός δρόμου, ναι πήγαμε. Σε soft καταστάσεις όπως σχετικά βατοί χωματόδρομοι, όπου το σύστημα τετρακίνησης δούλεψε γρήγορα και αποτελεσματικά. Σε συνεργασία με το ESP τα σπιναρίσματα περιορίζονται στο ελάχιστο, ενώ δίνεται και η επιλογή μερικής απενεργοποίησης. Όσοι ζητούν το κάτι παραπάνω, το κατά 15mm αυξημένο ύψος της ανάρτησης και οι ζάντες 17 ιντσών από τη βασική έκδοση δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για… κατσάβραχα, αλλά ακόμη κι έτσι οι αλουμινένιες ποδιές εμπρός και πίσω θα προστατέψουν σε τυχόν λάθος υπολογισμούς.
![]() |
Εντός δρόμου το SEAT Leon X-Perience εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια. |
Οι περισσότεροι ωστόσο που θα κοιτάξουν ένα υπερυψωμένο station wagon δε θα το κάνουν για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του, αλλά για την ασφάλεια παντός καιρού και οδοστρώματος που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο όπως το SEAT Leon X-Perience. Και φυσικά ταυτόχρονα παρέχει ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού αλλά και τη διαφορετικότητα και δυναμικότητα ενός crossover.
Μειονεκτήματα; Εδώ είναι τα δύσκολα, καθώς αν σε κάποιον αρέσει το συνολικό παρουσιαστικό και ύφος του διαφορετικού αυτού SEAT Leon, τότε δεν έχει τίποτε να φοβηθεί. Εκτός από δύο παράγοντες που έχουν να κάνουν με την αγορά αλλά και την πώληση. Ως “ειδικό” μοντέλο που είναι θα πρέπει κάποιος να κάνει συνειδητά την κίνηση του, καθώς είναι αυτό που λέμε αυτοκίνητο-γάμος. Δεν είμαστε μαθημένοι ως λαός στα station wagon αμαξώματα και ένα τέτοιο αυτοκίνητο δύσκολα θα ξαναπουληθεί ως μεταχειρισμένο. Βέβαια το ίδιο δύσκολα και θα αγοραστεί, καθώς το σημαντικότερο μειονέκτημα του κατά τη γνώμη μας είναι αυτό της τιμής. Αν και θεωρείται ως ένα από τα πιο προσιτά τετρακίνητα crossover στην αγορά, τα 25.550 ευρώ για την έκδοση 1.6 TDI, παραμένουν υψηλά νούμερα για τον μέσο Έλληνα οικογενειάρχη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.598 cc
Ισχύς (hp/rpm): 110/4.000
Ροπή (Nm/rpm): 250/1.500
0-100 km/h: 11,6 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 124 g/km
Βάρος: 1.472 kg
Τιμή*
SEAT Leon X-Perience 1.6 TDI 2Drive: 23.550 ευρώ
SEAT Leon X-Perience 1.6 TDI 4Drive: 25.550 ευρώ
*Σύμφωνα με τιμοκατάλογο Απριλίου 2016. Δεν περιλαμβάνεται απόσυρση.
![]() |
Η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι σε υψηλά επίπεδα γι αυτό το ξεχωριστό Leon. |
![]() |
Το station wagon αμάξωμα απέκτησε ματ προφυλακτήρες και αλουμινένιες ποδιές. |
![]() |
Ματ προεκτάσεις φτερών, off-road προφυλακτήρες αλλά 100% ασφάλτινα ελαστικα. |
![]() |
Η τετρακίνηση τύπου Haldex εξασφαλίζει πρόσφυση και ασφάλεια εντός και εκτός δρόμου. |