VW Scirocco: Ακόμα αντιστέκεστε…;


Εδώ και μερικές ημέρες που κυκλοφορώ με το νέο Volkswagen Scirocco (το καλό με τον 2.0 TSI και τους 200 ίππους) μόνο απολαμβάνω. Απολαμβάνω την απίστευτη σχεδίαση με το άγριο βλέμμα και τα μυώδη φτερά γύρω από τους τροχούς, απολαμβάνω το χαμηλό και στενό, κατάμαυρο, εσωτερικό και φυσικά απολαμβάνω τους 200 ίππους του turbo κινητήρα. Εσείς μπορείτε να αντισταθείτε σε όλα αυτά; Αν ναι, τότε μάλλον είστε σε λάθος site.

Όταν πριν ένα χρόνο η VW παρουσίασε το concept Iroc (SCIROCCO), όλοι περιμέναμε τη σημερινή ημέρα. Τη στιγμή δηλαδή που το Iroc θα έμπαινε στη γραμμή παραγωγής ως Scirocco πλέον και κατ’ επέκταση στις βιτρίνες των αντιπροσωπειών. Πως είναι το Scirocco; Με την πρώτη ματιά πανέμορφο, επιθετικό και φυσικά σπορ. Ήδη καθημερινά νιώθω αρκετά βλέμματα να με παρακολουθούν και παρέες στα cafe συζητούν γι αυτό, βλέποντάς το παρκαρισμένο απ’ έξω. Άλλωστε το μπλε αυτοκίνητο των φωτογραφιών είναι ένα από τα ελάχιστα Scirocco αυτή την περίοδο (και ίσως μοναδικό στη Θεσσαλονίκη), καθώς οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στα τέλη του 2008. Για την ιστορία, το Scirocco επανέρχεται στο προσκήνιο μετά από 16χρόνια. Το πρώτο μοντέλο κυκλοφόρησε το 1977 και σταμάτησε να παράγεται το 1992.

Κινητήρες
Η γκάμα διαθέτει τρεις επιλογές, για κάθε γούστο και πορτοφόλι. Στη βάση βρίσκεται ο 1.4 TSI των 122 PS ο οποίος εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,7 δευτερ. και τελική ταχύτητα 200 km/h. Από εκεί και πέρα, ο κινητήρας που ενδιαφέρει άμεσα τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές, είναι ο 1.4 TSI με 160 PS και διπλή υπερτροφοδοτηση, ο οποίος προσφέρει επιτάχυνση στα 100 km/h σε 8 δευτ. και τελική 218 km/h. Τέλος, στην κορυφή βρίσκεται ο 2.0 TSI των 200 PS. Σημειώστε 7,2 δευτ. για το 0-100 km/h και 235 km/h τελικής ταχύτητας. Η μετάδοση γίνεται μέσω 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ προαιρετικά διατίθονται 7άρι σειριακό DSG για τα 1.4 TSI και 6άρι DSG για το 2.0 TSI.

Οδηγικά
Καθισμένος στο αριστερό μπάκετ του Scirocco, νιώθει κανείς ιδιαίτερα όμορφα. Τα κορυφαία υλικά σε συνδυασμό με την χαμηλή οροφή και το “κοφτό” τιμόνι (όπως στο Golf GTI) προδιαθέτουν για κάτι διαφορετικό. Παράλληλα διατηρείται η καθημερινή πρακτικότητα, με άφθονες θήκες αλλά και εργονομικά τοποθετημένα χειριστήρια. Στο δρόμο τώρα, ο οδηγός θα εκτιμήσει το εξαιρετικό πλαίσιο και το πιο σπορ στήσιμο της ανάρτησης. Μάλιστα υπάρχει διαθέσιμο το σύστημα DCC, το οποίο προσφέρει τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Comfort & Sport) ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού. Το φαρδύ αμάξωμα και οι τροχοί σε ζάντες 17 ιντσών (προαιρετικά 18”) εξασφαλίζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης σε καλό και μέτριο οδόστρωμα. Σε αυτό συμβάλλει άλλωστε το σύστημα ESP με σπορ set-up, το οποίο αν και επιτρέπει κάποια “παιχνίδια” σε ολισθηρά οδοστρώματα ΔΕΝ απενεργοποιείται πλήρως.

Τιμές (updated 10/03/2011)
Αν σκέφτεστε ήδη ένα Scirocoo παρκαρισμένο κάτω από το σπίτι σας, υπολογίστε ότι για την έκδοση των 122 PS θα χρειαστείτε 21.680 €, ενώ γι αυτήν των 160 PS τουλάχιστον 22.900 €. Το 2-λιτρο R-Line -με 211 PS πλέον- ξεκινά από 28.650, ενώ υπολογίστε επιβάρυνση 1.240 € για το κιβώτιο DSG-7 (στις εκδόσεις 160PS) και 2.120 € για το DSG-6 στο 2-λιτρο. Το κορυφαίο Scirocco R των 265 ίππων κοστίζει 31.060 και 33.260 € με μηχανικό 6άρι ή DSG-6 αντίστοιχα.

Κατεβάστε wallpapers του Scirocco εδώ, εδώ και… εδώ.

Σημείωση: Η δοκιμή έγινε με το λανσάρισμα του Scirocco στην ελληνική αγορά, το Νοέμβριο του 2008. Σήμερα, το δίλιτρο Scirocco διατίθεται με 210 ίππους και στάνταρ το πακέτο εξοπλισμού R-Line, ενώ στη γκάμα προστέθηκε και το Scirocco R των 265 ίππων.