First drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC

22 Μαρτίου 2013                        

Καιρός ήταν! Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σκεφτόμαστε καθώς βολευόμαστε στη θέση του οδηγού στο Honda Civic 1.6 i-DTEC. Μπορεί να άργησε αρκετά, αλλά η Honda δημιούργησε έναν πετρελαιοκινητήρα που τη βάζει δυναμικά στο παιχνίδι της κατηγορίας, μιας και η μέχρι σήμερα πρόταση της ήταν ο απαγορευτικός για τα ελληνικά δεδομένα 2.2 i-DTEC. Ο νέος 1.600άρης είναι ο πρώτος της σειράς Earth Dreams Technology και στα χαρτιά δείχνει ικανότατος, βάζοντας έτσι το Civic τη λίστα των υποψήφιων αγοραστών για μικρομεσαίο diesel, έστω και αν είναι λίγο ακριβότερο από τον άμεσο ανταγωνισμό.

Το Honda Civic 1.6 i-DTEC τίθεται αντιμέτωπο κυρίως με τα Ford Focus 1.6 TDCi, Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM 2, Volvo V40 1.6 D2 και βεβαίως Volkswagen Golf 1.6 TDI. Σε πολλούς τομείς μάλιστα είναι καλύτερο από όλα τα παραπάνω, συμπεριλαμβανομένου της προσφερόμενης ροπής, των εκπομπών CO2 και βεβαίως της μέσης κατανάλωσης. Μπορεί να μην είναι σε θέση να ανταγωνιστεί το σουηδικό design και την υψηλή τεχνολογία ασφάλειας του Volvo, ούτε να προσφέρει την εργονομία και ποιότητα ενός Golf, ωστόσο είναι ένα αυτοκίνητο που θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του κάποιος που ήδη κοιτά για ένα από τα παραπάνω μοντέλα. Εντάξει, μπορεί η σχεδίαση του να είναι λίγο ιδιαίτερη στο πίσω μέρος, ωστόσο το Civic όσο περισσότερο το ψάχνεις τόσο ενδιαφέροντα στοιχεία ανακαλύπτεις.

Για παράδειγμα το πετρελαιοκίνητο μοντέλο, παρά το ότι έχει την ίδια εικόνα με το βενζινοκίνητο, διαφοροποιείται σε λεπτομέρειες οι οποίες ωστόσο κάνουν τη διαφορά. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει δεχθεί μια πιο αεροδυναμική σχεδίαση, ενώ ενσωματώνει και ενεργές γρίλιες. Αυτές ανοίγουν και κλείνουν αυτομάτως, αλλάζοντας την αεροδυναμική αντίσταση. Γενικά, οι γρίλιες είναι κλειστές σε ταχύτητες από 40 έως 170 km/h, ώστε να επιτυγχάνεται βέλτιστη αεροδυναμική ισορροπία και να μειώνεται η άνωση του εμπρός τμήματος. Από την άλλη, το δάπεδο του οχήματος είναι πλήρως καλυμμένο με ποδιά (από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα), ενώ υπάρχουν και αεροτομές για διαχείριση της ροής του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, στα πρότυπα των κορυφαίων supercars. Στην ίδια λογική βασίζονται και δυο μικρά αεροδυναμικά πτερύγια στο τελείωμα των πίσω φτερών, κάτω από τα πίσω φώτα. Αυτά αποτελούν και το άμεσο αναγνωριστικό της έκδοσης diesel. Οι διαφοροποιήσεις από τα βενζινοκίνητα μοντέλα συνεχίζονται και στην ανάρτηση, η οποία είναι επαναρυθμισμένη με νέα σαϊλεντμπλόκ στα ψαλίδια, αλλά και στο σύστημα διεύθυνσης το οποίο έχει γίνει πιο άμεσο σε αίσθηση. Η πίσω ανάρτηση παραμένει με ημιάκαμπτο άξονα.

Εσωτερικά, η σχεδίαση μπορεί να παραμένει γνώριμη από το βενζινοκίνητο Honda Civic, ωστόσο κι εδώ υπάρχουν κάποιες “αόρατες” βελτιώσεις. Σημαντικότερη όλων η προσθήκη του πανέξυπνου Active Noise Cancellation το οποίο αποτελούσε μέχρι σήμερα προνόμιο υπερπολυτελών μοντέλων (π.χ. Audi S8). Αυτό που κάνει το σύστημα είναι να καταγράφει με μικρόφωνα τους θορύβους χαμηλών συχνοτήτων που φτάνουν στην καμπίνα (από την κύλιση και τον κινητήρα) και να αναπαράγει από τα ηχεία του ηχοσυστήματος (ασχέτως αν αυτό είναι ανοικτό ή κλειστό) ακριβώς την αντίστροφη συχνότητα ήχου, ακυρώνοντας έτσι τους αρχικούς. Με άλλα λόγια λειτουργεί περίπου όπως τα πολύ ακριβά συστήματα ακουστικών μουσικής που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο οδηγός βεβαίως δεν αντιλαμβάνεται τίποτα, παρά μόνο μια πιο ήσυχη και ξεκούραστη οδήγηση.

Περνώντας στο σημαντικότερο στοιχείο της έκδοσης diesel, ο ολοκαίνουριος κινητήρας 1,6 lt της Honda δείχνει και είναι ικανότατος. Κι αυτό γιατί αποδίδει 120 PS και 300 Nm ροπής, όταν η πλειοψηφία της αγοράς στα 1,6 lt diesel προσφέρει 110 με 115 PS και ροπή από 250 έως 285 Nm (με μοναδική εξαίρεση την Alfa Romeo Giulietta στα 320 Nm). Ακόμη πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 94 g/km και η μέση κατανάλωση 3,6 lt/100km (σε μικτή διαδρομή με 3 επιβαίνοντες και μη οικονομική οδήγηση είδαμε 5,3 lt/100km στο trip computer). Η λειτουργία του είναι αρκετά αθόρυβη για diesel και σίγουρα παράγει λιγότερο ήχο από τη Giulietta και το Golf. Ταυτόχρονα είναι όμως και ο πιο γραμμικός κινητήρας από τα παραπάνω μοντέλα. Το σύστημα υπερτροφοδοσίας του είναι 4ης γενιάς της Garrett, με μεταβλητά πτερύγια και ηλεκτρονικό έλεγχο ταχύτητας περιστροφής, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση (turbo lag). Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar. Ένα ακόμη πλεονέκτημα σε σχέση με το Golf είναι ότι χρησιμοποιεί ένα νέο 6-τάχυτο κιβωτίου (αντί για 5άρι).

Και φτάνουμε στο πλέον φλέγον ζήτημα, την τιμή. Το Civic 1.6 i-DTEC διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Comfort και Sport. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 20.970* ευρώ, γεγονός που το τοποθετεί υψηλότερα από τα Golf 5d 1.6 TDI (19.020*), Giulietta 1.6 JTDM-2 (18.930**), Focus 1.6 TDCi (18.906**) και Kia cee’d 1.6 diesel (16.950**), αλλά πιο κάτω από τα V40 1.6 D2 (21.970*) και βεβαίως το Astra 1.7 CDTi των 130ps (21.799**). Από πλευράς εξοπλισμού, η βασική έκδοση Comfort του Civic 1.6 i-DTEC περιλαμβάνει 8 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας VSA με Hill Start Assist, οθόνη πολλαπλών πληροφοριών i-MID, αυτόματο κλιματισμό, cruise control με speed limiter, φώτα ημέρας LED, προβολείς με αισθητήρες φωτός, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες USB και Aux και βεβαίως όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η έκδοση Sport έχει ακόμη αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, συναγερμό, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αλουμινένια πεντάλ, ηλεκτρικά ελεγχόμενα παράθυρα και καθρέπτες μέσω τηλεχειρισμού, αισθητήρες βροχής, προβολείς ομίχλης, σύστημα Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.597
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 120/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 300/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,5
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 203
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 3,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 94
Βάρος με οδηγό (κιλά): 1.346

Τιμές
Honda Civic 1.6 i-DTEC Comfort: 20.970*
Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport: 22.570*

*συμπεριλαμβάνεται όφελος απόσυρσης
**συμπεριλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και τρέχουσα έκπτωση

Οδηγούμε ακόμη:
Πρώτη γνωριμία με το νέο Honda Civic
Volkswagen Golf Mk7 1.6 TDI
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2
Ford Focus 1.6 TDCi
Volvo V40 1.6 T3
First drive: Audi A3
First drive: Skoda Rapid
Fiat 500L 1.3 MTJ

Διαβάστε ακόμη:
Επιβεβαιώθηκε το Honda Civic Type-R
Ετοιμη η Honda για πλήρη εμπλοκή στο WTCC