Το Jazz και το Civic αποτελούν αναμφίβολα δύο εκ των βασικότερων πρωταγωνιστών της Honda ανά τον κόσμο. Έτσι η ιαπωνική φίρμα συνεχίζει την εξέλιξη και την βελτίωση των δύο αυτών μοντέλων της ακόμα και κατά τη διάρκεια ζωής τους. Έτσι το Honda Jazz δέχθηκε μία σειρά από μικρές επεμβάσεις σε αρκετούς τομείς καθώς και την τοποθέτηση ενός μεγαλύτερου και αρκετά πιο αποδοτικού κινητήρα. Το Civic από την άλλη, ήρθε η ώρα για να αποκτήσει και σε αυτήν τη γενιά κινητήρα πετρελαίου. Αμφότερα τα γνωρίσαμε και τα δοκιμάσαμε κατά την ελληνική δημοσιογραφική παρουσίαση.
Honda Jazz MY2018
Το Honda Jazz 3ης γενιάς λανσαρίστηκε το 2015 και μέχρι σήμερα έχει παραγωγή που ξεπέρασε τις 1.5 εκ. μονάδες. Έτσι δέχθηκε μία επιδερμική ανανέωση.
Οι αλλαγές
Οι βασικότητες αυτές αλλαγές αφορούν στους νέους προφυλακτήρες, στην μπροστινή γρίλλια, στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, στους αεραγωγούς στο πίσω μέρος, στις νέες ζάντες αλουμινίου στις εκδόσεις Trend και Comfort.
Επιπρόσθετα έχουμε την προσθήκη λεπτής κόκκινης ρίγας στους προφυλακτήρες, μαύρη ζάντα αλουμινίου 16 ιντσών, πλευρικά διακοσμητικά μαρσπιέ, αεροτομή στην πόρτα του πορτμπαγκάζ καθώς και μαύρους καθρέπτες. Στο εσωτερικό, η μοναδική ουσιαστικά διαφοροποίηση εντοπίζεται στις πορτοκαλί ραφές στα καθίσματα και στο τιμόνι. Στο κομμάτι του εξοπλισμού όλες οι εκδόσεις διαθέτουν θερμαινόμενα καθίσματα.
Νέος κινητήρας 1.5 λίτρων
Η βασική όμως διαφορά εντοπίζεται στο μηχανολογικό κομμάτι. Εκεί ο 1.3 κινητήρας των 102 ίππων παραμένει, όμως για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις προστέθηκε ένας μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρας. Ο λογος για τον, επίσης φυσικής αναπνοής, 1.5 i-VTEC των 130 ίππων στις 6.600 σ.α.λ. και των 155 Nm ροπής στις 4.600 σ.α.λ. Ένας κινητήρας γνωστός από το μεγαλύτερο HR-V. Σε αντίθεση όμως με το crossover, στο Jazz έχει να μεταφέρει ένα βάρος που ξεκινά από τα 1104 κιλά κάτι που μεταφράζεται σε πολύ καλές επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8.7 δλ. και τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.
Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται είτε με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο εκπέμποντας 133 γρ./χλμ. CO2 και καταναλώνοντας 5.9 λτ./100χλμ. είτε με κιβώτιο CVT με αντίστοιχα νούμερα τα 124 γρ./χλμ. και τα 5.4 λτ./100χλμ.
Στο δρόμο με το Jazz 1.5
Στην πράξη το Honda Jazz 1.5 ξεφεύγει πολύ από τον χαρακτήρα που το έχουμε συνηθίσει. Τόσο οι 130 ίπποι όσο και η σφιχτή κλιμάκωση του εξαιρετικού κιβωτίου δημιουργούν έναν συνδυασμό που επιταχύνει γρήγορα, στροφάρει μέχρι τις 7.000 σ.α.λ. με χαρακτηριστική άνεση και σε συνδυασμό με τον θόρυβο που παράγει και το νεύρο που διαθέτει σε προκαλεί να οδηγήσεις γρήγορα. Θυμίζει κάτι από τα μικρά GTI που γνωρίζαμε την προηγούμενη δεκαετία.
Πραγματικά το μικρό της Honda σε αυτά τα χιλιόμετρα που καλύψαμε μας έβαλε στην… πρίζα με τον παραδοσιακό όμως τρόπο. Μας θύμισε γιατί μας άρεσαν οδηγικά οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες και βεβαίως αυτοί της Honda με το VTEC.
Και όλα αυτά στο Jazz, το οποίο είναι ο βασιλιάς της κατηγορίας στο κομμάτι της πρακτικότητας και της ευχρηστίας, διαθέτει αρκετά καλή ποιότητα υλικών, πλουσιότατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά. Η τιμή των 20.250 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο με το μοτέρ των 1.5 λίτρων είναι αρκετά σεβαστή και σίγουρα χρήζει ώριμης σκέψης από τον υποψήφιο αγοραστή. Το 1.3 βέβαια ξεκινά από τα 15.110 ευρώ με αρκετά καλό εξοπλισμό.
Honda Civic 1.6 i-DTEC
Το Civic στην τωρινή γενιά του διαθέτει ουκ ολίγη τεχνολογία, σχεδίαση που προκαλεί, αρκετά συστήματα ασφαλείας και ισχυρούς κινητήρες. Οι τελευταίοι όμως μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικά βενζίνης αν και η απελθούσα γενιά διέθετε κάτω από το καπό της έναν εξαιρετικό κινητήρα πετρελαίου. Ο λόγος για την καθυστερημένη άφιξη του κινητήρα ντίζελ είχε να κάνει με την περαιτέρω εξέλιξή του ώστε να πληροί τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d.
Επιδόσεις και εξέλιξη
Αναφερόμαστε φυσικά στον 1.6 i-DTEC που αποδίδει ισχύ 120 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ. έχοντας μέση κατανάλωση 4.5 λτ./100χλμ. και εκπομπές ρύπων CO2 117 γρ./χλμ. Σύμφωνα με την Honda στο Civic ο κινητήρας εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ. και τελική ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Σε σχέση με τον i-DTEC του προηγούμενου Civic οι μηχανικοί της Honda έχουν επιτύχει βελτιωμένο εύρος λειτουργίας EGR, μειωμένη μέγιστη πίεση ανάφλεξης, βελτιωμένο υπερτροφοδότη και βελτιωμένο θάλαμο καύσης.
Οδηγώντας το Civic diesel
Στο δρόμο όλα αυτά μεταφράζονται σε μία ακόμα εκδοχή του Civic που προσφέρει μία πολύ ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία. Ροπή από χαμηλά έως ψηλά, μεγαλύτερο φάσμα λειτουργίας από ότι περιμένεις από ένα μοτέρ πετρελαίου και κυρίως αθόρυβη λειτουργία. Το γνωστό κροτάλισμα των κινητήρων ντίζελ σχεδόν δεν υπάρχει ακόμα και με τα παράθυρα κατεβασμένα. Η ροπή βοηθά τον οδηγό να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς, να κάνει εύκολα την προσπέραση και να διατηρήσει μία υψηλή μέση ωριαία στο ταξίδι. Και όλα αυτά με κατανάλωση που δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6 λτ./100χλμ.
Εκτός του κινητήρα το Honda Civic i-DTEC είναι ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Χώροι για μία οικογένεια, άριστη πρακτικότητα και αρκετά καλή ποιότητα είναι τα βασικά. Στο κομμάτι της ασφάλειας η Honda διαθέτει τα ουκ ολίγα συστήματα του Honda Sense ενώ για την ψυχαγωγία μεριμνά το Honda Connect. Με τιμή 22.150 ευρώ, πλουσιότητα εξοπλισμό και δωρεάν το μεταλλικό χρώμα είναι αναμφίβολα μία επιλογή που πρέπει να εξετάσετε.
*Η αξιολόγηση που ακολουθεί αφορά στο Honda Jazz 1.5