First Drive: Ανανεωμένο Hyundai i20

9 Ιουλίου 2012     

Ταξιδεύουμε στην Τουρκία για μια πρώτη οδηγική γνωριμία με το ανανεωμένο i20, το supermini της Hyundai που εκτός από μια ολόφρεσκη και ελκυστική εμφάνιση απέκτησε και μια βελτιωμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Η Hyundai δυναμώνει την παρουσία της στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων με το λανσάρισμα του ανανεωμένου i20. Επανασχεδιασμένο εξωτερικά και εσωτερικά, το μοντέλο αποκτά πιο νεανική εικόνα αφήνοντας στο παρελθόν το σαφώς πιο συντηριτικό παρουσιαστικό του. Οι σχεδιαστές έδωσαν στο νέο μοντέλο την εικόνα που συναντούμε σε όλα τα τελευταία αυτοκίνητα της Hyundai, με ενδιαφέρουσες και άκρως δυναμικές γραμμές, συμπεριλαμβανομένου της νέας χαρακτηριστικής εξάγωνης γρίλιας. Ανάμεσα στα νέα στοιχεία περιλαμβάνονται και τα φώτα ημέρας με LED, στοιχείο που δίνει μια σύγχρονη hi-tech εικόνα. Οι σημαντικότερες επεμβάσεις αφορούν στο εμπρός τμήμα, ωστόσο μικρότερης έκτασης επεμβάσεις έγιναν και πίσω με νέα και πιο μοντέρνα φώτα, καθώς και τον επανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα. Το συνολικό μήκος του νέου i20 έχει αυξηθεί ελάχιστα (+55 mm) λόγω των νέων προφυλακτήρων, φτάνοντας έτσι τα 3,995 μ. στο σύνολό του. Το πλάτος και το ύψος παραμένουν ίδια με το προηγούμενο μοντέλο.

Στην καμπίνα του ανανεωμένου Hyundai i20 συναντούμε νέα υλικά επενδύσεων σε ύφασμα και δέρμα, καθώς και κάποιες αλλαγές στην κεντρική κονσόλα του ταμπλό που δίνουν έναν πιο σοφιστικέ τόνο με γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες. Ο πίνακας οργάνων έχει αναβαθμιστεί και αυτός, ενώ στα ίδια καλά επίπεδα βρίσκεται η συνολική ποιότητα και το φινίρισμα. Καμία διαφοροποίηση δεν υπάρχει στους χώρους, με το χώρο φόρτωσης να φτάνει τα 295 λίτρα σε κανονική διάταξη. Ανάμεσα στα νέα στοιχεία εξοπλισμού του i20 συναντούμε το “έξυπνο” κλειδί με μπουτόν εκκίνησης για τον κινητήρα, διακόπτες φλας μονής αφής, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας ενσωματωμένη στον κεντρικό καθρέπτη.

Τα σημαντικότερα ωστόσο νέα αφορούν στη γκάμα των κινητήρων και την προσθήκη ενός νέου 3-κύλινδρου πετρελαιοκινητήρα 1,1 lt με απόδοση 75 ίππων και 180 Nm ροπής. Ο κινητήρας αυτός σε συνδυασμό με το Integrated Stop and Go σύστημα της Hyundai εκπέμπει μόλις 84 g CO2/km (99 g στη στάνταρ έκδοση), τιμή κορυφαία για την κατηγορία! Ταυτόχρονα είναι ιδιαίτερα οικονομικός με μέση κατανάλωση 3,6 lt/100km, ενώ στον τομέα των επιδόσεων η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 15,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 160 km/h. Η γκάμα περιλαμβάνει και έναν ακόμη κινητήρα diesel, στα 1,4 lt με 90 ίππους που έχει μέση κατανάλωση 3,7 lt/100km, εκπέμπει 96 g CO2/km και έχει καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τον 1,1 lt (0-100 σε 13,5, τελική 174 km/h).

Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης απαρτίζεται από δύο αναβαθμισμένα σύνολα, ένα 1,2 lt με 85 ίππους (από 78 ίππους) κι ένα 1,4 lt με 100 ίππους (από 97 ίππους) που αποτελεί και την κορυφαία έκδοση από πλευράς επιδόσεων με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,6 δευτερόλεπτα και τελική 181 km/h. Ακόμη όμως και οι βενζινοκινητήρες είναι αρκετά οικονομικοί, προσφέροντας στις εκδόσεις Blue Drive μέση κατανάλωση 4,7 και 4,9 lt/100 km αντίστοιχα. Ο κινητήρας βενζίνης 1,2 lt χρησιμοποιεί μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων και όλοι οι υπόλοιποι 6 ταχυτήτων, ενώ 4άρι αυτόματο διατίθεται για τον 1,4 lt βενζίνης.

Τέλος, όλες οι εκδόσεις του ανανεωμένου Hyundai i20 διαθέτουν στάνταρ σύστημα ευστάθειας ESP, ενώ στους τομείς της παθητικής ασφάλειας το μοντέλο διατηρεί την κορυφαία διάκριση 5 αστεριών στις δοκιμές του EuroNCAP. Το μοντέλο συνοδεύεται από την 5ετή “τριπλή φροντίδα” της Hyundai με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (απεριόριστα χιλιόμετρα), 5 χρόνια οδική βοήθεια και 5 χρόνια δωρεάν τεχνικοί έλεγχοι. Το νέο i20 κατασκευάζεται στην Τουρκία και στην Ινδία και ξεκινά τις πωλήσεις στην Ελλάδα τις επόμενες ημέρες σε μια γκάμα 10 εξωτερικών χρωμάτων. Ο νέος κινητήρας 1.1 CRDi θα είναι διαθέσιμος από το Σεπτέμβριο.

Διαβάστε ακόμη:
Alfa Romeo MiTo 1.4 GPL με υγραέριο

Οδηγούμε ακόμη:
Volkswagen up! 75ps
Toyota Yaris 1,33 lt
Audi A1 1.2 TFSI 86ps
Opel Corsa 1.3 CDTi
Skoda Fabia 1.2 TSI