Με ένα “παγκόσμιο”μοντέλο, η Mitsubishi μπαίνει δυναμικά στη μάχη των μικρών οικονομικών αυτοκινήτων. Το ολοκαίνουριο Space Star ήρθε να αντικαταστήσει το Colt και ταυτόχρονα να προσφέρει χαμηλούς ρύπους και κατανάλωση σε συνδυασμό με ένα μικρό, νεανικό και ευρύχωρο αμάξωμα. Το Mitsubishi Space Star διατίθεται άμεσα στην Ελλάδα και βεβαίως πήραμε ήδη την πρώτη οδηγική γεύση.
Το όνομα Space Star δεν είναι νέο για τη Mitsubishi, ωστόσο θα πρέπει να διαγράψουμε την εικόνα του προηγούμενου μοντέλου από τη μνήμη μιας και το νέο Space Star ανήκει στη μικρή κατηγορία B και είναι ένα όχημα “χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων”, όπως δηλώνουν χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της εταιρίας. Κι αυτό γιατί το νέο μικρό της Mitsubishi είναι ένα παγκόσμιο προϊόν που εξελίχθηκε, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένους ρύπους. Ταυτόχρονα είναι ελαφρώς μικρότερο και σημαντικά πιο ελαφρύ από το Colt, εξοικονομώντας 120 κιλά (συνολικά ζυγίζει 845 κιλά), κερδίζοντας έτσι στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς, των επιδόσεων αλλά και της ασφάλειας.
Σχεδιαστικά το Space Star χαρακτηρίζεται από καμπύλες επιφάνειες, χυτές γραμμές και ιδιαίτερα προσεγμένη αεροδυναμική. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο εμπρός μέρος υπάρχουν όσο το δυνατόν λιγότερα ανοίγματα περιορίζοντας έτσι την αεροδυναμική αντίσταση, ενώ μεταξύ άλλων ξεχωρίζουν η πίσω αεροτομή και η σχεδίαση των προφυλακτήρων. Έτσι το μοντέλο της Mitsubishi πετυχαίνει τον κορυφαίο συντελεστή 0.27 Cd. Από πλευράς διαστάσεων, το Space Star έχει μήκος 3,71 μέτρα, ενώ διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα με θέσεις για 5 επιβάτες και χώρο φόρτωσης 235 λίτρων. Πρακτικά, 4 ενήλικες θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις προφέρουν μικρό κύκλο στροφής (4,6 μέτρα) και άριστη περιμετρική ορατότητα. Οι Ιάπωνες παραμένουν συντηρητικοί όσον αφορά στη σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών, η οποία παραμένει άχρωμη, χωρίς να έχει να επιδείξει τίποτα το ιδιαίτερο και νεανικό. Αυτό δε σημαίνει βεβαίως ότι δεν είναι λειτουργική και εργονομική, αν και η ποιότητα των υλικών δε μπορεί να συγκριθεί με μοντέλα του ανταγωνισμού. Ευχάριστη πινελιά παρόλα αυτά αποτελεί το όργανο του “Eco Drive Assist”, το οποίο και βοηθά τον οδηγό να οδηγεί οικονομικά. Βεβαίως το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με σύστημα Auto Stop & Go που σβήνει αυτόματα τον κινητήρα όταν είναι σε στάση.
Κάτω από το καπό του Mitsubishi Space Star βρίσκεται ένας βενζινοκινητήρας 1.2 MIVEC απόδοσης 80 ίππων και 106 Nm ροπής. Πρόκειται για ένα αλουμινένιο 3-κύλινδρο και 12-βάλβιδο σύνολο που είναι ελαφρύτερο και ταυτόχρονα πιο αποδοτικό σε σχέση με τον κινητήρα του Colt. Από πλευράς επιδόσεων, εξασφαλίζει στο ελαφρύ αμάξωμα επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 km/h. Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τη Mitsubishi, είναι 4,1 lt/100km και οι εκπομπές CO2 στα 96 g/km σε συνδυασμό με το πακέτο χαμηλών επιπτώσεων “ClearTec”. Αυτός είναι και ο μοναδικός κινητήρας που εξοπλίζει το Space Star στην ελληνική αγορά, ενώ λόγω υψηλού κόστους, βάρους και έλλειψης ενδιαφέροντος εκτός Ευρώπης η Mitsubishi απέκλεισε την εξέλιξη και υιοθέτηση κινητήρων diesel.
Στην πράξη τώρα, το παγκόσμιο μικρό της Mitsubishi είναι αυτό που περιμένει κανείς. Πολύ ευέλικτο, άνετο και πρακτικό. Ο 3-κύλινδρος κινητήρας, αν και κάπως θορυβώδης, είναι γραμμικός και αποδοτικός, ενώ το ελαφρύ αμάξωμα του χαρίζει μια επιπλέον… “σπιρτάδα”. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από τη γνωστή συνταγή με γόνατα ΜακΦέρσον, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με σπειροειδή ελατήρια. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρικό και όχι υδραυλικό, διατηρώντας μια ευχάριστη αίσθηση και το απαραίτητο “βάρος” στις μεγάλες ταχύτητες. Τα φρένα του αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, τα οποία σταματούν αποτελεσματικά το ελαφρύ αμάξωμα των 845 κιλών. Συνδυάζονται τόσο με ABS και EBD, όσο και με Brake Assist, ESS (Emergency Signaling System) και Brake Override System.
Από πλευράς εξοπλισμού, το Space Star διατίθεται σε μια μόνο και υπερπλήρης έκδοση. Αυτή περιλαμβάνει 6 αερόσακους, σύστημα ευστάθειας (ASC) και σύστημα πρόσφυσης (TCL), κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, αισθητήρες φωτός και βροχής, προβολείς ομίχλης, φιμέ κρύσταλλα, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηχοσύστημα με 4 ηχεία και εισόδους AUX/USB. Τέλος, η τιμή διαμορφώνεται από τις 11.860 ευρώ ή από 10.990 ευρώ με όφελος απόσυρσης.
[photo: Γιώργος Καραγιωργάκης]
Διαβάστε ακόμη:
First drive: 2013 Skoda Octavia
First drive: Νέο Ford Kuga [+video]
First drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC
Car of the Week: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125ps
Car of the Week: Lancia Ypsilon 1.3 Multijet 95ps
Car of the Week: Fiat Punto 1.3 Multijet II 85ps