First drive: Νέο Opel Astra

Το ολοκαίνουριο Opel Astra βρίσκεται στην Ελλάδα και ο Κώστας Στέφου πήρε μια πρώτη γεύση μέσα από μια σύντομη αλλά αποκαλυπτική οδηγική εμπειρία.


Νέο σε όλα! Αυτό είναι το νέο Astra πέμπτης γενιάς (Κ), το οποίο εκτός της καινούριας σχεδιαστικής τους προσέγγισης είναι πιο ασφαλές, πιο ποιοτικό, πιο άνετο αλλά και πιο μικρό (και ελαφρύ) από τον προκάτοχό του. Και κυρίως είναι πιο… Astra, αφού το DNA της Opel είναι εμφανές σε κάθε σημείο, οπτικό αλλά και τεχνολογικό. Σχεδιαστικά ακολουθεί τη φιλοσοφία του Monza concept, ενώ δε λείπουν μικρές λεπτομέρειες που γνωρίσαμε στο ADAM, όπως για παράδειγμα οι “αιωρούμενες” πίσω κολόνες. Ανάμεσα στα στοιχεία που κάνουν το νέο Astra ξεχωριστό είναι η χρωμιωμένη μπάρα στη μάσκα και οι προβολείς που αποτελούν φυσική συνέχεια αυτής, δημιουργώντας έτσι ένα ενιαίο οπτικό αποτέλεσμα.

Μεγάλο πλεονέκτημα του νέου Astra είναι το μειωμένο βάρος του, αφού ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό κερδίζει από 120 έως 200kg…

Το νέο Opel Astra έχει μήκος 4,37μ. και είναι σχεδόν 5 εκατοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του, ενώ με ύψος 1,46μ. είναι και κατά 2,6 εκατοστά χαμηλότερο. Μικρές διαφορές που ωστόσο επηρεάζουν θετικά την αεροδυναμική του απόδοση. Από την άλλη, οι εσωτερικοί χώροι όχι μόνο δε μειώθηκαν αλλά είναι και μεγαλύτεροι από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μεταξόνιο είναι μικρότερο κατά 2 εκατοστά αλλά σε συνδυασμό η διαχείριση του χώρου είναι διαφορετική και σε συνδυασμό με τα νέας σχεδίασης καθίσματα οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα πόδια (+35 χλστ). Γενικότερα το εσωτερικό έχει μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση με κύριο χαρακτηριστικό τις καθαρές φόρμες και την οπτική σαφήνεια, όπως προδίδει και ο μειωμένος αριθμός διακοπτών και κουμπιών με τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα του νέου Astra είναι το μειωμένο βάρος του, αφού ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό κερδίζει από 120 έως 200kg σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Η νέα αρχιτεκτονική παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση βάρους, όπως και τα νέα υλικά στην κατασκευή του πλαισίου, ενώ κάθε εξάρτημα μελετήθηκε από την αρχή ώστε να είναι ελαφρύτερο. Και όλα αυτά είναι αντιληπτά στην οδήγηση, με το νέο Astra να αποκτά την ευελιξία και την “σπιρτάδα” που του έλειπε.


Η γκάμα κινητήρων του νέου μοντέλου περιλαμβάνει νέα σύνολα ισχύος από 95 έως 200 ίππους, χωρίς να υπολογίζεται ανάμεσα τους κάποια έκδοση GSi ή OPC. Βασικός βενζινοκινητήρας είναι ο τρικύλινδρος 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo με 105 ίππους και 170Nm, ο οποίος παρά τη φαινομενικά χαμηλή ισχύ του είναι σε θέση να κινήσει άνετα και ξεκούραστα το 5θυρο μοντέλο των σχεδόν 1.270kg. Συνδυάζεται με μηχανικό 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων και προσφέρει χαμηλή κατανάλωση στα 4,3 lt/100km και εκπομπές CO2 στα 99g/km.

Από το λανσάρισμα του μοντέλου διαθέσιμος είναι και ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 CDTI, σε δύο εκδόσεις ισχύος με 110 και 136 ίππους, ο οποίος και αποτελεί στην ουσία τη βελτιωμένη εκδοχή του κινητήρα της προηγούμενης γενιάς Astra. Ο πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με 6-τάχυτο κιβώτιο στην έκδοση των 136 ίππων, η οποία και καταναλώνει σύμφωνα με την Opel 3,7 lt/100km εκπέμποντας επίσης 99 g/km.

Αυτό που κάνει το νέο Opel Astra ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι η τεχνολογία που διαθέτει. Πρεμιέρα κάνει η υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar, η οποία και προσφέρει μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών ασφάλειας και άνεσης. Εάν κάποιος αερόσακος ενεργοποιηθεί, η Opel OnStar λαμβάνει αυτόματη προειδοποίηση και ένας σύμβουλος επικοινωνεί με το όχημα για να διαπιστωθεί εάν χρειάζεται βοήθεια. Οδηγοί και επιβάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στην OnStar 24/7, 365 ημέρες το χρόνο, ανεξάρτητα αν χρειάζονται οδική βοήθεια ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία. Ταυτόχρονα η OnStar μετατρέπει το νέο Astra σε ένα 4G LTE mobile Wi-Fi hotspot για συνδεσιμότητα έως και 7 συσκευών από smartphones μέχρι tablets. Στην Ελλάδα η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη από τις αρχές τους 2016.

Ντεμπούτο κάνει και η νέα γενιά του συστήματος IntelliLink infotainment, η οποία είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay, φέρνοντας έτσι στην οθόνη αφής του ταμπλό διάσημες εφαρμογές από smartphones όπως μηνύματα, μουσική, Google Maps, WhatsApp, Skype, Spotify και podcast players. Ανάμεσα στις νέες τεχνολογίες περιλαμβάνονται και τα νέα φώτα IntelliLux LED, αποτελούμενα από 16 τμήματα LED (8 σε κάθε πλευρά του οχήματος) που προσαρμόζουν αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας, ενώ ανιχνεύουν άλλα οχήματα και δεν “τυφλώνουν” ακόμη και με τη μεγάλη σκάλα. Μάλιστα το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε -και μάλιστα σε νυχτερινές συνθήκες- ήταν εξοπλισμένο με τα εν λόγω φώτα, δίνοντας μας έτσι τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε ότι πρόκειται πραγματικά για μια από τις καλύτερες τεχνολογίες του είδους στην αγορά σήμερα.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις Business, Excellence και Dynamic, το νέο Astra αρχικά διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα 1.0 Turbo 105hp και τον 1.6 CDTI σε εκδόσεις 110 και 136hp. Οι τιμές του μοντέλου διαμορφώνονται από τις 19.000 ευρώ (ή 18.040 ευρώ με απόσυρση) για το 1.0 Turbo Excellence και από 19.900 ευρώ (ή 18.720 ευρώ με απόσυρση) για τη βασική έκδοση 1.6 CDTI Business. Σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, φώτα ημέρας LED, ηχοσύστημα IntelliLink με οθόνη αφής 7 ιντσών (περιλαμβάνει Bluetooth, Aux-in, USB και 4 ηχεία), air condition και cruise control. Η έκδοση Excellence διαθέτει επιπλέον δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρες βροχής/φωτός, κάμερα Opel Eye, 2 επιπλέον ηχεία, ηλεκτρικό χειρόφρενο, προβολείς ομίχλης και αυτόματο διζωνικό κλιματισμό.