First drive: Ανανεωμένο Toyota Yaris

29 Ιουλίου 2014     
Με ολόφρεσκη εξωτερική σχεδίαση, αναβαθμισμένη ποιότητα, βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά αλλά και έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα, το Toyota Yaris επανατοποθετείται στη μικρή κατηγορία κι εμείς το οδηγούμε σε μια σύντομη γνωριμία επί γερμανικού εδάφους.

Από την πρώτη κιόλας στιγμή, το νέο Toyota Yaris ξεχωρίζει από την πιο δυναμική του σχεδίαση. Το βασικό του σχήμα παραμένει το ίδιο, ωστόσο στο ανανεωμένο μοντέλο έχουμε αρκετά στοιχεία που προέρχονται από άλλα μοντέλα της Toyota. Βασικότερο αυτών η νέα εμπρός όψη με τον κεντρικό αεραγωγό και τη μάσκα να σχηματίζουν ένα νοητό «Χ», όπως συμβαίνει και στο ολοκαίνουριο Toyota Aygo. Νέας σχεδίασης είναι ακόμη τα εμπρός φώτα, με πιο έντονες γωνίες και ενσωματωμένα LED ημέρας σε κάποιες εκδόσεις, αλλά και το εμπρός καπό. Πίσω η εικόνα περιλαμβάνει νέο προφυλακτήρα με ενσωματωμένο εφέ διαχύτη αλλά και ελαφρώς τροποποιημένα φωτιστικά σώματα.
Περισσότερο ποιοτικές και λιγότερο σχεδιαστικές είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του Yaris, το οποίο προσφέρει για πρώτη φορά έντονους χρωματικούς συνδυασμούς αλλά και βελτιωμένη αίσθηση ευρυχωρίας. Βελτιώσεις υπάρχουν στην ηχομόνωση της καμπίνας αλλά και στον εξοπλισμό. Για παράδειγμα η βασική έκδοση βενζίνης περιλαμβάνει πλέον ως στάνταρ 7 αερόσακους, ηχοσύστημα με CD/Aux/USB και 6 ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι, δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Στον τομέα της ασφάλειας το σύστημα ευστάθειας VSC με TRC είναι στάνταρ, όπως και ο έλεγχος πίεσης ελαστικών, ενώ υπάρχουν ακόμη ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και φώτα ημέρας. Οι αλλαγές ωστόσο συνεχίζονται και στα μηχανικά μέρη, με νέο set-up στις αναρτήσεις που βελτιώνει τους χειρισμούς αλλά και την ποιότητα κύλισης του μοντέλου.
Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από δύο σύνολα βενζίνης στα 1,0 και 1,33 lt, έναν πετρελαιοκινητήρα 1,4 lt D-4D και βεβαίως την υβριδική έκδοση 1,5 lt HSD με αυτόματο κιβώτιο e-CVT η οποία είναι πιο προσιτή από ποτέ. Οδηγώντας το ανανεωμένο Yaris στη Γερμανία, διαπιστώσαμε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα τις βελτιώσεις τόσο στην άνεση όσο και στην ποιότητα κύλισης. Παραμένει ένα λειτουργικό αυτοκίνητο για μετακινήσεις κάθε είδους, οικονομικό στην χρήση αλλά και ευχάριστο στη συμβίωση χάρη στον πλούσιο εξοπλισμό του και τα χαρούμενα χρώματα στην καμπίνα (οι εκδόσεις που οδηγήσαμε ήταν οι πλούσιες Style και Lounge). Σε κάθε περίπτωση οι διαφορές από το προηγούμενο Yaris είναι αισθητές σε όλους τους τομείς, ενώ για πρώτη φορά το μοντέλο δείχνει να έχει ένα ξεχωριστό στυλ που το διαχωρίζει από το ελαφρώς συντηρητικό παρελθόν του.
Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τις 12.400 ευρώ (ή 11.487 ευρώ με απόσυρση) στην έκδοση Yaris 1.0 Live Plus και από 13.760 ευρώ (12.800 ευρώ με απόσυρση) για τις εκδόσεις με τον κινητήρα 1,33 lt (επίπεδο εξοπλισμού Live). Το πετρελαιοκίνητο Yaris 1.4 D-4D κοστίζει 14.800 ευρώ (ή 13.840 ευρώ με απόσυρση) στη βασική έκδοση Cool, ενώ το υβριδικό Yaris HSD ξεκινά από τις 16.200 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη: