Πρώτη γνωριμία με το νέο Toyota Yaris στην Ολλανδία

Με στοχευμένες παρεμβάσεις στη σχεδίαση, βελτιώσεις στα επίπεδα θορύβου, οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας, αλλά και έναν νέο κινητήρα 1,5 λίτρων, το Toyota Yaris επαναπροσδιορίζεται και έρχεται πιο φρέσκο για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του ως best seller. Λίγο πριν το λανσάρισμά του στην Ελλάδα, ταξιδέψαμε στην Ολλανδία για μια πρώτη γνωριμία μαζί και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Το Yaris της 3ης γενιάς παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2011, ακολούθησε ένα facelift το 2014, και τώρα η Toyota θέλοντας να συνεχίσει το δημοφιλές μοντέλο της το δρόμο της επιτυχίας που χάραξε πριν 6 χρόνια -σημειώνοντας 1,3 εκ. πωλήσεις- προχώρησε στην ριζική ανανέωσή του. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το 2016 το δημοφιλές supermini μοντέλο της Toyota κατέλαβε μερίδιο αγοράς 6,5% στην Ευρώπη, που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 208.000 αυτοκίνητα.


Ο σχεδιασμός στο νέο Toyota Yaris ανατέθηκε στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδίασης ED2 που εδρεύει στη Νότια Γαλλία και είναι η πρώτη φορά που οι αλλαγές για το Yaris θα υιοθετηθούν και για το “αδελφό” μοντέλο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Το κόστος επένδυσης για την ανανέωση του Yaris ανέρχεται στα 90 εκ. ευρώ και χρησιμοποιήθηκαν περισσότερα από 900 εξαρτήματα για τη βελτίωση του μοντέλου, του οποίου η παραγωγή γίνεται στο εργοστάσιο της Toyota στη Valenciennes, στη Βόρεια Γαλλία.
Ταξιδεύουμε στην Ολλανδία για μια πρώτη γνωριμία με το νέο Toyota Yaris.

Το νέο Toyota Yaris διαθέτει μια πιο δυναμική εμφάνιση, η οποία τονίζεται από τον επανασχεδιασμό της μεσαίας γραμμής στο πλάι του αμαξώματος από εμπρός μέχρι πίσω, από τον νέο εμπρός προφυλακτήρα σε σχήμα “catamaran” και τη νέα μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα που ανάλογα με την έκδοση έχει κυψελοειδή σχεδίαση ή οριζόντιες μπάρες. Νέα είναι και τα φώτα εμπρός και πίσω, ενώ ανάλογα με την έκδοση διαθέτουν φωτισμό LED. Επανασχεδιασμένη είναι και η πόρτα του πορτμπαγκάζ, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,287.

Νέοι αεραγωγοί, νέα όργανα και βελτιωμένη ποιότητα στην καμπίνα του νέου Yaris.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρές και διατηρούν τη μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας που είναι επενδεδυμένη με νέες ταπετσαρίες με ασορτί διάκοσμο ανάλογα με την έκδοση και το χρώμα του αμαξώματος. Ξεχωρίζουν οι νέοι αεραγωγοί αλλά και ο αναβαθμισμένος πίνακας. Ο τελευταίος έχει δύο αναλογικά όργανα με διακοσμήσεις χρωμίου και μπλε φωτισμό, που πλαισιώνουν την οθόνη πληροφοριών TFT 4,2 ιντσών, στάνταρ από τη βασική έκδοση Active. Στη μέση της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με την οθόνη αφής 7 ιντσών, όπου φιλοξενούνται το σύστημα πλοήγησης, η προβολή από την κάμερα οπισθοπορείας, ενημέρωση για την κατανάλωση κ.ά.

Νέος πίνακας οργάνων με ενσωματωμένη οθόνη TFT.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε η Toyota στον τομέα της ασφάλειας παθητικής και ενεργητικής, εξοπλίζοντας το νέο Yaris με όλα τα σύγχρονα συστήματα. Εκτός από τους 7 αερόσακους ακόμη και η βασική έκδοση του μοντέλου, διαθέτει το σύστημα Toyota Safety Sence, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης (Pre-Collision System), αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Alert), αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων (Automatic High Beam), ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις διαθέτουν και σύστημα αναγνώρισης σήμανσης του δρόμου.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου παραμένουν οι ίδιες με το προηγούμενο μοντέλο (μήκος 3,945 χλστ., πλάτος 1.695 χλστ., ύψος 1.510 χλστ. και μεταξόνιο 2.510 χλστ.). Το ίδιο και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 286 λίτρα, αλλά με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων (60/40) αυτός αυξάνεται στα 769 λίτρα.
Το νέο Toyota Yaris διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,5 λίτρων, ένα πετρελαιοκινητήρα 1,4 λίτρων D-4D, καθώς και με τον γνωστό υβριδικό κινητήρα. Ναι, τελικά ο πετρελαιοκινητήρας παραμένει στο Yaris, τουλάχιστον σε αυτά που θα έρθουν στην ελληνική αγορά, καθώς φαίνεται να εισακούστηκαν οι ανάγκες των ανθρώπων της ελληνικής αντιπροσωπείας που έβλεπαν το best seller τους να σβήνει από το χάρτη. Γενικότερα, η Toyota δε θα λανσάρει το νέο Yaris σε εκδόσεις diesel στην πλειοψηφία των αγορών της Ευρώπης, ωστόσο η Ελλάδα και κάποιες ακόμη χώρες κάνουν την εξαίρεση στον κανόνα.

Το νέο Toyota Yaris παραμένει πετρελαιοκίνητο στην ελληνική αγορά.

Τα σημαντικότερα νέα ωστόσο αφορούν στον νέο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος και αντικαθιστά τον προηγούμενο 1,33 λίτρων. Ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας της Toyota παράγεται στην Πολωνία και εξελίχθηκε με γνώμονα την χαμηλή κατανάλωση έως 12%, τις χαμηλές εκπομπές ρύπων στα πλαίσια Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), καθώς και για την άμεση απόκριση στις προσταγές του οδηγού. Αποδίδει 111 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και 136 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Σύμφωνα με μετρήσεις της εταιρείας προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11 δευτερόλεπτα και σε σύγκριση με τον απερχόμενο κινητήρα 1,33 λίτρων είναι κατά 0,8 δευτ. ταχύτερος. Χάρη στην εξέλιξη του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (DUAL VVT-IE) της Toyota, ο κινητήρας έχει τη δυνατότητα να αλλάζει λειτουργία από κύκλο Οtto σε κύκλο Atkinson και αντιστρόφως. Για καλύτερη απόδοση με χαμηλά φορτία λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, ενώ σε υψηλά φορτία σε κλάσμα του δευτερολέπτου αλλάζει σε κύκλο Otto.

Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας που εξοπλίζει το νέο Yaris είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1000άρης Euro 6, ο οποίος αποδίδει 65 ίππους. Συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων και εκπέμπει 99 g CO2/km.
Φρέσκια εικόνα στο πίσω μέρος του Yaris, με μεγαλύτερα φώτα, νέα πίσω πόρτα και προφυλακτήρα.
Όσο για τον D-4D 1,4 λίτρων, αυτός παραμένει χωρίς αλλαγές και αποδίδει 90 ίππους σε συνδυασμό με 205 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1800 σ.α.λ. Προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 175 km/h.

Αιχμή του δόρατος από πλευράς κινητήρων είναι ο υβριδικός κινητήρας VVT-I χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεων του Yaris. Μάλιστα στην ελληνική αγορά το υβριδικό Yaris κατέχει το 20% των πωλήσεων του. Η συνδυαστική απόδοση ισχύος του υβριδικού συνόλου φθάνει τους 100 ίππους, οι οποίοι προσφέρουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 165 km/h. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας σε αυτοκίνητα 900 πελατών του Yaris Hybrid που οδηγήθηκαν σε περισσότερα από 500.000 χλμ. σε διάφορες διαδρομές, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το υβριδικό Yaris κινήθηκε σε λειτουργία EV mode πάνω από το 54% του χρόνου, πετυχαίνοντας μέση κατανάλωση 5 lt/100km.

Οι τεχνικοί της Toyota προχώρησαν στη βελτίωση του Yaris Hybrid, αυξάνοντας την ηχομόνωση και με τροποποιήσεις στις βάσεις του κινητήρα εξασφάλισαν πιο ραφιναρισμένη λειτουργία. Νέα ακόμη είναι τα εμπρός ημιαξόνια, ενώ επανασχεδιάστηκε το υποπλαίσιο στην εμπρός ανάρτηση, το φιλτροκούτι και το καζανάκι στην εξάτμιση. Αλλαγές έγιναν ακόμη σε αμορτισέρ και κρεμαγιέρα.

Κατά τη σύντομη οδηγική γνωριμία που είχαμε με το νέο Toyota Yaris στους δρόμους γύρω από το Άμστερνταμ, διαπιστώσαμε και στην πράξη όλα αυτά που υπόσχεται το αυτοκίνητο. Η απόδοση του νέου 1500άρη κινητήρα μας άφησε θετικές εντυπώσεις, αφού προσφέρει άμεση απόκρισή, καλή ελαστικότητα και υψηλά αποθέματα ισχύος. Το κιβώτιο 6 σχέσεων έχει σωστή κλιμάκωση και το σύστημα διεύθυνσης αν και παραμένει ελαφρύ, είναι σαφές στους χειρισμούς. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η ανάρτηση του αυτοκινήτου, λειτουργώντας πολύ ευχάριστα στους ολλανδικούς δρόμους.

Το νέο Yaris αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη Απριλίου, σε τιμές από 12.000 ευρώ.

Θετικές είναι οι εντυπώσεις μας και από την υβριδική έκδοση του Yaris. Οι βελτιώσεις στην ανάρτηση και στη μείωση του θορύβου γίνονται αισθητές από τα πρώτα χιλιόμετρα. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει βελτιωθεί αρκετά, όπως και το σύστημα ανάκτησης ισχύος κατά το φρενάρισμα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο CVT με τα τρία προγράμματα χρήσης (Normal, Eco και EV) προσφέρει ευκολία και άνεση, ενώ συμβάλει στην οικονομία καύσιμου. Εξακολουθεί να ακούγεται έντονα όμως ο κινητήρας κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης.
Σε γενικές γραμμές το νέο Toyota Yaris διαθέτει ποιότητα κατασκευής, υψηλά επίπεδα ασφάλειας και κινητήρες που συνδυάζουν τις ικανοποιητικές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση. Η άφιξή του στην αγορά θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο την εμπορική επιτυχία του μοντέλου.

Οι πωλήσεις του στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου, με τιμές που θα είναι χαμηλότερες από το απερχόμενο μοντέλο και θα διαμορφώνονται ανάλογα με την έκδοση το επίπεδο εξοπλισμού και τον κινητήρα. Οι τιμές ξεκινούν από 12.000 ευρώ για το 1000άρι Yaris. Η νέα έκδοση 1,5 λίτρων θα ξεκινά από τις 13.100 ευρώ, η diesel από 16.200 ευρώ και το Yaris Hybrid από 16.690 ευρώ.