Πρώτη γνωριμία με το νέο Ford Fiesta

Έχοντας μια μακρόχρονη ιστορία 40+ χρόνων, το Ford Fiesta, από το 1976 που πρωτοεμφανίστηκε κυκλοφόρησε σε 7 γενιές που συνοδεύτηκαν με μεγάλες εμπορικές επιτυχίες. Τώρα ήρθε η 8η γενιά Fiesta, ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο με μοντέρνα σχεδίαση και εξοπλισμένο με σύγχρονες τεχνολογίες, έτοιμο για εμπορικές επιτυχίες στην κατηγορία των supermini αυτοκινήτων.
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Fiesta βασίζεται στο τολμηρό στυλ του απερχόμενου μοντέλου, έχοντας όμως πιο φινετσάτη και αρμονική όψη, με απλές γραμμές και απέριττες επιφάνειες που χαρίζουν μεγαλύτερο οπτικό πεδίο. Το καπό έχει μια πιο ήπια σχεδίαση, χωρίς κεντρικό φούσκωμα, με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται μια νέα φαρδύτερη μάσκα, ενώ οι κομψοί προβολείς δίνουν την αίσθηση ότι αγκαλιάζουν το αμάξωμα. Το προφίλ του αυτοκινήτου είναι πιο διακριτικό και λιγότερο σφηνοειδές. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, το νέο Fiesta έχει μήκος 4,04 μ, πλάτος 1,73 μ. και ύψος 1,47 μ.. Είναι δηλαδή μεγαλύτερο κατά 71 χλστ. και πλατύτερο κατά 12 χλστ.

Το νέο Ford Fiesta είναι ελαφρώς μεγαλύτερο και φαρδύτερο από τον προκάτοχό του.

Στο πίσω μέρος, τα νέα οριζόντια φωτιστικά σώματα αναδεικνύουν το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ ο φωτισμός σε σχήμα C αποτελεί στοιχείο της ταυτότητάς του. Για την βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης και την μείωση θορύβων, το κάτω μέρος του αμαξώματος είναι «ντυμένο» με ποδιές από άκρη σε άκρη. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας κυμαίνεται από Cd 0,297 έως Cd 0,344 ανάλογα με την έκδοση.
Στο εσωτερικό του νέου Fiesta, η σχεδίαση έχει οδηγοκεντρικό προσανατολισμό, προσφέροντας μια αίσθηση ευρυχωρίας και ένα ευχάριστο και αθόρυβο περιβάλλον. Μάλιστα οι αγοραστές, μπορούν να διαμορφώσουν σύμφωνα με τις προσωπικές τους επιθυμίες με μια 12 πακέτα εξατομίκευσης. Ο αριθμός των διακοπτών στην κεντρική κονσόλα έχει μειωθεί σχεδόν στο 50%, με πολλά από τα χειριστήρια επικοινωνίας και ψυχαγωγίας να βρίσκονται στην οθόνη αφής 8 ιντσών τύπου tablet.
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα κατά 16 χλστ. χάρη στα νέα καθίσματα που έχουν πιο λεπτές πλάτες και προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 292 λίτρα με δυνατότητα αύξησής του στα 1.093 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Το εσωτερικό του Fiesta είναι ποιοτικό και σύγχρονο. Ξεχωρίζει η “αιωρούμενη” οθόνη αφής.

Ο χώρος φόρτωσης μετρά 292 λίτρα.

Στον τομέα της ασφάλειας το Ford Fiesta είναι εξοπλισμένο με όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που σε συνδυασμό με μια ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού (τεχνολογίες που μέχρι τώρα εφαρμόζονται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας), αναμένεται να προσφέρουν στο αυτοκίνητο υψηλή βαθμολογία στις δοκιμές του Euro NCAP. Ταυτόχρονα, οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού βασίζονται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, που συνεργάζονται και παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του αυτοκινήτου, σκανάροντας το δρόμο μπροστά σε απόσταση 130 μέτρων.
Το νέο Fiesta είναι το δεύτερο μοντέλο της Ford, μετά το Kuga, που εξοπλίζεται με το σύστημα διασύνδεσης SYNC3, το οποίο προσφέρει ταχύτερη απόδοση απλούστερες εντολές και νέο σχεδιασμό γραφικών για ευκολία στη χρήση. Επιτρέπει τη σύνδεση του κινητού τηλεφώνου και χειρισμό του από την οθόνη αφής των 8 ή 6,5 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Με τον ίδιο τρόπο γίνονται και οι χειρισμοί και άλλων λειτουργιών, όπως ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα, η πλοήγηση κ.ά. Επιπλέον ο χειρισμός των λειτουργιών του SYNC3 μπορεί να γίνει και με φωνητικές εντολές, ωστόσο στα Αγγλικά.

Το νέο Fiesta είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά.

Στην ελληνική αγορά, το νέο Ford Fiesta διατίθεται με 3θυρα και 5θυρα αμαξώματα. Εξοπλίζεται με τον γνωστό 100οάρη EcoBoost, με τρεις επιλογές ισχύος 100, 125 και 140 ίππων, καθώς και με ένα νέο ατμοσφαιρικό 1,1 λίτρων με 85 ίππους. Ο επίσης γνωστός diesel 1,5 λίτρων TDCi, έχει αναβαθμιστεί και έχει πλέον αυξημένη ισχύ στους 120 ίππους, ενώ θα διατίθεται και μια πιο οικονομική εκδοχή του ίδιου κινητήρα με ισχύ 85 ίππων. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά διατίθεται και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με paddles.
Οδηγώντας το νέο Fiesta στη διαδρομή Λαγονήσι-Λαύριο, διαπιστώσαμε τις αρετές του αυτοκινήτου από την πρώτη στιγμή. Ξεχωρίζει η καλή ποιότητα κύλισης, η προσεγμένη γεωμετρία της ανάρτησης και το πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης. Τόσο ο βενζινοκινητήρας, όσο και κινητήρας diesel διακρίνονται για το νεύρο τους και υπακούουν σε κάθε ζήτηση, προσφέροντας μια γρήγορη ευχάριστη και ασφαλή οδήγηση.

Στο δρόμο το νέο Ford Fiesta προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και είναι αρκετά αθόρυβο.

Αρχικά το νέο Fiesta είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού Trend, Business και Titanium, ενώ αργότερα αναμένονται οι εκδόσεις ST-Line και Vignale. Την επόμενη χρονιά θα γίνει το λανσάρισμα των εκδόσεων Active (μια μορφή crossover) και η κορυφαία ST. Οι τιμές του ξεκινούν για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις από 12.990 ευρώ και για τις εκδόσεις diesel από 15.184 ευρώ.