Η Ford δεν επέλεξε τυχαία το όνομα Mustang για το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παράλληλα όμως, με τη Mustang Mach-E μας δείχνει πως πλέον τα πάντα μπορούν να εξηλεκτριστούν… και να μοιάζουν με SUV.
Η εποχή όπου μια Mustang θύμιζε περισσότερο ένα βενζινοβόρο και απολαυστικό σπορ αυτοκίνητο δεν έχει τελειώσει. Όμως, πλέον το όνομα Mustang ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο δείχνοντας το δρόμο προς τη μη βαρετή πλευρά της ηλεκτροκίνησης, με τη Mach-E. Το νέο “pony car” της Ford είναι ένα ηλεκτρικό SUV. Μπορεί όμως να είναι εξίσου απολαυστικό;
Στα χέρια μας βρέθηκε η ισχυρότερη έκδοση της “βασικής” Mach-E. Και λέμε βασική γιατί υπάρχει και η ισχυρή Mach-E GT, που είναι όμως διαφορετική ιστορία. Εδώ έχουμε μια μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 98 kWh, απόδοση 351 ίππους από δύο ηλεκτροκινητήρες, 580 Nm ροπής και σύστημα τετρακίνησης. Και όλα αυτά με μια εξαιρετική αυτονομία στα 540 χλμ, σύμφωνα με το εργοστάσιο (περίπου 480-500 χλμ. σε ρεαλιστικές συνθήκες).
Υπάρχει και δεύτερη τετρακίνητη έκδοση με μικρότερη μπαταρία 75 kWh και 269 ίππους, ενώ οι ίδιες δύο μπαταρίες υπάρχουν και σε συνδυασμό με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς. Οι πισωκίνητες Mach-E αποδίδουν 269 ίππους με τη μικρή μπαταρία και και 294 με τη μεγάλη, η οποία πετυχαίνει και μια εξαιρετική αυτονομία κατά WLTP, στα 610 χλμ.
Μινιμαλιστικό εσωτερικό
Η καμπίνα της Mustang Mach-E δε θυμίζει σε τίποτα άλλο μοντέλο της Ford. Υπάρχει ένα πολύ ποιοτικό και λιτό εσωτερικό, με δύο οθόνες και κανέναν φυσικό διακόπτη. Μάλιστα η κεντρική οθόνη είναι κάθετα τοποθετημένη και έχει διαγώνιο στις 15,5 ίντσες, όσο δηλαδή η οθόνη ενός τυπικού laptop.
Αυτή ενσωματώνει το νέο λειτουργικό SYNC 4 της Ford και προσφέρει μεταξύ άλλων σύνδεση στο cloud και αναγνώριση φωνής συνομιλίας, σύστημα πλοήγησης με ενσωματωμένα προτεινόμενα σημεία φόρτισης και στο δρόμο σου. “Θύμα” της όλης ψηφιοποίησης έπεσε όμως το σύστημα κλιματισμού, το οποίο είναι ενσωματωμένο μέσα στην οθόνη, με διακόπτες αφής στο κάτω μέρος. Υπάρχει μόνο ένας φυσικός, περιστροφικός, διακόπτης, για την ένταση στο ηχοσύστημα.
Η δεύτερη οθόνη στο εσωτερικό βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, σε ρόλο πίνακα οργάνων. Ακολουθεί μινιμαλιστική σχεδίαση και προσφέρει περιεκτική πληροφόρηση για τα απαραίτητα, όπως η ταχύτητα και η αυτονομία.
Η άνεση στο εσωτερικό της Mach-E είναι εξαιρετική και με αίσθηση ευρυχωρίας που δε βρίσκεις ούτε σε μεγαλύτερα SUV. Η κεντρική κονσόλα είναι φαρδιά και πρακτικά αποτελείται από μεγάλες θήκες σε δύο επίπεδα. Υπάρχουν ποτηροθήκες και έξτρα χώρος κάτω από το υποβραχιόνιου, ενώ αντί για τυπικό επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης.
Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 400 λίτρα. Μόλις! Τιμή μικρή για ένα SUV, όμως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει ότι μειώνεται το βάθος του χώρου φόρτωσης, αφού από κάτω βρίσκεται ο ηλεκτροκινητήρας που δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Συμπληρωματικά υπάρχει χώρος αποθήκευσης κάτω από το εμπρός καπό, με όγκο στα 80 λίτρα και θα χωρέσει άνετα τα καλώδια της φόρτισης και δύο backpack.
Είναι SUV όμως δεν το δείχνει!
Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στη Mach-E είναι η σχεδίαση της. Κι αυτό γιατί αν θέλεις να δώσεις σε ένα αυτοκίνητο, πόσο μάλλον σε ένα SUV, το όνομα Mustang, τότε θα πρέπει να έχει πολύ δυναμική σχεδίαση. Αυτό ξεχωρίζει άλλωστε σε όλες τις Mustang εδώ και 50 χρόνια. Μια πολύ δυναμική και σέξι σιλουέτα. Οι σχεδιαστές επινόησαν έναν διαφορετικό τρόπο για να δώσουν στη Mach-E τις αναλογίες που της έλειπαν λόγω σχήματος.
Έτσι χρησιμοποίησαν μαύρο γυαλιστερό χρώμα για να “κρύψουν” σημεία στο αμάξωμα. Όπως το τελείωμα της οροφής που πλέον δείχνει πιο coupe από όσο πραγματικά είναι, χωρίς να χαλάει την ευρυχωρία για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Και φυσικά, ως Mustang έχει τα γνωστά σήματα με το ατίθασο άλογο, ενώ όσο και αν ψάξουμε δε θα βρούμε πουθενά σήμα της Ford στην εξωτερική σχεδίαση.
Η Mustang Mach-E είναι ένα SUV. Όμως δεν το νιώθεις!
Αν βγάλεις έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης από ένα σπορ αυτοκίνητο, πρακτικά το μόνο πράγμα πλέον που μπορεί να προσφέρει οδηγική χαρά είναι το στήσιμο. Και η Mustang Mach-E έχει όλα τα προσόντα για να προσφέρει οδηγική χαρά, ακόμη και αν είναι πλήρως ηλεκτρική. Έχει ένα πολύ ισορροπημένο σασί, ακόμη και σε απότομες μεταφορές βάρους αλλά και ένα εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Τουλάχιστον για ένα μεγάλο SUV, ηλεκτρικό ή όχι!
Αυτό που είναι όμως ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι ο τρόπος που μεταφέρει τη ροπή στους ηλεκτροκινητήρες, αφού όταν πατήσεις τέρμα το δεξί πεντάλ, η ισχύς περνά αρχικά στους πίσω τροχούς, επιτρέποντας ακόμη και μικρές πλαγιολισθήσεις. Στη συνέχεια μεταφέρεται ισχύς και στους εμπρός τροχούς, περιορίζοντας στο ελάχιστο τα όποια γλιστρήματα επιτραπούν από το ΜΗ απενεργοποιούμενο σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
Ανάμεσα όμως στα στοιχεία που δεν σου παρέχει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ο ήχος! Ωστόσο, η Mustang Mach-E έχει τη δυνατότητα να αναπαράγει έναν τεχνητό ήχο, κατ’ επιλογή του οδηγού. Προσομοιώνει από τα ηχεία δηλαδή, σε ένα βαθμό, το γλυκό γουργουριτό ενός V8 κινητήρα. Υπάρχουν, ωστόσο, και άλλες λειτουργίες που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τη μεγάλη οθόνη του ταμπλό. Όπως η λειτουργία ενός πεντάλ, όπου μπορείς να οδηγήσεις το αυτοκίνητο μόνο με το δεξί πεντάλ, αφού αφήνοντας το η επιβράδυνση είναι τόσο έντονη που πρακτικά δε χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί το φρένο παρά μόνο σε απόλυτη ανάγκη.
Και βεβαίως, η ηλεκτρική Mustang έχει 3 προγράμματα λειτουργίας. Αυτά αλλάζουν όλα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου για οικονομία, άνεση και βεβαίως μέγιστες επιδόσεις στην επιλογή Untamed. Και αν το googlάρουμε θα δούμε ότι είτε “Untamed” σημαίνει “Ατίθασος”.
Τιμές και εξοπλισμός
Όλες οι εκδόσεις της Mustang Mach-E έχουν πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Περιλαμβάνονται η μεγάλη οθόνη 15,5’’ στο εσωτερικό, “αόρατες” κλειδαριές στις πόρτες, 18άρες ζάντες αλουμινίου, φώτα LED εμπρός και πίσω, φιμέ κρύσταλλα, ηλεκτρονικός διζωνικός κλιματισμός, θερμαινόμενα καθίσματα και κάμερα παρκαρίσματος. Η πλούσια έκδοση της δοκιμής έχει ακόμα 19άρες ζάντες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, κόκκινες δαγκάνες φρένων και γυάλινη οροφή με αυτόματη ρύθμιση φωτεινότητας.
Όσο για τις τιμές, το βασικό πισωκίνητο μοντέλο με 269 ίππους και τη μικρή μπαταρία ξεκινά από 60.747 ευρώ, χωρίς να υπολογίζουμε την κρατική επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”. Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με τη μεγάλη μπαταρία και τους 351 ίππους, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής, κοστίζει 70.556 ευρώ.
Δες τη video-δοκιμή
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mustang Mach-E AWD
Ισχύς: 351 ps
Ροπή: 580 Nm
0-100 km/h: 5,0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση*: 18,7 kWh/100km
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Βάρος: 2.218
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP
Αρχική τιμή Mustang Mach-E RWD 75kWh: 60.747€**
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής Mach-E AWD 98kWh: 70.556€**
**Τιμές σε ισχύ την ημέρα που αναρτήθηκε αυτό το άρθρο (6/4/2022)