Η Ford μας έχει κακομάθει παρουσιάζοντας κατά τακτά χρονικά διαστήματα αυτοκίνητο αρκετά εκτός του αναμενομένου της γκάμας της. Μεταξύ αυτοκινήτων όπως τα Focus RS, Mustang, GT κ.α. ήρθε για να μείνει, όπως φαίνεται, και το Raptor. Ένα εξωπραγματικό pick-up!

Παρουσιάστε αρμ

Για την Ford το όνομα Raptor συνδέεται με την αντοχή, με κορυφαίες δυνατότητες και επιδόσεις εντός αλλά και εκτός δρόμου. Αν ψάξουμε όμως ουσιαστικά τι σημαίνει το όνομα του μοντέλου θα οδηγηθούμε στον δεινόσαυρο Raptor (στα ελληνικά Καρνόσαυρος). Αυτός, αν και μικρός είναι τρομακτικά γρήγορος, ευέλικτος και δυνατός θυμίζοντας Τυραννόσαυρο σε μικρογραφία. Κάτι σαν το Ford Ranger Raptor δηλαδή…

Όσον αφορά στην ιστορία, το Ford Ranger Raptor εμφανίστηκε εν έτη 2009 μέσω του δημοφιλούς στην Αμερική F-150, ενώ η επόμενη γενιά ακολούθησε το 2017. Πλέον όμως έχουμε και το ευρωπαϊκό Ford Raptor, το οποίο έχει εξελιχθεί από την Ford Performance.

Οπλίσατε αρμ

Ότι και να γράψω για την εικόνα που αντίκρισα από κοντά για το Ford Ranger Raptor θα είναι λίγο. Έτοιμο για πόλεμο, μάχη, αγώνα και ότι άλλο αντίστοιχο κατεβάσει ο νους. Ξεχωρίζω την τεράστια μαύρη μάσκα, τον ειδικά σχεδιασμένο προφυλακτήρα, τα φουσκωμένα συνθετικά εμπρός φτερά τα οποία φιλοξενούν τα πλατύτερα κατά 150 χλστ. μετατρόχια, τα σκουρόχρωμα αντιολισθητικά σκαλοπάτια, τον ενσωματωμένο κοτσαδόρο και τα ειδικά για το Ranger Raptor ελαστικά BF Goodrich 285/70 R17. Τέλος στα θετικά ο χώρος φόρτωσης, ο οποίος είναι πλήρως καλυμμένος (άλλωστε το Raptor θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά σαν μεταφορικό μέσο από τους αγοραστές του) και έχει διαστάσεις 1.560 χλστ. x 1.575 χλστ.

Στο εσωτερικό δεν έχουμε ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με το Ranger Wildtrack. Οι ραφές είναι σε μπλε απόχρωση, υπάρχουν λεπτομέρειες σε look carbon, τα καθίσματα έχουν επένδυση από αλκαντάρα, ενώ το τιμόνι φιλοξενεί τα μεγάλα paddles, κατασκευής τιτανίου! Φυσικά, οι τέσσερις πόρτες σημαίνουν ότι εύκολα τέσσερις και πέντε επιβάτες θα μεταφερθούν άνετα. Αρκετές και πρακτικές είναι οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα. Η δε ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι αντίστοιχη ενός επιβατικού μοντέλου της Ford.

Άρξατε πυρ

Κάτω από το τεράστιο καπό του Ford Ranger Raptor φωλιάζει ένας 2.0 λτ. Bi-turbo EcoBlue κινητήρας πετρελαίου με απόδοση 213 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 500 Nm στις 1.750-2.000 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων (ναι, αυτό της Mustang) προσφέρει στο αμάξωμα των 2.510 κιλών επιδόσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 8,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 233 γρ./χλμ. Νούμερα τα οποία είναι εντυπωσιακά αναλογιζόμενος το αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι τρομακτικά καλύτερα από του Ford Ranger Wildtrack.

Η διαφορά όμως είναι σε άλλο τομέα, αυτόν των δυνατοτήτων εκτός δρόμου. Το Ford Ranger Raptor μεταξύ πολλών άλλων φέρει πλαίσιο τύπου σκάλας με πρόσθετες ενισχύσεις. Το “χάος” ωστόσο, δημιουργεί η αγωνιστική ανάρτηση με αμορτισέρ FOX με αυξημένες διαδρομές κατά 32% εμπρός και 18% πίσω και με τεχνολογία Position Sensitive Damping. Μπροστά αποτελείται από διπλά ψαλίδια αλουμινίου και πίσω από άκαμπτο άξονα με βραχίονες στήριξης και σύνδεσμο watt, συνδυασμένα με ομόκεντρα τοποθετημένα ελατήρια (αντί φύλλα σούστας) και αμορτισέρ. Επιπρόσθετα, υπάρχουν οι ειδικές βαλβίδες bypass στα αμορτισέρ που επιτρέπουν τη διαφυγή λαδιού με σκοπό να «μαλακώσουν» και να απορροφήσουν τα έντονα χτυπήματα της ανάρτησης από τις μεγάλες ανωμαλίες. Έτσι, το αμάξωμα παραμένει σταθερό όταν διέρχεται πάνω από ανωμαλίες και δεν έχουμε χτύπημα των αναρτήσεων όταν πλησιάζει το τελείωμα της διαδρομής τους.

Ford Ranger Raptor

Επιπρόσθετα έχουμε τεράστια απόσταση από το έδαφος (283 χλστ.) η οποία εξασφαλίζει μεγάλη γωνία προσέγγισης (32 μοίρες) και διαφυγής (24 μοίρες). Ακόμη, έχει τοποθετηθεί ενισχυμένη εμπρός ατσάλινη ποδιά με πάχος 2,3 χλστ. έναντι 1,4 χλστ. των απλών εκδόσεων, ενώ τέλος τα εμπρός φρένα έχουν αυξημένη διάμετρο κατά 20% συγκριτικά με του στάνταρ Ranger και αεριζόμενους δίσκους 332×32 χλστ. Στον πίσω άξονα έχουμε επίσης αεριζόμενους δίσκους, διαστάσεων 332×24 χλστ.

Εντυπώσεις από το Ranger Raptor

Το Ford Ranger Raptor είναι στην πράξη τόσο εξωπραγματικό και ικανό όσο προδίδουν εμφάνιση και χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση και το ενισχυμένο αμάξωμα ισοπεδώνουν κυριολεκτικά κάθε ανωμαλία, ενώ και τα ελαστικά πολύ δύσκολα θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα. Θέλεις να βρίσκεσαι όλη ημέρα στο χώμα και να παίζεις κάτι μεταξύ σε αγώνα ράλι και αγώνα αντοχής τύπου Dakar και Baja. Και όταν έρθουν τα σκούρα (λέμε τώρα) το Ranger Raptor προσφέρει 6 προφίλ οδήγησης: Normal, Sport, Grass/Gravel/Snow, Mud/Sand, Rock και Baja για γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.

Επιπλέον υπάρχουν οι επιλογές κίνησης 2H, 4H, 4L, κλείδωμα του πίσω διαφορικού και σύστημα ελέγχου κατάβασης. Και αν όλα τα παραπάνω προμηνύουν ότι η άσφαλτος θα ταλαιπωρεί το Ranger Raptor, στην πράξη δεν είναι καθόλου έτσι. Το Raptor είναι τρομακτικά αποτελεσματικό, ήσυχο και άνετο και σε αυτήν την επιφάνεια. Παρά μάλιστα τα χωμάτινα ελαστικά τα οποία τελικά δείχνουν σαν ασφάλτινα…

Ford Ranger Raptor

Το Ford Ranger Raptor είναι ξεκάθαρα ένα εντυπωσιακό παιχνίδι, ένα αυτοκίνητο που πρέπει να έχεις σε ένα dream garage. Δεν έχει καμία ουσιαστική χρηστικότητα που να δικαιολογεί με το μυαλό τη διαφορά στην τιμή από το Wildtrak (55.802 έναντι 45.901 ευρώ) αλλά μόλις το δεις από κοντά, μελετήσεις για αυτό και τελικά το οδηγήσεις, πολύ απλά το επιλέγεις δίχως δεύτερη σκέψη διότι είναι ένα toy for boy. Κάπως έτσι έχουν πράξει 20 ήδη αγοραστές που το έχουν προπαραγγείλει στην χώρα μας δίχως καν να το έχουν δει από κοντά!

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
9
Οδική Συμπεριφορά
10
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
8.5