Το Bayon είναι το μικρότερο μέλος των SUV/Crossovers της Hyundai, ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε για την Ευρώπη και βεβαίως έχει ευρωπαϊκό όνομα. Η Μπαγιόν είναι μια όμορφη πόλη στη νοτιοδυτική Γαλλία, δίπλα στο παραθαλάσσιο Μπιαρίτζ.

Το Hyundai Bayon είναι ένα B-SUV, ίσως από τα μικρότερα του είδους και σίγουρα μικρότερο από το Kona. Τουλάχιστον σε συνολικές διαστάσεις και σε ύψος. Μάλιστα είναι και αρκετά χαμηλό ως αυτοκίνητο, θυμίζοντας περισσότερο ένα υπερυψωμένο και πιο ευρύχωρο i20, παρά ένα μικρό crossover. Για την ακρίβεια, με μήκος στα 4,18 μ. το Bayon είναι κατά 14 εκ. πιο μακρύ από το i20, έχει ακριβώς το ίδιο πλάτος στα 1,77 μ. και το ίδιο μεταξόνιο στα 2,58 μ. Μάλιστα, με ύψος ακριβώς 1,5 μ. το Bayon είναι κατά μόλις 5 εκ. ψηλότερο από το i20.

Βέβαια αυτό που κάνει το Bayon ξεχωριστό είναι η εντελώς διαφορετική του ταυτότητα, αφού δε θυμίζει σε τίποτα ούτε το i20, αλλά ούτε και το Kona. Μπροστά έχουμε μια μεγάλη εμπρός μάσκα και φωτιστικά που αποτελούνται από ξεχωριστά στοιχεία, όπως στο Kona. Τα LED ημέρας βρίσκονται ψηλά, ενώ οι κανονικοί προβολείς χαμηλά στον προφυλακτήρα. Υπάρχουν και λεπτομέρειες όπως ένα μαύρο τμήμα ανάμεσα στα φώτα ημέρας που θυμίζει εισαγωγή αέρα, αλλά δεν είναι, αλλά και ένα όμορφο μοτίβο στην πραγματική εισαγωγή χαμηλότερα στον προφυλακτήρα.

Στο πλάι, το Bayon έχει επίσης ενδιαφέρουσα εμφάνιση με αρκετά δυναμικές γραμμές, όπως άλλωστε συμβαίνει και στο i20. Πιο ενδιαφέρον όμως έχει η πίσω κολόνα που αν τη δούμε από κάποιες γωνίες θυμίζει τη μύτη ενός βέλους. Σχήμα βέλους όμως έχουν και τα πίσω φώτα, τα οποία συνδέονται με μια λεπτή οριζόντια γραμμή που τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου.

Hyundai BayonΓνώριμο εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, αμέσως διαπιστώνεις ότι αυτό θυμίζει πολύ έντονα το Hyundai i20. Το ταμπλό έχει ακριβώς το ίδιο σχήμα, τις ίδιες οθόνες και τους ίδιους αεραγωγούς. Ίδιο είναι και το μοτίβο με τις περσίδες ή λεπίδες σε ταμπλό και εσωτερικά στις πόρτες. Όσο για την συνολική αίσθηση ποιότητας, όπως στο i20 έτσι και εδώ τα πλαστικά είναι αρκετά σκληρά και γυαλίζουν σε κάποια σημεία, δείχνοντας κατώτερης ποιότητας από αντίστοιχα ευρωπαϊκά μοντέλα. Αυτό που σε κερδίζει όμως είναι η θέση οδήγησης, η οποία σε αντίθεση με άλλα μικρά SUV αυτή είναι χαμηλή και πολύ άνετη ακόμη και για ένα πολύ μεγάλο ταξίδι.

Το τιμόνι είναι βεβαίως και αυτό ίδιο τόσο με το i20 όσο και με άλλα τελευταία μοντέλα της Hyundai, όπως και για παράδειγμα στο μεγαλύτερο Tucson. Είναι βεβαίως 4-άκτινο, δερμάτινο σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και με χειριστήρια σχεδόν για τα πάντα. Και σε όλες τις εκδόσεις ρυθμίζεται σε ύψος αλλά και σε βάθος. Πίσω από το τιμόνι, υπάρχει από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25’’ που εκτός από άφθονη πληροφόρηση μπορεί και να αλλάξει σχεδίαση και χρωματισμούς ανάμεσα σε 4 επιλογές.

Η οθόνη για το σύστημα infotainment είναι διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού με διαγώνιο στις 8 ίντσες. Παρέχει συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto και μάλιστα ασύρματα, χωρίς καλώδιο, καθιστώντας τη Hyundai την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διαθέτει στάνταρ ασύρματο mirroring στην κατηγορία. Υπάρχουν δύο θύρες USB εμπρός και μία επιπλέον πίσω, επιτρέποντας την ταυτόχρονη φόρτιση ως και τριών συσκευών. Διαθέσιμη ανάλογα με την έκδοση είναι και θέση ασύρματης φόρτισης συμβατών smartphone. Ανάμεσα στα θετικά στοιχεία της καμπίνας περιλαμβάνεται ο αυτόνομος και αυτόματος κλιματισμός, τα μεταλλικά πεντάλ, αλλά και ο εσωτερικός LED φωτισμός σε κονσόλα, πόδια και θήκες στις πόρτες.

Οι χώροι για τους πίσω…

…είναι καλύτεροι από ένα i20 και γενικότερα στο Bayon υπάρχει καλύτερη εκμετάλλευση των διαστάσεων, παρά το ότι τελικά τα δύο μοντέλα έχουν ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο. Δύο ενήλικες θα βολευτούν άνετα, ενώ και τρίτος θα καθίσει στη μέση χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Δεν είναι το ίδιο άνετα όμως όπως σε ένα Citroen C3 Aircross ή σε ένα Skoda Kamiq, που σε ένα βαθμό θεωρούνται ανταγωνιστικά μοντέλα. Παρόλα αυτά υπάρχουν ευκολίες, όπως θήκες στις πλάτες των καθισμάτων, θύρα φόρτισης και υποδοχές isofix με φερμουάρ.

Η μεγάλη έκπληξη όμως είναι ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος και φτάνει στα 411 λίτρα και τοποθετεί το Bayon στα λίγο πιο ευρύχωρα μικρά SUV, μαζί με τα Volkswagen T-Cross, Opel Crossland και C3 Aircross. Το δάπεδο έχει μεταβαλλόμενο βάθος, ενώ βολική είναι η εταζέρα που αντί να αφαιρείται σύρεται και αποθηκεύεται πίσω από την πλάτη του καθίσματος. Ωστόσο, στις εκδόσεις με την ήπια υβριδική τεχνολογία, η θέση της μπαταρίας του 48V συστήματος κάτω από το δάπεδο, μειώνει τον χώρο στα 344 λίτρα.

Αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες

Η γκάμα του Bayon, όπως και στο i20 περιλαμβάνει αποκλειστικά εκδόσεις βενζίνης. Βασικός κινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός 1200άρης με 84 ίππους και αυτός είναι που κινεί και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Διαθέσιμος είναι και ένας κινητήρας 1.0 Turbo με ή χωρίς ήπια υβριδική τεχνολογία και ισχύ 100 ίππων αλλά και αποκλειστικά ήπια υβριδικός με 120 ίππους.

Ο βασικός κινητήρας των 84 ίππων, παρότι ακούγεται λίγος… εντός πόλης θα κινήσει χωρίς θέματα το Bayon των περίπου 1.100 κιλών. Όμως σε πιο απαιτητικές συνθήκες όπως σε ένα ταξίδι με 4 επιβάτες και αποσκευές το προσπέρασμα δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση. Με άλλα λόγια είναι οριακός κινητήρας για ένα, έστω και μικρό SUV, και αν υπάρχει η δυνατότητα αξίζει κάποιος να δώσει τα +1.400 ευρώ περίπου και να πάει στην έκδοση με τον 1000άρη Turbo και τους 100 ίππους. Και πέρα από το ότι ο 1.0T έχει καλύτερες επιδόσεις, συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και όχι 5άρι όπως εδώ, έχει επιλέξιμα προφίλ οδήγησης και βεβαίως ίδια ή και καλύτερη κατανάλωση.

Όσο για την οικονομία που προσφέρει το Bayon 1.2, στα χέρια μας το trip computer έδειξε τιμές κοντά στα 6,5-7,0 λτ/100 χλμ. σε μικτή χρήση, ενώ στον αυτοκινητόδρομο με κλιματισμό και σταθερά 110 km/h το trip έγραψε 5,7 λτ/100 χλμ. Στο κομμάτι των επιδόσεων, το τυπικό 0-100 km/h στην έκδοση των 84 ίππων, σύμφωνα με τη Hyundai γίνεται σε 13,5 δλ.

Στο δρόμο με το Hyundai Bayon

Παρότι SUV σε φιλοσοφία, το Bayon δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα σε πάει εκτός δρόμου. Είναι πιο κοντά στη λογική ενός ευρύχωρου i20 και παρά τις πιο crossover αναλογίες, κάθεσαι αρκετά χαμηλά στο εσωτερικό του. Βέβαια αρκετά χαμηλά είναι και όλο το αυτοκίνητο στο έδαφος, με το χαμηλότερο σημείο στα 16,5 εκατοστά. Η ανάρτηση εμπρός έχει την τυπική διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον και πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Η συνολική άνεση που παρέχει είναι καλή, ενώ υπό πίεση στις στροφές υπάρχουν κλίσεις αλλά όχι κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχεί.

Ικανοποιητική είναι και η συνολική ηχομόνωση, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, ωστόσο σε ταξίδι άνω των 120 έρχεται θόρυβος κυρίως από τον κινητήρα. Η αίσθηση του τιμονιού ικανοποιεί τον μέσο οδηγό, αφού είναι ελαφρύ και μαλακό σε αίσθηση διευκολύνοντας τους ελιγμούς εντός πόλης. Αν και οι πιο ψαγμένοι οδηγοί θα το βρουν ελαφρύτερο από το συνηθισμένο και χωρίς την πληροφόρηση που παρέχουν αντίστοιχα συστήματα σε μοντέλα όπως τα Seat Arona και Kia Stonic. Τα φρένα πάντως σε όλες οι εκδόσεις του Bayon έχουν αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς δίσκους πίσω, όταν αρκετά ακριβότερα και ισχυρότερα μοντέλα στην κατηγορία έχουν πίσω ταμπούρα.

Hyundai BayonΤιμή και εξοπλισμός

Το Bayon διαθέτει από τον βασικό εξοπλισμό την ομπρέλα συστημάτων Hyundai SmartSense. Αυτή περιλαμβάνει κάποια ημι-αυτόνομα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Lane Follow Assist (LFA) και το Forward Collision-Hindance Assist (FCA). Διαθέσιμο φυσικά είναι σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλάτων, ενώ η λειτουργία Junction Turning μπορεί να ενεργοποιήσει τα φρένα για να αποτρέψει τη σύγκρουση με ένα επερχόμενο αυτοκίνητο που στρίβει αριστερά σε μια διασταύρωση.

Το Bayon διαθέτει ακόμη λειτουργίες όπως Driver Attention Warning (DAW), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) και Rear Occupant Alert (ROA) που ειδοποιεί τον οδηγό πριν αποβιβαστεί και εφόσον οι αισθητήρες ανιχνεύσουν κίνηση στο πίσω κάθισμα. Υπάρχει και σύστημα eCall που σε περίπτωση ατυχήματος και εφόσον έχουν ενεργοποιηθεί οι αερόσακοι του αυτοκινήτου, ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Hyundai BayonΟι τιμές ξεκινούν από 16.490 στην έκδοση Exclusive με 84 ίππους και ένα πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Οι εκδόσεις με 100 ίππους ξεκινούν από 17.890 ευρώ, ενώ οι ήπια υβριδικές επίσης των 100 ίππων από 19.690 ευρώ.

Αναλυτικά όλες οι τιμές του μοντέλου εδώ.

Δείτε τη video-δοκιμή

*οι τιμές που αναφέρονται στο παραπάνω video έχουν διαφοροποιηθεί.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai Bayon 1.2 84ps

  • Κυβισμός: 1.197 cc
  • Ισχύς: 84 hp/6.000 rpm
  • Ροπή: 118 Nm/4.200 rpm
  • 0-100 km/h: 13,5 sec
  • Τελική ταχύτητα: 165 km/h
  • Μέση κατανάλωση*: 5,5-5,7
  • Εκπομπές CO2*: 124-129
  • Βάρος: 1.045-1.155 kg
  • Ρεζερβουάρ: 40 lt
  • Χώρος αποσκευών: 411 lt
    *εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP

Αρχική τιμή Hyundai Bayon 1.2 84ps: 16.490€

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής 1.2 84ps Distinctive: 18.190€

Φωτογραφίες

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
8
Εσωτερικό
8
Επιδόσεις
7
Οδική συμπεριφορά
7.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
9
hyundai-bayon-84ps-testΤο Hyundai Bayon αποτελεί δίχως αμφιβολία μια πρόταση που αξίζει την προσοχή μας! Θα θέλαμε ένα πιο ευρωπαϊκό εσωτερικό και λίγο καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι. Σε κάθε περίπτωση όμως, διαφοροποιείται αισθητά από τον ανταγωνισμό τόσο λόγω της εξωτερικής του σχεδίασης αλλά και με ένα από τα μεγαλύτερα πορτ μπαγκάζ. Το πιο δυνατό του χαρτί όμως είναι η σχέση εξοπλισμού-τιμής, καθιστώντας το μικρό Hyundai ίσως το πιο ολοκληρωμένο crossover σε αυτό τον τομέα.