Το 2ης γενιάς Hyundai Kona άλλαξε ριζικά σχεδιαστικά, μεγάλωσε, έγινε πιο ποιοτικό και πιο ευρύχωρο.
Το πρώτο πράγμα που τραβάει το ενδιαφέρον στο νέο Hyundai Kona δεν είναι ούτε η τιμή, ούτε το value for money. Αυτά ήταν τα πρώτα πράγματα που μας ενδιέφεραν στην προηγούμενη γενιά. Εδώ το πρώτο πράγμα που σχολιάζει κανείς είναι η σχεδίαση. Οι σχεδιαστές δημιούργησαν το μοντέλο βασιζόμενοι σε μία εντελώς νέα προσέγγιση. Πρακτικα το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό, πάνω στη λογική του οποίου βασίστηκαν και οι εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης.
Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί μια στρογγυλεμένη εμφάνιση με μια γραμμή LED να διατρέχει το καπό, με ενεργές γρίλιες αλλά και διακοσμητικά στοιχεία που συνθέτουν εικόνα αν μη τι άλλο ξεχωριστή. Οι προβολείς δεν βρίσκονται επάνω στη μάσκα αλλά στα άκρα του προφυλακτήρα, κάτω από ένα ενιαίο τριγωνικό κάλυμμα. Κάπως ριψοκίνδυνη προσέγγιση καθώς εκεί στατιστικά έχουμε τα περισσότερα γδαρσίματα από μικροεπαφές.
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα πίσω. Εκτεθειμένα στις γωνίες τα φώτα και μια κόκκινη λωρίδα LED από άκρη σε άκρη. Το crossover παρουσιαστικό ενισχύεται από τις ματ προεκτάσεις που καλύπτουν ολόκληρα τα φτερά στο πλάι, καλοδεχούμενη προσθήκη, τα καλύμματα στα μαρσπιέ και χαμηλά στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Υπάρχουν μαύρες μπάρες οροφής, μια διακριτική αεροτομή αλλά και κάποια ενδιαφέροντα νεύρα στο πλάι που σχηματίζουν το γράμμα “Ζ”. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η έκδοση Distinctive και πατά σε τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 215/55 R18.
Όσο για τις διαστάσεις, το Kona είναι μεγαλύτερο στη δεύτερη γενιά, τόσο σε εξωτερικές όσο και σε εσωτερικές διαστάσεις. Το μήκος είναι αυξημένο στα 4.355 mm, κατά 150 mm μεγαλύτερο δηλαδή από την προηγούμενη γενιά, ενώ κέρδισε επίσης 25 mm σε πλάτος και 60 mm σε μήκος μεταξονίου. Το μοντέλο διατίθεται σε μια αρκετά μεγάλη γκάμα επιλογών, με 3 επίπεδα εξοπλισμού Premium, Distinctive και N-Line, όλα υπερπλήρη, αλλά και σε επιλογές με απλό κινητήρα βενζίνης, ήπια υβριδικό 48V, πλήρως υβριδικό αλλά και πλήρως ηλεκτρικό!
H γκάμα κινητήρων στο Kona
Η γκάμα ξεκινά με τον 1000άρη Turbo κινητήρα και 120 ίππους, ο οποίος διατίθεται και ως ήπια υβριδική επιλογή, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής. Βέβαια μετά το καλοκαίρι ο κινητήρας αυτός με τους 120 ίππους καταργείται και θα έρχεται με 100 ίππους, ενώ στη γκάμα θα προστεθεί και ένας νέος 1600άρης με περίπου 140 ίππους. Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν και τον κορυφαίο 1600άρη των 198 ίππων, ο οποίος θα έχει πλέον μειωμένη απόδοση στους 170 ίππους, ωστόσο θα συνεχίζει να διατίθεται και με τετρακίνηση.
Χωρίς αλλαγή παραμένει το πλήρως υβριδικό Kona, 1600 κ.εκ. με 141 ίππους, όπως και το ηλεκτρικό σε δύο επιλογές μπαταρίας και ισχύος, με 156 ή 218 ίππους.
Ευχάριστο και άνετο εσωτερικό
Εκ πρώτης, το εσωτερικό στο Kona δείχνει αρκετά ευχάριστο και σύγχρονο. Καμία σχέση με την προηγούμενη γενιά. Βεβαίως το μάτι τραβά αμέσως το ενιαίο κυρτό πάνελ, ένα οριζόντιο αιωρούμενο tablet XL, το οποιο πρακτικά αποτελείται από 2 οθόνες των 12,3’’ η καθεμιά. Αριστερά έχουμε τον πίνακα οργάνων και δεξιά το σύστημα πολυμέσων. Το menu είναι στα ελληνικά, με μεγάλες συντομεύσεις για τις βασικότερες λειτουργίες. Φυσικά και εδώ όπως σε όλα τα νέα Hyundai (και Kia) έχουμε ένα menu με ήχους της φύσης για να ηρεμούμε στο τέλος μιας δύσκολης ημέρας, ενώ στάνταρ είναι τα Android Auto και Apple CarPlay.
Η αριστερή οθόνη στο κυρτό πάνελ προβάλει όλες τις ενδείξεις ενός τυπικού πίνακα οργάνων. Εδώ βέβαια όλα σε ψηφιακή μορφή, με χρώματα και με διαφορετικά σχέδια ανάλογα με τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης ή με τις ορέξεις του οδηγού. Παραμένουν τα παραδοσιακά κυκλικά όργανα με βελόνες, έστω και ψηφιακά, ενώ η οθόνη ενσωματώνει και όλες τις απαραίτητες ενδείξεις από τον υπολογιστή ταξιδιού και τα συστήματα υποβοήθησης.
Στην κολόνα του τιμονιού βρίσκεται ένας αισθητήρας που παρακολουθεί διαρκώς τον οδηγό και ειδοποιεί όταν παίρνει τα μάτια του από το δρόμο για περισσότερο από το συνηθισμένο. Επίσης το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό και βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι με μορφή μπουτόν. Αυτό αφήνει περισσότερο χώρο προς εκμετάλλευση ανάμεσα στα καθίσματα, όπου έχουμε έναν ανοιχτό χώρο για ποτηροθήκες και πιο πίσω ένα υποβραχιόνιο με μικρή θήκη. Ενδιαφέρον έχει και ένα σχετικά βαθύ ράφι μπροστά από το συνοδηγό.
Την πρακτικότητα ενισχύουν οι θύρες USB Type-C με έξυπνη διαχείριση θύρας για φόρτιση ή δεδομένα. Όσον αφορά στους χώρους, αυτοί έχουν αυξηθεί ελαφρώς σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, λόγω της αύξησης του μεταξονίου. Μην περιμένετε τεράστιες αλλαγές, αλλά και πάλι είναι σχετικά άνετο για τρεις ενήλικες πίσω. Ο χώρος στα πόδια είναι ικανοποιητικός, το ίδιο και στο κεφάλι, ενώ η πλάτη των εμπρός καθισμάτων έχει σκληρό κάλυμμα που ίσως δυσκολέψει όσους είναι ψηλοί και θα ακουμπήσουν με τα γόνατα.
Ο χώρος φόρτωσης είναι στα 466 λίτρα και πρακτικά είναι από τους πιο ευρύχωρους στην κατηγορία. Υπάρχει επίπεδο κατώφλι φόρτωσης, μεταβαλλόμενο δάπεδο αλλά και έξτρα θήκες στα πλάγια πίσω από τους θόλους για να βολέψουμε μικρότερα αντικείμενα. Ρεζέρβα δεν υπάρχει, ούτε θα μπει ως έξτρα αφού από κάτω βρίσκεται η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος. Τα καθίσματα πέφτουν σε δύο τμήματα και δημιουργούν ένα πλήρως επίπεδο δάπεδο.
Αθόρυβο και βελούδινο στο δρόμο
Ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία από ένα μπουτόν και πραγματικά η διαδικασία γίνεται σχεδόν αθόρυβα και χωρίς κραδασμούς. Το Kona όμως είναι το ίδιο ομαλό και αθόρυβο και στην οδήγηση. Έχει μια βελούδινη αίσθηση στο δρόμο, λες και σχεδιάστηκε για να προσφέρει χαλάρωση. Η ανάρτηση είναι μαλακή και δεν ενοχλεί, παρά τις 18άρες ζάντες.
Βέβαια πίσω έχουμε ημιάκαμπτο άξονα και όχι πολλαπλούς συνδέσμους (το Kona Full Hybrid έχει πολλαπλούς συνδέσμους), παρόλα αυτά η άνεση που προσφέρει είναι πολύ καλή.
Μαλακό σε αίσθηση είναι και το τιμόνι, χωρίς να προσφέρει κάτι το ξεχωριστό ως προς τη συνολική πληροφόρηση, απλά είναι βολικό κυρίως σε συνθήκες ελιγμών και σε χαμηλές ταχύτητες. Αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο σβέλτα δε θα αλλάξει και τόσο πολύ ως αίσθηση, ακόμη και αν επιλέξουμε το πρόγραμμα οδήγησης Sport.
Τα προγράμματα οδήγησης αλλάζουν από έναν διακόπτη χαμηλά στην κονσόλα και το ευχάριστο είναι πως κάθε φορά το αυτοκίνητο εκκινεί με προεπιλεγμένο το πρόγραμμα ECO, ώστε να έχουμε πάντα τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Μιλώντας για καταναλώσεις, αυτό δεν είναι από τα δυνατά χαρτιά στο Kona των 120 ίππων, αφού σε ήπια οδήγηση πετύχαμε μέση τιμή κοντά στα 7,0 λτ/100 χλμ, ενώ σε αυστηρά μικτή χρήση εντός κι εκτός πόλης και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή ξεπεράσαμε τα 8,0 λτ/100 χλμ. Για όσους θέλουν χαμηλότερη κατανάλωση, υπάρχει και το πλήρως υβριδικό Kona με αυτοφορτιζόμενο σύστημα κίνησης και καταναλώσεις που θα πέσουν ακόμη και κάτω από τα 5 λτ/100 χλμ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων, ενώ η Hyundai προσφέρει και το 7άρι διπλού συμπλέκτη, αλλά χωρίς το ήπια υβριδικό σύστημα 48V.
Ασφάλεια
Στις δοκιμές του EuroNCAP το Hyundai Kona πήρε 4 αστέρα, κάτι που το φέρνει σε ελαφρώς κατώτερη θέση σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Στην προστασία ενήλικων επιβατών πέτυχε 80% βαθμολογία και 83% στην προστασία των παιδιών. Βαθμολογήθηκε με 64% στην προστασία των πεζών και με 60% στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Ο εξοπλισμός του μοντέλου περιλαμβάνει τα πάντα από τη βασική έκδοση Premium, όπως κάμερα παρακολούθησης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, διατήρηση στο μέσον της λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, δικύκλων αλλά και διασταυρώμενης κυκλοφορίας, καθώς και σύστημα ανίχνευσης πιθανής εγκατάλειψης ατόμου στα πίσω καθίσματα.
Οι τιμές*
Αυτές ξεκινούν από 23.990 ευρώ, για την έκδοση Kona 1.0T 120ps Mild Hybrid 48V, ενώ το απλό βενζινοκίνητο Kona 1.0Τ (χωρίς mild hybrid) επίσης με 120 ίππους είναι κατά 3.000 ευρώ ακριβότερο, καθώς συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
*Ιούλιος 2024
Τεχνικά χαρακτηριστικά Hyundai Kona 1.0T 120PS 48V Hybrid
- Κυβισμός: 998 cc
- Κύλινδροι: 3
- Μέγιστη ισχύς: 120ps / 6.000 rpm
- Μέγιστη ροπή: 200Nm / 2.000-3.500 rpm
- 0-100 km/h: 11,7 sec
- Τελική ταχύτητα: 180 km/h
- Μικτή κατανάλωση*: 5,5-5,9 lt/100km
- Εκπομπές CO2*: 125-134 g/km
- Βάρος: 1395-1535 kg
- Ρεζερβουάρ: 47 lt
- Χώρος αποσκευών: 466 lt
- Απόσταση από το έδαφος: 160 mm
- Εργοστάσιο κατασκευής: Νοσοβίτσε, Τσεχία
*Συνδυαστικός κύκλος κατά WLTP
Αρχική τιμή Hyundai Kona 1.0T: 23.990€
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.0T 120ps 48V Distinctive: 25.990€