Το Jeep Avenger στη βενζινοκίνητη εκδοχή του έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που το καθιστούν μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία των B-SUV. Στα χέρια μας η έκδοση 1.2 Turbo με 100hp.
Το Jeep Avenger πρωτοκυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2023 σχεδόν και είναι το πρώτο 100% ηλεκτρικό Jeep, το πρώτο Jeep στην κατηγορία των B-SUV αλλά και το πρώτο Jeep που κατέκτησε τον τίτλο Car of the Year στην Ευρώπη. Το Avenger είναι φρέσκο σχεδιαστικά, συμμαζεμένο σε διαστάσεις, πολύ καλό οδηγικά αλλά από το λανσάρισμα ήταν μια ακριβή πρόταση στα B-SUV, ξεπερνώντας, τότε, τις 37.000 ευρώ στη βασική έκδοση. Συν το ότι ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό! Πως τα έλυσε λοιπόν η Jeep αυτά τα δύο βασικά θέματα; Λανσάροντας λίγο αργότερα και μια βενζινοκίνητη έκδοση ως εναλλακτική επιλογή στη γκάμα!
Αυτό λοιπόν είναι το Jeep Avenger βενζίνης, 1200 κ.εκ. turbo, τρικύλινδρο. Ούτε υβριδικό εδώ… ούτε τίποτα. Το αυτοκίνητο βέβαια είναι ίδιο σχεδιαστικά με την ηλεκτρική εκδοχή του (και την υβριδική) και η βασικότερη λεπτομέρεια που το διαφοροποιεί βρίσκεται πίσω. Είναι φυσικά η απόληξη της εξάτμισης! Οι πιο προσεκτικοί βέβαια θα προσέξουν ότι δεν υπάρχουν τα διακριτικά μπλε σηματάκια που έχει το ηλεκτρικό και βεβαίως στο εσωτερικό υπάρχει επιλογέας ταχυτήτων, κάτι που το ηλεκτρικό δεν έχει. Κατά τα άλλα η εικόνα είναι παραπάνω από γνώριμη. Έχουμε την κλασική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, έστω και κλειστές. Βέβαια υπάρχουν άλλες ανοιχτές γρίλιες χαμηλότερα στον προφυλακτήρα.
Λεπτομέρειες που μας αρέσουν στο Avenger είναι τα φουσκωμένα φτερά με τους τετραγωνισμένους θόλους, οι διακριτικές λεπτομέρειες που παραπέμπουν στο θρυλικό Jeep Willys στους τροχούς, στα φώτα και στη μάσκα και κάποια σχεδιαστικά “easter eggs”. Όπως μια πασχαλίτσα στην οροφή, οι βουνοκορφές στο πίσω παρμπρίζ έτσι όπως φαίνονται από το παράθυρο του σχεδιαστηρίου της Jeep στο Τορίνο, αλλά και ο γιος ενός εκ των σχεδιαστών στη γωνία του παρμπρίζ που με ένα τηλεσκόπιο κοιτάζει τα άστρα… στην άλλη γωνία του παρμπρίζ. Πιο χαρακτηριστικά ως προς την ταυτότητα Jeep πάντως είναι τα LED πίσω φώτα με σχεδίαση εμπνευσμένη από τα κλασικά δοχεία μεταφοράς καυσίμου, γνωστά και ως Jerry Cans. Ήταν αυτό άραγε ένα σημάδι ότι το Avenger θα βγει και σε έκδοση βενζίνης; Ναι, αφού σε βενζίνη υπάρχει ήδη από το λανσάρισμα σε κάποιες χώρες, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία. Όχι όμως και στην Ελλάδα, αφού χρειάστηκαν περίπου 10 μήνες μέχρι να έρθει αυτή η έκδοση.
Το 2024 το Avenger ξεκίνησε να διατίθεται και ως υβριδικό, mild hybrid για την ακρίβεια. Πάλι με τον 1.2Τ κινητήρα και με 100 ίππους, αλλά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τη δυνατότητα να κινηθεί για πολύ λίγο αμιγώς ηλεκτρικά, έστω και υπό προϋποθέσεις. Σύντομα αναμένεται ακόμη μία υβριδική έκδοση, με δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες που δίνουν και τετρακίνηση στο μοντέλο. Να κάτι που σίγουρα έλλειπε από τη γκάμα του Avenger!
Περισσότερα για το τετρακίνητο Avenger 4xe εδώ!

Στο εσωτερικό
Η καμπίνα του Avenger εκπέμπει στιλ, αλλά και χρηστικότητα. Υπάρχει μια οριζόντια διάταξη στους αεραγωγούς και μια μεγάλη οθόνη για το infotainment στις 10,25’’. Η οθόνη αυτή προεξέχει από το ταμπλό και έχει εξαιρετικά γραφικά, ενώ αν σας θυμίζει κάτι… ακριβώς την ίδια οθόνη βρίσκουμε και στο ηλεκτρικό Fiat 500 αλλά και στο Fiat 600. Η απόκριση στην αφή είναι άψογη, υπάρχουν ελληνικά, αλλά και η δυνατότητα να δημιουργήσουμε τις δικές μας συντομεύσεις για διάφορες λειτουργίες. Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού είναι ενσωματωμένα μέσα στην οθόνη αφής, ωστόσο οι βασικότερες λειτουργίες υπάρχουν και σε φυσικά μπουτόν κάτω από την οθόνη. Ευτυχώς!
Όλα τα υλικά στην καμπίνα, στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες είναι σκληρά αλλά στιβαρά. Πολύ καλή πάντως είναι η γενικότερη χρηστικότητα, αφού εμπρός στην κονσόλα έχουμε μια βαθιά θήκη για μικροαντικείμενα – πολύ μεγαλύτερη στα υβριδικά μοντέλα και στα ηλεκτρικά – ενώ έχουμε και μια έξυπνη ποτηροθήκη με εσωτερικά χωρίσματα για να τακτοποιήσουμε όμορφα διάφορα αντικείμενα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός ως στάνταρ, με οθόνη 7’’ ή 10.25’’ στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Η θέση οδήγησης είναι καλή, το κάθισμα και το τιμόνι ρυθμίζονται προς κάθε κατεύθυνση, ο οδηγός κάθεται ψηλά και γενικότερα δεν υπάρχουν ιδιαίτερα τυφλά σημεία.
Στις πίσω θέσεις θα καθίσουν δύο ενήλικες χωρίς να ζοριστούν, το δάπεδο όμως δεν είναι πλήρως επίπεδο. Αποδεκτός είναι ο χώρος για τα κεφάλια και για τα πόδια, ενώ τρίτος ενήλικας πίσω θα καθίσει αλλά με σημαντικές παραχωρήσεις κυρίως λόγω του διαθέσιμου εσωτερικού πλάτους. Υπάρχει μια θύρα USB πίσω και τσέπες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτωνα, αλλά δεν υπάρχουν ούτε θήκες στις πόρτες, ούτε και κεντρικό υποβραχιόνιο.
Βέβαια, ο χώρος των αποσκευών είναι καλός, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα από τα μικρότερα B-SUV στα σχεδόν 4 μέτρα μήκος. Έτσι έχουμε 380 λίτρα εδώ, λίγο περισσότερο από ότι στο ηλεκτρικό μοντέλο. Υπάρχει επίσης μεταβαλλόμενο δάπεδο, αλλά δεν υπάρχει ρεζέρβα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών μπορεί να ανοίγει και να κλείνει ηλεκτρικά, αλλά μόνο ως έξτρα εξοπλισμός.
Με 100 ίππους
Το Jeep Avenger αρχικά λανσαρίστηκε στην Ελλάδα ως 100% ηλεκτρικό, παρότι σε άλλες αγορές ήταν διαθέσιμο και ως βενζινοκίνητο από την αρχή. Περίεργη κίνηση θα έλεγε κανείς για την Ελλάδα, ειδικά σε μια χώρα που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν απευθύνονται σε ευρύ κοινό. Πριν περάσει ο πρώτος χρόνος, το Avenger έφτασε πλέον και στη βενζινοκίνητη εκδοχή του, στη βασική έκδοση που όπως ήταν αναμενόμενο αφορά πολύ περισσότερο κόσμο.
Η έκδοση αυτή υιοθετεί γνώριμες τεχνικές λύσεις από τα ράφια του ομίλου Stellantis. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε τον τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1,2 λίτρων με 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Και αν σας ακούγονται γνώριμα νούμερα, είναι γιατί τον ίδιο ακριβώς κινητήρα χρησιμοποιούν και πολλά άλλα αυτοκίνητα του ομίλου, όπως το Peugeot 2008, το Opel Mokka, το Citroen C4 αλλά και τα μικρότερα, Corsa, 208, Citroen C3 και πολλά ακόμη. Ο 1200άρης τούρμπο λοιπόν συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Μάλιστα, ο κινητήρας αυτός αποδεικνύεται και αρκετά αποδοτικός για το αμάξωμα του Avenger βάρους μόλις 1.107 κιλών. Είναι δηλαδή κατά σχεδόν 430 κιλά ελαφρύτερο από το ηλεκτρικό μοντέλο.
Αυτή η διαφορά στο βάρος είναι ορατή αμέσως και στην οδική του συμπεριφορά, στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης αλλά και στη συνολική άνεση, αφού το ηλεκτρικό Avenger είναι σκληρότερο ως προς τη ρύθμιση των αναρτήσεων, προκειμένου να διαχειριστεί το έξτρα φορτίο των μπαταριών του. Στη βενζινοκίνητη έκδοση παραμένει η τυπική γεωμετρία ανάρτησης με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αλλά σε καθημερινή χρήση και παρά τις έξτρα 18άρες ζάντες που φορά το αυτοκίνητο της δοκιμής, η απόσβεση είναι ελαφρώς καλύτερη.
Όσο για τις επιδόσεις, οι 100 ίπποι μπορεί ονομαστικά να μην εντυπωσιάζουν, στην καθημερινότητα όμως είναι αρκετοί χαρά, εξασφαλίζοντας καλή ροπή με 205 Nm και αρκετό νεύρο στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας. Όσο για το τυπικό 0-100 χλμ/ώρα, η Jeep ανακοινώνει 10,6’’. Στο κομμάτι της κατανάλωσης καυσίμου, το εργοστασιακό 6,1 λτ/100 χλμ (κατά WLTP) αρχικά ακούγεται πολύ καλό για να είναι ρεαλιστικό, αν και στην πράξη αυτό που καταφέραμε είναι να δούμε – χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια – τιμές κοντά στα 6,8 – 6,9 λτ/100χλμ σε μικτή χρήση. Πολύ καλές τιμές για μη υβριδικό SUV.
Το μηχανικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων έχει καλή κλιμάκωση αν και ελαφρώς μακριές διαδρομές στον επιλογέα. Ωραία πινελιά είναι η μεταλλική λαβή του επιλογέα, ίσως όχι το ιδανικό σενάριο για παρκάρισμα κάτω από τον καυτό ήλιο, αλλά όμορφη λεπτομέρεια παρόλα αυτά. Εκτός δρόμου το Avenger 1.2 Turbo δεν θα πάει εκεί που θα πάνε άλλα μεγαλύτερα Jeep, αλλά με 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος είναι από τα ψηλότερα μοντέλα του είδους και σίγουρα θα εκτιμηθεί. Εκτός δρόμου θα βοηθήσει σημαντικά και το σύστημα Selec-Terrain με εναλλάξιμα προγράμματα οδήγησης για ΑΜΜΟ, ΛΑΣΠΗ και ΧΙΟΝΙ, πέρα από τη λειτουργία ECO, ΚΑΝΟΝΙΚΗ και ΣΠΟΡ. Αν και την μεγαλύτερη διαφορά εκτός δρόμου θα κάνουν τέσσερα ελαστικά μικτής χρήσης, σε συνδυασμό με την καλή απόσταση από το έδαφος, δεδομένου ότι το αυτοκίνητο παραμένει με κίνηση μόνο εμπρός!
Εξοπλισμός & Τιμές
Το βενζινοκίνητο Jeep Avenger είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού Longitude και Altitude, με τη δεύτερη να ξεχωρίζει από την ασημί χρώματος προστατευτική ποδιά εμπρός και πίσω, το τιμόνι από οικολογικό δέρμα, τα ασημί ένθετα στο ταμπλό, τον αυτόματο μονοζωνικό κλιματισμό, τον μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων στις 10.25’’ (και 7’’), αλλά και 17άρες ζάντες αλουμινίου (αντί για 16άρες). Οι τιμές ξεκινούν από τις 23.990 ευρώ στην έκδοση Longitude, ενώ η Altitude έκδοση της δοκιμής ξεκινά από 25.990 ευρώ. Το αυτόματο Avenger συνδυάζεται αποκλειστικά με ήπια υβριδικό σύστημα και κοστίζει 2.500 ευρώ επιπλέον, ενώ κερδίζει ανεπαίσθητα στο κομμάτι της κατανάλωσης και βεβαίως απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Jeep Avenger 1.2T 100hp
Κυβισμός: | 1.199 cc |
Κύλινδροι: | 3 |
Iσχύς: | 100 hp/5500 σ.α.λ. |
Ροπή: | 205 Nm/1750 σ.α.λ. |
Βάρος: | 1.107 kg |
0-100 km/h: | 10,6 |
Τελική ταχύτητα: | 184 km/h |
Μικτή κατανάλωση*: | 5,6 lt/100km |
Εκπομπές CO2*: | 126 g/km |
Ρεζερβουάρ: | 44 lt |
Χώρος αποσκευών: | 380 lt |
Απόσταση από το έδαφος: | 210 mm |
Μετάδοση κίνησης: | Εμπρός |
Κιβώτιο ταχυτήτων: | Μηχανικό 6 σχέσεων |
Εργοστάσιο κατασκευής: | Τίχι, Πολωνία |
Γωνία προσέγγισης: | 20 μοίρες |
Γωνία ράμπας: | 20 μοίρες |
Γωνία διαφυγής: | 35 μοίρες |
Αρχική τιμή Jeep Avenger 1.2T 100hp: | 23.990€ |
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: | 31.580€** |
*εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP
**Εκδοση Altitude, Περιλαμβάνει πακέτα LED & Style (1.893€), Infotainment & Convenience (1.559€)