Η 3η γενιά του Kia Ceed κατέφθασε και στην Ελλάδα με στόχο να αξιοποιήσει την μικρή αλλά πολύ σημαντική κληρονομιά των δύο προηγούμενων γενεών και να σημειώσει πολύ καλές πωλήσεις. Για αυτόν το λόγο έχει σχεδιαστεί εξ’ ολοκλήρου στην Ευρώπη για τους Ευρωπαίους. Μάλιστα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Kia στην Σλοβενία. Στα βασικά του χαρακτηριστικά ανήκουν η όμορφη σχεδίαση, η ποιότητα κατασκευής, οι τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας και το πλήρες πακέτο κινητήρων και κιβωτίων. Μαζί βεβαίως και τα 7 χρόνια εργοστασιακής του εγγύησης. Στα πλαίσια της ελληνικής δημοσιογραφικής παρουσίασης ταξιδέψαμε μέχρι την Νεμέα προκειμένου να γνωρίσουμε το νέο Kia Ceed του 2018.
Σχεδίαση
Το Kia Ceed, στο πνεύμα της εποχής, έχει απωλέσει το 3θυρο αμάξωμα. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι έγινε λιγότερο ξεχωριστό ή πιο βαρετό. Αντιθέτως, έχουμε να κάνουμε με μία σπορτίφ σιλουέτα, ιδίως στις εκδόσεις GT-Line που αναμένεται να συγκεντρώσουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των αγοραστών. Το Ceed -και όχι Cee’d- δημιουργήθηκε στο κέντρο σχεδιασμού της μάρκας, στην Φρανκφούρτη, υπό τις οδηγίες του Gregory Guillaume (Επικεφαλής στο τμήμα Σχεδιασμού Ευρώπης) και του Peter Schreyer (Πρόεδρος και Διευθυντής Σχεδιασμού της Kia). Αρκετές είναι οι λεπτομέρειες που θυμίζουν το εντυπωσιακό Stinger. Στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι η μάσκα “tiger-nose” που είναι πλατύτερη με νέα γρίλια και χαμηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα, καθώς και τα “ice cube” σχεδίασης LED φώτα ημέρας.
Το νέο Kia Ceed είναι βασισμένο στη νέα πλατφόρμα “K2”. Είναι 20 χλστ. φαρδύτερο (συνολικό πλάτος 1.800 χλστ.) και 23 χλστ. χαμηλότερο (συνολικό ύψος 1.447 χλστ.) από το απερχόμενο μοντέλο. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2.650 χλστ., ενώ ο μπροστινός πρόβολος είναι πιο μικρός κατά 20 χλστ. (στα 880 χλστ.) και ο πίσω πιο μεγάλος κατά 20 χλστ. (πλέον στα 780 χλστ.). Στόχος βεβαίως η βελτίωση των προσφερόμενων χώρων για επιβάτες και αποσκευές.
Σημαντική παράμετρος της σχεδίασης η έκδοση GT-Line, η οποία είναι περισσότερο σπορτίφ με διαφορετικούς προφυλακτήρες, προβολείς ομίχλης, λεπτομέρειες και ζάντες αλουμινίου. Σύμφωνα μάλιστα με τους ιθύνοντες της Kia, οι πωλήσεις της εν λόγω έκδοσης αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον περισσότερο του 40% των αγοραστών.
Στην καμπίνα του Kia Ceed
Η προηγούμενη γενιά του μοντέλου είχε λάβει πολύ καλή βαθμολογία για την ποιότητα του εσωτερικού της. Στην 3η γενιά έχουμε βεβαίως ακόμα καλύτερα υλικά και συναρμογή. Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι άμεσα συγκρίσιμο με τους κορυφαίους πρωταγωνιστές της κατηγορίας.
Εκτός όμως της ποιότητας, το Kia Ceed μας έχει μάθει και σε ενδιαφέρουσα σχεδίαση. Η φιλοσοφία παραμένει οδηγοκεντρική με την κεντρική κονσόλα, αν και κάπως ευμεγέθης, να έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Ψηλά φωλιάζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας η οποία ξεκινά από τις 5 και φτάνει μέχρι και τις 8 ίντσες. Περιλαμβάνει όλες τις αναμενόμενες λειτουργίες και πληροφορίες. Πιο κάτω συναντούμε τα μπουτόν για τον εύκολο χειρισμό των βασικών της λειτουργιών, ενώ πιο χαμηλά έχουμε αυτά του κλιματισμού. Όλα πολύ σωστά τοποθετημένα και δίχως εργονομικά προβλήματα.
Ο πίνακας οργάνων διατηρεί τα στρογγυλά του όργανα όπου ανάμεσα υπάρχει μία έγχρωμη οθόνη για τις βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Για κάποιους μπορεί να λείπει ένας καθαρά ψηφιακός πίνακας οργάνων με επιλογές διαφορετικής εμφάνισης, όπως προσφέρουν κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού.
Οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα είναι οι αναμενόμενες, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες κυμαίνονται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Εξίσου καλή επίδοση και για το χώρο των αποσκευών με τα 395 λίτρα. Αυτός έχει σωστή εκμετάλλευση με τετράγωνο σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Εξοπλισμός
Στο πνεύμα της εποχής το Kia Ceed διαθέτει και προσφέρει ουκ ολίγα τεχνολογικά καλούδια που έρχονται να κάνουν πιο εύκολη αλλά και ασφαλή την χρήση του μοντέλου. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν τα:
- ηχοσύστημα JBL Premium με τεχνολογία Clari-FiΣ
- σύστημα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης (Drive Mode Select system)
- θερμαινόμενο παρμπρίζ
- ασύρματος φορτιστής για smartphone
- σύστημα ελέγχου κόπωσης οδηγού (Driver Attention Warning)
- σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist)
- σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης (Forward Collision Warning with Forward Collision-Avoidance Assist)
- σύστημα ακολούθησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Following Assist)
- έξυπνη αυτόματη υποβοήθηση στάθμευσης (Smart Parking Assist)
- αναγνώριση πεζών με προειδοποιήσεις στο τιμόνι
Κινητήρες – Μετάδοση
Το Ceed έρχεται με μία ευρεία γκάμα κινητήρων και κιβωτίων που καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις. Η βάση της γκάμας περιλαμβάνει τον φυσικής αναπνοής 1.4 με τους 100 ίππους. Η συνέχεια βρίσκει τον 3κύλινδρο τούρμπο 1.0 T-GDi με τους 120 ίππους, ένα μοτέρ που στη βενζίνη αναμένεται να πάρει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις. Τέλος, για όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις υπάρχει ο 1.4 T-GDi με 140 ίππους. Σε πετρέλαιο, το Kia Ceed εφοδιάζεται με τον 1.6 CRDi σε αποδόσεις 115 και 136 ίππους, ένα μοτέρ που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6d TEMP.
Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο, ενώ ο 1.4 T-GDI και οι κινητήρες πετρελαίου θα έχουν και την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Θα θέλαμε όμως και αυτόματο κιβώτιο στον 1000άρη τούρμπο λόγω της εμπορικότητάς του.
Στο δρόμο με το νέο Kia Ceed
Καλύψαμε αρκετά χιλιόμετρα στην εθνική οδό καθώς και επαρχιακό δίκτυο με το νέο Kia Ceed. Οδηγήσαμε τόσο το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 100 ίππων όσο και τον 1.0 T-GDi των 120 ίππων. Σαφέστατα η επιλογή μας είναι το δεύτερο, καθώς συνδυάζει αξιοπρεπείς επιδόσεις, ροπή από χαμηλά και αρκετά καλή κατανάλωση. Επιπρόσθετα έχει πολύ ωραία λειτουργία και δεν “περνά” κραδασμούς στην καμπίνα των επιβατών. Ακόμα και στην εθνική οδό δεν δυσκολεύονταν καθόλου να διατηρήσει μία υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα.
Συνολικά το Kia Ceed φανέρωσε με το καλημέρα ότι προσπαθεί να κινηθεί σε σπορτίφ ρυθμούς. Αιτίες η ρύθμιση στην ανάρτηση, η ύπαρξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα σε όλες τις εκδόσεις, καθώς και το Drive Mode Select system με την επιλογή Sport. Αυτό προσφέρει στον οδηγό πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, πιο επιθετική χαρτογράφηση στον κινητήρα και βαρύτερη αίσθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Προφανώς και δεν έχουμε να κάνουμε με μία σπορ κατασκευή αλλά σε καμία περίπτωση το νέο Kia Ceed δε μπορεί να χαρακτηριστεί ως οδηγικά αδιάφορο.
Παράλληλα, επιτυγχάνει να προσφέρει άνετες και ήσυχες μετακινήσεις στους επιβάτες του φιλτράροντας αρκετά καλά τις ανωμαλίες των δρόμων και μετριάζοντας τους εξωτερικούς θορύβους. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση πλησιάζοντας αρκετά στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο έχει σαφές κούμπωμα, δεν θα δυσανασχετήσει στις γρήγορες αλλαγές σχέσεων, ενώ και οι διαδρομές του δεν είναι μεγάλες.
Συνολικά το Kia Ceed στην 3η του γενιά εξελίχθηκε σε τέτοιο βαθμό και βελτιώθηκε σε πολλά σημεία, ώστε να ξεφύγει από τον χαρακτηρισμό της “τίμιας πρότασης”. Έχει πλέον αποκτήσει χαρακτήρα και επίπεδο που το κατατάσσουν στα αυτοκίνητα που πρέπει κάποιος να δει αλλά και να οδηγήσει πριν κάνει την επιλογή του.