Αυτοκίνητο της Εβδομάδας: Mercedes-Benz C200d 7G-Tronic

Έχοντας πλέον ωριμάσει στα μάτια μας, η Mercedes-Benz C-Class είναι γεγονός ότι αποτελεί ένα μοντέλο που φαίνεται και είναι πολύ πιο premium από όσο περιμένεις από μια… C-Class. Την έχουμε και πάλι στα χέρια μας -αυτή τη φορά στην έκδοση C200d με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων– και ξαναζούμε στιγμές προ-κρίσης στην Ελλάδα που ακόμη και μια “βασική” Mercedes C-Class είναι πλέον δακτυλοδειχτούμενη…
Η C200d αποτελεί μια ολοκληρωμένη premium diesel πρόταση.

Το ότι η Mercedes-Benz επέλεξε να ακολουθήσει κοινή σχεδιαστική γραμμή για τα πολυτελή της σεντάν, μόνο πλεονέκτημα μπορεί να αποτελέσει για τη μικρή C-Class, αφού οι ομοιότητες με τη νέα E-Class και βεβαίως την υπερπολυτελή S-Class είναι παραπάνω από ορατές. Γεγονός που την τοποθετεί ένα κλικ πιο πάνω από τους ανταγωνιστές της. Η τελευταία C-Class άλλαξε σχήμα και ύφος και αυτή η κίνηση φαίνεται να βγήκε στους Γερμανούς που σαρώνουν στην premium κατηγορία. Υπενθυμίζουμε ότι η “C” βραβεύτηκε ως Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2015 και κανείς δεν έχει αμφιβολία ότι είναι ένα “business class” αυτοκίνητο, σχεδιαστικά και ποιοτικά.
Η τελευταία γενιά της Mercedes-Benz C-Class είναι πιο ελαφριά και πιο στιβαρή από πριν, αλλά και με σημαντικά βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, αφού είναι “φορτωμένη” και με τελευταίες τεχνολογίες ασφάλειας και υποστήριξης. Καλύτεροι είναι και οι χώροι στο εσωτερικό, ενώ μόνο θετικό μπορεί να είναι το γεγονός ότι έχει μικρότερους σε χωρητικότητα κινητήρες και με turbo. Παλαιότερα οδηγήσαμε τη βασική C180 με 1.600άρη Turbo και 156 ίππους, ενώ τώρα γνωρίζουμε τη diesel πλευρά της, με τη C200d έκδοση που χρησιμοποιεί επίσης 1.600άρη κινητήρα με 136 ίππους. Αυτή δεν είναι η βασική πετρελαιοκίνητη C-Class, καθώς υπάρχει και η C180d με τον ίδιο κινητήρα σε έκδοση με 116 ίππους.

Με στρογγυλεμένα οπίσθια, η C-Class διαφοροποιείται αισθητά από το τετραγωνισμένο παρελθόν της.

Η Mercedes-Benz C200d που έχουμε στη διάθεσή μας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic, μια επιλογή που αποτελεί μονόδρομος για τέτοιου είδους αυτοκίνητο, παρά το γεγονός ότι επιβαρύνει το λογαριασμό κατά 2.734 ευρώ. Στο δρόμο η πετρελαιοκίνητη “C” είναι αθόρυβη και αρκετά σβέλτη, με τα 300Nm της ροπής να είναι διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 3.000 σ.α.λ. Η απόκριση στο γκάζι είναι θετική και άμεση, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να ρυθμιστεί από το διακόπτη Dynamic Select και να αποκτήσει σβελτάδα στις επιλογές Sport και Sport+ (διαθέσιμα είναι ακόμη Comfort και Eco). Η ποιότητα κύλισης είναι κλασική Mercedes-Benz. Αθόρυβη και εκνευριστικά άνετη, κάνει τις μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα ανεξαρτήτου ρυθμού. Εδώ βοηθάει και το νέο πλαίσιο αλλά και οι αναρτήσεις με νέο υποπλαίσιο εμπρός και σύστημα 5 συνδέσμων πίσω. Οι ρυθμίσεις όπως είναι αναμενόμενο ευνοούν την άνεση και “ρουφούν” κάθε ανωμαλία του δρόμου, γεγονός που δίνει κάποια μικρή αίσθηση κλίσεων στις στροφές, χωρίς περαιτέρω δράματα. Παρόλα αυτά η C200d δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης και φυσικά παραμένει σπαστικά ουδέτερη, παρά το γεγονός της πίσω κίνησης. Ακόμη και την απενεργοποίηση του ESP (το οποίο γίνεται από κρυφό menu και μόνο μερικώς) η πετρελαιοκίνητη έκδοση δε θα μας/σας κάνει τα χατίρια, ακόμη και στους ολισθηρούς ελληνικούς δρόμους. Βέβαια αν σκέφτεστε να αποκτήσετε μια Mercedes-Benz C-Class για να κάνετε… μπαντιλίκια, τότε σίγουρα το σκέφτεστε λάθος!
Κατά τα άλλα, η πετρελαιοκίνητη C200d δε διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες αδελφές της. Το εσωτερικό είναι άνετο, σύγχρονο και πολύ ποιοτικό, προσφέροντας και ασυνήθιστες δόσεις υψηλής τεχνολογίας. Κάτι που ίσως προβληματίσει τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, αφού η κεντρική οθόνη στο ταμπλό δεν είναι αφής και ελέγχεται από έναν περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι εξοπλισμένο και με ένα πρόσθετο χειριστήριο αφής, στο οποίο ο οδηγός εκτός από τα κλασικά πάνω-κάτω-δεξιά-αριστερά μπορεί ακόμη και να “γράψει” με το δάχτυλο του αριθμούς κατά π.χ. την αναζήτηση σταθμών στο ράδιο. Και όχι, μετά από μια εβδομάδα συμβίωσης δεν αποδείχτηκε και τόσο εύχρηστο, είναι όμως εντυπωσιακό.

Ποιοτικό και καλοεξοπλσιμένο το εσωτερικό έχει και μια έντονη hi-tech νότα.

Από πλευράς χώρων, αυτοί είναι εξαιρετικοί για πέντε ενήλικες επιβάτες. Το ψηλό τούνελ της μετάδοσης στον πίσω άξονα δημιουργεί το γνωστό πρόβλημα στα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη, ωστόσο δεν είναι τόσο ενοχλητικό, τουλάχιστον σε κοντινές μετακινήσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος στα 480 λίτρα και με εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Και βεβαίως είναι η λίστα του ατελείωτου εξοπλισμού που προσφέρει η Mercedes-Benz σχεδόν σε όλα της τα μοντέλα, επιτρέποντας τους πελάτες της να “χτίσουν” ένα αυτοκίνητο σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες. Όλες οι εκδόσεις της C-Class διαθέτουν στάνταρ στοιχεία όπως 7 αερόσακοι, σύστημα ελέγχου ευστάθειας και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ενώ όσοι επιλέξουν και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων θα πάρουν bonus και το Dynamic Select μαζί με το Adaptive Cruise Control.
Συνοψίζοντας λοιπόν, η Mercedes-Benz C200d μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι είναι ένα αυτοκίνητο που σε κάνει να νιώθεις ξεχωριστός και σε αντίθεση με την προηγούμενη C-Class δε σε κάνει πλέον να νιώθεις και… ηλικιωμένος. Είναι δυναμική στο μάτι αλλά και στην οδήγηση, με ένα υπερσύγχρονο και υπεράνετο εσωτερικό για όλους. Βέβαια, στην εποχή μας έφτασε να είναι και πολύ ακριβή για τον τυπικό Έλληνα, αφού η αρχική τιμή της C200d σκαρφαλώνει αρκετά ψηλά στις 47.149 ευρώ, ενώ θα πρέπει να θεωρούμε σχεδόν δεδομένο το ότι “χτίζοντας” θα ξεπεράσουμε εύκολα το ψυχολογικό φράγμα των 50.000 ευρώ (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε περί τις 58.000 ευρώ).

Η Mercedes-Benz C200d αποτελεί μια ολοκληρωμένη premium πρόταση που τα έχει όλα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.598
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 136/3.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 300/1.500-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 10,2*
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 216*
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 4,5*
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 109-117*
Βάρος (kg): 1.505*
*Με αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic
Τιμή (αρχική C200d)
Mercedes-Benz C200d: 47.149 ευρώ

Ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 136 ίππους.

Στο δρόμο η C200d είναι ουδέτερη και κινεί τον ενάμισι τόνο της με άνεση.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr