Πρώτη γνωριμία με το νέο Seat Ibiza

Κουβαλώντας μια ιστορία 33 χρόνων, 4 γενιές και 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις το Seat Ibiza θεωρείται το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Ισπανικής φίρμας. Τώρα στην 5η γενιά του το Ibiza είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο, πολύ πιο σύγχρονο και έτοιμο να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στο σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας. Είναι το πρώτο μοντέλο του VW Group που βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα MQB AO, η οποία χρησιμοποιείται επίσης από τις εντελώς νέο Volkswagen Polo (δείτε το αναλυτικά εδώ) και το επόμενο Skoda Fabia.

Tο νέο Ibiza είναι το μοντέλο που θα ενισχύσει σημαντικά την προϊοντική πολιτική της Seat.

Οι διαστάσεις του νέου Ibiza δεν άλλαξαν σημαντικά, ωστόσο είναι σημαντικά πιο φαρδύ.

Το Seat Ibiza 5ης γενιάς αναπτύχθηκε εξ’ ολοκλήρου στη Βαρκελώνη και εκτός από τη νέα πλατφόρμα χαρακτηρίζεται από εξελιγμένη τεχνολογία, δυναμισμό, στιβαρότητα και ασφάλεια, ενώ παρά τις ελαφρώς μικρότερες διαστάσεις από τον προκάτοχό του διαθέτει σημαντικά μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Με μήκος 4,059 μ. πλάτος 1,780 μ. και ύψος 1,444 μ. το νέο Ibiza σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο είναι κατά 2 χιλιοστά μικρότερο σε μήκος, αλλά κατά 87 χιλιοστά πιο φαρδύ και 1 χιλιοστό πιο χαμηλό. Επίσης, αυξήθηκε σημαντικά το μεταξόνιο κατά 95 χιλιοστά φθάνοντας στα 2,564 μ. Αυτή η μικρή αλλαγή στις διαστάσεις του αμαξώματος δημιουργεί πιο άνετους χώρους και μια δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου.
Η εξωτερική σχεδίαση στο νέο Ibiza ακολουθεί τις σχεδιαστικά πρότυπα του Leon με περισσότερες ακμές και ευθείες γραμμές, δίνοντας στο αυτοκίνητο ένα δυναμισμό και μια ωριμότητα με τέλειες αναλογίες που αντικατοπτρίζουν τον ισχυρό χαρακτήρα του μοντέλου που διατηρεί το DNA της μάρκας. Θα διατίθεται αποκλειστικά με 5θυρο αμάξωμα, ωστόσο παραμένει νεανικό. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν οι τριγωνικού σχήματος Full LED προβολείς και τα φώτα ημέρας. Το σήμα της μάρκας ενισχύεται από τις δύο ανάγλυφες γραμμές στο καπό, ενώ η σχεδίαση σε σχήμα «Χ» προσφέρει δυναμισμό. Οι κοντοί πρόβολοι με τους τροχούς να βρίσκονται στις άκρες του αυτοκινήτου, το μεγαλύτερο μεταξόνιο και το σχήμα των παραθύρων μαζί με τις διπλές ανάγλυφες γραμμές τονίζουν τη δυναμική όψη του μοντέλου. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν το αυτοκίνητο, ενώ η σχεδίαση της πίσω πόρτας και του προφυλακτήρα κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο φαρδύ.

Το εσωτερικό είναι τυπικό Ibiza. Λιτό, εργονομικό και ποιοτικό.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι άκρως ενδιαφέρουσα και με σύγχρονη σχεδίαση. Πέντε επιβάτες μπορούν να φιλοξενηθούν αρκετά άνετα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 63 λίτρα φθάνοντας τα 355 λίτρα. Στα ατού του μοντέλου βεβαίως περιλαμβάνεται η βελτίωση στην ποιότητα των υλικών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην οριζόντια διάταξη της ανυψωμένης κονσόλας, η οποία βελτιώνει την εργονομική απόδοση, ενώ οι αναλογίες και η μεγαλύτερη αίσθηση του χώρου και της άνεσης ήταν μέσα στους στόχους των σχεδιαστών. Όλα τα χειριστήρια είναι προσανατολισμένα στον οδηγό προσφέροντας ευκολία στη χρήση, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει επαγωγικό φορτιστή κινητού τηλεφώνου με ενισχυτή GSM.
Πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας και ανέσεων . Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η απαραίτητη πλέον οθόνη αφής της οποίας το μέγεθος κυμαίνεται από 5 ή 8 ιντσών ανάλογα με την έκδοση, ενώ εξαιρετικό είναι και το ηχοσύστημα Beats με 7 ηχεία. Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης στο νέο Ibiza προέρχονται από τα Leon και Ateca και είναι ασυνήθιστα στην κατηγορία Β (supermini). Συστήματα όπως τα Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με μπουτόν εκκίνησης, νέα γενιά αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω και κάμερα οπισθοπορείας είναι μερικά από αυτά. Επιπλέον το μοντέλο διαθέτει σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με σύστημα αναγνώρισης πεζών, καθώς και Multi Collision Brake που ενεργοποιείται μετά από σύγκρουση για μείωση των συνεπειών της πολλαπλής σύγκρουσης. Τα καλούδια του εξοπλισμού δεν σταματούν εδώ, αλλά συνεχίζονται περιλαμβάνοντας το Drive Profile, με δυνατότητα επιλογής μεταξύ των προγραμμάτων Eco, Normal, Sport και Individual που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει τη λειτουργία του κινητήρα ανάλογα με τις προτιμήσεις του, καθώς και να επηρεάσει το τιμόνι, την ανάρτηση, το ACC, τον κλιματισμό και το κιβώτιο ταχυτήτων στις εκδόσεις DSG.

Ο 3-κύλινδρος 1.0 TSI είναι αποδοτικός και εκπλήσσει ευχάριστα.

Το νέο Seat Ibiza διατίθεται στη βασική έκδοση με ένα 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 MPI, απόδοσης 75 ίππων, ενώ διαθέσιμος είναι ένας επίσης 3κύλινδρος turbo 1.0 TSI σε δύο εκδόσεις με 95 και 115 ίππους. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο καινούριος κινητήρας του ομίλου 1.5 TSI Evo με 150 ίππους και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος στα τέλη του έτους και προαιρετικά θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Επίσης στα τέλη του έτους θα έρθει και ο diesel 1.6 TDI σε τρεις εκδόσεις ισχύος με 80, 95 και 110 ίππους, καθώς και μια έκδοση με 1000άρη κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται και με συμπιεσμένο φυσικό αέριο GNG. Όλα τα μηχανικά κιβώτια των κινητήρων έχουν 5 σχέσεις και μόνο οι εκδόσεις με πιο ισχυρούς κινητήρες διαθέτουν κιβώτιο 6 σχέσεων.
Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, το νέο Seat Ibiza διατίθεται με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού ξεκινώντας από τη βασική έκδοση Reference. Ακολουθούν οι εκδόσεις Style, FR και Xcellence.

Οδηγήσαμε το νέο Ibiza 1.0 TSI 95ps.

Κατά στη σύντομη οδηγική γνωριμία που είχαμε με το νέο Ibiza στην Ελλάδα (έκδοση με τον 1000άρη κινητήρα με τους 95 ίππους), διαπιστώσαμε ότι όντως πρόκειται για ένα πολύ μοντέρνο και ποιοτικό αυτοκίνητο. Αν μη τι άλλο προσφέρει με απλοχεριά όσα υπόσχεται, μεταξύ των οποίων η πολύ καλή θέση οδήγησης, η εργονομία, η άνεση και οι ευκολίες. Το  πλαίσιο είναι στιβαρό και σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση προσφέρουν καλή οδική συμπεριφορά, σταθερότητα και εξαιρετική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία. Το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και η καλή κλιμάκωση των σχέσεων στο 5άρι κιβώτιο, συμβάλλουν σε μια ευχάριστη οδήγηση χωρίς εκπλήξεις. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε και η απόδοση του τρικύλινδρου κινητήρα, με τους 95 ίππους, του οποίου η ροπή είναι διαθέσιμη σε κάθε ζήτηση. Σε γενικές γραμμές το νέο Seat Ibiza 5ης γενιάς μπορούμε να πούμε ότι είναι σύγχρονο, νεανικό αλλά και οικογενειακό.
Όσο για τις τιμές, το μοντέλο ξεκινά από τις 11.700 ευρώ στην έκδοση Reference 1.0 MPI με 75 ίππους, ενώ η αντίστοιχη έκδοση 1.0 TSI με 95 ίππους κοστίζει 13.050 ευρώ. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και κινητήρων οι τιμές αυξάνονται φθάνοντας στην κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση 1.5 TSI Evo με 150 ίππους η οποία θα κοστίζει 15.750 ευρώ. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στο λανσάρισμα του νέου Seat Ibiza η ελληνική εισαγωγική εταιρεία Τεχνοκαρ θα προσφέρει στους αγοραστές όφελος 1.750 ευρώ στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Νέα σχεδίαση, νέο αυτοκίνητο. Το καινούριο Seat Ibiza έφτασε στην Ελλάδα.
Στο δρόμο το νέο Ibiza εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια.

Όμορφα και εκφραστικά τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED.