Το Nissan Juke συνεχίζει απτόητο την πορεία του από το 2010. Στα εννέα αυτά χρόνια έχει εξελιχθεί, βελτιωθεί, αποκτήσει νέους κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων. Αυτήν τη φορά είχαμε για δοκιμή την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο XTRONIC CVT, μία έκδοση που πλέον συνδυάζεται αποκλειστικά με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.6 λίτρων.
Γνωριμία με τον συνδυασμό
Ο κινητήρας των 1.6 λίτρων που κινεί το Nissan Juke της δοκιμής αποδίδει ισχύ 112 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και προσφέρει 144Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Είναι ένας κλασικός κινητήρας φυσικής αναπνοής και τα τελευταία χρόνια αποτελεί τη μοναδική επιλογή στη βενζίνη για το ιαπωνικό crossover. Επίσης είναι πλέον ο μόνος κινητήρας στη γκάμα που μπορεί να συνδυαστεί με αυτόματο κιβώτιο, καθώς ο 1.5 Diesel έχει για παρέα αποκλειστικά το μηχανικό 6τάχυτο.
Το αυτόματο κιβώτιο XTRONIC CVT είναι ένα κλασικό κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Προσφέρει και διαφορετική σχέση μετάδοσης όταν απαιτηθεί από τον οδηγό μέσω μπουτόν (Low:4.006, HI:0.55). Το ενδιαφέρον του συνδυασμού έχει να κάνει με την απόδοση η οποία σε σχέση με το μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο και παρά τα 35 επιπλέον κιλά που ζυγίζει το XTRONIC CVT καταφέρνει σε όλες τις επιδόσεις να είναι αποτελεσματικότερο. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σημειώνεται σε 12,3 δλ. έναντι 12,5 δλ. του μηχανικού, η κατανάλωση σε όλους τις επιμέρους μετρήσεις είναι καλύτερες (ενδεικτικά σε μέση χρήση 6,5 λτ./100χλμ. έναντι 7 λτ./100χλμ.) ενώ μικρότερα είναι και τα νούμερα σε επίπεδο εκπομπών ρύπων CO2 με 149 γρ./χλμ. έναντι 161 γρ./χλμ. Άρα έχουμε και σημαντική διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας. Μοναδικός όσο και αδιάφορος τομέας που το XTRONIC CVT υστερεί έναντι του μηχανικού είναι αυτός της τελικής ταχύτητας με 170 χλμ./ώρα έναντι 178 χλμ./ώρα.
Πίσω από το τιμόνι
Στην πράξη το Nissan Juke με τον 1.6lt κινητήρα βενζίνης και το αυτόματο κιβώτιο XTRONIC CVT είναι ένα πολύ ευκολοδήγητο και βολικό αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να μπει στο πνεύμα του συνδυασμού που μεταφράζεται σε ήπιους ρυθμούς οδήγησης. Προφανώς το κιβώτιο δε γίνεται να συγκριθεί σε ποιότητα και ταχύτητα ούτε με τα γνωστά κιβώτια διπλού συμπλέκτη αλλά ούτε και με σύγχρονα κιβώτια με μετατροπέα ροπής που τελευταία προτιμούν οι κατασκευαστές. Αν ο οδηγός ζητήσει άμεση επιτάχυνση, έχουμε το γνωστό υψηλό στροφάρισμα στα κόκκινα του εύρους λειτουργίας του κινητήρα. Το οποίο συνοδεύεται με αντίστοιχα υψηλό θόρυβο στα αυτιά οδηγού και επιβατών. Αντίστοιχα και ο κινητήρας βενζίνης λόγω της ατμοσφαιρικής του φύσης δεν μπορεί να συγκριθεί σε επιδόσεις με κάποιον υπερτροφοδοτούμενο.
Άρα ο οδηγός επιλέγει να κινείται σε πιο χαλαρούς ρυθμούς απολαμβάνοντας την άνεση που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο ιδίως μέσα στην πόλη με τα αρκετά σταμάτα-ξεκίνα. Σε αυτόν τον ρυθμό μάλιστα το Nissan Juke αποδεικνύεται και σχετικά πιστό στις εργοστασιακές μετρήσεις καθώς εμείς κατά τη δοκιμή μας είχαμε μέση κατανάλωση 7,5 λτ./100χλμ. Φυσικά ο συνδυασμός είναι ικανός και για ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο όμως εκεί κοντά στις ταχύτητες των ορίων του Κ.Ο.Κ. γίνεται και πάλι αντιληπτό το υψηλό στροφάρισμα.
Στα πολύ θετικά του Nissan Juke η άνεση από την ανάρτηση η οποία φιλτράρει άριστα τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και συντελεί στον smooth χαρακτήρα του μοντέλου. Μας άρεσε επίσης η προσεγμένη ηχομόνωση, η ψηλή θέση οδήγησης αλλά και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Στα αρνητικά η μέτρια περιμετρική ορατότητα λόγω των μεγάλων πίσω κολόνων.
Γνωστά τα υπόλοιπα
Στους υπόλοιπους τομείς το Nissan Juke είναι λίγο έως πολύ γνωστό. Η σιλουέτα του είναι τόσο ξεχωριστή που είτε την λατρεύεις είτε την μισείς. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι αρκετά καλοί ενώ ο χώρος αποσκευών, αν και βελτιωμένος, παραμένει σχετικά μικρός με 354 λίτρα.
Ποιοτικά τα υλικά είναι σκληρά σε όλους τους τομείς αλλά η εικόνα παρά τα χρόνια της παραμένει φρέσκια και ξεχωριστή. Μας αρέσουν πολύ τα μπουτόν του κλιματισμού με το πάτημα ενός κουμπιού αλλάζουν όψη και γίνονται μπουτόν για τα προγράμματα λειτουργίας. Φυσικά δε γίνεται να μην ξεχωρίζουμε το εμπνευσμένο από τα ντεπόζιτα μοτοσικλέτας τούνελ μεταξύ των επιβατών όπου ψηλά φιγουράρει ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. Ο τελευταίος πάντως θα μπορούσε να έχει μία πιο μίνιμαλ και σύγχρονη αισθητική.
Τιμές του Juke XTRONIC CVT
Το Nissan Juke με το αυτόματο κιβώτιο XTRONIC CVT προσφέρεται στις πρώτες δύο εξοπλιστικές εκδόσεις Energy και Acenta με τιμές 16.880 και 17.630 ευρώ αντίστοιχα. Η διαφορά σε σχέση με το μηχανικό κιβώτιο είναι τόσο μικρή (250 έως 600 ευρώ) που σε συνδυασμό με τις καλύτερες επιδόσεις, τα λιγότερα τέλη κυκλοφορίας και την άνεση και την ευκολία στην καθημερινή χρήση γέρνουν τη ζυγαριά υπέρ του αυτόματου κιβωτίου. Και όλα αυτά μαζί με ουκ ολίγες αισθητικές πινελιές που μπορεί να προσθέσει ο αγοραστής στο Nissan Juke του.