Το Nissan Juke, το μοντέλο που ουσιαστικά και πρακτικά ίδρυσε την κατηγορία των B-Crossovers πέρασε, μετά από σχεδόν 9 χρόνια, στην δεύτερη πλεόν του γενιά και σπεύσαμε για την πρώτη δοκιμή του.

Νέος προσανατολισμός για το Juke

Το Nissan Juke στην πρώτη του γενιά αναμφίβολα δίχασε με τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του αλλά και με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Η νέα γενιά αν και διατηρεί τη φόρμα του παρελθόντος, είναι σαφέστατα πιο κοντά σε αυτά που θέλει και αναζητά η μάζα των αγοραστών δίχως σχεδιαστικές ακρότητες και πρωτοπορίες. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι έχουμε να κάνουμε με ένα βαρετό και αδιάφορο σχήμα. Το τελικό αποτέλεσμα να είναι σαφέστατα ένα από τα πλέον ξεχωριστά της κατηγορίας.

Σημεία που ξεχωρίζουν είναι οι LED προβολείς σε σχήμα fidget spinner, η μάσκα V-Motion και τα λεπτά φώτα ημέρας LED. Αυτές συνδυάζονται με έντονες ακμές και μεγάλες επιφάνειες κατά μήκος του αμαξώματος, που δημιουργούν ένα μυώδες αποτέλεσμα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα θυμίζουν κάτι από Qashqai.

Nissan Juke

Αναβαθμισμένο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου Nissan Juke έχουμε επίσης αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με το παρελθόν. Βασικότερη όλων οι τρομερά αναβαθμισμένοι χώροι για επιβάτες αλλά και αποσκευές. Πλέον, στο πίσω μέρος οι επιβάτες απολαμβάνουν πολύ καλό χώρο για τα πόδια τους και, κυρίως, το κεφάλι τους. Εξίσου βελτιωμένη είναι και η ορατότητα που απολαμβάνουν προς τα έξω. Ίσως να έχουν χάσει μέρος της ορατότητας προς τα μπροστά λόγω των νέων καθισμάτων με ενσωματωμένο προσκέφαλο, αλλά η εικόνα των τελευταίων είναι τόσο ωραία που… χαλάλι.

Η βελτίωση των εσωτερικών χώρων αλλά και του πορτμπαγκάζ (έφτασε τα 422 λίτρα από 354) είναι απόρροια των αυξημένων διαστάσεων (μήκος 75 χλστ., πλάτος 35 χλστ., ύψος 31 χλστ, μεταξόνιο 106 χλστ.). Όσον αφορά στην εικόνα, αυτή είναι άκρως σπορτίφ με την παράσταση να κλέψουν οι μικροί στρογγυλοί αεραγωγοί και η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας των 8 ιντσών. Αυτή με εξαίρεση την βασική Energy περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις έχει μεγάλη οθόνη μεταξύ των στροφομέτρου/ταχυμέτρου δεν προσφέρεται ως πλήρης ψηφιακός όπως σε κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού.

Ποιοτικά έχουμε τεράστια αναβάθμιση με μαλακά υλικά σε πολλά σημεία του ταμπλό (υπάρχουν και σκληρά βεβαίως), ενώ η φάσα του ταμπλό είναι επενδυμένη με διάφορα υλικά και χρώματα ανάλογα με την έκδοση δίνοντας το κάτι παραπάνω. Πολύ καλή και η συναρμογή, ενώ εργονομικά δεν υπάρχει η παραμικρή ατέλεια. Οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, μπουκάλια και ποτήρια είναι οι αναμενόμενες, ενώ αν κάποιος έχει αρκετά μεγάλο smartphone ίσως να δυσκολευτεί να το τοποθετήσει κάπου με σταθερότητα.

Οδήγώντας το νέο Nissan Juke

Το νέο Nissan Juke ξεκινά την εμπορική του καριέρα με ένα κινητήριο σύνολο βενζίνης. Ο λόγος για τον – γνωστό από το Micra MY2019 – 3κύλινδρο 1.0 DIG-T με ισχύ 117 ίππους και ροπή 180Nm. Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο το οποίο έχει σαφέστατο κούμπωμα, μικρές διαδρομές και το οποίο συμβάλλει σε μία σπορ αίσθηση. Εναλλακτικά υπάρχει το αυτόματο 7άρι DCT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με paddles στο τιμόνι, το οποίο προσφέρει άριστες αλλαγές και κορυφαία άνεση. Και οι δύο συνδυασμοί προσφέρουν λογικές επιδόσεις στο Nissan Juke (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 και 11,1 δλ.) αλλά όσοι αναζητούν παραπάνω σπιρτάδα θα πρέπει μάλλον να περιμένουν τα μελλοντικά σχέδια της Ιαπωνικής φίρμας τα οποία αποκλείουν το ενδεχόμενο κάποιου πετρελαιοκινητήρα.

Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και παρόλο που μεγάλωσε αισθητά ελάφρυνε κατά 23 κιλά σε μέσο όρο. Η νέα πλατφόρμα προσφέρει πολύ καλύτερο πάτημα στο δρόμο, βελτιωμένη άνεση αλλά και υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης. Είναι πιο συμμετοχικό προς τον οδηγό, ενώ μας άρεσε αρκετά και η θέση οδήγησης σε αντίθεση με το τιμόνι. Το τελευταίο αν και άμεσο, στερείται της πληροφόρησης που θα ήθελε ο οδηγός.

Εκδόσεις – Εξοπλισμός

Το νέο Juke προσφέρεται στις εκδόσεις εξοπλισμού Energy, Acenta, N-Connecta και Techna. Για όσους αναζητούν δυνατότητες προσωποποίησης η Nissan προσφέρει τις εκδόσεις και τα πακέτα N Design. Οι τιμές του Juke ξεκινούν από τα 17.900 ευρώ και κρίνονται άκρως ανταγωνιστικές, καθώς ήδη η δεύτερη έκδοση Acenta κοστίζει από 18.900 ευρώ και περιλαμβάνει όλα όσα αναζητεί ο αγοραστής (μέχρι και θερμαινόμενα καθίσματα). Δείτε εδώ τις τιμές του Nissan Juke.

Δείτε το αναλυτικό video-review του Nissan Juke

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
9
Επιδόσεις
7
Οδική Συμπεριφορά
8
Σχέση Ποιότητας - Τιμής
9
nissan-juke-1st-driveΤο νέο Juke επέστρεψε με πιο λογική αλλά εξίσου ξεχωριστή εμφάνιση, βελτίωσε σημαντικά τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ αναβαθμίστηκε σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Στα πολύ θετικά η προσθήκη ενός εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου και οι ουκ ολίγες δυνατότητες για προσαρμογή στις προτιμήσεις του αγοραστή. Και όλα αυτά σε ένα πακέτα που συγκαταλέγεται στις πιο value for money προτάσεις της κατηγορίας.