Οδηγούμε το Nissan Micra 1.0 IG-T 100hp

Το Nissan Micra ανανεώθηκε μηχανικά και τεχνολογικά, ενώ απέκτησε και δύο νέους turbo κινητήρες 1.0 λίτρου με 100 και 117 ίππους. Αυτή είναι η έκδοση με τους 100 ίππους, την οποία και σας παρουσιάζουμε σε ένα αναλυτικό video-review.

Η τελευταία γενιά του Nissan Micra βρίσκεται στην ευρωπαϊκή και ελληνική αγορά τα τελευταία δύο χρόνια. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι η αλλαγή του χαρακτήρα του μοντέλου, που από ένα low entry και low budget μικρό αυτοκίνητο πόλης έχει μετεξελιχθεί σε ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο της κατηγορίας B.

Η εξέλιξη όμως προχωρά! Η Nissan είδε τις όποιες αδυναμίες και τις όποιες μέτριες κριτικές και χωρίς αλλαγές στην εμφάνιση εξέλιξε περεταίρω το Micra, βοηθώντας το να παραμείνει ανταγωνιστικό.

Νέος 1000άρης turbo κινητήρaς στο Micra

Οι βασικότερες και πλέον σημαντικές αλλαγές εντοπίζονται κάτω από το καπό. Εκεί βάση παραμένει ο ατμοσφαιρικός IG του 1,0 λίτρου με τους 71 ίππους και κορυφαίος ο 1.5 dCi Diesel των 90 ίππων. Την άγουσα για τα αποδυτήρια όμως πήρε ο τούρμπο 0.9 IG-T των 90 ίππων. Στη θέση του η Nissan τοποθέτησε ένα νέο κινητήριο σύνολο.

Ο λόγος για τον επίσης τρικύλινδρο IG-T των 999 κ.εκ. με απόδοση 100 ίππους (10 περισσότερους) και 160 Nm (20 περισσότερα) ροπής. Πέραν της αυξημένης απόδοσης, σε σχέση με τον 0.9 IG-T, το νέο μοτέρ προσφέρει χαμηλότερες εκπομπές CO2 (-13 έως -15 γρ./χλμ.) κα μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (-0,6 έως -0,7 λτ./100χλμ.) ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Σημαντικό στοιχείο και το διάγραμμα της ροπής με τα 160Nm να εμφανίζονται λίγο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. και να διατηρούνται σε ευρύτερο φάσμα έως και τις 5.500 σ.α.λ. Ο νέος κινητήρας του ομίλου διαθέτει μία σειρά από σημαντικές τεχνολογίες όπως:

  • διαχωρισμός ψύξης
  • ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo
  • επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους (τεχνολογία από το Nissan GT-R)
  • κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και πλαστικό κάλυμμα
  • ελαστικό βοηθητικό ιμάντας
  • σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα από χάλυβα
Nissan Micra

Υπόλοιπες αλλαγές

Δύο ακόμα είναι οι ουσιαστικές αλλαγές στο Nissan Micra. Πρώτη η προσθήκη των πίσω ηλεκτρικών παραθύρων (εκδόσεις N-Connecta, Techna) καθώς και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας NissanConnect. Το νέο NissanConnect εστιάζεται στην ενσωμάτωση του smartphone με το αυτοκίνητο καθώς και στη δυνατότητα ενημερώσεων του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air (OTA). Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.

Οι χρήστες ενθαρρύνονται να κατεβάσουν στο smartphone μια ολοκαίνουργια εφαρμογή, που ονομάζεται Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα (Door to Door Navigation). Έτσι έχουν στη διάθεσή τους βελτιωμένες λειτουργίες, όπως ο προγραμματισμός μιας διαδρομής, προτού βγουν από το σπίτι ή το γραφείο τους, στο τηλέφωνό τους. Μόλις αυτό ολοκληρωθεί, μπορούν να στείλουν τον προορισμό απευθείας στο αυτοκίνητο για να ξεκινήσει η καθοδήγηση κατά τη διαδρομή, τη στιγμή που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Nissan Micra

Το νέο NissanConnect διαθέτει επίσης το TomTom Premium Traffic. Αυτό παρέχει εξαιρετικά ακριβή δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση του χρόνου ταξιδιού. Η πρόσβαση στο νέο NissanConnect γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής 7 ιντσών, ενσωματωμένης κεντρικά στο ταμπλό. Είναι το ίδιο μέγεθος όπως και πριν, αν και τώρα έχει λιγότερα σκληρά πλήκτρα και μια νέα δυνατότητα λειτουργιών πολλαπλής αφής. Οι νέες δυνατότητες του συστήματος περιλαμβάνουν:

  • Αναζήτηση με μία γραμμή
  • Εξατομίκευση
  • Αναγνώριση φωνής
  • Apple Carplay και Android Auto
  • Χάρτες 3D
  • Λειτουργία Find My Car
  • Premium Traffic από το TomTom
  • Εφαρμογή Πλοήγησης από Πόρτα σε Πόρτα
  • Προγραμματισμός ταξιδίου πριν από την αναχώρηση / αποστολή του προορισμού στο αυτοκίνητο.
Nissan Micra

Πίσω από το τιμόνι του Nissan Micra

Όπως αναμένονταν το νέο μοτέρ των 100 ίππων είναι αρκετά πιο ζωηρό από το μοτέρ που αντικαθιστά. Τα αποθέματα ροπής κινούν πιο γρήγορα το αμάξωμα του Micra, ενώ και το εύρος λειτουργίας είναι μεγαλύτερο. Έτσι ο οδηγός δεν αναγκάζεται να αλλάζει τόσο συχνά σχέσεις στο σχετικά μακρύ κλιμακούμενο κιβώτιο με το θετικό κούμπωμα και τις ωραίες διαδρομές. Το γεγονός επίσης ότι η ροπή εμφανίζεται μετά τις 2.000 σ.α.λ. σημαίνει ότι στο ξεκινήματα στο φανάρι η τουρμπίνα δουλεύει λιγότερο και μετριάζεται και η κατανάλωση καυσίμου. Στα χιλιόμετρα που καλύψαμε κατά τις ώρες συμβίωσης με το Micra η τελευταία κυμάνθηκε, με τη χρήση του A/C, κοντά στα 6 λτ./100χλμ. Μοναδικό ίσως μείον οι κραδασμοί εν στάση που όταν δε δουλεύει το σύστημα Start&Stop γίνονται αισθητοί στην καμπίνα.

Κατά τα υπόλοιπα το Nissan Micra είναι λίγο έως πολύ γνωστό. Άνετο και σταθερό στο δρόμο με το αμάξωμα να μην παίρνει κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητικό βάρος και αίσθηση τηρουμένων των αναλογιών. Η ποιότητα στο εσωτερικό είναι άνω του μέσου όρου. Τόσο ο διάκοσμος όσο και η εργονομία λαμβάνουν πολύ υψηλό βαθμό. Θα θέλαμε καλύτερους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Στα πολύ θετικά το νέο σύστημα ψυχαγωγίας, το οποίο κάνει πολύ καλά όλα όσα αναφέραμε παραπάνω και ισχυροποιεί την συνδεσιμότητα που αναζητά ο σημερινός οδηγός.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9.5
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
8
Οδική συμπεριφορά
8
Σχέση ποιότητας - τιμής
8.5