Πρώτη γνωριμία με το νέο Nissan Micra

Με ιστορία 34 χρόνων, περισσότερες από 7 εκ. πωλήσεις σ’ όλο τον κόσμο -εκ των οποίων τα 3,5 εκ. στην Ευρώπη- και με έναν τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», το Nissan Micra αλλάζει φιλοσοφία. Αυτή απεικονίζεται με τον καλύτερο τρόπο στην 5η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου το οποίο γνωρίσαμε σε μια σύντομη αλλά περιεκτική οδηγική γνωριμία εντός Ελλάδος.

Με στόχο να αυξήσει ακόμη περισσότερο το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά η Nissan προχώρησε στη ριζική αλλαγή του Micra, δίνοντας στο αυτοκίνητο ένα νέο προφίλ πιο ευρωπαϊκό και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που διεγείρουν τις προσδοκίες των αγοραστών. Με μήκος 3,99 μ. το νέο Micra είναι μακρύτερο κατά 17,4 εκ., πλατύτερο κατά 7,8 εκ. αλλά και πιο χαμηλό κατά 5,5 εκ. από το προηγούμενο μοντέλο και είναι το φαρδύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας B hatchback. Η ριζοσπαστική σχεδίαση του αμαξώματός του προέρχεται από το πρωτότυπο Sway, τονίζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία των supermini.

Με άλλα λόγια το νέο Micra είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο που δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν παρά μόνο το όνομά του.

Από μπροστά το κοντύτερο σχεδιαστικά καπό και η μειωμένη γωνία της κολόνας Α, τονίζουν την αθλητική σιλουέτα του μοντέλου, η οποία ενισχύεται από τους προβολείς με φώτα LED ημέρα που εκτείνονται στα εμπρός φτερά και από τη γνωστή “V Motion” μάσκα, σήμα κατατεθέν της Nissan. Στο προφίλ η κεκλιμένη οροφή και η εκφραστική γραμμή που διατρέχει όλο το μήκος του αμαξώματος, οι έντονες ακμές, οι τονισμένοι θόλοι και το σφηνοειδές ρύγχος, τονίζουν την σπορτίφ όψη του μοντέλου, ενώ οι μαύρες κολόνες B και C δίνουν την αίσθηση μιας αιωρούμενης οροφής. Μάλιστα στην πίσω κολόνα (C), είναι ενσωματωμένες οι λαβές των πίσω θυρών, ενώ στο τελείωμα της οροφής δεσπόζει η αεροτομή που είναι στάνταρ για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, το οποίο διατίθεται μόνο με 5θυρο αμάξωμα.
Στο πίσω τμήμα του νέου Micra ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα σε σχήμα “μπούμερανγκ”, ενώ ο προφυλακτήρας διαθέτει φινίρισμα από “ανθρακονήματα” και φιλοξενεί επιμελώς την εξάτμιση του αυτοκινήτου. Επίσης αξιοσημείωτος είναι ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας με δείκτη 0,29 και είναι ο καλύτερος στην κατηγορία. Διατίθεται με τροχούς 15, 16 και 17 ιντσών (ατσάλινες οι 15άρες ζάντες).
Το νέο Micra είναι διαθέσιμο σε 10 χρώματα αμαξώματος και με τη δυνατότητα διαμόρφωσης της εξωτερικής εμφάνισής του με χρωματικούς συνδυασμούς σε τμήματα των μαρσπιέ, στο κάτω μέρος των προφυλακτήρων και στους εξωτερικούς καθρέφτες, και στις ζάντες, δημιουργώντας έτσι 125 προτάσεις εξατομίκευσης.

Ιδιαίτερα εκφραστικό το εμπρός μέρος του Nissan Micra.
[next]
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Nissan Micra η εικόνα της ανανέωσης είναι εμφανής με την πρώτη ματιά. Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι σύγχρονη και καλαίσθητη, προσφέροντας σε οδηγό και επιβάτες ευκολίες και ανέσεις που συναντώνται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Η αρχιτεκτονική της καμπίνας είναι βασισμένη γύρω από το ταμπλό σε σχήμα «Τ», με απλές δομές που προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους. Η ποιότητα και το φινίρισμα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, ενώ η διχρωμία στο ταμπλό και στα πλαϊνά των θυρών δημιουργεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα.

Το εσωτερικό έχει την ποιότητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στο σαλόνι του μπορούν να φιλοξενηθούν πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων. Μάλιστα ο χώρος των αποσκευών μπορεί να μεγαλώσει φθάνοντας στα 1004 λίτρα χάρη στα αναδιπλούμενα και διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα. Επίσης υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα, καθώς και επίπεδο χώρο για κινητό τηλέφωνο με θύρα USB και υποδοχή 12V, ενώ το ειδικά διαμορφωμένο ντουλαπάκι χωρητικότητας 10 λίτρων μπορεί να φιλοξενήσει μια φιάλη νερού, ή αναψυκτικού δύο λίτρων.
Τα όργανα και οι έλεγχοι έχουν ομαδοποιηθεί με σκοπό την άνεση, την ευκολία και την ασφάλεια. Ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, όπου απεικονίζονται το σύστημα πολυμέσων και συνοδεύεται με στάνταρ την εφαρμογή Apple Car Play αλλά και το εξαιρετικό ηχοσύστημα Personal premium audio της Bose με 6 ηχεία, το οποίο προσφέρει μια προσωποποιημένη ακουστική εμπειρία 360 μοιρών χάρη στα δύο ηχεία που είναι ενσωματωμένα στο προσκέφαλο του καθίσματος του οδηγού. Τη μονάδα ήχου συμπληρώνει η προηγμένη λειτουργία υποστήριξης του οδηγού με την έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών (όπως στα Nissan Qashqai & X-Trial) η οποία είναι τοποθετημένη στη μέση του πίνακα οργάνων, δίνοντας στον οδηγό βασικές πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο και το ταξίδι, με τη χρήση των ειδικών κουμπιών που βρίσκονται ενσωματωμένα στο τιμόνι.

Ο χώρος αποσκευών μετρά 300 λίτρα.

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δυο μεγάλα όργανα και μια ψηφιακή οθόνη στη μέση.

Εντυπωσιακό το εσωτερικό στο νέο Nissan Micra.

[next]
Στον τομέα της ασφάλειας το νέο Nissan Micra διαθέτει μια σειρά τεχνολογιών και συστημάτων. Εκτός από τους 6 αερόσακους το ESP, το Anti Lock Brakes και το Hill Start Assist, ξεχωρίζουν το σύστημα προειδοποίησης και πρόληψης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Intelligent Lane Intervention), η αναγνώριση πεζών με αυτόματο φρενάρισμα (Intelligent Emergency Braking), η ανάγνωση των πινακίδων με όρια ταχύτητας (Traffic Sign Recognition), η αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist), το σύστημα πανοραμικής θέασης 360 μοιρών για το παρκάρισμα με ανίχνευση κινουμένων αντικειμένων (Intelligent Around View Monitor) και οι αισθητήρες παρκαρίσματος (Blind Spot Warning).

Το νέο Micra κατασκευάζεται στη Γαλλία και είναι διαθέσιμο με τρεις επιλογές κινητήρων: ενός diesel 1,5 λίτρων και δύο βενζίνης 1,0 και 0,9 λίτρων που διακρίνονται για την απόδοσή τους και τη χαμηλή κατανάλωση.

Αρχικά το Micra λανσάρεται με τρεις κινητήρες, εκ των οποίων ο ένας πετρελαίου.

Ο μικρότερος της σειράς είναι ο τρικύλινδρος turbo 0,9lt IG-T που αποδίδει 90 ίππους και 140 Nm ροπής, προσφέροντας τελική ταχύτητα 175 km/h, μέση κατανάλωση 4,4 lt/100km και 99 g CO2/km. Ο 1000άρης βενζινοκινητήρας είναι και αυτός τρικύλινδρος αλλά ατμοσφαιρικός, αποδίδοντας 73 ίππους και 95 Nm ροπής. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ την επόμενη χρονιά αναμένεται και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο CVT αλλά και μια πιο σπορτίφ βενζινοκίνητη έκδοση 1,2 λίτρων με ισχύ 120 ίππους. Σε πετρέλαιο βεβαίως, ο γνώριμος 1.500άρης των 90 ίππων αποτελεί μονόδρομο, προσφέροντας μια αξιόλογη ροπή 220 Nm.
[next]
Η πρώτη μας οδηγική γνωριμία με το νέο Nissan Micra έγινε σε μια ποικιλόμορφη διαδρομή από την Αθήνα έως την περιοχή της Μεσσηνίας στην Πελοπόνησο, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για τουλάχιστον 600 km αποκλειστικά και μόνο την έκδοση με τον κινητήρα 1,5 diesel. Οι εντυπώσεις μας από αυτή τη σύντομη, αλλά χορταστική, πρώτη γνωριμία με το Micra ήταν θετικές. Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται άψογα και ο 1500άρης κινητήρας (γνωστός και από το Renault Clio) είναι ροπάτος, διακριτικός και αθόρυβος. Στο τελευταίο βεβαίως συμβάλλει και η πολύ καλή ηχομόνωση που διαθέτει η καμπίνα των επιβατών.

Στο δρόμο το νέο Micra εμφανίζει εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Χαμηλά είναι και τα επίπεδα κατανάλωσης, τα οποία σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι στα 3,7 lt/100km. Στην πράξη καταφέραμε να δούμε τιμές στα 4,9 lt/100km. Όσο για τις επιδόσεις, το 0-100 km/h γίνεται σε 11,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 179 km/h.
Στα επαρχιακά κομμάτια της διαδρομής μας (Καλαμάτα-Πύλος), το Micra ξεδίπλωσε έναν άλλο χαρακτήρα. Το προσεγμένο setup της ανάρτησης, το ακριβές τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα εξασφαλίζουν καλή οδική συμπεριφορά και ασφάλεια, ενώ σε τίποτα δε θυμίζει κανένα από τα Micra του παρελθόντος. Η αίσθηση που σου προσφέρει είναι ανώτερη και από πολλά ακόμη σύγχρονα μοντέλα της κατηγορίας αν και προσωπικά θα θέλαμε λίγη περισσότερη ζωντάνια από τον πετρελαιοκινητήρα.

Θα θέλαμε λίγη περισσότερη “ζωντάνια” από τον πετρελαιοκινητήρα των 90 ίππων.

[next]
Σε γενικές γραμμές το Nissan Micra 5ης γενιάς είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μοντέρνα και καλαίσθητη σχεδίαση, πλήρως εξοπλισμένο στους τομείς ασφάλειας και ανέσεων, ποιοτικό και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας. Οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού του είναι τέσσερις: Energy, Acenta, N-Connecta και Techna (η διαθεσιμότητα ποικίλει ανάλογα με τον κινητήρα).
Η βασική έκδοση Energy με τον 1000άρη κινητήρα κοστίζει 12.090 ευρώ και στον εξοπλισμό της διαθέτει ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών, φώτα ημέρας LED, ηλεκτρικούς καθρέφτες και ενσωματωμένα φλας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, πίσω αεροτομή, Hill Start Assist, Intelligent Emergensy Braking,υπολογιστή ταξιδιού με ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων, ένδειξη εξωτερικής θερμοκρασίας, ρυθμιζόμενο τιμόνι (τηλεσκοπικό), air condition, Radio CD με MP3, θύρα USB και Bluetooth.
H βασική έκδοση Energy με τον κινητήρα turbo 0,90 λίτρων κοστίζει 13.490 ευρώ και η αντίστοιχη έκδοση με τον κινητήρα diesel κοστίζει 14.890 ευρώ. Από εκεί και πέρα οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα με την έκδοση και τον κινητήρα, φθάνοντας στην κορυφαία έκδοση Techna Int Orange 1,5 diesel που κοστίζει 18.190 ευρώ.

Το Nissan Micra φτάνει τον άλλο μήνα στην Ελλάδα και ήδη έχουν ανοίξει οι παραγγελίες.