Car of the Week: Nissan NP300 Navara Double Cab

Ζούμε στην εποχή όπου τα λεγόμενα “αγροτικά” προσεγγίζουν επιθετικά την κατηγορία των SUV, καθώς πλέον είναι πιο άνετα, πιο ποιοτικά και πιο εξοπλισμένα από ποτέ. Το νέο Navara όχι μόνο δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, αλλά ουσιαστικά οδηγεί αυτές τις εξελίξεις όντας ένα από τα κορυφαία pick-up αυτή τη στιγμή στην αγορά.
Το καινούριο Nissan NP300 Navara δε θα σταματήσει πουθενά.
Η νέα ονομασία είναι Nissan NP300 Navara και ήδη το μοντέλο απέσπασε το Διεθνές Βραβείο του Pick-up για το 2016. Το Navara επέστρεψε ανανεωμένο ριζικά, με όμορφη σχεδίαση, με σύγχρονες τεχνολογίες αλλά και πιο “εργαλείο” από ποτέ, αφού είναι πιο ανθεκτικό και πιο ικανό στη σκληρή χρήση. Και το καλύτερο είναι ότι συνοδεύεται από εγγύηση 5 ετών ή 160.000 χλμ.

Είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο και αυτό φαίνεται από την πρώτη στιγμή. Ψηλό και μακρύ, αφού αγγίζει τα 5,3μ. σε μήκος, γεγονός που δε τον κάνει και το πιο ευκολοδήγητο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη. Είναι όμως σίγουρα από τα πιο ψηλά, αφού τα υπόλοιπα αυτοκίνητα δίπλα του οριακά ξεπερνούν σε ύψος τα εμπρός μυώδη φτερά. Ακόμη και ένα Nissan Qashqai δείχνει “αυτοκινητάκι” δίπλα στο νέο NP300 Navara, ειδικά σε αυτή την Double Cab έκδοση της δοκιμής μας.

Οδηγώντας το NP300 Navara νιώθεις βασιλιάς. Κι όχι άδικα, αφού εκτός από την ψηλή θέση οδήγησης, νιώθεις ότι έχεις ένα ισχυρό αυτοκίνητο, ικανό να προσπεράσει οποιοδήποτε εμπόδιο βρεθεί μπροστά του. Θα μπορούσαμε να το πούμε και ως ένα άρμα με καρότσα, το οποίο σου ανεβάζει την αυτοπεποίθηση λες και οδηγείς ένα supercar. Η αντίδραση των υπολοίπων γύρω σου βοηθάει σε αυτό, μιας και με μια Porsche νομίζω πως θα τραβούσαμε λιγότερα βλέμματα στο κέντρο της πόλης.

Βέβαια εκεί που ξεδιπλώνονται ιδανικά οι αρετές του pick-up της Nissan είναι η κίνηση εκτός δρόμου, καθώς το Navara αποδεικνύεται κάτι περισσότερο από αρκετό στις περισσότερες των περιπτώσεων. Βασικό στοιχείο στην κατασκευή του ήταν ο συνδυασμός μια οδικής συμπεριφοράς ενός τετρακίνητου SUV και όχι ενός τυπικού “αγροτικού”. Σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου, έπαιξε η υιοθέτηση μιας νέας πίσω ανάρτησης με πέντε συνδέσμους στην έκδοση Double Cab, παρέχοντας σημαντικά βελτιωμένη άνεση και χειρισμούς. Ταυτόχρονα, η ανάρτηση στη νέα γενιά Navara είναι ελαφρύτερη κατά 20kg σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ στην έκδοση King Cab, η ανάρτηση ζυγίζει 7kg λιγότερα. Την ίδια στιγμή βελτιώνει την γωνία προσέγγισης του πίσω τροχού κατά 3,1% και προσφέρει μειωμένο θόρυβο κατά την κύλιση. Οι διαφορές στην ανάρτηση βελτιώνουν και την ευελιξία του μοντέλου, αφού με τη μείωση του μεταξονίου κατά 50mm, το NP300 έχει τώρα κύκλο στροφής 12,4 μέτρα.

Νέα σχεδίαση και αυξημένες ικανότητες για το νέο pick-up της Nissan.
Το νέο μοντέλο κινείται από έναν νέο κινητήρα πετρελαίου 2,3 lt dCi, σε δύο εκδόσεις με 160 ή 190 ίππους. Στην κορυφαία έκδοση μάλιστα υιοθετεί τεχνολογία διπλής υπερσυμπίεσης, κάτι που συναντούμε για πρώτη φορά σε ένα pick-up όχημα. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας τη “μικρή” έκδοση των 160 ίππων, η οποία προσφέρει ωστόσο εξαιρετικές επιδόσεις και ελκτικές ικανότητες στα δύσκολα! Με ροπή 403 Nm, ο νέος κινητήρας είναι κατά 24% αποδοτικότερος σε σύγκριση με τον προηγούμενο 2.5lt, ενώ είναι και σημαντικά πιο οικονομικός. Παραμένουν βεβαίως οι έντονοι κραδασμοί και ο έντονος θόρυβος από το εμπρός καπό, υπενθυμίζοντας ότι αυτό είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο δουλειάς και όχι απαραίτητα ένα όχημα για κάθε μέρα.

Για τη μετάδοση χρησιμοποιείται ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο κιβώτιο, το οποίο συνδυάζεται με ένα ικανό σύστημα τετρακίνησης, βασισμένο στα ισχυρά σημεία του προηγούμενου μοντέλου. Η εμπλοκή της τετρακίνησης γίνεται ηλεκτρονικά μέσω περιστροφικού διακόπτη στο ταμπλό και σε ταχύτητες έως τα 100 km/h. Διαθέσιμη είναι βεβαίως και τετρακίνηση 4LO, με τα λεγόμενα “αργά” αλλά και δυνατότητα μηχανικού κλειδώματος του διαφορικού. Στην τελευταία επιλογή, το NP300 Navara είναι σχεδόν ασταμάτητο και λέμε “σχεδόν” γιατί το μοναδικό πράγμα που μπορεί να το σταματήσει είναι τα ελαστικά του. Αυτά, αν και με δείκτη M+S προσανατολίζονται για έναν all around χαρακτήρα, γεγονός που θα πρέπει να μας βάλει σε δεύτερες σκέψεις πριν βουτήξουμε στις λάσπες…

Εκτός δρόμου ξεδιπλώνονται οι πραγματικές αρετές του νέου Nissan Navara.

Σε ασφάλτινες διαδρομές, το νέο Nissan NP300 Navara προσφέρει μια προσεγμένη ποιότητα κύλισης για το συνολικό του ύφος. Είναι σταθερό και ασφαλές, το τιμόνι έχει βελτιωθεί σημαντικά και έγινε πιο άμεσο σε σύγκριση με πριν, ενώ η ανάρτηση απορροφά τα πάντα στο δρόμο της. Ναι, επιτρέπει κλίσεις στις στροφές αλλά μπορεί και καταπίνει λακούβες, σαμαράκια, ακόμη και πεζοδρόμια σαν αυτά να μην υπάρχουν. Για ακόμη καλύτερη οδική συμπεριφορά είναι εφοδιασμένο με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Αυτό χρησιμοποιεί τους αισθητήρες της πέδησης για να διαπιστώσει αν κάποιος τροχός περιστρέφεται ταχύτερα από ό,τι ο άλλος και τον φρενάρει για να βελτιστοποιήσει την πρόσφυση με την αποφυγή άσκοπων σπιναρίσματων. Βέβαια με πίσω κίνηση και άδεια καρότσα, ο οδηγός αν επιμείνει στο γκάζι η ουρά θα γυρίσει. Θα ελεγχθεί όμως προοδευτικά και εύκολα, ακόμη κι αν το ουρλιαχτό των πίσω ελαστικών προσπαθήσει να μας πείσει ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει…

Όσο για τους επαγγελματίες, αυτοί θα εκτιμήσουν το ωφέλιμο φορτίο άνω του 1 τόνου σε όλες του τις εκδόσεις και την ικανότητα ρυμούλκησης των 3,5 τόνων, ενώ ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης είναι +67mm μακρύτερος από το προηγούμενο μοντέλο. Στην έκδοση Double Cab διαθέτει τον μεγαλύτερο χώρο σε μήκος στην κατηγορία του, με 1.578mm, ενώ στις εκδόσεις King Cab το μήκος του ωφέλιμου χώρου αγγίζει τα 1.788mm. Μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών ξεχωρίζουν οι ράγες C στην καρότσα για ασφαλή πρόσδεση φορτίων, τα κανάλια βαρέως τύπου στο πίσω εξωτερικό και στα πλευρικά τοιχώματα της καμπίνας, αλλά και ένα ευέλικτο σύστημα για ταχεία και ασφαλή πρόσδεση.

Η καμπίνα δε θυμίζει σε τίποτα αυτό που λέμε “αγροτικό”…

Εκεί που το νέο NP300 Navara ανεβάζει σημαντικά τον πήχη είναι το εσωτερικό του. Μόλις η πόρτα κλείσει, τίποτα δε θυμίζει ένα όχημα pick-up. Τα υλικά είναι εξαιρετικά, ο εξοπλισμός πλήρης και η πρακτικότητα δεδομένη. Το ταμπλό στο νέο Navara είναι σχεδιασμένο από το μηδέν, ενώ τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική οσφυϊκή υποστήριξη χάρη στη βελτιωμένη εργονομία, καθώς έχουν κατασκευαστεί με χρήση τεχνολογίας εμπνευσμένη από τη NASA. Ανάμεσα στα στοιχεία του εξοπλισμού περιλαμβάνονται ψηφιακός διζωνικός κλιματισμός αλλά και ένα νέο σύστημα εξαερισμού για τις πίσω θέσεις, ενώ οι πιο απαιτητικοί θα βρουν τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην κατηγορία. Συστήματα όπως αυτό της Περιμετρικής Θέασης (Around View Monitor) και Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Forward Emergency Barking) είναι διαθέσιμα, μαζί με Cruise Control, Hill Descent Control (HDC), Hill Start Assist (HSA), σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless entry) και κάμερα οπισθοπορίας με μια έγχρωμη οθόνη ενσωματωμένη στον εσωτερικό καθρέπτη.

Το Nissan NP300 Navara διατίθεται στην ελληνική αγορά αποκλειστικά σε τετρακίνητες εκδόσεις King Cab και Double Cab και επίπεδα εξοπλισμού Pro, Acenta, Acenta+ και Techna. Οι τιμές για τις εκδόσεις King Cab των 160 ίππων ξεκινούν από τις 27.790 ευρώ, ενώ για τις Double Cab από 28.990 ευρώ. Οι εκδόσεις 2,3lt 190hp είναι διαθέσιμες μόνο ως Double Cab με τιμές από 31.390 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 2.298
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 160/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 403/1.500-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 12,0
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 172
Μέση Κατανάλωση κατασκευαστή (λτ./100 χλμ.): 6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 169
Βάρος (κιλά): 1.948

Αρχική τιμή Nissan NP300 Navara Double Cab 2.3lt. 160ps: 28.990 ευρώ
Τιμή έκδοσης δοκιμής Nissan NP300 Navara Double Cab Acenta+ 2.3lt. 160ps: 32.090 ευρώ

Με μόνιμη τετρακίνηση και ανάρτηση που καταπίνει τα πάντα, το Navara δε μασάει πουθενά!

Το νέο Navara διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης eLSD.

Εντός δρόμου, η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία για την κατηγορία του.

Πίσω υπάρχει ανάρτηση με πέντε συνδέσμους, ενώ το βελτιωμένο πλαίσιο αναδεικνύει τις εκτός δρόμου ικανότητες.

Ο χώρος φόρτωσης στην έκδοση Double Cab φτάνει τα 1.578mm, τιμή κορυφαία στην κατηγορία.

Το Nissan Navara διατίθεται σε εκδόσεις King Cab και Double Cab.

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr