Η 5η γενιά του Renault Clio δεν αποτελεί απλά ένα αναβαθμισμένο μοντέλο σε όλους τους τομείς. Στην πράξη είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα supermini σε ποιότητα αλλά και σε οδική συμπεριφορά. Στα χέρια μας η ενδιαφέρουσα έκδοση diesel με τον Blue dCi κινητήρα των 85 ίππων.

Το Clio είναι το best seller, όχι μόνο στη γκάμα της Renault, αλλά ανάμεσα σε όλες τις μάρκες στην ευρωπαϊκή αγορά. Πρακτικά αυτό μαζί με το Volkswagen Golf αποτελούν τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στη γηραιά ήπειρο, ανεξαρτήτου κατηγορίας! Και αυτό από μόνο του σημαίνει πολλά. Πλέον στην 5η του γενιά, το Clio άλλαξε, όχι όμως αισθητά. Ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις λέει η παροιμία και αυτή τη λογική φαίνεται να έχει ακολουθήσει και η γαλλική φίρμα. Έτσι οι σχεδιαστές δημιούργησαν μια αντίστοιχη σιλουέτα με την προηγούμενη γενιά. Επικεντρώθηκαν στις λεπτομέρειες και έτσι έκαναν το νέο Clio πιο σύγχρονο.

Οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται στα εμπρός φώτα, τα οποία ακολουθούν τη λογική του Megane. Τα LED ημέρας σχήματος “C” πλέον εκτείνονται μέσα στον προφυλακτήρα. Κατά μήκος του αμαξώματος η φόρμα παραμένει αντίστοιχη με πριν, ωστόσο έχει αποκτήσει μια πρόσθετη κομψότητα με νίκελ ένθετα. Αντίστοιχα χαμηλών τόνων είναι οι αλλαγές πίσω και επικεντρώνονται στα φώτα. Τουλάχιστον με την πρώτη ματιά. Ακόμη, μια ορατή αλλαγή είναι η απόληξη της εξάτμισης που τώρα διακρίνεται στο τελείωμα του προφυλακτήρα. Ωστόσο αυτό που ξενίζει αρχικά είναι το μπουτόν ανοίγματος του χώρου αποσκευών, που “μετακόμισε” πιο χαμηλά, επάνω από το πλαίσιο της πινακίδας. Έτσι αναγκάζεται ο χρήστης να σκύψει λίγο περισσότερο για να ανοίξει το χώρο φόρτωσης.

Το στενό άνοιγμα της 5ης πόρτας αποκαλύπτει ωστόσο έναν παραπάνω από γενναιόδωρο χώρο φόρτωσης. Με όγκο στα 391 λίτρα απέκτησε 26 λτ. περισσότερα από πριν. Πλέον όμως είναι και το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο της κατηγορίας σε αυτό τον τομέα.

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Renault Clio

Στην καμπίνα του νέου Clio αντιλαμβάνεσαι ξεκάθαρα πλέον ότι έχεις να κάνεις με ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Οι καμπύλες στο προηγούμενης γενιάς μοντέλο έχουν δώσει τη θέση τους σε μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και πιο έντονες γραμμές. Ξεχωρίζει το νέο τριάκτινο τιμόνι, αλλά και η νέα κεντρική κονσόλα. Μάλιστα ταμπλό και κονσόλα καταλαμβάνουν πλέον αισθητά λιγότερο χώρο στο εσωτερικό. Μαζί με τα πιο λεπτά καθίσματα αφήνουν έτσι πιο εκμεταλλεύσιμο χώρο για τους επιβάτες εμπρός και πίσω.

Βέβαια, στις πίσω θέσεις το Clio συνεχίζει να υστερεί σε άμεση σύγκριση με μοντέλα όπως πχ το Toyota Yaris ή το Volkswagen Polo. Αλλά ακόμη κι έτσι δύο ενήλικες θα βολευτούν χωρίς γκρίνιες. Οι θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, ποτήρια και μπουκάλια είναι οι αναμενόμενοι και θα ικανοποιήσουν το μεγαλύτερο μερίδιο των αγοραστών.

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η Dynamic, η οποία και έχει στο ταμπλό μια οθόνη αφής 7 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας. Περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, Bluetooth με audio streaming και βεβαίως πλήρη συνδεσιμότητα για ένα smartphone. Επίσης, η έκδοση αυτή διαθέτει και ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, με μια κεντρική οθόνη πίσω από το τιμόνι να φιλοξενεί ταχύμετρο, στροφόμετρο και άλλες ενδείξεις. Έχει όμορφα και υψηλής ανάλυσης γραφικά, μαζί και δυνατότητες αλλαγής των χρωμάτων της.

Από πλευράς ποιότητας, από την έκδοση Dynamic και άνω υπάρχουν ποιοτικότερες επενδύσεις σε ταμπλό και πόρτες. Σε σύγκριση τουλάχιστον με τις χαμηλότερες εκδόσεις εξοπλισμού, οι οποίες πέρα από πιο σκληρά σε αίσθηση υλικά έχουν και αναλογικό πίνακα οργάνων.

Όλη η ουσία κάτω από το καπό

Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με τον νέο πετρελαιοκινητήρα Blue dCi, χωρητικότητας 1,5 λίτρων. Αποδίδει 85 ίππους (είναι διαθέσιμος και με 115hp) και 220 Nm ροπής από τις 1750 σ.α.λ. προσφέροντας παραπάνω από ικανοποιητικές επιδόσεις. Με τέσσερις ενήλικες και αποσκευές, το Clio diesel θα ταξιδέψει με περίσσεια άνεση. Θα προσπεράσει με ευκολία όταν χρειαστεί, καταναλώνοντας την ίδια στιγμή κοντά στα 5 λτ/100 χλμ. Απαλλαγμένο από φορτίο και σε καθημερινή χρήση, είδαμε τις ημέρες της δοκιμής τιμές που με άνεση κυμάνθηκαν μεταξύ 4,2 και 4,4 λτ/100χλμ. Χωρίς κόπο!

Θετικό σε κάθε περίπτωση είναι το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, τη στιγμή που οι εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου έρχονται με 5άρι μηχανικό. Όσο για τις επιδόσεις, το 0-100 km/h έρχεται σε 14,7 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, δυνατό χαρτί της έκδοσης Blue dCi 85 είναι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, με την άφθονη ροπή να προσφέρει αισθητά πιο θετικό τράβηγμα από την έκδοση βενζίνης με τους 100 ίππους.

Renault Clio

 

Δείτε τη video δοκιμή της έκδοσης 1.0 TCe 100hp

Από 15.890 ευρώ η έκδοση diesel

Η γκάμα του νέου Renault Clio ξεκινά από τις 13.590 ευρώ στη βασική έκδοση βενζίνης με κινητήρα 1.0lt και 75 ίππους. Οι εκδόσεις με το Turbo κινητήρα των 100 ίππων κοστίζουν από 14.890 ευρώ. Το diesel είναι διαθέσιμο από 15.890 ευρώ, όλες στο επίπεδο εξοπλισμού Authentic. Ο εξοπλισμός της έκδοσης αυτής περιλαμβάνει απλό ηχοσύστημα χωρίς την οθόνη αφής, αναλογικό πίνακα οργάνων και air condition.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής, που ευγενικά μας παραχώρησε το υποκατάστημα της ΛΑΪΟΝ ΕΛΛΑΣ ΑΕ στη Θεσσαλονίκη, είναι η έκδοση 1.5 dCi 85 Dynamic και κοστίζει 18.880 ευρώ. Διαθέτει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού και εκτός από τα μαλακότερα υλικά στην καμπίνα εφοδιάζεται με στοιχεία όπως αυτόματη εναλλαγή μεσαίας/μεγάλης σκάλας φώτων, οθόνη infotainment 7” με πλοήγηση, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7”, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, αισθητήρες φωτός/βροχής, αισθητήρες και κάμερα παρκαρίσματος, full LED προβολείς και ζάντες αλουμινίου 16”.

*Οι αναγραφόμενες τιμές δεν περιλαμβάνουν τυχόν προωθητικές ενέργειες.

Δείτε ακόμη:

Οδηγούμε το Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line 130ps

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8
Ποιότητα
8.5
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
9
Σχέση ποιότητας-τιμής
8.5