Αυτό είναι το ταχύτερο Renault Clio που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα. Η έκδοση R.S. Line με τον turbo κινητήρα των 130 ίππων και αυτόματο 7άρι κιβώτιο ταχυτήτων!

Το Renault Clio έχει περάσει προσφάτως στην 5η του γενιά. Μία γενιά που λόγω των εκπομπών ρύπων CO2 δεν θα συνοδευτεί από μία “καυτή” έκδοση R.S. Έτσι, παρηγοριά στον… άρρωστο θα προσπαθήσει να δώσει η έκδοση της δοκιμής μας, η οποία αποτελεί και την κορυφαία. Ελπίζουμε για την ώρα! Ο λόγος για το Clio R.S. Line με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.3 TCe των 130 ίππων και το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.

Από πλευράς σχεδίασης η έκδοση R.S. Line ξεχωρίζει από τον μπροστινό προφυλακτήρα με τη διαφορετική σχεδίαση, από την κυψελοειδή μάσκα και τους εμπνευσμένους από την F1 αεραγωγούς. Κατά μήκος του αμαξώματος συναντούμε μεταλλικά διακοσμητικά, ενώ στο πίσω μέρος έχουμε έναν ψεύτικο διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα, καθώς και μία οβάλ απόληξη της εξάτμισης. Οι τροχοί είναι πολύ όμορφης σχεδίασης, έχουν νορμάλ διάμετρο 17 ιντσών και ονομάζονται Magny-Cours. Τέλος, υπάρχουν τα λογότυπα R.S. Line τα οποία εντοπίζουμε στα μπροστινά φτερά και στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Το σύνολο σε κάθε περίπτωση είναι όμορφο και σύγχρονο και προσθέτει μία σπορτίφ νότα στην όμορφη σιλουέτα των υπολοίπων εκδόσεων του Clio δίχως να προκαλεί και να είναι κραυγαλέο.

Renault Clio R.S. Line

Δυνατό χαρτί το εσωτερικό

Η καμπίνα είναι αναμφίβολα από τα δυνατά χαρτιά του Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line. Ήδη μάλιστα, οι υπόλοιπες εκδόσεις έχουν λάβει πολύ θετικά σχόλια τόσο από πλευράς σχεδίασης όσο και στους τομείς της ποιότητας, της εργονομίας και της πρακτικότητας. Και εδώ θα σας προτείνουμε να μην επιλέξετε την μεγάλη οθόνη των 9.3 ίντσων για το infotainment καθώς είναι… αρκετά μεγάλη. Προτιμούμε αυτήν των 7 ιντσών που βλέπετε στις φωτογραφίες, η οποία είναι ιδανική.

Εδώ οι διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με τις κόκκινες ραφές στα καθίσματα, το διάτρητο παχύ δέρμα στο τιμόνι με τις λεπτομέρειες αλουμινίου και το σήμα R.S. Line στο κάτω μέρος. Η επένδυση του ταμπλό έχει ανθρακονημάτινη υφή και μία κόκκινη γραμμή που το διατρέχει σε όλο του το μήκος. Επίσης, στοιχεία που συνάδουν με την έκδοση και φτιάχνουν ατμόσφαιρα είναι τα αλουμινένια πεντάλ, οι κόκκινες λεπτομέρειες στις ζώνες ασφαλείας και κυρίως τα καταπληκτικά σε σχεδίαση καθίσματα. Αυτά συνδυάζουν ιδανικά την πλευρική στήριξη με την άνεση που προσφέρουν στους επιβάτες της εμπρόσθιας σειράς. Τα τελευταία έχουν επένδυση δέρματος-υφάσματος.

Σε ότι έχει να κάνει με το εσωτερικό θα πρέπει να θυμίσουμε ότι και εδώ οι χώροι για τους πίσω επιβάτες δεν είναι το δυνατό χαρτί του Clio. Σε αντίθεση με τον χώρο των αποσκευών των 391 λίτρων που αποτελεί από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

Κάτω από το καπό

Το Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line έχει πάρει από την γαλλική φίρμα μηχανικά καλούδια από το καλό ράφι. Πρώτο και καλύτερο το μοτέρ. Ο 1.3 TCe διαθέτει 4 κυλίνδρους, άμεσο ψεκασμό και εκτεταμένη χρήση τεχνολογιών μείωσης των τριβών και ομαλή λειτουργία. Τον έχουμε ήδη γνωρίσει σε μοντέλα των Renault, Nissan και Mercedes-Benz και όπου τον έχουμε δοκιμάσει μας έχει αφήσει με τις καλύτερες των εντυπώσεων.

Έτσι και στο Clio R.S. Line αποδεικνύεται γεμάτος από τις χαμηλές σ.α.λ. Παραμένει ζωηρός σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας, αφού τα 24.4Kg ροπής του εμφανίζονται από τις 1.660 σ.α.λ., ενώ γίνονται ιδιαίτερα αντιληπτά από τις 2.000 έως και τις 5.500 σ.α.λ. Κοινώς έχεις ένα μοτέρ με 130 ίππων το οποίο διαθέτει δύναμη παντού, βοηθά τις προσπεράσεις και κινεί γρήγορα το αμάξωμα των 1.248 κιλών. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει στα 200 χλμ./ώρα. Όσον αφορά στην κατανάλωση, το μοτέρ μπορεί εύκολα να είναι οικονομικό (είδαμε μέχρι και 5,5 λτ./100χλμ.) αλλά μία μέση και φυσιολογική τιμή είναι μεταξύ 7 και 8 λτ./100χλμ.

Στα παραπάνω συμβάλλει πολύ θετικά και το αυτόματο κιβώτιο EDC των 7 σχέσεων. Δεν είναι το πιο γρήγορο κιβώτιο της κατηγορίας, ούτε το πιο σπορτίφ. Αλλά σημειώνει αρκετά καλές αλλαγές και διαθέτει σωστή κλιμάκωση εκμεταλλευόμενο έτσι ιδανικά τον TCe. Λόγω όμως και του χαρακτήρα του μοντέλου, θα θέλαμε να διαθέτει επιλογή για χειροκίνητη λειτουργία καθώς, μπορεί να υπάρχουν τα paddles, αλλά ακόμα και στο Sport πρόγραμμα μετά από λίγα δλ. επιστρέφει στην αυτόματη λειτουργία.

Αποζημιώνει οδηγικά

Στο δρόμο το Renault Clio 1.3 TCe R.S. Line είναι ένα σωστό GT και όχι ένα GTI. Μπορεί να σε μεταφέρει σβέλτα από το σημείο Α στο σημείο Β. Παράλληλα, επιτρέπει στον οδηγό να ευχαριστηθεί σε ένα καλό βαθμό την οδήγηση σε στροφές με το μπροστινό να εκτελεί πολύ καλά τις εντολές του οδηγού. Δεν είναι απόλυτο και οδηγοκεντρικό. Αλλά το πλαίσιο είναι αρκετά συμμετοχικό, το τιμόνι αν και όχι ιδανικό σε αίσθηση είναι πολύ γρήγορο και άμεσο, ενώ η θέση οδήγησης είναι από τις αγαπημένες μας καθώς βυθίζεσαι μέσα στο αυτοκίνητο.

Ίσως και λόγω του χαρακτηρισμού ως GT θα θέλαμε και τη ρύθμιση της ανάρτησης ένα κλικ πιο μαλακή, καθώς στις κακοτεχνίες περνά τους κραδασμούς στην καμπίνα. Για το τέλος αφήσαμε τα φρένα, τα οποία αποδείχθηκαν άκρως αποτελεσματικά και ανθεκτικά. Ωστόσο, η επιλογή των ταμπούρων στον πίσω άξονα είναι μία λάθος επιλογή ξεκάθαρα από θέμα marketing, καθώς δε συνάδουν με το σύνολο της ονομασίας και της τιμής.

Clio με 130ps από 20.940 ευρώ

Αν κάποιος θελήσει να αγοράσει το Renault Clio με τον 1.3 TCe και το αυτόματο κιβώτιο EDC έχει τρεις πολύ καλές και διαφορετικές επιλογές. Η πρώτη από πλευράς τιμής είναι η πολύ καλά εξοπλισμένη Dynamic με κόστος 20.940 ευρώ. Στη συνέχεια έχουμε την σπορτίφ R.S. Line της δοκιμής με 21.740 ευρώ και τέλος υπάρχει η πολυτελής Initiale Paris με 25.980 ευρώ. Δείτε όλες τις εκδόσεις του Renault Clio εδώ.

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
8.5
Ποιότητα
9
Εσωτερικό
8.5
Επιδόσεις
9
Οδική συμπεριφορά
8.5
Σχέση ποιότητας - τιμής
8